• 178.419 movies
  • 12.235 shows
  • 34.017 seasons
  • 647.755 actors
  • 9.378.932 votes
Profile

International Film Festival Rotterdam - IFFR

beavis

• 6628 messages
  • 14803 votes

ik heb een IFFR verslagje geschreven voor de Twitch website (in het engels dus). En dat staat vanaf NU online

http://www.twitchfilm.net/archives/009028.html

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Weer een interessant verhaal beavis

beavis

• 6628 messages
  • 14803 votes

dank je

Koekebakker

• 2540 messages
  • 3981 votes

Heb je de nieuwe Skrien al gelezen, tessav1?

MFEO

• 682 messages
  • 38 votes

Hoe moet het nu verder straks met het IFFR als straks Cinerama (7 zalen) er niet meer is en LV naar kop van zuid verhuist is achter Las Palmas? Met nog maar 1 echte bioskoop in het centrum Pathe Schouwburgplein (7 zalen)wat eigenlijk ook een tijdelijk pand is. Maar er na jaren nog steeds zit.

IFFR naar Pathe De Kuip verplaatsen?

zie topic:

Film > Nieuws > Cinerama weg voor woontoren

gotti

• 14075 messages
  • 5891 votes

Verhuizen naar Amsterdam?

neo

• 15435 messages
  • 10038 votes

Te diep in het glaasje gekeken?

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Ik vind het wel een goed idee.

MFEO

• 682 messages
  • 38 votes

gotti wrote:

Verhuizen naar Amsterdam?

Ben je gek geworden!!

Het is het IFFR al sidns de jaren 70 en het is niet IFFA.

Zou me niets verbazen dat ze pand van Cinerama bruikbaar houden voor filmvertoning ivm film festival totdat er een nieuw pand is.

Des noods wil eigenaar van Cinerama en pand op andere locatie in het centrum.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Of we verkopen geen kaarten meer aan Amsterdammers, kunnen we best met een zaaltje minder toe.

feanaro surion

• 5765 messages
  • 1770 votes

Hé! Dan verliezen jullie de leukste festivalgast(ja dat ben ik )

Komt het IFFR deze zomer trouwens naar A'dam weer?

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16416 votes

feanaro surion wrote:

Komt het IFFR deze zomer trouwens naar A'dam weer?

Weet ik niet. Nog niet gelezen, maar ook niet gelezen dat het eenmalig was.

Dat was vorig jaar niet zo'n succes. Ze spraken van goede bezoekersaantallen, maar dat kwam volgens mij door een uitverkochte festivalopening met Il Caimano.

Ik heb vier films gezien in vrijwel lege zalen op verschrikkelijke houten banken en zonder dat er fatsoenlijke horeca open was. Maar de verbouwing op het Westergasfabrieksterrein is inmiddels weer voltooid (toch?), dus zijn die problemen mogelijk opgelost.

Keane van Lodge Kerrigan draaide er vorig jaar en Wassup Rockers, dus er waren wel interessante titels, die je anders had moeten missen.

cadrach

• 8 messages
  • 0 votes

Geen bericht is meestal geen vervolg bij dit soort dingen. Zeker bij een festival zoals IFFR. De zomer is natuurlijk een risicovolle periode.

petey

• 1901 messages
  • 3828 votes

Zo de sluiting van Cinerama en de verhuizing van LV meegespeeld hebben in de beslissing van Sandra den Hamer om naar het Filmmuseum te gaan?

Ik weet in ieder geval dat er een aantal mensen blij zijn met haar vertrek.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Ik hoop toch echt serieus dat de volgende IFFR nou eens professioneel verloopt. De organisatie betrof een aanfluiting.

Zo was het uiterst gênant te zien hoe systemen (kassa's) talloze keren uitvielen, de reserveringen van mijn vriendin totaal niet waren opgenomen in het computersysteem zodat alleen door flink stennis te schoppen we voorts vrije toegang kregen tot alle bioscoopzalen c.q. films waarvoor we hadden gereserveerd.

IFFR organisatie moet zich serieus diep schamen voor dit soort wanprestaties, al helemaal sneu voor de internationale bezoekers die speciaal voor dit evenement naar Rotterdam kwamen.

De website van IFFR laat ook te wensen over, ik ben zelf Art Director van beroep en hou me o.a. bezig met de vormgeving van websites. Met de vormgeving is op zich niet veel mis maar de functionaliteit van de IFFR website is middeleeuws te noemen. Ik begrijp heus wel dat de organisatie met subsidie en sponsor geld zo'n hele organisatie moet opzetten en dat dit veel tijd en geld kost. Maar ga dan, zou ik tegen de verantwoordelijke voor de website roepen, naar de HKU in Hilversum, ZAT studenten die het fantastisch zouden vinden om voor driemaal niets de website voor IFFR te produceren.

