• 178.147 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.196 actors
  • 9.373.864 votes
Profile

International Film Festival Rotterdam - IFFR

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Voor de burgemeester Robert, voor de burgemeester! Dat zegt wat

MFEO

• 682 messages
  • 38 votes

Daantje wrote:

Hier ga ik naar toe:

28-1 Hotel 12.45

Familia rodante 22.30

29-1 Vento di Terra 10.30

3-2 Spying Cam 12.30

4-2 Undertow 20.45

5-2 Cronicas 15.45

Ben benieuwd of t goede films zijn! Alles trouwens telefonisch gereserveerd, want via internet lukte het natuurlijk niet.

Ben benieuwd wat je van Hotel vind. Vond het zelf een zeer slechte film. Een film die van alles wil zijn maar eigenlijk niets is. Een lege film. Het enigste voordeel is dat de film niet super lang duurd.

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

MFEO schreef:

Ben benieuwd wat je van Hotel vind. Vond het zelf een zeer slechte film. Een film die van alles wil zijn maar eigenlijk niets is. Een lege film.

Ik heb Hotel ook gezien gisteravond. Op zich heb je gelijk, maar ik vond 'm daardoor niet meteen 'zeer slecht', er zaten toch ook wel wat goede momenten in, vooral de dialogen tussen de hoofdrolspeelster en de andere mensen van het hotel waren erg grappig.

Het enigste voordeel is dat de film niet super lang duurd.

Het was al laat he, toen je dit schreef?

Daantje

• 120 messages
  • 2130 votes

Ik vond Hotel tegenvallen, hij had veel spannender gekunt (en gemoeten). Teveel losse eindjes die nergens naartoe leiden. Al vond ik het personeel wel grappig doordat ze zo chagerijnig en onaardig overkwamen.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Mooi dan boek ik wel een ander hotel

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

Kun je dat niet beter bij de film zelf posten, Daantje?

Daantje

• 120 messages
  • 2130 votes

Ja, eigenlijk wel, weet ik, maar omdat het hier werd gevraagd gaf ik even antwoord. Geen probleem toch?

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

Theo van Gogh Award op Film Festival Rotterdam

Door Robbert Blokland (ANP)

Filmproducent Column reikt zondag op het Film Festival Rotterdam de eerste Theo van Gogh Award uit. Dat heeft een zegsvrouw vrijdag bekendgemaakt. De prijs bestaat uit een Gouden Kaktus.

De uitreiking vindt plaats voor de bioscooppremière van 06/05, de laatste film die Van Gogh maakte voor hij werd vermoord.

De prijs wordt gegeven aan een eigenzinnig 'quirky maverick' regisseur, die bijzondere, non-conformistische, onafhankelijke films maakt. Het Amerikaanse vakblad Variety gaf de term 'quirky maverick' aan Van Gogh in de recensie van zijn film Interview.

Column Producties hoopt met de prijs 'een bijdrage te kunnen leveren aan dit bijzondere menstype van wie er nooit genoeg zijn'.

Bron: Oene Kummer nieuwsbrief nr. 206

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Dat was al eerder bekend kap

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Dus mag ik het hier niet melden? Het artikeltje is van gisteren.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Dat zei ik niet

Menni

• 1762 messages
  • 0 votes

Ik vond Hotel weg erg goed, lekker puh .

.. niettemin: Innocence lijkt mijn absolute favoriet te gaan worden. Nog één dagje voor mogelijke verrassingen.

feanaro surion

• 5765 messages
  • 1770 votes

De films die niet toegevoegd zijn en die ik wel gezien heb:

"4"Ilya Khrzhanovsky

Mooie en heftige film over Rusland, heftige overgangen en mooie rauwe beelden. Maar bij vlagen wel te langdradig.

"The Tuner"

Ben na een half uur(denk ik ongeveer) weggelopen omdat het gewoon niks was. Misschien is het daarna nog wat geworden maar ik denk het niet. Saai gefilmd en een soort slapstick komedie die totaal niet grappig is. Ook de acteurs hebben blijkbaar moeite leuk te zijn, maar ook normaal zijn doen ze niet. Als ik nu zou stemmen 0.5 sterren en ik denk dat dat niet zou veranderen als ik de film afzag.

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

feanaro surion wrote:

De films die niet toegevoegd zijn en die ik wel gezien heb:

"4"Ilya Khrzhanovsky

Inmiddels toegevoegd...

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Verrassingen: Late Bloomer, Consequenze dell Amore en Revenants. Bagger: Apiary. Dikke tegenvaller: Izo. Lachen: Survive Style 5+ en de regisseur met roze broek. Vermoeiend: al die films die een uur te lang duren.

Doei!

Menni

• 1762 messages
  • 0 votes

Hoe vind ik 4 in de database?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Klik op 'updates'-> nieuwe toevoegingen. Daar staat ie nu nog bij...

Directe link http://www.moviemeter.nl/?film...

En na een tijdje het makkelijkst te vinden via google NL.

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

Top-lijsten > alle films > scroll, scroll, scroll.... > 4 > klik

Menni

• 1762 messages
  • 0 votes

Ik zeg niks . Ik stem wel.

