- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- Pathé Pac filmfestival
Pathé Pac filmfestival
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Really? Ik vind Woodley wel lief. Ik zal er niet speciaal voor naar de bios togen, maar in een bijrolletje mag ze best even langskomen hoor. Geen moeite mee. En ik ben benieuwd naar wat Stone en Joseph Gordon-Levitt doen hiermee
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Ik weet niet wat het is. Heb zelden dat ik acteurs echt irritant vind, maar bij haar stoor ik me aan alles. Maar goed, dat hele Snowden-verhaal interesseert me sowieso al niet dus geen man overboord. Bovendien vind ik vier films meestal wel genoeg voor zo'n dag.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Ik vond die Snowden docu juist enorm fascinerend, dat scheelt ook een hoop. Heeft maanden in mijn top tien van dat jaar gestaan. Ik vind haar rolkeuze nog niet zo indrukwekkend, dat zal ik je gelijk nageven. Maar goed, ze is nog jong. Het is met Stewart ook goedgekomen 
Hij is mij simpelweg te laat, ik wil ook nog thuis kunnen komen. Pak hem in de reguliere release wel mee.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Waarom maken jullie niet de stap naar een echt Filmfestival? Waar je zelf kan bepalen welke films je ziet.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Dit is lekker dichtbij en goedkoop (tientje met Unlimited Card). Heb me eerlijk gezegd ook nooit in andere festivals verdiept, moet ik misschien maar eens doen.
freek_93
-
- 668 messages
- 1666 votes
Ik ben present. Alleen Waterboys staat mij niet echt aan.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Dit is lekker dichtbij en goedkoop (tientje met Unlimited Card). Heb me eerlijk gezegd ook nooit in andere festivals verdiept, moet ik misschien maar eens doen.
Klopt het dat ik nu nog geen kaartjes kan reserveren, en dat het dus later op de dag pas zal kunnen? Hoe werkt dat trouwens dan Zwolle, met Unlimited? Kun je ook per film kaartjes nemen of betaal je gewoon tien euro of je er nu één kijkt of 5?
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Klopt het dat ik nu nog geen kaartjes kan reserveren, en dat het dus later op de dag pas zal kunnen? Hoe werkt dat trouwens dan Zwolle, met Unlimited? Kun je ook per film kaartjes nemen of betaal je gewoon tien euro of je er nu één kijkt of 5?
Zal einde middag zijn neem ik aan, wanneer de nieuwe weekagenda's worden toegevoegd.
Nee, je betaalt voor het festival, één vaste prijs. Het is ook één ticket (en daarna polsbandje) voor de hele dag.
skinny_tie
-
- 1227 messages
- 3648 votes
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Wat de andere filmfestivals betreft waar Verhoeven ons (terecht) van wil laten proeven, ik heb al lafjes wat Imagine geproefd de voorlaatste editie en wil dit jaar even kijken of Leiden uitkomt. Ik kijk zelf het liefste 2 films op zo'n dag en afhankelijk van de titels soms drie, maar aangezien je moet reizen en ik dat sowieso niet meerdere dagen achter elkaar wil, moet er dan net een dag zijn waarop er meerdere titels draaien die je (echt) wilt zien, en ook nog eens niet om tien uur 's avonds natuurlijk. Ik zal niet snel voor één titel verder gaan reizen.
Het is met name afhankelijk van de programmering en de logistiek, die als ze beiden gunstig vallen, mijn gebrek aan motivatie om 'moeilijk te doen' opheffen. Ik kom ook niet echt voor de sfeer, maar voor de films. En met het echt obscuurdere werk van filmmakers die vaak niet eens een filmhuis release krijgen, ben ik nog niet echt bekend, dus die behoefte ontbreekt vooralsnog. Ook het primeurgehalte heeft geringe meerwaarde voor mij. Op mijn gemak die films in mijn eigen filmhuisjes kijken in niet overvolle zalen, zonder te stressen of er wel kaartjes zijn en daarna vlot weer thuis zijn, heeft nog altijd de voorkeur van deze burgerlijke huismus.
En dat is met zo'n PAC dagje als dit dus prima, één dag, 3 titels die ik (wel) wil zien met nog een pauze ertussen, en de kans om nog op tijd weer naar huis te kunnen.
Als Leiden, Amsterdam en Rotterdam dat bieden en ik nog kaartjes kan krijgen ook, dan sluit ik het zeker niet uit!
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Hoewel ik de keuze om één prijs te hanteren voor 5 films wel snap vanuit Pathé, heeft het toch gevoelsmatig een klein nadeeltje, moet ik concluderen nu ik even over die prijs na heb gedacht:
-als stel dat ivm reizen (en concentratieboog) slechts de eerste drie films zou willen zien, waarvan allebei zowel een Cineville als een Pathé Unlimited hebben, zouden we nu in feite 20 euro betalen (bovenop onze passen) om
* I, Daniel Blake zes weken eerder te zien
* Hell or High Water tweeënhalve week eerder te zien
* The Light Between Oceans één week eerder te zien.
