• 177.886 movies
  • 12.199 shows
  • 33.965 seasons
  • 646.817 actors
  • 9.369.696 votes
Profile

International Film Festival Rotterdam - IFFR

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

pjotr wrote:

Ik vraag me wel een beetje af ( als ik de lijstjes zo'n beetje bekijk ) waarom er zoveel mensen naar de "populaire" films gaan (bijv. Spider,Lilya 4ever ,Ken Park,Punch-drunk Love)

Deze films draaien allemaal een "paar" weken later in de Nederlandse filmhuizen terwijl er zoveel films draaien die je waarschijnlijk nooit meer op 35 mm. zult kunnen zien....

Ik moet ruim 2 uur met de trein reizen om in Rotterdam te komen, dit wordt pas m'n eerste IFFR en ik ga o.a. óók om lekker sfeer te proeven tijdens zo'n grootschalig festival. Door al deze zaken kies ik juist voor de wat 'bekendere' films, omdat ik eerlijk gezegd liever geen kat in de zak koop. Volgende jaar liggen de zaken zeer waarschijnlijk anders (verhuizing) en heb ik waarschijnlijk meer tijd om me in de 'kleinere' films te verdiepen

petey

• 1901 messages
  • 3828 votes

voor degenen die naar Rotterdam komen en daar nog nooit gewwest zijn hier wat tips:

- wil je kijken of de DVD´s goedkoper zijn dan thuis, op de Lijnbaan zit FRS (roltrap af, winkel zit in de kelder) en Mediamarkt (Binnenwegplein). Beiden op korte loopafstand van Pathe en Cinerama.

- eten kan je bij surinaamse broodjeswinkels die op de Oude Binnenweg of Korte Lijnbaan zitten. Op Korte Lijnbaan zit ook een gewone broodjeszaak. Op de Linbaan zit MacD, Burger King, een Unox Soep zaak en een soort chinese MacD.

- eten kan je natuurlijk ook in de Schouwburg, één van de Grand Cafe´s, bij het V&D restaurant of Bram Ladage (patat)

- kroegen. Een grote concentratie vind je op het Schouwburgplein, de Binnenweg en de Witte de Withstraat.

En op zondag zijn de meeste winkels vanaf 12 uur geopend.

Wil je niet te veel geld aan je cola, snoep ed uitgeven, er zit een AH vlakbij, die ook open is op zondag.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

Wolverine

• 526 messages
  • 887 votes

even de data waarop iffr films gereleased worden:

Auto Focus, Frida - 30 jan

Chicago, Ken Park - 13 feb

Ten - 20 februari

The Good Girl - 27 februari

Sunshine, Solaris - 27 feb

Adaptation, Confessions of a Dangerous Mind - 6 maart

Le Fils - 6 maart

The Hours, Lilya-4-ever Punch Drunk Love-Respiro 20 maart

Antfone Fisher, Madame Sata -27 maart

Russian Ark, Marion Bridge - 3 april

Dirty Pretty Things, Dolls, The Magdalene Sisters - 10 april

Sweet Sixteen - 17 april

The Sea - 24 april

24 Hour Party People - 8 mei

al gereleased:

Valentin - 6 feb

The Man from Elysian Fields - 6 maart

Welcome to Colinwood - 19 juni (!)

titan

• 1609 messages
  • 4411 votes

petey wrote:

voor degenen die naar Rotterdam komen en daar nog nooit gewwest zijn hier wat tips:

- wil je kijken of de DVD´s goedkoper zijn dan thuis, op de Lijnbaan zit FRS (roltrap af, winkel zit in de kelder) en Mediamarkt (Binnenwegplein). Beiden op korte loopafstand van Pathe en Cinerama.

Vergeet Bravo niet, tegenover Donner en vlak bij Cinerama.

petey

• 1901 messages
  • 3828 votes

voor de helderzienden onder ons:

Iemand al enig idee wat de Surprise- en de Slotfilm zouden kunnen zijn???

