• 178.041 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.676 votes
Profile

Pathé Pac filmfestival

(verwijderd)

• 1480 messages
  • 0 votes

Had hier nog nooit van gehoord maar ik kwam dit hele gebeuren dus ook tegen toen ik een ticket wou bestellen op Pathé zijn website.

Klinkt leuk, en ook de 'line-up' van dit jaar lijkt me interessant. Vooral Demolition als die-hard Gyllenhaal fan!

Safaci

• 79 messages
  • 278 votes

Iemand enig idee in welke VARA-gids die coupons staan? Kan daar namelijk niks over vinden.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Het is bijna zover! Wie gaan er nog meer heen?

Als Saoirse-fan verwacht ik veel van Brooklyn (de eerste film) en ook ben ik erg benieuwd naar de nieuwe Vallée. Verder laat ik me verrassen. Die laatste is wel een potentiële skipper als het een slijtageslag wordt.

10:30 - 12:20 Brooklyn

Lunchpauze

13:20 - 15:20 Room

15:40 - 17:20 Demolition

Dinerpauze

19:00 - 21:00 A Bigger Splash

21:20 - 23:00 Land of Mine - Under Sandet

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4511 votes

Laatste 2 sla ik over. Laatste is sowieso te laat voor mij, en die daarvoor ga ik geen anderhalf uur voor wachten. Die interesseert me ook niet echt. En 28 euro voor 3 films is nog steeds een nette prijs denk ik dan maar zo.

freek_93

• 668 messages
  • 1666 votes

Land of Mine lijkt mij juist erg goed. Verder heel benieuwd naar Demolition, vooral vanwege Gyllenhaal. A Bigger Splash lijkt mij weer helemaal niks. Als die als laatst was, werd die waarschijnlijk geskipt.

Heb er zin in en ben erg benieuwd!

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Wat is Brooklyn schitterend!

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4511 votes

Fantastisch ja, jammer van dat geluidsprobleem halverwege. Althans, in Amersfoort.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Inderdaad. En dan ook niet even dat stuk opnieuw afspelen...

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4511 votes

Zwolle84 wrote:

Inderdaad. En dan ook niet even dat stuk opnieuw afspelen...

Zoiets schijnt lastig te zijn. Bij JT ook eens gehad. Die moesten helemaal opnieuw starten en dan vooruitspoelen. Zal bij Pathé niet anders zijn.

Enfin, met Room de tweede sterke film.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Oef, wat een helletocht, die tweede...

freek_93

• 668 messages
  • 1666 votes

Ik vond Room net even wat te lang duren. Snap het ook wel, dat hele psychologie aspect te laten zien is natuurlijk wel interessant, maar werd ook een beetje langdradig. Brooklyn was heel goed. Weinig op aan te merken. Nu op naar Gyllenhaal!

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Deadpool!

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4511 votes

Amateurs vandaag, pff. Al blijft die intro van Deadpool wel heerlijk.

skinny_tie

• 1227 messages
  • 3648 votes

mjk87 wrote:

Amateurs vandaag, pff. Al blijft die intro van Deadpool wel heerlijk.

Ik heb film 3 en 4 overgeslagen, vertel!

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4511 votes

skinny_tie wrote:

(quote)
Ik heb film 3 en 4 overgeslagen, vertel!

Film 3 begon al met de intro van Fox (gek, want die studio/distributeur was al geweest en er waren er vijf verschillende) en al snel daarna de tonen van Angel in the Morning, het logo van Marvel en de begingeneriek van Deadpool. Verkeerde film dus ingestart.

Naast dat geluid dat wegviel bij Brooklyn (en de radio aanging) maakt dat best amateuristisch.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Was ditmaal een PAC Festival met alleen maar extremen voor me: twee erg goede en twee erg slechte/irritante films. Prima dus, dat zie ik veel liever dan enkel anonieme zesjes en zevens.

01. 4,5* Brooklyn

02. 4,0* Demolition

03. 2,0* Room

04. 1,5* A Bigger Splash

skinny_tie

• 1227 messages
  • 3648 votes

mjk87 wrote:

Film 3 begon al met de intro van Fox (gek, want die studio/distributeur was al geweest en er waren er vijf verschillende) en al snel daarna de tonen van Angel in the Morning, het logo van Marvel en de begingeneriek van Deadpool. Verkeerde film dus ingestart.

Naast dat geluid dat wegviel bij Brooklyn (en de radio aanging) maakt dat best amateuristisch.

