• 178.419 movies
  • 12.235 shows
  • 34.017 seasons
  • 647.752 actors
  • 9.378.922 votes
Profile

International Film Festival Rotterdam - IFFR

feanaro surion

• 5765 messages
  • 1770 votes

Zavo wrote:

(quote)

Arthouse-publiek kan er ook wat van hoor. Ook dingen als extra hard lachen om te laten merken dat je de grap begrijpt...

Dat merkte ik vooral erg. Ander punt is eten in de zaal. Als je iets pakt probeer ik het in ieder geval zo stil mogelijk te doen maar dat lijkt niet altijd het geval...

Onderhond

• 87599 messages
  • 12854 votes

En de vallende colaflesjes uiteraard.

kos

• 46700 messages
  • 8856 votes

Cola-flesjes die omvallen, dat is nou zoiets dat me echt geen reet interesseert, als ik op zulke dingen zou letten, zou ik wel ubergespannen in de bioscoop zitten zeg.

Foto's maken tijdens de film is wel echt heel raar, nog nooit meegemaakt.

kos

• 46700 messages
  • 8856 votes

Als jullie thuis een film kijken, moet het dan ook hermetisch geluiddicht zijn, geen mensen die je op straat kunt horen of auto's of iets dergelijks?

Art

• 13507 messages
  • 3660 votes

Precies, als je al aan die geluiden stoort dan zit je toch al niet lekker in de zaal. Ik heb er zelden last van. En zeker niet als een film me boeit want dan word ik meegezogen en ben ik haast helemaal afgesloten voor de buitenwereld. Zolang ze de mondharmonica thuis laten, over bizarre gebeurtenissen in de bioscoop gesproken, zit ik lekker ontspannen en kan alles me gestolen worden

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

kos wrote:

Als jullie thuis een film kijken, moet het dan ook hermetisch geluiddicht zijn, geen mensen die je op straat kunt horen of auto's of iets dergelijks?

Als jij thuis een film kijkt en er zit naast je op de bank iemand doorheen te praten met een ritselende zak chips in z'n handen, heb je daar dan geen last van?

kos

• 46700 messages
  • 8856 votes

Als het constant is wel ja, als iemand even wat zegt boeit me dat niet echt veel (of het moet net op een cruciaal moment zijn).

neo

• 15435 messages
  • 10038 votes

Ben het eens met zavo. Maar nogmaals, die paar kuchjes en vallende flesjes zijn niet het punt. Als iemand constant zit te tetteren en inderdaad constant moet lachen omdat een film in het Japans is en overduidelijk continu wilt laten blijken dat er niks aan is... Daar gaat het om. Incidentele geluiden in de zaal zijn niet erg.

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Precies, incidentele geluiden zijn niet zo'n probleem, structureel irritant gedrag wel.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Ja, zoals gaan sms'en naast je...

kos

• 46700 messages
  • 8856 votes

Aan zoiets kan ik me ook echt niet storen.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Ook niet als er bij gepiept wordt en de cijfers voortdurend oplichtten ?

kos

• 46700 messages
  • 8856 votes

Constant gepiep zou idd best vervelend zijn, even aanspreken dan maar .

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Iedere telefoon met piepjes dient subiet te worden geneutraliseerd.

The Eye

• 580 messages
  • 4392 votes

danuz wrote:

Heb genoten, ook maar eens met een MMer gesproken, The Eye

Aangename kennismaking

Persoonlijk viel het programma me wat tegen dit jaar. In Groningen heb ik de volgende films gezien:

- Reprise 3*

- The way I spent the end of the world 3*

- Summer Palace 2*

- 12:08 East of Bucharest 3.5*

- Retrieval 4*

Inland Empire heb ik laten schieten, ik was kapot zondagavond en 3 uur Lynch, ik weet het niet, de laatste paar werkjes die ik van hem zag bekoorden me weinig, vond de gok daardoor te groot. Ik huur deze film wel es als-ie uit is op dvd.

Koekebakker

• 2540 messages
  • 3981 votes

FisherKing wrote:

Ja, zoals gaan sms'en naast je...

Of voor je. Dat je zo'n oplichtend schermpje voor je ziet. Welsiwaar buiten het filmdoek, maar daar kan ik me toch niet voor afsluiten, dat blijft storen.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Zavo wrote:

(quote)

Arthouse-publiek kan er ook wat van hoor. Ook dingen als extra hard lachen om te laten merken dat je de grap begrijpt...

Kapot ga ik aan dat soort mensen. Met een bloedend hart probeer ik die mensen te spotten om ze een vlammende blik te geven, en allerlei nare dingen toe te wensen.

Ik heb meer dan eens echt erg last gehad van mensen die lachen, praten, zakken chips honderden keren uit hun tas trekken, stoerdoenerij en al dat ander gedoe.

Wat in hemelsnaam is er moeilijk aan gewoon je bek (edit: mondje) dicht te houden en lekker naar een film te kijken?

Ook al zit je met een zaal vol, film beleef je alleen, en daar dient rekening mee te worden gehouden!

Koekebakker

• 2540 messages
  • 3981 votes

En als we dan toch bezig zijn met ergernissen: bij Transe zat er een groep vrienden achter me. Zegt de jongen achter mij halfzacht tegen z'n buurman: "Pfff... ik ga een biertje halen, jij ook iets?" "Mij ook een biertje. En M&M's" En mijn achterbuurman loopt de trap af. Roept iemand anders uit dezelfde rij: "Hey, pssst, kom es terug. ... Voor mij een wijntje." "Sorry?" " Voor mij een wijntje!"

