- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- Pathé Pac filmfestival
Pathé Pac filmfestival
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Mooie line-up hoor, op het oog de beste in jaren. Jammer dat ik net deze moet overslaan.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Mooie line-up hoor, op het oog de beste in jaren. Jammer dat ik net deze moet overslaan.
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Ik weet niet wat voor publiek dit festival doorgaans trekt trouwens, maar iets zegt me dat het niet onverstandig was Good Time als laatste te programmeren. Kijk daar zelf enorm naar uit, maar voor een wat ouder arthouse-publiek (zou dat er zitten) verwacht ik wellicht een onaangename verrassing.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Ik weet niet wat voor publiek dit festival doorgaans trekt trouwens, maar iets zegt me dat het niet onverstandig was Good Time als laatste te programmeren. Kijk daar zelf enorm naar uit, maar voor een wat ouder arthouse-publiek (zou dat er zitten) verwacht ik wellicht een onaangename verrassing.
Ik denk dat je gevoel wel aardig klopt, een flink deel bestaat uit een wat ouder publiek dat niet altijd open staat voor nieuwe dingen. Under the Skin werd destijds ook weggelachen door het oudere publiek.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Is er veel ouder publiek (lees: aanmerkelijker ouder dan ik) bij het PAC festival? Ik zie het altijd meer als iets om de Pathé gangers wat extra's te bieden, dan om echt het oudere publiek aan te boren.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Er zitten er altijd wel meerdere om me heen, maar ik ga dan ook vaak op een seniorenplek zitten.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Under the Skin is een goed voorbeeld van Zwolle84. De mensen die er nog waren liepen massaal weg tijdens de film. De conservatieve oudjes die overdag wel bij alle films zijn zul je bij dit soort films niet zien, vooral als het de laatste is. De laatste film van de dag zit er gemiddeld zo'n 60/70% van wat er bij de voorgaande films zat.
Heb ook 1x de laatste film geskipt, volgens mij die Noorse lawine komedie film, die kon me echt volledig aan m'n reet roesten. Heb dat niet vaak bij het Pac festival, maar die film had ik totaal geen behoefte aan.
De beste laatste film tot nu toe is Son of Saul 
Verder wel fijn publiek altijd. Volle zaal, maar niemand die zich irritant gedraagt, iedereen wil genieten van films. Er zit wel een gevarieerd publiek. Maar echt jonge mensen zie je niet.
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Dan zal ik daar eens verandering in brengen
Overigens heb ik liever dat mensen de zaal verlaten dan dat ze op een andere manier hun ongenoegen uiten. Na vier films kan dat eerste, anders ga je er toch wat minder snel vantussen.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Ik weet het niet, er zijn vast wel meer mensen á la John Milton die na drie films echt wel gaar zijn, en anders wel een vriendin hebben die het 'zo wel genoeg vindt'.
Met name als de vierde film een titel is die je niet persé nu hoeft te zien, zou ik het niet gek vinden als mensen de eerste drie kijken en dus bij niet bij de vijfde in de zaal zitten, al willen ze hem best zien. Wel een beetje zonde natuurlijk als je geen Unlimited korting hebt...
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Overigens heb ik liever dat mensen de zaal verlaten dan dat ze op een andere manier hun ongenoegen uiten.
Dat laatste was het geval bij Under the Skin. Die senioren pal achter me moesten bij elke scène laten blijken hoe dom het wel was en hoever ze zich erboven verheven voelden. Verwoestende blikken over je schouder helpen dan niks.
Maar verder erg fijn publiek inderdaad.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
JEE!
Ik ga toch naar het Pac Festival (Utrecht). Die verjaardag wordt toch niet gevierd, dus gelijk kaarten gekocht. Tot mijn verbazing kon ik zelfs nog heel behoorlijk zitten...
Hopelijk vergeet ik het dit jaar niet, na al kaarten gekocht te hebben 
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Ik was gisteren zo ziek als een hond, maar het ging vanmorgen toch wel. Dus besloten de tweede, derde en vierde film te pakken. Zvyagintsev en Safdie Brothers dus geskipt uit praktische overwegingen. Achteraf baal ik ervan, want ik had liever die gezien dan The Glass Castle en Stronger.
Wellicht volgend jaar een poging alle vijf, afhankelijk van het aanbod. Als ik fit was geweest, had ik dit jaar ook 1 en 5 meegepakt.
You Were Never Really Here was voor mij van deze drie de overduidelijke winnaar. Geinige quizje bleek door een maat en ex-collega van Pathé Groningen in elkaar gedraaid te zijn. Kreeg de antwoorden van de 4-5 foto’s die we niet herkenden niet losgepeuterd, helaas ?
