• 178.170 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.240 actors
  • 9.374.079 votes
Profile

International Film Festival Rotterdam - IFFR

Hephaistos

• 50 messages
  • 206 votes

Thema cinema en drugs op filmfestival Rotterdam

ROTTERDAM (ANP) - Het International Film Festival Rotterdam (IFFR) besteedt tijdens de 35e editie volgend jaar aandacht aan cinema en drugs. Dat heeft de organisatie donderdag bekendgemaakt.

In het themaprogramma White Light wordt een serie drugsgerelateerde films vertoond. Het festival vindt plaats van 25 januari tot en met 5 februari.

Het filmprogramma biedt volgens het IFFR ,,zowel hallucinerende cinema als 'narco-cinema', waarin drugs voorkomen als motor van het verhaal''. ,,Het moet gaan over drugs en film, omdat dit onderwerp de afgelopen tijd sterk aanwezig is'', zegt programmeur Gertjan Zuilhof. ,,Maar ook omdat drugs net zoveel met film te maken hebben als met rock-'n-roll.''

Wereldpremière

De filmmakers Stephen Dwoskin uit Groot-Brittannië en Nagasaki Shunichi uit Japan worden met retrospectieven geëerd in het programma Filmmakers in Focus. Dwoskin presenteert een selectie van zijn films. Daarnaast vindt de wereldpremière van zijn nieuwe film Oblivion in Rotterdam plaats.

Het programma voor korte films is voor de komende editie vernieuwd. De organisatie kiest onder meer voor een kleiner aantal films en één festivallocatie voor de vertoning van de films om een ontmoetingsplek te creëren voor publiek, filmmakers en filmindustrievertegenwoordigers.

Tijdens het IFFR wordt voor het eerst de Prix UIP voor de korte film uitgereikt. De winnaar is automatisch genomineerd voor de European Film Awards in december 2006.

Interessant onderwerp voor het themaprogramma lijkt me. Niet al te origineel maar er is toch genoeg van te maken... Iemand enig idee of er naast bovengenoemde al films bekend zijn?

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Nope, het programma is pas een week voor aanvang IFFR definitief.

Eerlijk gezegd sta ik niet te springen van enthousiasme over dat thema. Kan hele nare films opleveren.

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Ook hele goede. Grappig dat ze twee totaal onbekende regisseurs hebben gekozen voor een retrospectief.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Van veel andere had ik in het verleden ook nog niet gehoord. Zo heb ik wel weer wat nieuwe 'meesters' leren kennen. Niet allemaal de meest fantastischje filmmakers altijd, maar wel interressant werk op zich

Rancid

• 599 messages
  • 866 votes

In Film > Festivals en evenementen > Vrijwilligers filmfestival Rotterdam:

Zijn er misschien mensen die mij kunenn vertellen of het de moeite waard is om je aan te melden als vrijwilliger? En of het zwaar is, hoe lang en veel je moet werken en wat er tegenover staat? Natuurlijk heb ik eerst op de site gekeken, maar daar kreeg ik naar mijn behoefte niet genoeg antwoord op deze vragen. Thanx!

Redlop

• 8961 messages
  • 3566 votes

Zelfs heb ik het nooit gedaan, maar ik ken twee mannen die het al jaren doen.

Volgens mij mag je alle films gratis bekijken maar zie je vooral die films waarbij je zaalwacht bent, krijg je een pak consumptiebonnen en mag je gratis naar het slotfeest.

Je krijgt dus geen financiële vergoeding en heb je weinig kans om alle films te zien die je wilt zien. Ook maak je redelijk lange dagen. Vier films per dag meen ik.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Maar nu ga je als normale bezoeker ook al soms naar een film of 4 op een dag, dus of dat nou dat nou zwaar is...

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Maar moeten die zaalwachten niet altijd helemaal vooraan zitten? Volgens mij heb je altijd de slechtste plekken.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Zie ze ook weleens gewoon lanngs de kant bij de deur leuend gedurend een groot deel van de film.

Redlop

• 8961 messages
  • 3566 votes

Misschien staat dit al ergens op Moviemeter, maar goed. Films die te zien waren op het IFFR maar de filmhuizen niet hebben gehaald, kun je vanaf 1 euro zien op www.tigeronline.nl

Helaas maar een beperkte reeks. Zo zit de beste film van het jaar 'Innocence' er niet tussen.

Wel o.a Tri Brata, Domesticas, 25 Watts. Kijk zelf maar.

