- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- Pathé Pac filmfestival
Pathé Pac filmfestival
Number23
-
- 8638 messages
- 5677 votes
Nou, komt het toch nog goed uit dat ik de kaartjes voor Red Hot Chili Peppers niet gekrgen heb. Dan maar PAC-festival doen he. Gewoon lekker in me eentje in Tilburg. Alleen de laatste(waar ik het meest naar uitkijk) kan ik niet meepakken vanwege terugreis bus
. Wachten tot 3 november dan maar. Feyenoord wint toch wel(fingers crossed)
Number23
-
- 8638 messages
- 5677 votes
Dus wie gaat er nog meer naar Tilburg?? 
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Kan wel merken dat Tilburg voor het eerst het PAC festival heeft. Meer dan zat kaarten beschikbaar. Zometeen op bedje en morgen in een volle zaal genieten van vijf voorpremieres.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Was een geslaagd PAC festival met een uitstekende line up. Stuk voor stuk goede films gezien en naarmate de dag vorderde werden de films ook steeds beter, zoals het hoort. Gelukkig dit keer geen Nederlandse flop a la Black Kutterflies ertussen, dus mijn dag is helemaal geslaagd 
p.s. ook leuk die goodiebag voor de laatste film!
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Zondag 5 februari is er weer een PAC Festival, met de volgende films:
- Albert Nobbs
- A Dangerous Method
- Intouchables
- Headhunters
- Shame
Mijn tickets heb ik vast weer geboekt. 
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Jammer dat het op een kutdatum is. Moet m'n eerste editie sinds 3 achter elkaar missen hierdoor.
Number23
-
- 8638 messages
- 5677 votes
Ik ben er gelukkig helemaal bij en we gaan voor het eerst voor de volle 5!! Shame en ADM zijn must-see's voor mij, de rest is nog nieuw en spannend
Number23
-
- 8638 messages
- 5677 votes
Matig tot redelijk begin, sterke eindsprint.
Intouchables 4*
Shame 4*
Headhunters 4*
A Dangerous Method 3*
Albert Nobbs 2.5*
king01
-
- 40 messages
- 1301 votes
Eens, Intouchables was een waanzinnig film, in tijden niet zo genoten bij een film. Verder was Headhunters heerlijk spannend, die scandinaviers weten wel hoe je een goeie thriller maakt.
Weet iemand wanneer de 7de editie is?
Heb genoten:)!
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Bioscopen & tickets
Het PAC Festival, dat met elke nieuwe editie meer bekijks trekt, wordt wederom in tien bioscopen van Pathé georganiseerd. Namelijk in Pathé Tuschinski, Buitenhof, De Kuip, Eindhoven, Groningen Tilburg, Arnhem, Delft, Zwolle en Haarlem.
In de aankomende editite kunt u ook in Pathé Breda en Maastricht het PAC Festival aanschouwen!
Maastricht. 
JP
-
- 620 messages
- 262 votes
7e PAC festival:
1) Amour - Michael Haneke
2) Jagten - Thomas Vinterberg
3) The Perks of Being a Wallflower - Stephen Chbosky
4) Lawless - John Hilcoat
5) Verrassingsfilm. "Gegarandeerde top-voorpremière"
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Niet zo sterke line-up. Amour dan al gezien, Lawless schijnt niet zo bijzonder te zijn. Willen ze het één en ander moet nummertje 5 Spring Breakers zijn. Met zo'n superlativische zin ben je dat nu zelfs verplicht. Blijft dat staan als verrassings film, of wordt de "top"film ook nog wereldkundig gemaakt?
JP
-
- 620 messages
- 262 votes
Ben er eerlijk gezegd redelijk enthousiast over.
Verder zie ik de nieuwste Paul Thomas Anderson wel zitten als film nr. 5.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
De teleurstelling komt ook wel een beetje door de ijzersterke line-up die er de komende tijd aan gaat komen. Hij is zeker niet verkeerd op zichzelf staand maar als je rekening houdt hoeveel moois er gaat komen valt het een beetje tegen.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Niet zo sterke line-up. Amour dan al gezien, Lawless schijnt niet zo bijzonder te zijn. Willen ze het één en ander moet nummertje 5 Spring Breakers zijn. Met zo'n superlativische zin ben je dat nu zelfs verplicht. Blijft dat staan als verrassings film, of wordt de "top"film ook nog wereldkundig gemaakt?