Ah, specifiek probleem bij jou. Bij mij viel de intro van Astrid Joosten weg na een seconde of 20. Kon er niet enorm mee zitten.

freek_93

• 668 messages
  • 1666 votes

Geslaagd PAC festival met 3 goede films, 1 prima film en 1 hele slechte.

Waar ik Room al wat lang vond duren, bleef A Bigger Splash maar doorgaan met totaal niks interessants in beeld te brengen. Waar heb ik in hemelsnaam naar gekeken. Het sloeg echt nergens op. Ik geef niet vaak zo'n laag cijfer, maar kan hier echt niet anders..

De beste was voor mij Demolition met een goede Gyllenhaal. Wel een ietwat apart/anders verhaal dan wat ik gewend ben, maar het heeft toch wel indruk op mij maakt.

Room heeft achteraf toch nog een voldoende weten te scoren. Het tweede deel was dan wat lang, maar heeft mij wel de hele film kunnen interesseren.

Brooklyn was erg mooi. Lekker zoet. Heerlijk om zo'n dag mee te beginnen.

Land of Mine was af en toe ook wat langzaam, maar heel mooi om te zien hoe de Deense en Geallieerde soldaten met de Duitse gevangenen om gaan. Prima film en af en toe best heftig. Maar lang niet zo goed als het Saul of Fia van het vorige PAC festival. Twee films die ook eigenlijk niet helemaal te vergelijken zijn, maar Saul of Fia liet mij wel geluidloos de zaal uitlopen, waar Land of Mine mij dat niet deed.

01. 4.0* Demolition

02. 4.0* Brooklyn

03. 3.5* Land of Mine

04. 3.0* Room

05. 0.5* A Bigger Splash

skinny_tie

• 1227 messages
  • 3648 votes

De volgende editie is 2 oktober.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Hoelang van tevoren maken ze de titels bekend?

Flat Eric

• 6443 messages
  • 1026 votes

Ah, heel Tuschinski gaat weer gevuld worden met Vara-Gids mensen dus...

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

De term VPRO publiek ken ik een beetje Flat Eric, maar wat zijn Vara-gids mensen? Word mijn eerste keer PAC festival( als de selectie me bevalt tenminste).

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4511 votes

Pathé PAC wordt mede mogelijk gemaakt door de VARA-gids. Neem aan dat hij dat bedoelt. En dan krijg je vantevoren weer een zouteloos ingesproken tekstje van een Astrid Joosten bijvoorbeeld die geen idee heeft waar ze over praat.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

John Milton wrote:

Hoelang van tevoren maken ze de titels bekend?

Vrij snel normaal. De vorige keer alle vijf gelijk met het bekendmaken van de datum.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Nou ik ben benieuwd. Ik heb nu een Unlimited pas, dus ik zal er wel een paar meepakken als het tijdtechnisch een beetje uitkomt. De laatste zal met terugreis sowieso moeilijk worden gok ik.

Flat Eric

• 6443 messages
  • 1026 votes

mjk87 wrote:

Pathé PAC wordt mede mogelijk gemaakt door de VARA-gids. Neem aan dat hij dat bedoelt. En dan krijg je vantevoren weer een zouteloos ingesproken tekstje van een Astrid Joosten bijvoorbeeld die geen idee heeft waar ze over praat.

Dat dus

Of nog erger...een inleiding door Paul de Leeuw (maar dat hebben we al gehad).

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Waar een mens zich al druk over kan maken. Zo'n introfilmpje duurt amper een minuut.

Safaci

• 79 messages
  • 278 votes

10:30 - 12:10 - I, Daniel Blake

12:10 - 13:10 - Lunchpauze

13:10 - 14:50 - Hell or High Water

15:05 - 17:25 - The Light Between Oceans

17:25 - 19:00 - Dinerpauze

19:00 - 20:30 - Waterboys

20:45 - 23:05 - Snowden

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Niet slecht! Jammer dat Snowden zo laat draait. Denk dat ik de eerste 3 meepak dan, Westdijk geloof ik wel

Of als ik het zat ben zelfs alleen de eerste 2, The Light Between Oceans komt toch vrij snel hierna uit... We zien wel.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Sowieso blij met HOHW en TLBO, op basis daarvan ga ik waarschijnlijk al. Die eerste lijkt me erg droog en Waterboys geen idee - eerste internationale film van een Nederlandse regisseur? Snowden zal ik waarschijnlijk missen, ik kan niet naar Woodley kijken.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.