• 178.414 movies
  • 12.235 shows
  • 34.017 seasons
  • 647.724 actors
  • 9.378.870 votes
Profile

International Film Festival Rotterdam - IFFR

starbright boy (moderator films)

• 22412 messages
  • 5077 votes

Reinbo wrote:

Net Mark of Cain gezien. Goede film over de misstanden in Ikrak. Film geeft goed weer hoeveel stress de miliaren onder staan en hoe hun normen langzaam afglijden in een vijandige en vervremende wereld. 3,5-4*

Ik vond dat juist niet zo'n geweldige film (hij staat nog niet op MM, wel in de wachtrij, iig een paar dagen terug). Maar ik ben in de minderheid aan de top 10 plek in de publieksstand te zien.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Gisteren..... Kwam bij de uitloop nog wat bekenden tegen. Ik krijg er nog wel een paar te zien, maar ik verwacht er niet te veel van, ze moesten immers 2 of 3 films in 6 dagen maken...

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

starbright boy wrote:

(quote)

Ik vond dat juist niet zo'n geweldige film (hij staat nog niet op MM, wel in de wachtrij, iig een paar dagen terug). Maar ik ben in de minderheid aan de top 10 plek in de publieksstand te zien.

Geweldig is een groot woord, top 10 positie inderdaad onzinnig, maar zeker het stuk in Irak vond ik erg sterk.

Begreep wel dat je je daar anders gaat gedragen. Vrij moeilijk verstaanbaar overigens. Ik alles zonder ondertitels en heb zelfs geen moeite met Snatch, maar deze accenten had ik soms echt moeite mee.

• 22412 messages
  • 5077 votes

Reinbo wrote:

Geweldig is een groot woord, top 10 positie inderdaad onzinnig, maar zeker het stuk in Irak vond ik erg sterk.

Begreep wel dat je je daar anders gaat gedragen. Vrij moeilijk verstaanbaar overigens. Ik alles zonder ondertitels en heb zelfs geen moeite met Snatch, maar deze accenten had ik soms echt moeite mee.

Ja, ik ook. Bij sommige acteurs was het steekwoorden verstaan en maar bedenken welke zin daar omheen zat, vooral in de eerste tien minuten. Gelukkig viel het bij de hoofdrolspelers nogal mee en leek het alsof ik er toch aan begon te wennen.

Ik zit zelf een beetje rond de 2.5*-3.0*, zeker het stuk na Irak vond ik niet bepaald sterk.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Als film wellicht niet, maar het onderwerp maakte het voor mij toch wel indrukwekkend.

• 22412 messages
  • 5077 votes

De Tiger Awards gaan naar:

Love Conquers All

Die Unerzogenen

en ex acquo naar Bog of Beasts en AFR

Duidelijk geen eensgezinde jury dus.

En dus helaas geen La Marea

Love Conquers All is geen verrassing, dat leek als je recensies e.d las de hele week al onafwendbaar. Staat op mijn programma van morgen.

• 22412 messages
  • 5077 votes

Reinbo wrote:

Als film wellicht niet, maar het onderwerp maakte het voor mij toch wel indrukwekkend.

Ik had eerder een gemiste kans gevoel. Vind het een belangrijk onderwerp aar volgens mij meer uitgehaald had kunnen worden.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5984 votes

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Met alleen nog Inland Empire te gaan is dit mijn bijna eindstand. Ik hoop dat alles nog een plaatsje zakt, al waak ik voor een te hoog verwachtingspatroon. "t is immers een tijd terug dat Lynch de volledige 5 wist te halen bij mij (Wild at Heart) . Buiten het IFFR om ook nog Citizen Toxie gezien, met 5* de leukste van allemaal.

