- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- Pathé Pac filmfestival
Pathé Pac filmfestival
MFEO
-
- 682 messages
- 38 votes
In Film > Festivals en evenementen > Pathe PAC Festival 2009:
Who's gonna join? (english message also for the people who don't speak dutch
)
Alternative Cinema from Pathé: great films with a message
PAC is responding to the growing demand for quality films. PAC selects good films that offer something extra: depth, breathtaking settings and stories that make a lasting impression.
Films of this kind often receive less attention than do Hollywood films, but in recent years have been quickly gaining in popularity. So come and enjoy these moving and powerful PAC films at Pathé.
PAC festival at Pathe de Kuip in Rotterdam on sunday 11th of oktober 2009 - 5 movies for 25 euro (you can't use PUC the card)
Within the 25 euro is also a buffet.
It takes place on a big screen - Screen 7 (free seats)
10:30 Bright Star
13:15 Das Weisse Band (Michael Haneke)
16:15 Whatever Works (Woody Allen)
19:00 Precious
21:15 Antichrist (Lars von Trier)
see (dutch) : Pathé.nl - Films - Pac festival 2009 - pathe.nl
Between the movies we can go for a drink and some food
Who is gonna join?
Sander & Robert (titan)
shockdog
-
- 322 messages
- 1024 votes
Het Pathé Alternative Cinema filmfestival: een 'festival' waarop 5 voorpremiere's van PAC-films worden getoont. Er zijn er al twee geweest, en 12 september is nummer drie met o.a. The American en Cell 211. Het eerste festival is me zeer goed bevallen, het tweede wat minder was toch zeker de moeite waard. Ik vroeg me af of er nog meer moviemeter-gebruikers zijn die één van de festivals hebben bijgewoont of mischien van plan zijn naar nummero drie te gaan.
Het programma van 12 september:
10:35 - 12:35 Mother and Child
13:15 - 15:10 Cell 211
15:45 - 17:25 The Kids Are All Right
19:00 - 20:50 The American
21:15 - 23:05 The Killer Inside Me
Programma van afgelopen twee festivals:
Pac festival 1 oktober 2009:
Bright Star
Das Weisse Band
Whatever Works
Precious
Antichrist
Pac festival 2 april 2010:
Yo, Tambien
Baaria
Ondine
The Ghost Writer
Soul Kitchen
Kosten zijn €27.50 voor een dagkaart en het programma wordt gedraait in Pathé Tuschinski, Pathé Buitenhof, Pathé Groningen, Pathé de Kuip en Pathé Eindhoven.
John Lee Hooker
-
- 14934 messages
- 1625 votes
Misschien ga ik er wel heen. Het enige wat me zou weerhouden is de € 27,50 maar als ik geld over heb wil ik deze marathon er wel doorheen slepen. Dat zal Eindhoven worden dan.
Bedankt voor de info!
Co Jackso
-
- 21924 messages
- 2791 votes
Zijn er nog gebruikers die naar dit festival gaan? Zelf twijfel ik nog of ik naar Pathé Tuschinski zal gaan, al ben ik best benieuwd naar een aantal films. Eigenlijk hoef ik alleen Mother and Child niet te zien.
shockdog
-
- 322 messages
- 1024 votes
Bij Pathé Tuschinski is Anton Corbijn aanwezig dacht ik. Als je een unlimited pas hebt zou ik zeker gaan, een tientje voor vijf voorpremiere's is niks.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Zijn er nog gebruikers die naar dit festival gaan? Zelf twijfel ik nog of ik naar Pathé Tuschinski zal gaan, al ben ik best benieuwd naar een aantal films. Eigenlijk hoef ik alleen Mother and Child niet te zien.
En dat vond ik juist zo'n beetje de beste van de 5 
MFEO
-
- 682 messages
- 38 votes
PAC Festival
Het PAC Festival is Pathé’s eigen filmfestival in samenwerking met de VARA Gids. Je krijgt op één dag vijf voorpremières te zien van topfilms die later in het jaar zullen uitkomen. Het PAC Festival kan je beleven bij Pathé Tuschinski, De Kuip, Buitenhof, Eindhoven en Groningen.
Het 4e PAC Festival vindt plaats op zondag 6 februari 2011. Tickets zijn vanaf nu verkrijgbaar via de website van Pathé of aan de kassa van de bioscoop.
Houders van de Pathé Unlimited Card betalen slechts € 10,-! (MM leden hebben natuurlijk zo'n unlimited card) 
Programma
10:30 - 12:10 Somewhere
12:50 - 15:00 Incendies
15:30 - 17:30 The King's Speech
19:00 - 20:40 Black Butterflies
21:15 - 22:50 127 Hours
FMHZ
-
- 192 messages
- 409 votes
Ga voor de derde keer heen op 6 februari en heb er ontzettend veel zin in. Kan ook bijna niet anders als je ziet dat er 3 titels zitten met een 8,5 (op imdb). Ben zeer benieuwd, vooral naar the king's speech en 127 hours.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Wordt een mooi dagje inderdaad, ook redelijk vroeg na de vorige editie. Ik ben zeker weer van de partij! Wel jammer dat er op 2 films al vaak is gestemd, dus downloadbaar zijn 
MFEO
-
- 682 messages
- 38 votes
Ja Somewhere al via internet gezien maar erg tegenvallend vond ik die.
In de middag moet ik naar een voetbalwedstrijd dus zou dan alleen de 2 avond films kunnen zien.