De vijfde en laatste titel zal waarschijnlijk van distributeur A-Film komen. Dat kan Synopsis Beasts of the Southern Wild of The Master worden. Erg mooie line-up maar ik vermoed dat je me na Amour én Jagten kunt afvoeren. Zoveel leed kan een mens niet verdragen.
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5068 votes
Vind het ook wel een sterk rijtje, allevier de films hebben mijn belangstelling al is dat wat betreft Lawless alleen vanwege Hllcoats vorige film (weinig boeiende trailer). Alleen jammer dat het op mijn moeders verjaardag is. Dat is toch echt belangrijker.
Spring Breakers zal wel een DVD-release krijgen denk ik. Lijkt me prima te marketen voor een E1 ofzo (je kunt toch wat populaire namen op de hoes kwijt) en als die het niet durven dan misschien Filmfreak. Bios is veel moeilijker.
JP
-
- 620 messages
- 262 votes
Amour 10:30 - 12:40 uur
The Perks of Being a Wallflower 13:30 - 15:15 uur
Jagten 15:35 - 17:30 uur
Verrassingsfilm 19:00 - 21:00 uur
Lawless 21:20 - 23:15 uur
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Daar teken ik voor, JP! Wie gaat nog meer naar Maastricht? Meeting! 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Om je even uit je droom te helpen Spring Breakers zal buiten het IFFR (2013) ergens tussen wal (Filmhuis) en schip (Bioscoop) geraken. Schat een landelijke distributie voor Nederland heel klein in.
Spijtig om te horen, maar even aanzien dan en hou er in ieder geval rekening mee. Bedankt.
Beasts en Amour heb ik dan iig al meegepikt op Film By The Sea deze maand, deze editie maar aan me voorbij laten gaan dan. The Master ook als die idd op het programma staat.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Jammer dat ook deze editie weer op een wedstrijddag van Ajax is. Doodzonde...
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Verder zie ik de nieuwste Paul Thomas Anderson wel zitten als film nr. 5.
Dat wilde ik net zeggen... Dat zou inderdaad de klapper zijn waar we allemaal op hopen.
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Jammer dat ook deze editie weer op een wedstrijddag van Ajax is. Doodzonde...
Serieus... Dan maar een wedstrijd missen hoor. Ze spelen elk weekend. PAC is maar twee keer per jaar.
Ataloona
-
- 734 messages
- 4258 votes
Gaan er nog mensen naar Zwolle voor het festival? Ik ga er zeer waarschijnlijk heen en user korenbloem02 zit er in ieder geval ook aan te denken 
Ataloona
-
- 734 messages
- 4258 votes
Jeetje, niemand? 
Ik ga in ieder geval zeker, heb m'n agenda vrijgemaakt en Stefan (korenbloem02) heeft al een vrije dag gevraagt dus dat komt goed. Helaas komen er een aantal anderen niet vanwege Camera Japan (had ik ook wel heen gewild, maar mede dankzij reis-en verblijfopties niet mogelijk). Anyway, ik heb er zin in. Aantal leuke affiches in ieder geval.
Maar eens zien hoe dat is, zo'n filmfestival. Wellicht (zeer hopelijk) volgend jaar het IFFR 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ook al noemen ze het zo, is dit geen filmfestival te noemen natuurlijk
.
Ataloona
-
- 734 messages
- 4258 votes
Ach, filmmarathonnetje dan. In ieder geval een aantal films achter elkaar op het witte doek 
Tonke
-
- 134 messages
- 1982 votes
Weet iemand hier of Looper wellicht onder de PAC-films zal vallen? Dat lijkt mij een leuke vijfde, een beetje à la Drive vorig jaar.
shorzgarethson
-
- 5 messages
- 7 votes
Zou goed kunnen Tonke. Mijn gok voor nr.5 is Argo. Hij duurt 2 uur, net als Looper. The Master is te lang en past niet in het schema
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik hoop en zet mijn geld in op The Paperboy.
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Looper zou ik als JGL-fan ook prima vinden.
Argo is de nieuwe van Ben Affleck toch? Hmmm... Gone Baby Gone was erg goed, The Town al een stuk minder. Maar hij krijgt nog altijd het voordeel van de twijfel. Jammer alleen dat hij er zelf weer in wil acteren.