- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- International Film Festival Rotterdam - IFFR
International Film Festival Rotterdam - IFFR
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Net Bamako en Transe gezien. Bamako was een aardige3 vertelling over de aanklacht tegen het IMF de werledbank en nog wat financiele instellingen die Afrika in een wurggreep houden. Was vrij documantair verteld en filmisch weinig bijzonder. Het gezang van de shamaan en de speach van de franse aanklager deden er op het laats een turbo bij maar niet genoeg voor de 4*. Dikke 3,5* dus. Hoop overigens wel dat deze de publieksprijs gaat winnen. Maakt hij gezien de politiek geëngageerdde zaal zeker kans op en dit probleem verdient meer aandacht dat dat van de DDR. Die laatste is immers al opgelost.
Daarna Transe en wat een schitterende film was dat. Voor mij wellicht de beste tot nog toe. Zwaar verhaal over een vrouw die in de vrouwenhandel beland gefilmd in een soort assoiciatieve stijl die een beetje weg heeft van Tarkovsky, maar vooral van Lynch. Ik zeg Lynch, maar dan wel zonder het surrealistische laagje. Het velvet is vervangen door afblakerend behang zal ik maar zeggen en de gangsters zijn anoniem en onverschillig ipv stijlvol en cool. Scene met de discobol was een pareltje. Dikke 4,5*
Helaas vrees ik dat deze film op dvd niet het hypnotiserende effect zal behouden, er is immers al gauw veel afleiding thuis. Voor de liefhebbers van Batalla en el Cielo van vorig jaar een absolute aanrader.
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
Ik vind dat gewoon alle films mee moeten dingen, dus ook deze. En om dit nu een 'megafilm' te noemen is ook zwaar overdreven.
Waarom moet de winnaar altijd een verrassing zijn? Ik zie liever een terechte winnaar.
Ach, van deze film weet je dat hij het goed zal doen puur door het onderwerp. Daarop word hij beoordeeld en dat is jammer...
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Ach, van deze film weet je dat hij het goed zal doen puur door het onderwerp. Daarop word hij beoordeeld en dat is jammer...
Nee, je weet dat hij het goed zal doen omdat het een goede film is en omdat hij ook toegankelijk genoeg is voor een hoge publieksscore. Ik zou echt niet weten wat het onderwerp er mee te maken heeft.
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
Dat films met een onderwerp als dit het vaak goed doen als ze goed zijn uitgewerkt. En dat het films zijn die altijd een grote doelgroep aanspreken. Over de film zelf zal ik het niet hebben want ik heb hem niet gezien...
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
Mijn weekendje IFFR was weer erg leuk. Vond het erg jammer dat het maar één weekend was en zal het volgend jaar anders aanpakken. De films waren over het algemeen ook erg goed. Dus dat was mooi. Ook nog even een regisseur gesproken(Van No Mercy for the Rude) en bij flink wat Q en A's gebleven. Een erg geslaagd weekend dus. En zorgen dat ik volgend jaar wel een computer ter beschikking heb voor tussentijdse verslagen.
Mijn top 9:
1. A Hero Never Dies 4.5*
2. No Mercy for the Rude 4*
3. Die Unerzogenen 4*
4. Living in Fear 3.5*
5. A Dirty Carnival 3.5*
6. Clash of Egos 3.5*
7. Lovng you 3.5*
8. Les Memoirs des Autres 2*
9. Lost in Tokyo 1*
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Daarna Transe en wat een schitterende film was dat. Voor mij wellicht de beste tot nog toe. Zwaar verhaal over een vrouw die in de vrouwenhandel beland gefilmd in een soort assoiciatieve stijl die een beetje weg heeft van Tarkovsky, maar vooral van Lynch. Ik zeg Lynch, maar dan wel zonder het surrealistische laagje. Het velvet is vervangen door afblakerend behang zal ik maar zeggen en de gangsters zijn anoniem en onverschillig ipv stijlvol en cool. Scene met de discobol was een pareltje. Dikke 4,5*
Helaas vrees ik dat deze film op dvd niet het hypnotiserende effect zal behouden, er is immers al gauw veel afleiding thuis. Voor de liefhebbers van Batalla en el Cielo van vorig jaar een absolute aanrader.
Podver, hiermee maak je me wel mateloos nieuwsgierig. De trailer op de website is prachtig, en de vergelijking met Batalla en el Cielo klinkt fijn (prachtige film).