Ik begrijp best dat de film ontoegankelijk is en voor velen saai, maar zoiets kan ook echt niet.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

danuz wrote:

(quote)

Kapot ga ik aan dat soort mensen. Met een bloedend hart probeer ik die mensen te spotten om ze een vlammende blik te geven, en allerlei nare dingen toe te wensen.

Mag ik je een tegenopmerking geven ?

Ik ga kapot aan al die mensen die bij een Komedie niet lachen en me kwaad aankijken omdat ik 't bescheur van 't lachen. Dat soort mensen zouden verboden moeten worden.

En ik weet niet of je dezelfde grens trekt nu ?

Overigens bij een drama, ben ik muisstil

starbright boy (moderator films)

• 22412 messages
  • 5077 votes

Ik weet trouwens uit ervaring dat als FK gaat lachen de film vanzelf leuker wordt.

Ik verbaas me hier overigens over alle ergernissen. En zit me af te vragen of ik dan echt zo diep in de film zit dat ik zulke dingen vaak niet merk of dat ik steeds geluk heb. Ik heb wat dat betreft bij concerten veel negatievere ervaringen dan bij films.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

FisherKing wrote:

(quote)

Mag ik je een tegenopmerking geven ?

Ik ga kapot aan al die mensen die bij een Komedie niet lachen en me kwaad aankijken omdat ik 't bescheur van 't lachen. Dat soort mensen zouden verboden moeten worden.

En ik weet niet of je dezelfde grens trekt nu ?

Overigens bij een drama, ben ik muisstil

Ten eerste was mijn opmerking lichtelijk over the top. Had even zin om in extreme versie mijn frustratie te uitten. Ten tweede kan ik bij een komedie ook lekker gniffelen hoor. Het gaat mij meer om het 'lachen om het lachen'. Dat er bij een film als M gewoon wordt gegiecheld als er iemand wordt neergestoken.

Dan gaat het dus meer om mensen die 'lekker een filmpje' pakken, om saampjes te genieten en er dus ook tijdens de film commentaar op willen geven.

Voor de rest viel het qua irritatie erg mee hoor, eigenlijk maar bij een paar films dat ik me echt een paar keer irriteerde. En dan nog heb ik me bij alle films gewoon over het geheel goed kunnen concentreren

Snappie? Of heb ik je al te diep gekrenkt om het goed te kunnen maken ?

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Nee hoor Prima uitleg. Vindt het zelf ook wat storend als er bij serieuze films of actie films over dat soort dingen gelachen wordt.

feanaro surion

• 5765 messages
  • 1770 votes

Als er bij zwaar geweld gelacht word is dat slechts een teken dat mensen niet weten hoe ze moeten reageren volgens mij.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3282 votes

Soms is zwaar geweld ook gewoon erg grappig.

starbright boy wrote:

Ik verbaas me hier overigens over alle ergernissen.

Ik ook. Blijkbaar is het Bossche blockbusterpubliek een stuk socialer dan het festivalpubliek. Opvallend.

neo

• 15435 messages
  • 10038 votes

Ik zie wel 2 keer per week een film in mijn eigen filmhuis en heb in die 5 jaar dat ik daar werk altijd een plezierige voorstelling. Misschien volgend jaar maar alle films uit Oekranie en Polen kijken, want dat waren tot nu toe altijd, met 100% garantie, fijne IFFR voorstellingen

feanaro surion

• 5765 messages
  • 1770 votes

BoordAppel wrote:

Soms is zwaar geweld ook gewoon erg grappig.

Maar op momenten dat het dat niet is en mensen toch lachen...

Tribe

• 111 messages
  • 1843 votes

Ik heb me tijdens Daft Punk's Electroma ook voor het eerst écht geergerd aan mensen die er gewoon door heen praten, lachen(terwijl er geen grap is), en als ze opstaan dat heel hard laten merken.

Wat ik ook erg vond was dat als er in de film een moment van absolute stilte was mensen het dan niet konden laten om even te kuchen of zichzelf te bewegen.

Enfin, nu ik klink ik als een ongelooflijke zeikerd dat weet ik ook, bij de andere films heb ik me overigens totaal niet geergerd aan de rest van de zaal.

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Tribe wrote:

Wat ik ook erg vond was dat als er in de film een moment van absolute stilte was mensen het dan niet konden laten om even te kuchen of zichzelf te bewegen.

Dit valt me ook op. Niet heel storend, maar wel een interessant psychologisch iets. Als het stil is wordt er veel gekucht, etc. Je gaat mij niet vertellen dat die mensen allemaal net kriebel in hun keel hebben net als het even stil is. Sommige mensen kunnen blijkbaar niet goed tegen stilte en gaan dan onbewust een geluidje maken.

kos

• 46700 messages
  • 8856 votes

Ik heb het idee dat het bij zo'n festival ook gewoon anders werkt dan bij een gewone filmvoorstelling. Bij zo'n festival zijn er denk ik veel mensen die het idee hebben naar een soort keuring van de film te gaan en ze vooraf nauwelijks een idee hebben wat ze gaan zien, waardoor ze al minder echt geinteresseerd zijn (over 2 uur is er toch nog een film) en al snel weglopen of gaan ouwehoeren.

Als je echt naar een normale filmvoorstelling gaat ben je bijna altijd al bij een film die je vooraf trekt, in plaats van gewoon 'iets mee te pikken omdat er anders een gat valt in je programma'.

Maar misschien zit ik er helemaal naast, ben er immers nooit geweest .

Koekebakker

• 2540 messages
  • 3981 votes

starbright boy wrote:

Ik verbaas me hier overigens over alle ergernissen.

Ach, ik put uit iets van 50 filmvertoningen. Het zijn incidenten natuurlijk, bij het overgrote deel heb ik in alle rust kunnen kijken. Ook al was de zaal mutjevol.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.