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

misschien zomaar een gok :

Elsker Dig for Evigt

Spirited Away

Darkness

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Soldaat van Oranje 2, voor zeker.

petey

• 1901 messages
  • 3828 votes

valt dat onder de categorie: wishfull thinking??

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Nee, niet echt. Ben blij dat die film er uiteindelijk niet is gekomen. Vooral vanwege het verhaal, dat weinig met deel 1 had te maken.

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Ik weet het niet. Dat je hardop vreest dat het niks zou zijn geworden is 1 ding, maar blij zijn dat iets niet gemaakt is, is toch echt iets anders. Wie weet, misschien was het een prachtfilm geworden, ondanks geen overeenkomsten met SvO1. Een aantal mensen was daar toch zeker van overtuigd, lijkt me.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

ik had ook zo mijn twijfels over het vervolg maar ik ben eigenlijk toch wel beniewd wat de regisseur (jean van der velde dacht ik) er van gemaakt zou hebben.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Cinema.nl bericht van de eerste tot en met de laatste minuut vanaf het 32ste International Film Festival Rotterdam. Met recensies, interviews, en beschouwingen, in woord en in beeld.

http://www.cinema.nl/iffr

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

aanstaande vrijdag is ook een speciale nacht op ned 3 met de films wild bees en bad company waarna de rest van de nacht is gewijd aan het iffr.

petey

• 1901 messages
  • 3828 votes

ik zal zwaaien als ik in beeld ben.

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Kappeuter, Yak en neo...

Zijn jullie morgen van plan op tussen Spider en Russian Ark nog een andere film te zien? Zelf ben ik erg benieuwd naar The Man Without a Past (17.15 uur), dus daar probeer ik 's middags in ieder geval nog kaarten voor te halen. Mochten jullie ook meewillen, dan wil ik natuurlijk graag wat extra kaarten halen. (ben waarschijnlijk toch al rond 12 uur in Rotterdam)

Zeg 't maar!

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Wordt dat niet erg heen en weer vliegen dan ? Het voordeel van ons huidige schema is, dat je nog rustig even rond kan kijken en 's avonds even ergens wat kunt gaan eten.

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Valt mee... Tussen Spider en (eventueel) The Man Without a Past zit ruim drie kwartier pauze en tussen TMWAP en Russian Ark een dik kwartier. Maar goed, je kan altijd morgen nog beslissen natuurlijk

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Stand Canal+ publieksprijs 2003 per 27/1