Alle voorstellingen zijn helaasch uitverkocht, maar misschien toch maar in de rij staan en kijken of er op het laatste moment toch nog kaartjes vrijkomen..
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Zou het zeker proberen, als Batalla en el Cielo je aansprak moet deze het ook voor je doen. Ook hier zweeft de camera mee door het landschap van de hoofdrolspeelster en krijgt de kijker de ruimte om de situatie mee te beleven. Voor Pathe 5 moeten er nog wel wat plekjes vrijkomen lijkt me.
Wil zelf ook nog een keer, of weet iemand of deze al is aangekocht?
Ghola
-
- 427 messages
- 938 votes
Alle voorstellingen zijn helaasch uitverkocht, maar misschien toch maar in de rij staan en kijken of er op het laatste moment toch nog kaartjes vrijkomen..
Is die kans groot? Ik zou zaterdag namelijk héél erg graag naar Paprika willen gaan, maar die is helaas ook uitverkocht. Ik twijfel nu of ik kaartjes moet kopen voor een andere voorstelling, of dat het zin heeft om het toch te proberen.
En kan iemand vertellen wanneer die kaartjes zouden vrijkomen? Vlak voor de voorstelling begint, of al eerder? Waar moet je ze ophalen?
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Meestal komt een uur of een half uur van te voren nog enkele kaartjes vrij. Ook kijken ze als de film op het punt van beginnen staat of er nog plekken vrij zijn. Dat geven ze dan door aan de kassa. De beste plekken in de zaal zijn dan al vergeven, maar als je in je eentje bent of goed zoekt blijker er altijd nog wat plaatsen vrij in het midden van de zaal.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Surpise film is bekend (voor zover die dat nog niet was). De vrijgegeven hint is de tagline van INLAND EMPIRE. 
Ghola
-
- 427 messages
- 938 votes
Meestal komt een uur of een half uur van te voren nog enkele kaartjes vrij. Ook kijken ze als de film op het punt van beginnen staat of er nog plekken vrij zijn. Dat geven ze dan door aan de kassa.
Bedankt. Ik ga het zaterdag dan zeker proberen. 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
nr 24 was Fourteen, een minimalistisch Japans drama dat me niet echt beroeren. 2,5* Wel een tip voor liefhebbers van Tokyo.Sora.
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
Surpise film is bekend (voor zover die dat nog niet was). De vrijgegeven hint is de tagline van INLAND EMPIRE. 
Jaloers!!!
Komt Lynch dan waarschijnlijk ook of niet?
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Dat slaat ook nergens op, een surprisefilm waarvan iedereen al weet wat het is.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Lynch zal zeker niet komen. En bij de sneak geven ze ook altijd een hint.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Is die kans groot? Ik zou zaterdag namelijk héél erg graag naar Paprika willen gaan, maar die is helaas ook uitverkocht. Ik twijfel nu of ik kaartjes moet kopen voor een andere voorstelling, of dat het zin heeft om het toch te proberen.
En kan iemand vertellen wanneer die kaartjes zouden vrijkomen? Vlak voor de voorstelling begint, of al eerder? Waar moet je ze ophalen?
Die kans is best groot, mits je er op tijd in de wachtrij staat. Zojuist geprobeerd om in Transe te komen, maar stonden circa 20 mensen voor ons en slechts 12 kaarten over.
Bij Syndromes and a Century hadden we meer geluk (en een half uur van tevoren in de rij).
Dus de kans is opzich best groot denk ik, als je er vroeg bij bent. Paprika zou wel wat bezoekers trekken, dus een half uur minimaal lijkt me zeker.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Weer een (kleine) IFFR dag erop.
Begon met Lights On!, een verzamel programma met verschillende korte projecties, met als hoofdteller Licht. Interessante collectie, maar niet allen zaten op mijn interesse gebied, of inspireerden me echt. Er was slechts een die op de rand van briljant zweefde, "Le Petit Mort".
Vliegen die verbranden op electrische vliegenvangers, en langzaamaan abstracte vormen aannemen, om uiteindelijk als grafische collage te eindigen.
Leuke collectie, meer niet.
Daarna hoopten we nog een kaartje voor Transe te kunnen bemachtigen, maar de wachtrij was loeiend lang en er waren slechts twaalf kaartjes over.. Snik, snik.
Dan maar door de stad geslenterd, en wat gaan eten. Gelukkig hadden we bij de film Syndromes and a Century meer geluk. Slechts vier wachtenden voor ons, en uiteindelijk plaats genoeg.
