- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- Pathé Pac filmfestival
Pathé Pac filmfestival
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
En nog 2:
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
En de laatste film: Loro 1 (2018)
Welke als eerste wordt vertoond, dus dat wordt uit-/bijslapen. 
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
De versie van 2½ uur neem ik aan?
Ja, klopt. Vroeg me juist af wat dat is. Soort compilatie van 1 en 2?
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Zit totaal niet op Berlusconi te wachten ? Wie heeft deze film in godsnaam uitgekozen bij Pathe? . Pac festival begint wel vaker met trage films. Ben benieuwd hoe deze het er vanaf brengt.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Zit totaal niet op Berlusconi te wachten ? Wie heeft deze film in godsnaam uitgekozen bij Pathe? . Pac festival begint wel vaker met trage films. Ben benieuwd hoe deze het er vanaf brengt.
Ik had ook liever een andere gezien. Maar al met al doet deze bill me wel meer dan die van de afgelopen jaren. Weer iets meer variatie, al lijkt het wel gedaan met de écht spannende selecties à la Under the Skin.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Under the Skin vond ik ook geen fijne ervaring, maar dat kwam meer doordat de halve zaal leegstroomde tijdens de film en dat ontzettend storend was.
Wat dat betreft is het PAC publiek ook weer niet "alternatief" genoeg om echt gewaagde producties te vertonen op het festival.
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Sorrentino... ik zou de programmeurs op m'n blote knieën danken, want je krijgt ook al meesterwerk Cold War erbij.
Daarna snel weg (over Life Itself las ik dit: “Life Itself” loads up plot line on top of plot line to imitate emotional depth, a kind of narrative manipulation that just doesn’t work for everyone'' -> precies waar ik niet op zit te wachten dus.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Dat lijken me nou net de twee minste... En voor Life Itself heb ik m'n kaartje gekocht. Die stond al op de watchlist.
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Ik stond op het punt te typen 'laat het even weten als ie echt veel beter is dan Collateral Beauty', maar die vond jij juist goed natuurlijk 
Ik durf er geen geld op te zetten, maar ik kan me haast niet voorstellen dat je Cold War niét indrukwekkend gaat vinden.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Ik stond op het punt te typen 'laat het even weten als ie echt veel beter is dan Collateral Beauty', maar die vond jij juist goed natuurlijk
Sterke film inderdaad.
Ik durf er geen geld op in te zetten, maar ik kan me haast niet voorstellen dat je Cold War niét indrukwekkend gaat vinden.
Ik laat me graag verrassen. Heb het alleen (vooralsnog) niet op Oost-Europese films.
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Maar dat is een wel heel brede categorie die zich op geen enkele manier onder één stijl of type film laat vastpinnen.
Overigens is Pawlikowski's Ida een goede graadmeter qua stijl, maar in dit geval vond ik het scenario nog stukken beter.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
En toen ging het dus precies de andere kant op dan verwacht: Loro was het hoogtepunt van de dag en Life Itself (oké, samen met Cold War, die had ik wel zien aankomen) het dieptepunt.
Met nog twee uitstekende films in de avond erbij was het alsnog wel een prima editie.
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
Cold War 8
Loro 7,5
Life itself 4,5
The Sisters Brothers 7,2
The Kindergarten Teacher 6,2
En de quiz gewonnen met Miss Milton, proud geek couple. 
brawljeff
-
- 2773 messages
- 3308 votes
1. Loro (4*)
2. Cold War (3,5*)
3. The Sisters Brothers (3,5*)
4. Life Itself (3*)
5. The Kindergarten Teacher (2,5*)
Mijn 12e editie. De dag vloog weer voorbij.
Shaky
-
- 3735 messages
- 13044 votes
Net zoals Brawljeff heb ik ook weer genoten --> de dag vloog inderdaad voorbij. Ik vond het niet het beste programma, ik had meer verwacht van een aantal films.
1. The Sisters Brothers (3,5*)
2. The Kindergarten Teacher (3,5*)
3. Cold War (3*)
4. Loro (2*)
5. Life Itself (2*)
Muntganger
-
- 9 messages
- 0 votes
Editie 20 op 19 én 20 januari 2019 staat in de nieuwsbrief van Pathé 
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
2 data?
In Pathé Leidsche Rijn alleen 19e, blijkt als ik doorklik.
Dank, ik had die The Grinch getitelde mail vanmorgen meteen gearchiveerd zonder te openen. 
Muntganger
-
- 9 messages
- 0 votes
Dit staat er nu:
Dit jaar kunt u kiezen voor 2 data, dus houd zaterdag 19 of zondag 20 januari 2019 alvast vrij in uw agenda voor de 20e editie van het PAC Festival!
Alleen kunnen ze denk ik maar één releasedatum op de site zetten...
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Het is twee keer hetzelfde programma. Dus niet aanvullend als een vestiging beide dagen meepakt.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
2 data?
In Pathé Leidsche Rijn alleen 19e, blijkt als ik doorklik.
Dank, ik had die The Grinch getitelde mail vanmorgen meteen gearchiveerd zonder te openen.
Nee hoor, LR heeft beide data. Ik keek al ivm m’n verhuizing. 
Psygothic
-
- 39 messages
- 3551 votes
Heb mijn kaart voor de 19e al gekocht. Hoop op wat betere films dan afgelopen keer. Er zijn enkele mooie opties voor films die in januari uitkomen. The Favourite, Roma (komt helaas al eerder uit op Netflix), White Boy Rick, The House That Jack Built, Ben Is Back, Mary Queen Of Scots, Blaze, Serenity, Climax (de nieuwe Gaspar Noe!), Destroyer...Keuze genoeg, maar zal waarschijnlijk ijdele hoop zijn.
Lang Poot
-
- 204 messages
- 0 votes
Alleen de laatste drie kunnen, de andere komen voor de 19e al uit en dan zou het dus geen voorpremiere zijn. In het bericht van pathe staat dat de films samen 16 golden globe nominaties hebben, volgens mijn berekening moeten green book en vice er dan in ieder geval bij zitten.
Psygothic
-
- 39 messages
- 3551 votes
@Lang Poot Je hebt helemaal gelijk...Ik heb mij een maand vergist. Ik ging uit van een PAC festival in december... Toch alvast een mooi lijstje gemaakt voor het nieuwe jaar dan ?
Psygothic
-
- 39 messages
- 3551 votes
Op basis van Golden Globe nominaties, denk ik dat de volgende films te zien gaan zijn:
- The Favourite (4 nominaties)
- Vice (5 nominaties)
- Green Book (4 nominaties)
- If Beale Street Could Talk (2 nominaties)
En dan één van de volgende films:
- Destroyer (1 nominatie)
- At Eternity's Gate (1 nominatie)
- Can You Ever Forgive Me? (2 nominaties)
- Eighth Grade (1 nominatie)
Lang Poot
-
- 204 messages
- 0 votes
Je hebt volgens mij wat gemist, vice heeft er 6, green book 5 en beale street 3. The favourite komt 3 januari al uit dus die valt af.
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
De Miltons gaan 19 januari. Benieuwd naar de titels. Hoop niet Eighth Grade, aangezien we die al gezien hebben.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
De Miltons gaan 19 januari.
Leidsche Rijn?