Menni

• 1762 messages
  • 0 votes

Zo, 't zit er alweer op voor me! Naja, op de superclimax die Bluebird heet morgen na (hopelijk met Elske aanwezig, voor wie ik een cadeautje meebreng, maar sowieso met Mijke), maar die heb ik toch al bovenan de 2004-jaarlijst staan, dus beïnvloedt mijn persoonlijke IFFR 2005 waarderingslijst niet meer:

1. Innocence - 4.5*

2. Het Mysterie van de Sardine - 4*

3. Sanctuary - 4*

4. Hotel - 4*

5. Parapalos - 4*

6. A Blue Automobile - 3.5*

7. Dead Man's Shoes - 3.5*

8. Buffalo Boy - 3.5*

9. Demi-Tarif - 3*

10. Hawaii, Oslo - 3*

11. 4 - 3*

12. Illumination - 2.5*

13. Les Revenants - 2.5*

14. El Abrazo Partido - 2*

Duidelijke winnaar dus, absoluut! De prijs voor meest memorabele scene gaat denk ik naar Sanctuary: meisje dat volkomen tot stilstand gekomen midden op een brug staat en de auto's onder haar door ziet razen.

.. en er zijn genoeg aantekeningen gemaakt om in ieder geval over de top 6 nog wat meer te schrijven. Maar eerst even fatsoenlijk pitten .

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5072 votes

De eerste etappe (van 3) zit er op. En de eerste echt geweldige film ook (Nobody Knows). Even lekker gestemd op 7 van de 8 films die ik tot nu toe zag. Als iemand zich geroepen voelt om de (leuke) documentaire Z-Channel: A magnificent Obsession toe te voegen ben ik hem of haar dankbaar. Ik heb zelf even geen zin. Morgen een dagje vrij en dinsdag vol goede moed verder.

Menni

• 1762 messages
  • 0 votes

Juich, laat ik Nobody Knows nou al thuis hebben liggen, ik ga gewoon in wat intiemere sfeer verder met 't festival .

feanaro surion

• 5765 messages
  • 1770 votes

Alles wat ik gisteren heb gezien is toegevoegd op Thirst na. Hieronder mijn top 7. Maar met "Thirst" wacht ik even tot mijn toevoeging af is. Wat ik wel al kan zeggen is dat ik NIET het stukje uit de volkskrant bijlage gebruik, want die sloeg gewoon nergens op.

Mijn top 7:

1. Primer(4.0)

2. 4(4.0)

3. Dead Man's Shoes(4.0)

4. Thirst(3.5)

5. 2046(3.5)

6. Le Consequenze Dell'Amore(3.5)

7. The Tuner(0.5)

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Gister een hele goede dag gehad op het IFFR, van de 4 films die ik gezien heb zet ik er voorlopig 3 op 4*. Begonnen met Temporada de patos, wat meteen de beste film van de dag was. Daarna Primer, een film die vraagt om nog een keer gezien te worden om 'm helemaal te kunnen begrijpen. Helaas kreeg ik weinig tijd er over na te denken, want ik moest rennen om op tijd in Cinerama te zijn voor Pusher II, die net zo goed is als deel 1. Tenslotte nog het ietwat tegenvallende El Abrazo partido gezien.

Ik zie al uit naar donderdag, met name naar mijn persoonlijke afsluiter Nobody Knows ben ik erg benieuwd.

Eén ding moet me nog van het hart: de microsoft-spotjes! Gelukkig reageert het publiek er ook zo op.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Filmfestival Rotterdam toont eerste post-tsoenami film.

Op het filmfestival van Rotterdam vindt maandag de wereldpremière van de eerste zogenaamde post-tsoenami film plaats. Het gaat om de korte documentaire ´Trep Hudep!´ (Blijf in leven!) van de Indonesische regisseur Alex Sihar. Dat heeft de organisatie van het festival zondagavond bekendgemaakt. Sihar sprak met overlevenden uit Atjeh op Noord-Sumatra. De film wordt in Rotterdam vertoond als onderdeel van het programma SEA Eyes, dat films uit Zuidoost-Azië onder de aandacht brengt. Hij is te zien in het compilatieprogramma ´Indonesia on the Move´. Trep Hudep! maakt onderdeel uit van een groter documentaireproject over Atjeh. In de loop van het jaar volgen er nog films over hoe de vrouwen in de Indonesische provincie omgaan met de verwerking van hun trauma´s over de ramp. (Belga)

Alle nieuws: filmfestivalrotterdam.com

titan

• 1609 messages
  • 4415 votes

Ik heb het idee dat er dit jaar veel minder kaartjes verkocht zijn/zullen worden dan vorig jaar. In voorgaande jaren zat ik bijna altijd in uitverkochte zalen, maar dit jaar heb ik dat toch veel minder en dat is echt niet omdat ik dit jaar veel meer obscuurdere films zie. Bij Yasmin vrijdag zat Luxor maar halfvol en gisteravond bij Kammerflimmern heb ik slechts 90 mensen geteld (in Pathe 4).

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Zal je zien dat al die mensen die het idee hadden dat er minder kaarten waren verkocht door het slechte systeem ongelijk hebben

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5072 votes

Ik heb die indruk van Titan trouwens niet. Alleen bij Z-Channel was de zaal zowat leeg (een man of 15). Ik heb meerdere malen in een uitverkochte zaal gezeten. Zelfs bij een film als Sanctuary.

Menni

• 1762 messages
  • 0 votes

Ja, inderdaad.. Kan ermee te maken hebben dat ik nu een heel weekend ben geweest, maar ook bij mij niets dan overvolle zalen..

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.