• 178.409 movies
  • 12.229 shows
  • 34.010 seasons
  • 647.674 actors
  • 9.378.482 votes
Profile

International Film Festival Rotterdam - IFFR

Ozarklynch

• 1317 messages
  • 581 votes

. Onderhond vergeet er nog bij te vertellen dat dit naakt moet gebeuren, maar dat spreekt eigenlijk voor zich. Probeer maar eens een teen in ge neus te stoppen met een stroeve jeans aan

Hannibal

• 9358 messages
  • 3277 votes

Om over die tandenstoker nog maar te zwijgen...

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

Blijft toch best te smaken wanneer je omgekeerd op de bank gaat liggen, je linkerteen in je neus stopt, de waterkoker laat draaien en je elke vijftien seconden met een tandenstoker in je linkerbil prikt.

Anders is't geen echte Tsukamoto experience. Vandaar de wat lagere cijfers vaak.

Normaal doe ik dat ook altijd, maar de stoeltjes in de Doelen waren veel te krap.

Onderhond

• 87598 messages
  • 12853 votes

Het volledige recept valt na te lezen in het mooie boek: Iron Man, The Cinema of Shinya Tsukamoto.

Heb er trouwens nog steeds zin in, zaterdag

Hannibal

• 9358 messages
  • 3277 votes

Vergeet je tandenstokers niet!

Ozarklynch

• 1317 messages
  • 581 votes

Die worden gratis bij het boek geleverd .

Sander2

• 2816 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

Heb er trouwens nog steeds zin in, zaterdag

Grappig, dan zal ik waarschijnlijk bij je in de zaal zitten.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

"This could be the beginning of a beautifull friendship."

Sander2

• 2816 messages
  • 0 votes

LOL

Linn

• 3289 messages
  • 3798 votes

Sander2 wrote:

(quote)

Grappig, dan zal ik waarschijnlijk bij je in de zaal zitten.

Goh dan zul je mij ook zien sander

@Hannibal: interesseert me niet hoe hij naar tsukamoto films kijkt als ik er maar geen last van heb

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Op de valreep nog net een japanse film gezien die een kleine voldoende scoort. Paprika begon slecht en stevende met grote zekerheid op 1* af maar het laatste half uur was erg mooi. 3*

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Even wat tegengas dan maar.

Paprika: op Still Life na momenteel m'n favoriet van het festival. Overdonderend fantasierijk en wonderschoon geanimeerd (een verademing ten opzichte van het gammele Princess), al is het allemaal wat minder gelaagd dan Perfect Blue en Millenium Actress.

Nightmare Detective: Tsukamoto maakt het zich qua concept ongewoon makkelijk, maar haalt heel veel uit niets en incasseert met donderend geraas tienen voor sounddesign, cameravoering, montage en weerspiegelingen van hijskranen in flatgebouwen.

Onderhond

• 87598 messages
  • 12853 votes

Blijkbaar terecht dat ik me nog niet ongerust aan het maken was

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ik had toch ook nergens gezegd dat jij 'm niet goed zou gaan vinden....ook al scoort hij niet erg hoog op IFFR.

91 > Nightmare Detective Respondenten: 238 Score: 3,65

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Yes, yes, yes! Op de valreep toch nog een film gezien die in aanmerking komt voor de volle 5*.

Aachi & Ssipak houdt het midden tussen Dead Leaves en Fritz The Cat. Wervelende animatiefilm die absoluut onderdeel gaat uitmaken van mijn collectie, want een herziening of 5 a 10 kan de film makkelijk hebben. Tussen de bodycount van honderden geluierde smurfen door werden films als Aiens, Robocop, Potemkin en Indianna Jones op de hak genomen.

Als de muziek nog wat harder had gestaan en het publiek nog iets uitzinniger (Eerste film die een ovationeel applaus kreeg na de openingsscene) was geweest had het zeker 5* gekregen. Nu hou ik die achter de hand voor de herziening. Dikke 4,5* voor nu.

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Samenvatting van vandaag (Japan-dag):

Hayabusa 3*

Hana 3.5*

Paprika 4*

Opvallend: veel gelach en rumoer bij de eerste twee, doodse stilte in Pathe 1 bij Paprika.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Zonde dat je niet nog even naar Aachi & Ssipak bent geweest, daar was het alles behalve stil.

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Dat leek me te puberaal. Ik ben al heel oud.

starbright boy (moderator films)

• 22412 messages
  • 5077 votes

Een dag die steeds beter werd. Retrieval had een hoog dat-ken-ik-nu-wel gehalte, Hana was wel aardig maar dik onder het gehoopte niveau, The Debt Collector was na vorig jaar best een prettig handheld-digitaal weerzien met de sloppenwijken van Manilla en Tsai's I Don't Wat To Sleep Alone was gelukkig vooral heel erg Tsai en leverde al de derde 4.5 van dit festival.

• 22412 messages
  • 5077 votes

Vandaag laat ik toch mijn dag vrij maar staan. Heb even getwijfeld om toch te gaan en maar zien waar ik kaarten voor kan krijgen, maar even niks voor de eindsprint van morgen (vijf films) vind ik ook wel lekker. Even alles laten bezinken.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Ik en een vriend hebben de laatste kaartjes voor de surprise film in Groningen. Ook die is 172', dus laten we bidden voor Inland Empire

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

't is zeker Inland Empire de hint was gelijk aan de tagline van die film.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Nou, dan ben ik een blije vent. Mijn eerste Lynch in de bios, lijkt me een aparte ervaring.

J.T.O

• 791 messages
  • 1048 votes

Ik ben ook naar Aachi & Ssipak geweest Maar enigzins kon het mijn interesse niet zolang vasthouden. Ik had wel een paar keer moeten gapen, misschien dat het laat was, misschien dat ik daarvoor Paprika heb gezien of misschien dat verhaal gewoon maf en niet zo pakkend is De actie is integendeel zeer goed

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Net Mark of Cain gezien. Goede film over de misstanden in Irak. Film geeft goed weer hoeveel stress de miliaren onder staan en hoe hun normen langzaam afglijden in een vijandige en vervremende wereld. 3,5-4*

timbo_

• 13116 messages
  • 3862 votes

Ik was ook graag naar Inland Empire gegaan maar dan wel alleen omdat ik vermoed dat Lynch er zelf wel eens kon zijn.

• 22412 messages
  • 5077 votes

timbo_ wrote:

Ik was ook graag naar Inland Empire gegaan maar dan wel alleen omdat ik vermoed dat Lynch er zelf wel eens kon zijn.

Die is er 100% zeker niet.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Nee, die zal er niet zijn. Hadden ze wel meer PR lawaai omheen gemaakt.

by_the_way

• 3792 messages
  • 504 votes

Hoe was dat eigenlijk met Rutger Hauer die 6 filmpjes van hem werden toch vandaag vertoond.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.