- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- International Film Festival Rotterdam - IFFR
International Film Festival Rotterdam - IFFR
pjotr
-
- 2672 messages
- 2781 votes
Zo...het IFFR in Rotterdam en Groningen achter mijn kiezen dus tijd voor de eindstand....:)
1) Survive Style 5+ (4,5 *)
2) Bin-Jip (4,5 *)
3) Vital (4,5 *)
4) Nobody Knows (4,5 *)
5) The Neighbor No. 13 (4 *)
6) A Blue Automobile (4 *)
7) Pusher II (4 *)
8 ) The World (4 *)
9) Les Revenants (3,5 *)
10) Sideways (3,5 *)
11) Dead Man's Shoes (3,5 *)
12) Illumination (3,5 *)
13) La Niña Santa (3 *)
14) Delamu (3 *)
15) Primer (2,5 *)
16) Zwarte Zwanen (2,5 *)
17) Tarnation (2,5 *)
18) Perth (2 *)
19) Demi-tarif (1,5 *)
20) It's All Gone Pete Tong (1 *)- jaja de verrassingsfilm in Groningen
21) Alien Tales (0,5 *)- zijn er nog meer ongelukkigen geweest die dit staaltje 'zintuigen verkloten' hebben mogen ervaren?
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
20) It's All Gone Pete Tong (1 *)- jaja de verrassingsfilm in Groningen
In Rotterdam helaas ook. En ik was na afloop de enige die 'm kut vond 
pjotr
-
- 2672 messages
- 2781 votes
Deze prutfilm staat zelfs op nummertje 10 in de publieksenquête van Groningen....duh..
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
(Stiekem moet je het gewoon zien als steengoede kritiek op alle kloteartiesten denk ik.
Zelfs als ze doof zijn worden er nog plaatjes verkocht.)
pjotr
-
- 2672 messages
- 2781 votes
Wat waren de andere verrassingsfilms eigenlijk?
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
Pete Tong dus. Suprise Film 3 werd ingeruild voor Team America.
LauraPalmer
-
- 276 messages
- 617 votes
Okee, hier komt die van mij.
1. Survive Style 5+ (5*)
2. Nobody Knows (4.5*)
3. Bin-Jip (4.5*)
4. Dead man's shoes (4.5*)
5. The Neighbor no. 13 (4.5*)
6. Vital (4.5*)
7. Primer (4.5*)
8. Blue Automobile (4*)
9. Pusher 2 (4*)
10. The Mad Fox (4*)
11. The World (4*)
12. Sideways (3.5*)
13. Les Revenants (3*)
14. The Master Spearman (3*)
15. Tarfaya (3*)
16. My Generation (3*)
17. It's all gone Pete Tong (2,5*)
18. Perth (1,5*)
19. Barbecue (weggelopen...)
Tja.. Ik weet niet of ik volgend jaar wel weer naar een verrassingsfilm ga, hoor. Ik kan net zo goed naar de Sneak gaan. Ik zou het leuk vinden als ze zo'n verrassingsfilms gebruiken voor iets wat echt heel bijzonder is, iets wat waarschijnlijk niet in Nederland uitkomt. Ik vond "It's all gone.." echt een hele rare keuze! Het verbaasde me trouwens dat hij ook in Rotterdam heeft gedraaid. Ik dacht dat het gewoon weer een vage actie van Images (groningen) was...
puck
-
- 399 messages
- 931 votes

) aan jezelf gaat twijfelen. Een soort herbeleving van de voorstelling van Shrek 2.
Toch jammer dat we niet meer stembriefjes in konden leveren, want aangezien al die idioten 'm zo fantastisch vonden krijgen we dit soort 'verrassingen' (want een verrassing, dat was het zeker) nu misschien vaker...
puck
-
- 399 messages
- 931 votes
Maarre, verder was het erg gezellig.
Leuk ook om Rotterdam eindelijk eens een keer meegemaakt te hebben (hoewel ik het toch een rare stad blijf vinden).
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
Leuk ook om Rotterdam eindelijk eens een keer meegemaakt te hebben (hoewel ik het toch een rare stad blijf vinden).
En jij hoefde nog niet eens dagelijks een lange straat af te fietsen waar de tramrails op een officieus fietspad liggen en waar om de 20 meter een geflipte Rotterdammer zijn te grote auto als een dwaas inparkeert. Om over rare straatruzies, scheldende gemeentewerkers (tja sorry dat je met een hark tegen mij aanloopt) en ultraopdringerige zwervers nog maar te zwijgen
. 't is dat ze een leuk voetbalclubje hebben..
puck
-
- 399 messages
- 931 votes
En jij hoefde nog niet eens...