Ranking Title Response Rating

1 Whale Rider 899 4.64

2 Remake 211 4.59

3 Il più bel giorno della mia vita 394 4.52

4 Etre et avoir 327 4.50

5 Rabbit-Proof Fence 575 4.47

6 Respiro 677 4.39

7 Rachida 916 4.36

8 Dirty Pretty Things 617 4.35

9 Nói Albinoi 729 4.33

10 Hop 110 4.28

11 A festa de Margarette 65 4.23

12 I'm Taraneh, 15 622 4.21

13 Aro Tolbukhin: En la mente del asesino 242 4.19

14 Nosotros 90 4.19

15 House of Fools 138 4.17

16 Bemani 324 4.17

17 The Man Without a Past 651 4.15

18 Women's Prison 590 4.13

19 Cinemania 382 4.10

20 Far From Heaven 598 4.10

21 Meisje 249 4.09

22 Les diables 326 4.09

23 Angel on the Right 226 4.08

24 Satin rouge 470 4.07

25 Music for Weddings and Funerals 358 4.04

26 The Year of the Devil 121 4.01

27 Dolls 461 4.00

28 Ausländer raus! Schlingensiefs Container 147 4.00

29 Paule und Julia 154 3.97

30 Abouna 485 3.96

31 Lilya 4-Ever 134 3.96

32 Blue Moon 668 3.95

33 Choses secrètes 1058 3.94

34 Tan de repente 305 3.93

35 24 Hour Party People 895 3.93

Volledige lijst: link

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Hoewel ik 'slechts' twee dagen van 't festival meegemaakt heb, is m'n eerste keer IFFR toch uitermate goed bevallen. Vermoeidheid, haasten van de ene naar de andere bioscoop, weinig tijd om te eten, tegenvallers, meevallers of juist geweldige films... ik heb het allemaal mee mogen maken. Bovendien is de MM-ontmoeting (op het jammerlijke ontbreken van Yak na) prima verlopen. Vond het toch even heel vreemd om daar ineens Neo, Kappeuter, Fisherking en Petey in het écht te zien , maar het was erg gezellig. Volgend jaar weer!

Oja, hier nog even m'n persoonlijke 'IFFR top 6'...

1. Lilja 4-ever -

2. Punch-Drunk Love -

3. Cidade de Deus -

4. Spider -

5. Ken Park -

6. Russian Ark -

Mik

• 1504 messages
  • 1094 votes

Aagh! slecht nieuws Kap, Tovenaar belt net, moet morgen om 11 uur op school zijn, dat duurt een uurtje ofz. m.a.w. zijn we pas om half 1 of 1 uur in R'dam.. Maar we doen ons best om een Ticket te regelen!

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Een vraagje:

Ik ga morgen voor het eerst naar het IFFR, m'n eerste film begint om 12:30, dan moet ik dus om 11:45 de kaartjes ophalen uiterlijk. Ik wil graag alle kaartje tegelijk ophalen (voor alle 6 films waar ik heen ga). Ik vroeg me af of je lang in de rij moet staan bij de doelen? Als ik om 11:30 kom ben ik dan op tijd, of moet ik eerder komen vanwege eventuele drukte?

Mik

• 1504 messages
  • 1094 votes

Nou Zavo, ik heb net mijn eerste IFFR dag erop zitten. Even wat info voor je, de wachtrij was vandaag niet lang bij Doelen, zo'n 10 minuutjes ofz. Maar zorg wel zeker dat als je gereserveerd hebt dat je ook echt 45 minuten voordat de film begint deze opgehaald hebt, anders zijn ze zo weer weg.

Verder was het allemaal prima geregeld, ik heb 3 hele goeie films gezien waarvan we er maar 1 gereserveerd hadden. Tovenaar's en mijn filmkennis beginnen zich blijkbaar al aardig te ontwikkelen

Zeker voor herhaling vatbaar deze dag, enorm genoten.

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Zavo wrote:

Een vraagje:

Ik ga morgen voor het eerst naar het IFFR, m'n eerste film begint om 12:30, dan moet ik dus om 11:45 de kaartjes ophalen uiterlijk. Ik wil graag alle kaartje tegelijk ophalen (voor alle 6 films waar ik heen ga). Ik vroeg me af of je lang in de rij moet staan bij de doelen? Als ik om 11:30 kom ben ik dan op tijd, of moet ik eerder komen vanwege eventuele drukte?

Als ik jou was, en als het kan natuurlijk, zou ik om 11.00 uur in Rotterdam zijn, op z'n laatst 11.15 uur. Een maat van me heeft afgelopen maandag toch bijna een half uur in de rij moeten staan voor z'n kaartjes, dus je kan beter het zekere voor het onzekere nemen. Veel plezier in ieder geval!

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

Mijn eerste IFFR-dag ooit zit er ook op (Dankzij MovieMeter, dat mag ook wel even gezegd worden).

De dag is zeker voor herhaling vatbaar en volgend jaar sla ik flink aan het reserveren denk ik Helaas moest ik naar school tot half 1, dus we waren wat later in Rotterdam dan gedacht.

Daarna liep alles op rolletjes, we zijn meteen naar de Doelen gegaan, eventjes in de rij gestaan (5 minuten?) en hup, kaartjes gehaald voor Gerry, Two Days en Ein Schiff Wird Kommen.