1 Transe - Portugal 4,5

1 Aachi & Ssipak - Zuid Korea 4,5

3 A Dirty Carneval - Zuid Korea 4,5

4 Murch - USA 4,5

5 No Mercy for the rude - Zuid Korea 4-4,5

6 Awesome I Fucking Shot that - USA 4-4,5

7 Exiled - Honk Kong 4

8 Clash of Ego's - Denemarken 4

9 The Last Winter - USA 3,5-4

10 Election 2 - Honk Kong 3,5

11 Bamako - Mali 3,5

12 Mark of Cain - GB 3,5

13 Election - Honk Kong 3,5

14 Off Side - Iran 3,5

15 Tender is the Wolf - Tunesie 3-3,5

16 Living in Fear - Vietnam 3

17 Scream of Ants - Iran 3

18 Bog of Beasts - Brazilië 3

19 Summer Palace - China 3

20 Nightmare Detective - Japan 2,5-3

21 Paprika - Japan 2,5

22 Love on a diet - Honk Kong 2,5

23 Fourteen - Japan 2,5

24 The Host - Zuid Korea 2

25 Journals of Knud Rasmussen, The - Canada 2

26 Freesia - Japan 2

27 Hana - Japan 1,5

28 Daft Punk' Electroma - Frankrijk 0,5

29 Opera Jawa - Indonesie 0,5

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Het valt me op dat de publieksenquete extreem hoge scores haalt. Vroeger had je aan een 4,5 al genoeg om te winnen, nu is dat 4,83! Iemand enig idee hoe dat komt, of tellen ze overal 0,5* bij op om net te doen alsof het allemaal geweldige films zijn?

• 22412 messages
  • 5077 votes

Het publiek stemt meer in enen en vijven denk ik. Volgens mij zijn de scores onderin namelijk juist lager dan normaal. Bij sommige films viel me het aantal vijven wel op al kijkende naar de scorekaartjes in de loop naar buiten.

De publieksstand is altijd al stevig afwijkend geweest tov mijn smaak. Er zit altijd wel een mooie film bij de onderste 30 en altijd wel een matige film bij de eerste 30.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Mijn favoriet...

128 > Transe - Respondenten: 462 Score: 3,37

gotti

• 14075 messages
  • 5891 votes

Mijn eindlijstje:

1. Eagle vs. Shark 4,5*

2. Raind Dogs 4*

3. Ex Drummer 4*

4. Reprise 3,5*

5. Nue-properiete 3,5*

6. Bes Vakit - Times and Wind 3,5*

7. Das Leben der Anderen 3*

8. Rock 'n Roll Never Dies 3*

9. AFR 3*

10. How is Your Fish Today 1,5*

11. Mum 'n Dad 1*

Macmanus

• 13726 messages
  • 3703 votes

1: Day Night Day Night 4.5*

2: Ex drummer 4.5*

3: Last Winter 3*

4: Mala Noche 2*

Was weer leuk! Alleen jammer dat ik Nightmare Detective niet kon zien. Maar toch twee kleine meesterwerken gezien, over nummer 1 binnekort nog wel een reviewtje, magische film is dat.

petey

• 1901 messages
  • 3828 votes

hij zal wel lovende kritieken krijgen, maar na 1.30 uur had ik het wel gehad met Inland Empire.

Het is waarschijnlijk ook niet een film die je op dag 9 en laat op de avond moet zien, maar zelfs zonder dit betwijfel ik of ik er onder betere omstandigheden wel iets van begrijp.

Nu was het een gehussel van verhaallijnen en shots (en geeneens mooie) waar ik niets mee kon.

Onomkeerbaar

• 53 messages
  • 0 votes

Macmanus wrote:

1: Day Night Day Night 4.5*

Maar toch twee kleine meesterwerken gezien, over nummer 1 binnekort nog wel een reviewtje, magische film is dat.

Ben heel benieuwd wat je hier magisch aan vind. Voor mij de slechtste film van het festival (tot nu toe) met ongelofelijk lelijke kadering, editing, cameravoering en montage.

Om nog maar te zwijgen over het verhaal.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Bij geen enkele film zoveel mensen de zaal zien verlaten als bij Inland Empire. "t leek wel bij de film te horen die constante stroom mensen richting uitgang....