Redlop

• 8961 messages
  • 3566 votes

FisherKing wrote:

Eerlijk gezegd sta ik niet te springen van enthousiasme over dat thema. Kan hele nare films opleveren.

Dit ben ik dan helemaal eens met je

Vaak komt het erop neer dat de drugsroes met allerlei cameratrucjes op psychedelische wijze in beeld wordt gebracht. En dat was het dan. Sommigen zien hier dan een briljante film in, maar mij verveelt het al snel.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Precies

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5073 votes

Op de website staat de eerste film van het IFFR: Lunacy, de nieuwe film van Jan Svankmajer.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Redlop wrote:

(quote)

Vaak komt het erop neer dat de drugsroes met allerlei cameratrucjes op psychedelische wijze in beeld wordt gebracht. En dat was het dan. Sommigen zien hier dan een briljante film in, maar mij verveelt het al snel.

Daar hou ik ook niet zo van. We zullen zien.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Draait Knetter op IFFR? Dutch Perspective neem ik aan?

De film kan wel wat meer aandacht gebruiken bij de filmliefhebbers.

Hephaistos

• 50 messages
  • 206 votes

Redlop wrote:

(quote)

Ach, er zijn ook films als RFAD en Drugstore Cowboy gemaakt met drugs als thema. Grotendeels zonder psychedelische beelden... Het is maar net waar je voor kiest als organisatie natuurlijk, het thema is breed genoeg.

• 22407 messages
  • 5073 votes

En dat is twee: Caché van Haneke draait ook. Verder is er nog wel het een en ander te vinden op de site met een beetje gezoek.

En opvallend: Bij tickets op de site staat het volgende:

Tickets zijn vanaf zaterdag 21 januari 2006, 09.00 uur verkrijgbaar aan de festivalkassa’s in de Doelen en telefonisch via 010-8909000. Vanaf half december 2005 is hier meer informatie beschikbaar over festivaltickets en de voorverkoop van de Tijgerpas (de kortingspas van het IFFR), speciale arrangementen en merchandise zoals festival t-shirts.

(Nog?) Geen woord over onlineverkoop.

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Beginnen over IFFR tickets om bijna 2 uur 's nachts ... ik wil zometeen graag kalm m'n bed in ajb!

(misschien ga ik dit jaar wel in de rij staan met Petey enzo)

• 22407 messages
  • 5073 votes

De MovieMeter-IFFR-rij-Ticketmeet, De nacht van 20 op 21 januari in Rotterdam.

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Ik zorg voor de koffie

feanaro surion

• 5765 messages
  • 1770 votes

Slechter dan vorig jaar kan het niet gaan, zeker als ze het online afschaffen

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

kappeuter wrote:

Draait Knetter op IFFR? Dutch Perspective neem ik aan?

De film kan wel wat meer aandacht gebruiken bij de filmliefhebbers.

Inderdaad, in tegenstelling tot de kaartverkoopster bij Pathé Eindhoven die me gek verklaarde dat ik een kaartje voor Knetter wilde hebben. Ach ze had de film waarschijnlijk niet eens gezien

Knetter

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

En Diep ook graag. Dit pareltje krijgt schandalig weinig aandacht

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Hoorde dat het online kopen er niet meer bij zal zijn.

petey

• 1901 messages
  • 3828 votes

zou ik niet raar vinden als ze online verkoop skippen na de vele jaren van fiasco. Wordt het nog gezelliger in de rij.

In inderdaad, als we met meer MM-ers in de rij gaan staan kunnen we iemand aanwijzen voor provianddienst.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

neo wrote:

Hoorde dat het online kopen er niet meer bij zal zijn.

Bron ?

Onderhond

• 87595 messages
  • 12844 votes

Me And You And Everyone We Know . Leuk voor wie wil weten wat voor films de vrouw van Solondz zou regisseren

Rancid

• 599 messages
  • 866 votes

Hm, ik heb me intussen bedacht. Hoorde van iemand dat het werk behoorlijk tegenvalt, dat je beter wat geld uit kan geven om er gewoon heen te gaan (als ik vrijwilliger zou willen zijn, moet ik toch 1,5 week vakantie nemen, scheelt ook geld of tijd in de volgende maand) en het slotfeest schijnt een stom en saai ballenfeest te zijn en daar houdt deze jongen nu net niet van.

• 22407 messages
  • 5073 votes

Definitief geen verkoop via internet dit jaar. Alleen telefonisch ("de capaciteit is dit jaar uitgebreid") en aan de kassa's.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.