• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.992 actors
  • 9.370.973 votes
Profile

Pathé Pac filmfestival

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Wat Muntganger zegt, lekker boeiend die IFFR. Ik ga geen films in Rotterdam zitten kijken zeg. Lekker paccen in Grunn!

Mr Thee

• 1588 messages
  • 1197 votes

rep_robert wrote:

Wat Muntganger zegt, lekker boeiend die IFFR. Ik ga geen films in Rotterdam zitten kijken zeg. Lekker paccen in Grunn!

Doel je nu op smaak/ kwaliteit (“lekker boeiend”) of op de datums? Qua datum zou ik het wel weten als ik Groningert zou zijn:

IFFR in Groningen — Groninger Forum - groningerforum.nl

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

IFFR interesseert me gewoon niet verder. Dus dat ja 1 dagje Pac is al druk genoeg voor mij en bovenal ook een traditie. Dat zou ik nooit opzij zetten voor IFFR.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Ik sla weer over. Twee van de drie films tot nu toe lijken me erg saai. En die Del Toro zie ik toch wel een keer.

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4510 votes

Alle films die ik wel wil zien, maar tot nu toe alle ruim voor de Oscars in de zalen. Geen Pathe Pac nodig om te op tijd te zien, waarvoor ik dat festival toch altijd gebruik.

John Milton

• 24220 messages
  • 13384 votes

Ik pak hem wel mee, will alledrie die titels wel graag zien.

Maar inderdaad, ze komen toch wel!

I, Tonya gaat vanaf 22 februari draaien, dus die zie je ruim eerder.

The Shape of Water draait vanaf 15 februari, das ruim 2 weken.

The Post echter gaat sowieso 1 februari al in première, dus dat is nauwelijks een meerwaarde (behalve een schijnbaar fijne film).

Benieuwd wat de andere twee titels gaan worden en welke films op welke tijden zullen gaan draaien. Heb hoe dan ook de kaarten al gehaald.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Het zijn mooie titels, maar inderdaad verschijnen ze relatief kort erna al, zijn ze (in het geval van del Toro) ook al elders te zien. Bij het vorige pac-f was You Were Never really here een voorpremière van drie maanden, terwijl je bij een Loveless al wist dat ie relatief beperkt te zien zou gaan zijn later in het circuit. Dat heeft wat mij betreft dan toch een veel grotere meerwaarde.

John Milton

• 24220 messages
  • 13384 votes

Volkomen mee eens. Het is dat het een habbekrats kost met een PUC en een PUC Gold, anders zou ik het ook niet doen.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Zijn nu alle vijf bekend.

Flat Eric

• 6443 messages
  • 1026 votes

Krijg je eigenlijk nog steeds een Goodie-bag aangeboden?

John Milton

• 24220 messages
  • 13384 votes

Christopher Robin lijkt mij best aardig. The Florida Project wil ik héél graag zien, maar als ik tegen die tijd compleet gaar ben, skip ik hem liever om hem anderhalve week later mee te pakken.

Prima line-up, wat mij betreft.

Goodie bag geen idee, ik kwam de vorige keer pas bij de tweede film opdagen.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Flat Eric wrote:

Krijg je eigenlijk nog steeds een Goodie-bag aangeboden?

Nog nooit 1 gehad, heb er inmiddels al wel een stuk of 13 PAC festivals bezocht... Ligt puur aan het filiaal of ze daar geld aan uit willen geven denk ik dan.

Pathé Groningen verloot slechts 1 goodie bag onder de mensen die de meeste films goed hebben bij een formulier met allemaal moviestills erop.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

John Milton wrote:

Prima line-up, wat mij betreft.

Het valt mij opnieuw erg tegen. Vroeger had je veel meer afwisseling, nu zijn het vaak bijna stuk voor stuk droge drama's. Of dat doen de trailers tenminste verwachten.

John Milton

• 24220 messages
  • 13384 votes

er zit geen actie of horror tussen nee, dat moet ik toegeven. Drama overweegt. Maar toch verschillen ze voor mij genoeg, maar ik ben dan ook wel een drama liefhebber. In mijn ogen zijn het 5 behoorlijk andere films: historische familiefilm, historisch Spielberg drama, biopic met comedy trekjes, een romantische sci-fi en een human interest indiefilm.

Maar ik snap je punt. Ben zelf niet heel bekend met vroegere line-ups, kun je nog een complete line-up ophoesten die je echt nog als geweldig voor de geest staat?

Flat Eric

• 6443 messages
  • 1026 votes

Hm, goodiebag, misschien was het toen een eenmalige actie in Tuschinski A'dam. Lag bij binnenkomst op je stoel.

Je kreeg een tasje met daarin een drankje, snoep, nootjes , een oude Vara-gids, en nog wat eetbare dingetjes. En wat nutteloze folders.

Vond het wel een aardig gebaar.