Onomkeerbaar

• 53 messages
  • 0 votes

Nog 1 dag te gaan en dan is het IFFR (voor mij) alweer voorbij (een week vliegt om hier).

Hoogtepunten (tot nu toe):

- Nightmare detective

- Container

Goed/ aardig:

- M

- I Don't Want to Sleep Alone

- Driving With My Wife's Lover

- Summer Palace

- The Matsugane Potshot Affair

- Bog of beast

- Fourteen

Dieptepunten:

- Day night day night

- Bakushi

- Retribution

Verder nog wat mee- en tegengevallen filmpjes.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Reinbo wrote:

Bij geen enkele film zoveel mensen de zaal zien verlaten als bij Inland Empire. "t leek wel bij de film te horen die constante stroom mensen richting uitang....

Is toch juist meestal een teken dat de film goed is ?

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Zojuist naar Summer Palace geweest, op de (vroege) ochtend. De film was geniaal, en het tijdsstip eigenlijk ook Moet ik meer doen!

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Eindstand:

1. Das Leben der Anderen 4.5*

2. Paprika 4*

3. Immer nie am Meer 4*

4. How Is Your Fish Today? 3.5*

5. Hana 3.5*

6. Coeurs 3.5*

7. Cowboy Angels 3*

8. Les Hommes 3*

9. Hayabusa 3*

10. Nuovomondo 2.5*

11. Fu Zi 1.5*

Tribe

• 111 messages
  • 1843 votes

Ik heb vijf films gezien, en ben tot de conclusie gekomen dat ik vooraf goede keuzes heb gemaakt.

Daft Punk's Electroma 4,5*

Paprika 4*

Princess 4*

Mala Noche 3,5*

Playing the Victim 3*

beavis

• 6628 messages
  • 14803 votes

mijn eindstand (heb ietsje kritischer de punten toegekend dan ik doorgaans doe, om de films onderling beter te kunnen vergelijken, dus vandaar hier een score uit 10... voor die fijnere nuance )

container 9

paprika 9

still life 8,5

baku shi 8,5

princess 8

I don't want to sleep alone 8

fantasma 7,5

la antena 7,5

the host 7,5

strawberry shortcakes 7,5

nightmare detective 7,5

build a ship, sail to sadness 7

exiled 7

the mission 7

daft punk's electroma 7

driving with my wife's lover 7

summer palace 7

fourteen 6,5

scream of the ants 6,5

mala noche 6,5

day night day night 6,5

love conquers all 6

the mark of cain 6

hamlet 5,5

abandoned house 2

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

Heremias 5

Hinterland (korte film) 4

Belle toujours 4

Container 3,5

So lange du hier bist 3,5

Park 3,5

Abandoned house 3

the killing of John Lennon 3

The journals of Knud Rasmussen 2

Summer Palace 1,5

Ik kon helaas niet meer films kijken.

Er zaten helaas geen verassingen bij, zoals vorig jaar, behalve de korte film Hinterland. Ik zal dit jaar wel zien welke pareltjes ik gemist heb, als die er al waren, want ik had het idee dat het niveau van de films wat lager lag dan vorig jaar.

Heremias (9 uur!) had ik vorig jaar al gezien toen hij nog niet voltooid was en vond ik toen al een meesterwerk. Het is een totaal andere kijkervaring als de tijd die gefilmd word overeenkomt met de werkelijke tijd van een gebeurtenis. Je moet er misschien van houden, maar zoals Lav Diaz dat doet vind ik fascinerend. Mooie beelden ook van de Phillipijnse natuur.