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Geslaagde dag met Rvdz- ook de quiz binnengehaald door uiteindelijk beiden op alle juiste antwoorden te komen. John Milton heel begrijpelijk natuurlijk, maar wel jammer dat je juist Loveless en Good Time moest missen. Mijn overzicht: Loveless 4*, You Were never really here 5* (daar hoort wel een verhaal bij, maar ik houd het nog even bij de ervaring), The Glass Castle 1.5* (bah), Stronger kleine 3.5*, Good Time ruim 3.5* (viel me naar verwachtingen gerekend wat tegen).
brawljeff
-
- 2773 messages
- 3308 votes
Mijn 10e editie. Niet een van de beste edities, maar over het algemeen waren het weer prima films.
Loveless 4*
You Were Never Realy There 2,5*
Glass Castle 3*
Stronger 3*
Good Time 3,5* (wellicht 4*)
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Ik had achteraf gezien wel een film ertussen willen hebben die wat luchtiger was. Het was wel een erg zwaarmoedige filmdagje zo.
Verder nog even nadenken. Maar het zit allemaal zo rond de 3 a 4 sterren maximaal. Ook niet de beste ooit. Maar er zat ook geen negatieve uitschieter bij, dat is ook wel eens voorgekomen. Eigenlijk viel alleen Stronger wat uit de toon, die was wel erg mainstream.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Waar was jij tbouwh, Amsterdam? En hoeveel hadden jullie goed?
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Waar was jij tbouwh, Amsterdam? En hoeveel hadden jullie goed?
Ja alles dus
en Pathé de Kuip.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Zaten ook instinkers in. Hoe hebben jullie die omzeild dan? Daardoor was er in Groningen niemand die alle 24 goed had. Iedereen ging bij 2 dezelfden de fout in..
brawljeff
-
- 2773 messages
- 3308 votes
Gewoon een foto maken met je telefoon en hem door Google Image Search halen 
In Amersfoort was de opkomst veel lager dan andere edities. Hoe zit dat in de andere steden?
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Rotterdam prima bezocht, twee zalen. rep_robert bij Joe was er een link: film van de regisseur van Stronger. Welke andere 'instinker' bedoel je?
Shaky
-
- 3735 messages
- 13044 votes
Mijn eerste PAC Festival ooit, maar zeer zeker niet de laatste. Ik vond het een geweldige dag / avond en dit smaakt naar meer. Mijn lijstje van gisteren in Maastricht:
1. You Were Never Really Here 4,5*
2. Loveless 4*
3. The Glass Castle 3,5*
4. Stronger 3*
5. Good Time 3*
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Ik meende Victoria and Abdul (2017) - IMDb te zien, waar het Viceroy's house (?) betrof. Heb inmiddels alle antwoorden even laten mailen, maar kan er nu niet even snel bij. Vond dat wel een instinker. En Daniel Brühl met die snor, leek sprekend op hoe hij eruit zag in The Zookeeper's Wife, terwijl dat die still met het schaapje en hertje oid was. Ik overwoog die titel daar ook, maar het leken me niet echt 'dierentuin-dieren', en ik verwachtte daar dus een instinker.
Als niet PAC-ganger (maar wel filmhuis) had ik er daardoor best een paar fout. The Founder, Joe, My Cousin Rachel, Alone in Berlin en The Zookeeper's Wife hebben we gemist. Alsnog niet slecht, al vind ik 15/20 eigenlijk niet goed genoeg. Helemaal wanneer jongelingen als Tim het beter doen 
I'll get you next time, Sonny....
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Jaa het zijn precies die 2 die je beschrijft volgens mij. Het PAC vrouwtje benoemde het namelijk. Dan vraag ik me af hoe anderen het wel konden zien haha.
Sowieso al knap hoe mensen alles weten te raden. Zitten altijd wel een aantal nietszeggende, doodsaaie pac films tussen die geen mens ziet haha.
The Founder was het allermakkelijkste voor mij. Ik heb voor McDonald's gewerkt en toen ik dat broodje zag net de perfect - door de sausdispenser- gedoseerde mosterd en ketchup was er geen twijfel over mogelijk haha.
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Victoria & Abdul leek me onwaarschijnlijk; de quiz is vast al even terug gemaakt en die film gaat nu pas draaien. Viceroy's House draaide precies 2, 3 maanden terug. Perfect dus.
Ik twijfelde ook tussen Zookeeper en Alone In Berlin bij het Brühl-plaatje, maar toen ik Brühl en de tweede titel intypte op google, kreeg ik direct deze still... daarnaast, als je Zookeeper had (11) (wat mij wel de nodige moeite kostte), werd die andere ook wel duidelijk. Maar het zijn wel slimmigheidjes om te voorkomen dat iedereen alles zo bijeenraapt ja, het duurde even voor dat gelukt was...
Muntganger
-
- 9 messages
- 0 votes
Inmiddels is de datum voor het volgende PAC Festival bekend: 28 januari
Muntganger
-
- 9 messages
- 0 votes
Denk niet dat de gemiddelde PAC Festival bezoeker ook een dikke week films in Rotterdam op het IFFR gaat kijken, kan prima naast elkaar.