John Milton wrote:

Goodie bag geen idee, ik kwam de vorige keer pas bij de tweede film opdagen.

. Dan zat je vast niet naast mij; want naast mij was een lege stoel, ik heb bij aanvang film nummer 3 het pas aangedurfd dat tasje te confisqueren

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Nooit een complete lineup die geweldig was, maar bij deze edities sloeg de balans wel flink door in het positieve:

Her / Grand Budapest / Ain’t Them Bodies Saints / (August) / (Keeper of Lost Causes)

Mommy / Wild Tales / Whiplash / Under the Skin / (Pride)

Wild / Still Alice / Turist / Foxcatcher / (Selma)

Dat waren voor m’n gevoel toch ook afwisselender edities. Drama loopt overal wel doorheen, maar ze zochten toen meer de dynamiek heb ik het idee.

Flat Eric

• 6443 messages
  • 1026 votes

Zwolle84 wrote:

Her / Grand Budapest / Ain’t Them Bodies Saints / (August) / (Keeper of Lost Causes)

Dat was de Goodiebag editie

Ik vind het toch altijd wel een erg lange zit. 4 films op een dag is toch echt wel mijn max. Heb van die editie alleen Keeper of Lost Causes niet gezien. Toen trok ik het Bingewatchen echt niet meer.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Flat Eric wrote:

(quote)

Dat was de Goodiebag editie

En wat voor een. Met oude Vara-gids en al.

Flat Eric

• 6443 messages
  • 1026 votes

Zwolle84 wrote:

(quote)

En wat voor een. Met oude Vara-gids en al.

Was nuttig hoor heeft het uiteindelijk bij terugkomst thuis goed gedaan gedaan in de open haard

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Zwolle84 wrote:

Nooit een complete lineup die geweldig was, maar bij deze edities sloeg de balans wel flink door in het positieve:

Mommy / Wild Tales / Whiplash / Under the Skin / (Pride)

Wild / Still Alice / Turist / Foxcatcher / (Selma)

Dat waren voor m’n gevoel toch ook afwisselender edities. Drama loopt overal wel doorheen, maar ze zochten toen meer de dynamiek heb ik het idee.

Afwisselend, maar ook niet altijd even geliefd. Vooral bij Under the Skin vond er een ware leegloop plaats tijdens de film. Heb ik nog nooit eerder meegemaakt in de bios. Echt heel bizar om mee te maken.

Of een Black Butterflies ergens 6 jaar geleden oid.... Vroeger was niet alles beter

Ik ga eigenlijk elke keer heen en laat me telkens weer verassen. Op het eerste gezicht spreken veel films me niet zo aan, maar uiteindelijk staan er altijd wel 4 PAC films in mn top 10 van het jaar.

Zo uit mijn hoofd miste ik vorige editie wel een luchtige film. Misschien dat je Good Time zo kan kwalificeren, maar daarvoor is ie ook net weer even te..

John Milton

• 24220 messages
  • 13384 votes

You were never really here telt ook niet echt op dat vlak. Luchtig.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

De leegloop bij Under the Skin (beste film die ik ooit op een PAC Fest zag) vind ik juist positief; toen staken ze hun nek tenminste uit.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Nee maar het stoort me wel enorm tijdens mijn ervaring van de film. Daarom beschouw ik het wel als negatief.

Flat Eric

• 6443 messages
  • 1026 votes

Weglopers...onbegrijpelijk en uitermate onbeleefd, ik was zelf van Under the Skin erg onder de indruk. Absoluut een van mijn favorieten.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Ik heb liever dat de hele zaal wegloopt dan zoals in mijn geval twee oude zelfingenomen besjes achter me die anderhalf uur lang om elke scène hardop lachen omdat ze het zo stom vinden.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Liever geen van beide

Flat Eric

• 6443 messages
  • 1026 votes

Een geslaagd Pacfest18 wat mij betreft.

Geen Goody-bag maar wel een klein drankje aangeboden gekregen en knabbels tijdens de pauzes, prima verzorgd dus. Het zijn de kleine dingen die gewaardeerd worden. Je voelt je welkom. Per slot van rekening hang je een volle zondag daar rond.

Prima sfeer onder de bezoekers en enthousiast vriendelijk personeel.

Geen prijs gewonnen (wordt de uitslag nog ergens gepubliceerd misschien?) maar wel mooie films gezien.

Here are the voorlopige results of the Flat Eric movie jury :

The Shape of Water (2017) 4*

Goodbye Christopher Robin 3,5 *

The Florida Project (2017) 3,5*

I, Tonya (2017) 3*

The Post (2017) 3*

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

30 september volgende editie. Verder nog niets bekend tot nu toe.

Flat Eric

• 6443 messages
  • 1026 votes

Ah! Leuk! Dan kan ik weer gaan zeuren over de Goodybag

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.