• 22412 messages
  • 5077 votes

Ik had juist het idee dat het niveau hoger lag dan andere jaren. Op 26 films maar twee films gezien waar ik echt niks mee kon en dat is erg weinig. En maar liefst 3x een 4.5* uitgedeeld. Mijn eindlijstje:

1. Still Life 4.5*

2. I Don't Want to Sleep Alone 4.5*

3. La Marea 4.5*

4. Summer Palace 4.0*

5. Strawberry Shortcakes 4.0*

6. Syndromes and a Century 4.0*

7. 12:08 East of Bucharest 4.0*

8. Rain Dogs 3.5*

9. Fresh Air 3.5*

10. Fourteen 3.5*

11. Children 3.5*

12. Container 3.5*

13. Parents 3.5*

14. The Bet Collector 3.5* #

15. Die Unerzogenen 3.5*

16. Love Conquers All 3.5*

17. Mala Noche 3.5*

18. Nightmare Detective 3.0*

19. A Man to Remember 3.0* #

20. Betelnut 3.0* #

21. Hana 3.0*

22. The Mark of Cain 2.5*

23. A Guide to Recognizing Your Saints 2.5*

24. Retrieval 2.5*

25. Park 2.0*

26. The Man of No Return 1.5* #

De films met een # staan nog niet op de site (wel in de wachtrij).

Last minute is Fourteen nog in mijn programma terechtgekomen. Ik was vanochtend te laat voor mijn oorspronkelijk geplande film en dat heb ik maar als alternatief genomen. Ik eis trouwens volgend jaar een film met de naam "Fifteen" op het programma, nadat ik vorig jaar 13 en dit jaar Fourteen heb gezien.

De mooiste scene van het festival was de eindscene van I Don't Want to Sleep Alone.

De quote van de week was: "Er draaien helemaal geen films, het is filmfestival!" uitgesproken door een meisje die tevergeefs naar Pathe kwam om een film uit de normale programering te gaan zien.

Opvallend was dat in twee gevallen de korte voorfilm stukken leuker bleek dan de hoofdfilm. The Saddest Boy in the World was veel leuker dan A Guide... en Warlord vond ik ook veel beter dan Park.

Ook opvallend was dat mijn Engelstalige keuzes wel heel erg in de onderste regionen zijn beland en dat is weleens anders geweest. Sterker nog: ik zag eigelijk altijd wel een of meerdere Engelstalige films die ik erg goed vond. waar waren ze dit jaar (als ze er al waren?).

Het eerlijkste antwoord kwam van Ho Yuhang toen hem werd gevraagd waarom de poster van Rain Dogs eruit zag als een voor een misdaadfilm, terwijl Rain Dogs dat niet is. "De poster is gemaakt om mensen naar de bioscoop te lokken".

Volgend jaar zeker weer.

• 22412 messages
  • 5077 votes

Zavo wrote:

11. Fu Zi 1.5*

Zo weinig? Ik vond de zoetige posters die op het festival hingen zo aantrekkelijk dat ik er best naar toe had gewild achteraf.

Redlop

• 8961 messages
  • 3566 votes

De mokumentary AFR vond ik geweldig. We hebben na de film uitgebreid gespeculeerd over wie wel en wie niet echt waren. Tot mijn schaamte bleek onze conclusie niet juist. Anders Fogh Rasmussen is dus gewoon de premier van Denemarken. Wij dachten namelijk een gefingeerde premier die wat lijkt op Jorg Heider. Hoe dan ook een bijzonder interessante en vooral gewaagde film die heel wat stof zal doen opwaaien. 4*

Onomkeerbaar

• 53 messages
  • 0 votes

starbright boy wrote:

De mooiste scene van het festival was de eindscene van I Don't Want to Sleep Alone.

Fantastische scene inderdaad.

De quote van de week was: "Er draaien helemaal geen films, het is filmfestival!" uitgesproken door een meisje die tevergeefs naar Pathe kwam om een film uit de normale programering te gaan zien.

Redlop

• 8961 messages
  • 3566 votes

Macmanus

• 13726 messages
  • 3703 votes

Zoiets had ik vorig jaar ook gehoord.

"Draaien er ook normale films?" Ook uitgesproken door een meisje btw

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.