't is dat ze een leuk voetbalclubje hebben...
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
En jij hoefde nog niet eens dagelijks een lange straat af te fietsen waar de tramrails op een officieus fietspad liggen
West-Blaak soms? 
En de rest gebeurt uiteraard nooit in andere steden

Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
Vorig jaar werd er voor onze neus iemand beroofd en dit jaar liep ik al bellend opbewust door een of andere vage straatrel. Sorry, maar dat maak ik de andere 355 dagen van het jaar niet mee nee.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
En ik wel hele jaar? Dan heb je gewoon net pech gehad, dit is echt niet anders als waar jij woont hoor.
puck
-
- 399 messages
- 931 votes
Dat kan best zijn, maar desondanks heeft Rotterdam wel een sfeer van likmevestje.
titan
-
- 1609 messages
- 4415 votes
Wat een onzin, in Rotterdam gebeurt net zoveel of net zo weinig rottigheid als in alle andere grote steden en ook in kleine dorpjes in het hoge Noorden komen berovingen en rellen voor. En wat is trouwens in hemelsnaam een sfeer van likmevestje?
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5073 votes
Het is nog vroeg, maar de lezertjes van Skrien en de mensen die de site van het IFFR in de gaten houden weten dat er het speciale programma van 2006 gaat over drugs en film.
Verder is aangekondigd dat het aantal vertoonde films in 2006 enigzins teruggebracht gaat worden en dat de films die vertoond worden iets vaker vertoond zullen worden.
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
Lijkt me alleen maar handig, de films die gedraaid worden en die je wilt zien kun je des te vaker zien:)
tovenaar
-
- 6723 messages
- 0 votes
Hoe gaat het trouwens met de bioscopen? Wanneer verdwijnt het oude Luxor gebouwtje etc? En doet het nieuwe Luxor nu mee?
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Het is al officieel in ieder geval. Maar het ligt aan de project ontwikkelaar en de economische situaties. Dus dat kan nog een hele tijd duren.
tovenaar
-
- 6723 messages
- 0 votes
Neo, er was toch ook sprake van dat Venster/Lantaren niet meer mee zou doen volgend jaar? Weet jij hier iets meer van als echte Rotterdam-Bios-Insider?
titan
-
- 1609 messages
- 4415 votes
L/V doet volgend jaar gewoon mee. Er was sprake van een fusie tussen Cinerama en L/V, maar die gaat vooralsnog niet door. Dit had sowieso geen invloed op het IFFR van 2006, want de nieuwe fusiebios zou op zijn vroegst pas in 2008 klaar zijn geweest. Het zou best kunnen dat het oude Luxor nog meedoet, de sloopplannen hebben vertraging opgelopen.
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
Lijkt me alleen maar handig, de films die gedraaid worden en die je wilt zien kun je des te vaker zien:)
Lijkt me juist jammer, aangezien ze waarschijnlijk nu de kleinere programma's en minder bekende films zullen schrappen om het bekende werk meer speelruimte te geven. Best trouwens als die Russische rotzooi van vorig jaar niet meer terugkomt, maar ik blijf graag onbekende dingen ontdekken op een festival. Hoop dat dat straks nog steeds mogelijk is!
Koekebakker
-
- 2540 messages
- 3981 votes
Op zich vind ik er ieder jaar weer films tussen zitten die ik slecht en oninteressant vind, waarvan ik echt niet begrijp waarom ze op dat festival draaien, behalve dat ze nodig zijn om het programma te vullen. Als ze die films nu weglaten, vind ik het alleen maar prima. Dat zou betekenen dat de goede of anderszins interessante films vaker draaien, wat ik ook prima zou vinden, want tot nu toe is het me nog nooit gelukt om alle films te zien die ik zou willen zien.
Het is alleen wel te hopen dat ze selecteren op kwaliteit en dat ze niet juist de interessante, maar dure films gaan laten schieten...
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Lijkt me juist jammer, aangezien ze waarschijnlijk nu de kleinere programma's en minder bekende films zullen schrappen om het bekende werk meer speelruimte te geven.
PatrickL
-
- 1586 messages
- 2398 votes
Ik dacht dat ze voornamelijk gingen schrappen in de korte films en allerlei bijprogramma's e.d. om sommige films meer te kunnen laten draaien.