Op zich had ik er weinig van verwacht, maar al de films waren echt zeer interessant om te zien! Ze sloten lekker op elkaar aan, maar ook nog precies genoeg tijd om even wat te eten, echt perfect.

Wat het ook zeer leuk maakte was dat van 2 films, de regisseurs en acteurs aanwezig waren die het een en ander uit gingen leggen over de film. Zeer interessant!

Ik weet niet of iemand ook bij Ein Schiff Wird Kommen in de zaal zat, maar sjonge jonge jonge zeg... die regisseur.. tja...

Kortom, top dag!

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

tovenaar wrote:

Ik weet niet of iemand ook bij Ein Schiff Wird Kommen in de zaal zat, maar sjonge jonge jonge zeg... die regisseur.. tja...

bij defense d'aimer ging de regisseur vooraf en na de film ook even wat vertellen, maar hij maakte ook een beetje een vreemde indruk. hij kwam voor de film veelst te laat binnenslenteren met zijn jas slepend over de grond en ging toen vrolijk in het frans praten

Menni

• 1762 messages
  • 0 votes

Zo, vier dagen Rotterdam achter de rug en overmorgen nog Maastricht (met o.a. publiektrekkers Ken Park en Lilya 4-Ever), ik vermaak me uitermate! Een ontzettend hoog percentage ge-wél-dige films en slechts één voor mij écht slechte film (L'Imbalsamatore) leidt tot mijn volgende top 10:

1. Les Diables

2. The Kite

3. Meisje

4. Public Toilet

5. La Cage

6. I Love You

7. La Chatte à Deux Têtes

8. Adolphe

9. Marion Bridge

10. Girlie

.. Les Diables is minstens de op één na meest aangrijpende bioservaring die ik ooit heb gehad (hooguit The War Zone was 'erger'), het Russische The Kite moét ik gewoon nog eens zien om meer te bepalen van wat ik nou precies gezien heb (positief bedoeld, 't is namelijk Lynch-achtige poëzie), bij Meisje vond ik het érg prettig dat ik de regisseuse even persoonlijk kon bedanken.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

mijn top 8 (waaronder ook een paar die ik al een tijd terug heb gezien):

1. Lilja 4-ever

2. Spider

3. Ken Park

4. Défense d'Aimer

5. Heremakono

6. Ten

7. Sex Is Comedy

8. Russian Ark

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

neo wrote:

bij defense d'aimer ging de regisseur vooraf en na de film ook even wat vertellen, maar hij maakte ook een beetje een vreemde indruk. hij kwam voor de film veelst te laat binnenslenteren met zijn jas slepend over de grond en ging toen vrolijk in het frans praten

Bij Ein Schiff wird kommen werd eerst door een 'host' verteld dat de regisseur liever geen introductie gaf, maar dat ze daarom maar "a little Q&A" aan het eind van de film zouden houden...

oke! Geen probleem dacht ik De film was afgelopen, maar blijkbaar had meneer Pepe Planitzer totaal geen zin om ook maar iets te vertellen. Ten eerste ging hij 20 meter van de microfoon vandaan staan met zijn jas aan, pet op en hij zei niets. Na een aantal pogingen van de host, bewoog hij zich min of meer richting microfoon, maar aldaar weigerde hij nog in de microfoon te praten. Er werd gevraagd aan Pepe of hij iets wilde vertellen over het tot stand komen van de film, maarja... zoals ik al zei, hij wilde niets kwijt, mompelde wat in het half engels, half duits, niet in de microfoon... Ook de hoofdacteur en actrice waren aanwezig, maar die hadden ook geen zin.

Je kan toch wel betere reclame maken voor je film?

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

die franse regisseur vertelde toch wel aardig wat dingen over zijn film. hij wist alleen vaak niet echt wat hij met sommige vragen aanmoest.

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

Sean McGinly (regisseur van Two Days) en acteur Naam Kwijt waren daarentegen wel heel open over hun film.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.