Sorry hoor, maar sommige zaken zijn gewoon zo duidelijk......

beavis

• 6628 messages
  • 14803 votes

IFFR op HF gaat definitief niet door, ze hadden ingezet op een speciale voorstelling van de nieuwe Guy Maddin en toen dat mislukte was er geen alternatief...

(uit de filmkrant)

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16416 votes

En naar aanleiding van de discussie over Opera Jawa op MM in januari, ben ik eens in mijn archieven gedoken en kom tot de volgende top 10 van de meest verschrikkelijke films die ik ooit in Rotterdam zag:

1. Twentynine Palms

2. Love God (staat niet op MM)

3. Enter the Clowns (MM gemiddelde: 0.5!)

4. Away with Words

5 .Pola X

6 .Habitat

7. Deux

8 .Rough Magic

9. Bad Boy Bubby

10.Love is not a Sin

En er borrelen nog meer verschrikkelijke dingen op. De lijst van highlights is gelukkig vele malen langer!

Ozarklynch

• 1317 messages
  • 581 votes

Je nummer 1 lijkt me op het eerste zicht anders zeer interessant. Doet me een beetje denken aan het werk van Gallo. Of denk ik dan in de verkeerde richting ?

starbright boy (moderator films)

• 22412 messages
  • 5077 votes

Ik denk dat het Chinese, nogal gammele All Tomorrow's parties bij mij bovenaan zou staan, maar ik zal binnenkort ook eens, met mijn kleinere IFFR-ervaring een lijstje maken.

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

Heb dat ook even gedaan, mijn 10 slechtste op het IFFR:

1. Klimt (2006)

2. Buai Laju-laju (2004)

3. Yuwakusha (1989)

4. Mei Li De Xi Yi Ji (2004)

5. Horas del Día, Las (2003)

6. Nyócker! (2004)

7. Zmruż Oczy (2002)

8. Chiavi di Casa, Le (2004)

9. Sei Mong Se Jun (2004)

10. Tiresia (2003)

Onderhond

• 87599 messages
  • 12854 votes

9. Sei Mong Se Jun (2004)

gotti

• 14075 messages
  • 5891 votes

1. Mama i Tata (2006)

2. Sokoote Beine Do Fekr (2003)

3. Ai Li Si De Jin Zi (2005)

4. Jin Tian De Yu Zen Me Yang? (2007)

5. Vento di Terra 2004)

6. Long Men Ke Zhen (1966)

7. Glue (2005)

8. Dependencia Sexual (2003)

9. Mai Jeneoreisheon (2004)

(dit jaar voor het vierde jaar op het iffr geweest; in totaal 38 films gezien, dus dit lijstje is enigzins betrekkelijk...)

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16416 votes

Een totaal onbekende naam voor mij. We zullen kijken welke stem,pel hij kan drukken op programmaering, filmfestival in de samenleving en de groei/rek en bijprogramma's. Is wel eens verfrissend.

starbright boy (moderator films)

• 22412 messages
  • 5077 votes

Denk niet dat zijn stempel zo groot zal zijn, het lijkt een tussenpaus te worden. Al was Den Hamer dat geloof ik in het begin ook en die is een paar jaar gebleven en heeft wel haar stempel gedrukt.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16416 votes

starbright boy wrote:

Denk niet dat zijn stempel zo groot zal zijn, het lijkt een tussenpaus te worden. Al was Den Hamer dat geloof ik in het begin ook en die is een paar jaar gebleven en heeft wel haar stempel gedrukt.

Dus... wat wil je nou zeggen? Misschien is het wel geen tussenpaus en heeft hij omdat hij relatief van buiten komt, juist een hele frisse visie en drukt daardoor juiist wel een stmepel door een heel los festival. Of zoiets. Jij bent dus eigenlijk net zo benieuwd als ik

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Interessante naam. Witte de With heeft prachtige producties op z'n naam staan (mooie kunst), dus hij heeft een tandje voor. Voor de rest heb ik geen idee wat voor invloed een directeur nou heeft op wat het volk in de bios te zien krijgt ?

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16416 votes

danuz wrote:

wat voor invloed een directeur nou heeft op wat het volk in de bios te zien krijgt ?

De bios tijdens het festival bedoel je hopelijk en niet normaliter. Al is die tweede vraag gemakkelijker te beantwoorden.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Tijdens ja

neo

• 15435 messages
  • 10038 votes

Met zijn achtergrond niet echt een onbegrijpelijke keuze. Hij gaat ook enkele het artistieke gedeelte op zich nemen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.