Prachtige film verder, beginnende als luchtige film met een dubbele laag. Langzaam maar zeker kroop hij onder mijn huid en voelde het aan als een meditatie. Geniaal dus, met enkele schitterende shots. Niet voor iedereen weggelegd, maar wie van het vagevuur der film houd zou het misschien wel bevallen.
Morgen nog een paar films en dan van het weekend naar Groningen om daar nog meer films te bekijken 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
De japanners zijn de grote teleurstelling van het fextival voor mij, want ook de nieuwe Tsukamoto weet geen voldoende te scoren. Weinig interessant slap aftreksel van zijn eerdere werk. 2,5*
arkadi
-
- 1029 messages
- 0 votes
De japanners zijn de grote teleurstelling van het fextival voor mij, want ook de nieuwe Tsukamoto weet geen voldoende te scoren. Weinig interessant slap aftreksel van zijn eerdere werk. 2,5*
Ga er even vanuit dat je gelijk hebt
Dat zou wel even balen zijn.
starbright boy (moderator films)
-
- 22412 messages
- 5077 votes
Zeer fijne dag vandaag. Begon goed met de nieuwe Ho Yuhang (Rain Dogs). Mala Noche zien was erg leuk en van de korte filmpjes was vooral dat van Simone van Dusseldorp zeer geslaagd (en doet haast verlangen naar een qua sfeer en stijl verwante lange film van haar). Syndromes and a Century was boeiend en Still Life is wellicht nu al de beste nieuwe film die ik dit jaar zal zien (al komt morgen natuurlijk de nieuwe Tsai nog). Ik ben er flink van onder de indruk.
Onderhond
-
- 87598 messages
- 12853 votes
Ga er even vanuit dat je gelijk hebt
Dat zou wel even balen zijn.
Bad Religion heeft 4.5* gegeven. Zal wel goed zijn.
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11917 messages
- 5321 votes
Voor iedereen die 'm nog niet gezien heeft, en dat zullen er velen zijn: Cowboy Angels is ontzettend de moeite waard!
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Bad Religion heeft 4.5* gegeven. Zal wel goed zijn.
Ach hij is niet slecht, maar meer van hetzelfde... Dus als je daar nog niet genoeg van hebt zal die je goed bevallen.
Onderhond
-
- 87598 messages
- 12853 votes
Meer van hetzelfde wat ? Tsukamoto is aardig geëvolueerd doorheen z'n werk.
Gewoon binnen 15 jaar nog een keer opnieuw kijken. Dan heet het waarschijnlijk gewoon genrefilm ipv slap aftreksel en kan je er 1.5* bijgooien 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Tokyo Fist achtig, maar dan een stuk minder. Sluit niet uit dat ik 'm was ik in een andere stemming geweest een sterretje hoger was uitgekomen. Nu geloofde ik het allemaal wel na een uur. Kan ook komen door overmatig sake gebruik bij de Japanner eerder op de avond. 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Net even naar Bog of Beasts geweest. Wel heftig portret van een Brazilliaans suikerrietdorpje. 3-3,5*
Ozarklynch
-
- 1317 messages
- 581 votes
Kan ook komen door overmatig sake gebruik bij de Japanner eerder op de avond. 
Weet ik meteen hoe zwaar die stem telt
. Het medicijn om een slechte film wat leuker te maken, en een goeie een pak slechter.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ach, ik zal 'm misschien ooit nog wel eens huren, maar Tsukamoto komt bij mij nooit boven de 4. Zijn beeldenbombardement gaat me ook in compleet nuchtere toestand meestal na een uur vervelen.
Wellicht dat er ooit een (half) puntje bijkomt, maar echt goed vind ik 'm dan nog steeds niet. Een het vernieuwende is er ook een beetje af..... Ik wil Tokyo Fist en Snake of June ook eens herzien, kijken of ik ze beter gaat vinden, want het is wel een uniek regisseur. (Heb beide films overigens nuchter gezien, misschien een keer met sake proberen.
)
Onderhond
-
- 87598 messages
- 12853 votes
Blijft toch best te smaken wanneer je omgekeerd op de bank gaat liggen, je linkerteen in je neus stopt, de waterkoker laat draaien en je elke vijftien seconden met een tandenstoker in je linkerbil prikt.
Anders is't geen echte Tsukamoto experience. Vandaar de wat lagere cijfers vaak.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3277 votes
Kijk jij Tsukamoto films in zo'n houding?
Wat vindt Linn daarvan?