Denk dat ik dit PAC festival moet passen. Hoewel er lijkt me goeie films tussen zitten.
groente12
-
- 315 messages
- 0 votes
Financieel ga ik krap zitten als ik naar IFFR ga. Gelukkig kan ik wel naar deze gaan voor maar 10 euro(pathe unlimited ftw). Somewhere, King Speech, 127 Hours, en Black Butterflies stuk voor stuk films waar ik naar benieuwd ben. En de Incendies ook vooral nu het ook is genomineerd voor een Oscar.
Wilfred Genee
-
- 1173 messages
- 669 votes
Amsterdam is niet meer beschikbaar via de internetverkoop zie ik, iemand een idee of er nog iets aan de kassa beschikbaar is?
Anders wordt het Rotterdam en of ik daar nou zin in heb.. 
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Dan moet je wel erg suïcidaal zijn als je naar die vervuilde stad wilt gaan
Het is denk ik wel uitverkocht als je online ook niet meer kan kopen.
Wilfred Genee
-
- 1173 messages
- 669 votes
Pathé De Kuip
.
Het wordt dus nog even kijken wat ik ga doen
.
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Amsterdam is niet meer beschikbaar via de internetverkoop zie ik, iemand een idee of er nog iets aan de kassa beschikbaar is?
Anders wordt het Rotterdam en of ik daar nou zin in heb..
Oei, dan hebben wij net geluk gehad. Alleen op de voorste rijen waren nog plekken.
Wij hebben vorige week besteld. Had dus ook niet veel later gemoeten.
shockdog
-
- 322 messages
- 1024 votes
'PAC Festival
5e editie PAC Festival
Om alvast in je agenda te zetten: op zondag 16 oktober 2011 vindt het vijfde PAC Festival plaats! Vanwege het succes van de vorige editie – verschillende theaters waren uitverkocht – wordt het festival uitgebreid van vijf naar tien theaters. Niet alleen in Tuschinski, Buitenhof, De Kuip, Eindhoven en Groningen kan je genieten van een dag met verrassende voorpremières, voortaan kan je ook in Tilburg, Arnhem, Delft, Zwolle en Haarlem terecht.
De films zijn op dit moment nog niet bekend. We werken er hard aan om een verrassend en aantrekkelijk programma samen te stellen, precies zoals je van ons gewend bent. De voorverkoop zal rond 7 september van start gaan. Voor die tijd zullen we deze pagina blijven updaten als er nieuwe informatie is over de films die je kan verwachten.
Het PAC Festival is Pathé’s eigen filmfestival. Op één dag kan je vijf voorpremières zien van kwaliteitsfilms die later in het jaar zullen uitkomen. Wat je kan verwachten zijn films die op de festivals van Cannes, Berlijn en Venetië in de prijzen zijn gevallen, nieuwe films van oude meesters als Lars Von Trier, Roman Polanski en Michael Winterbottom en onbekende pareltjes van regisseurs die bijna niemand nog kent.
De voorgaande edities heeft het publiek onder meer kunnen genieten van Das Weisse Band, Antichrist, Yo Tambien, The American en The King’s Speech. In Tuschinski waren de regisseurs Anton Corbijn en Paula van der Oest aanwezig bij de vertoning van hun films en hebben ze na afloop vragen van het publiek beantwoord.'
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Ben benieuwd met welke titels ze op de proppen komen.
Number23
-
- 8638 messages
- 5677 votes
Jah ik ga zeker weer dit jaar!! Vorig jaar in Eindhoven geweest en was perfect met King's Speech en Incendies. Helaas kon ik de laatste 2 niet zien vanwege optreden in 013, maar dit keer alle 5 gewoon!! Waarschijnlijk in Tilburg dan...
Number23
-
- 8638 messages
- 5677 votes
Ow wacht eens even.........Is 16 oktober nier Red Hot Chili Peppers in Ahoy?? Damn daar heb ik kaartjes voor, das balen
shockdog
-
- 322 messages
- 1024 votes
Eerste 3 titels zijn inmiddels bekend: La Piel Que Habito, The Ides of March en We Need to Talk About Kevin.
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
De andere twee titels zijn The Help en Drive.
Mooi affiche! Mijn tickets zijn inmiddels besteld.
groente12
-
- 315 messages
- 0 votes
Geweldige line-up ik ben alvast er weer bij(PU rules).
Nicolage Rico
-
- 20219 messages
- 2364 votes
Het programma van het PAC Festival:
10:30 - 12:55 The Help
13:45 - 15:30 The Ides of March
16:00 - 17:50 We Need to Talk About Kevin
19:15 - 21:10 La Piel Que Habito
21:40 - 23:15 Drive
Balen, balen, balen dat ik niet kan die dag. Erg fijne line-up.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Ik zal je wel de groetjes doen. Gelukkig geen Nederlandse films ertussen, Black Butterflies was echt een grote flop bij de vorige editie. Voor de rest nog geen zwakke film gezien op de 2 eerdere edities die ik heb gezien en ik ga daar nu ook niet van uit.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Save the best for last is duidelijk het motto.
Nicolage Rico
-
- 20219 messages
- 2364 votes
Jij kan ook niet, Naomi. Balen. We zijn er nog wel zo dichtbij. 
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Deden ze eerder ook, de "grote" films voor het laatst bewaren.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
De topper tegen VVV begint al om 14:30 hoor
.