Die laatste reden is me eerlijk gezegd nog geen euro waard, dus dan blijven enkel die twee eerste redenen over. Hoeveel heb je er als kaarthouder voor over om de films eerder te zien? Want daar komt het in feite op neer, aangezien wij ze een aantal weken later met onze pas 'gratis' kunnen zien. Als Snowden die derde film was (waarvan de release nog wat onzeker is), of als ik de energie (en mogelijkheid ivm terugreis) tot 5 films zou hebben, zou het financieel aantrekkelijker zijn.
Zo bezien, is het PAC festival voor PUC abonnees die niet 5 films willen/kunnen zien, niet heel aanlokkelijk, volgens mij.
Wellicht zou het een idee zijjn om een tussenvorm te creëeren, waarbij mensen als wij niet het gevoel hebben naast onze dubbele passen, alsnog 'het volle pond' te betalen voor drie van de vijf films? Differentiatie maakt het niet simpeler natuurlijk, maar wij voelen ons toch nét wat buiten de boot vallen nu als PUC houders, en dat is zonde.
Toch nog even over denken. Het is geen groot bedrag, maar een megadeal is het in ons geval ook niet 
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Het is ook gewoon leuk, vind ik. Ik ga er niet voor de financiële deal heen. Erg leuk gebroederlijk sfeertje altijd.
Met je pas kun je de films die in de buurt gaan draaien (altijd een grote 'maar' met PAC...) uiteindeljjk toch 'gratis' zien.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Ik ben nog niet geweest, daar kan ik niet over oordelen. Maar goed om te horen 
Losstaand van Kumbaja-gevoelens echter, voelt het voor wat wij op het oog hadden met die drie films alsnog een heel klein beetje als dubbel betalen. Niet enorm veel, dat geef ik toe. Maar toch.
En als iedere maand begint met het aftikken van 2 keer Unlimited én 2 keer Cineville, wordt je daar toch iets gevoeliger voor, misschien. Maar goed, dat is natuurlijk voor een deel mijn eigen keus 
Ik vraag me af hoeveel Nederlanders er zijn die allebei die passen hebben trouwens. Waarschijnlijk niet heel veel.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Met je Cineville-pas zal het waarschijnlijk ook minder exclusief aanvoelen. Pathé concentreert alles rond arthouse meestal in de Randstad waardoor je de meeste van deze films alleen tijdens het festival kunt zien, als je niet naar het filmhuis wilt.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Voelt helemaal niet exclusief inderdaad 
Wij komen meer in het filmhuis dan in Pathé en Cinemec, dus wij zien het echt als een handig geselecteerd dagje films, die we toevallig iets eerder kunnen zien, maar anders in een soortgelijk dagje in een ander theater zouden zien, in een door ons zelf geselecteerd schema. Maar nu dus met extra bijbetaling. Dat is in een notendop wat ik met dat verhaal bedoel. En voor die gebroederlijke sfeer komen we nu juist in die kleinere theatertjes, doorgaans.
Volgens mij zijn we niet de doelgroep bij nader inzien, of wel 
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Is met de auto gaan geen optie voor je? Bij de meeste Pathés hebben ze parkeerdeals, dan kun je ze alle vijf pakken.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Niet aan te raden, no License to Drive (1988) 
En zij ook niet. We zijn een apart stel.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Kaartjes inmiddels binnen trouwens, verkoop begonnen.
Muntganger
-
- 9 messages
- 0 votes
* I, Daniel Blake zes weken eerder te zien
* Hell or High Water tweeënhalve week eerder te zien
* The Light Between Oceans één week eerder te zien.
Light between Oceans komt pas op 10 november uit he, niet op 11 oktober 
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Wel verdomme, kun je weer opnieuw met je pro-con list beginnen...
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Kaartjes inmiddels binnen trouwens, verkoop begonnen.
Dat dacht ik ook, maar toen riep ik plots:
Wow. Dat gaat f*cking hard. In Tuschinski zijn alle écht goede plaatsen al weg. Je moet dus klaarzitten, ook hiervoor. Maar ik heb toch 2 schappelijke nog kunnen vinden, met wat geluk. Waren de laatste 2 enigzins midden-midden.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Wow, dat had ik ook niet verwacht! In Amersfoort net was de zaal nog bijna leeg.
Edit: Nu nog steeds. Groot-Veluwe haat cultuur.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Check voor de lol ook Tuschinski even, ter vergelijking. Maar ik onthoud het wel even, ik had ook best naar Amersfoort kunnen gaan, trouwens. Maybe next one.
Flat Eric
-
- 6443 messages
- 1026 votes
Vorige keren gooide Tuchinski naast de Grote Zaal ook zaal 2 open voor het PAC Festival.
Toch minder, het PAC is juist leuk en sfeervol in de Grote Zaal.
Ook benieuwd wat ze nu weer in de goodie- bag stoppen ( behalve een maand oude Vara-Gids) .
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Lol, The Light between Oceans draait vanavond al in een voorpremière in mijn eigen filmhuisje, waar ik gratis met Cineville naartoe kan. Mèh.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Blegh, vreselijk begin. Hopelijk krijgen we straks betere films te zien.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Blegh, vreselijk begin. Hopelijk krijgen we straks betere films te zien.

Nou, tot nog toe geen ramp, lees ik alweer...
freek_93
-
- 668 messages
- 1666 votes
Ik vond het een sterke opener! Positief verrast. Ben zeer benieuwd naar de tweede.