• 177.983 movies
  • 12.204 shows
  • 33.973 seasons
  • 646.999 actors
  • 9.371.086 votes
Profile

Pathé Pac filmfestival

Timtim

• 98 messages
  • 299 votes

ben ook weer benieuwd naar line-up, ik verwacht films als What Maesie Knew, The Rover, The Way, Way Back en/of Kill Your Darlings... en misschien die nieuwe van Ridley Scott,The Counselor?

Insinde Llewyn Davis misschien nog iets te ver weg met een release date van 6 december? Pac festival bestaat voor mijn gevoel meestal uit films die binnen de 6 weken uitkomen

Ik hoop voor Pacfest 9 op: Don Jon, Rush (allebei gaan die week daarna draaien), Way Way Back, About Time (draait dan al in Uk), what maisie knew, malavita, all is lost, the Butler, fruitvale station en Diana (is dan ook al in Uk in première gegaan)

Mooie films waar ze uit kunnen kiezen, dus ik ben zeer hoopvol.

cordiacovens

• 1526 messages
  • 1447 votes

Ik zou vooral zoeken naar films die al gedraaid hebben op filmfestivals zoals Cannes en Venetië en misshien Toronto.

cordiacovens

• 1526 messages
  • 1447 votes

The way way back en what maisie knew zijn de eerste 2 titels bekend gemaakt door pathe

Timtim

• 98 messages
  • 299 votes

Daar ben ik tevreden mee, al zijn het in mijn ogen wel enigszins lichtgewichtjes.

Inside Llewyn Davis, All is Lost en nog eentje wat meer op actie gericht (Rush, The Rover) en ik ben tevree

cordiacovens

• 1526 messages
  • 1447 votes

Ja ik wil ook echt inside llewyn Davis' en all is lost zien dan ven ik tevreden

Timtim

• 98 messages
  • 299 votes

moet wel te verwezenlijken zijn toch? Ze draaien al op de meeste filmfestivals

kaartverkoop begint deze vrijdag de 16de.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Hopen dat dit de mindere titels van de 5 zijn.

Timtim

• 98 messages
  • 299 votes

Film nummer 3: The Butler

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Wat een line-up weer .

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Niet zo zeiken Naomi Watts, het moet natuurlijk wel toegankelijk blijven Tot nu toe vind ik de releases wel typisch PAC festival eigenlijk, niets anders verwacht... Volgens mij geef je dit commentaar voorafgaande aan elke festival. Waar liggen jouw verwachtingen?

The Way Way Back -> Nu al zin in. Blij dat er weer een Coming of Age tussen zit, één van mijn favoriete genres. Zomerse locatie met een leuke jongen en uiteraard een mooie blonde love-interest.

PAC festival voorpremiere ruim een maand van tevoren, niks op af te dingen.

What Maisie Knew:

Zoetsappig op het oog, maar volgens mij wilt de schijn bedriegen en lijkt vooral het meisje wel sympathiek te zijn.

Pac festival voorpremiere ruim drie weken eerder, prima. Helaas al wel een aantal stemmen te pakken op MovieMeter. Film is ook al wel te downloaden.

Het is wel eens erger geweest gelukkig.

The Butler -> Een veilige Oscar Bait movie. Wel een topcast. Verwacht niet heel veel, maar wel een solide productie. Alleen Oprah is een beetje too much.

Pac Festival voorpremière 2 maanden voor de officiële release op 5 december.

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

rep_robert wrote:

The Way Way Back -> Nu al zin in. Blij dat er weer een Coming of Age tussen zit, één van mijn favoriete genres. Zomerse locatie met een leuke jongen en uiteraard een mooie blonde love-interest.

PAC festival voorpremiere ruim een maand van tevoren, niks op af te dingen

Is al maanden verkrijgbaar bij de betere pindakaasboer hoor.

cordiacovens

• 1526 messages
  • 1447 votes

Ja maar een beetje filmliefhebber maakt daar toch liever geen gebruik van.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Lefgozer wrote:

(quote)

Is al maanden verkrijgbaar bij de betere pindakaasboer hoor.

Vind alleen maar schimmige torrents waarvan ik het risico niet eens zou nemen om erop te klikken. Niet dat ik hem zou downloaden, maar dat terzijde. Genoeg films op het PAC festival gehad in het verleden die al een paar honderd stemmen hadden voorafgaande de vertoning. Dat is nu nog niet het geval.

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Naar aanleiding van jouw post heb ik even gekeken. Ik dacht dat het om The Way Back (2010) ging.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Daarom

Timtim

• 98 messages
  • 299 votes

rep_robert heeft wel gelijk, pathé doet er verstandig aan films wel toegankelijk te laten blijven. Een jaar geleden was ik ook bij het pac-festival en vond het opvallend dat Amour toen bij de meeste mensen niet echt in het straatje paste. Maar wat pathé af en toe als 'alternatieve cinema' bestempelt vind ik bewonderingswaardig, zoals bijvoorbeeld trouble with the curve. Na het zien van de trailer van The Butler heb ik nou ook niet echt het idee dat het een echte pac films is. zo lees ik net op de twitter van pathe The Counselor en Gravity niet gaan draaien op het pacfest omdat ze niet onder pac vallen. ben benieuwd met welke maatstaven ze meten haha

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

cordiacovens wrote:

Ja maar een beetje filmliefhebber maakt daar toch liever geen gebruik van.

Vreemde redenatie. Echte filmliefhebbers maken geen gebruik van Video On Demand?

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Timtim wrote:

rep_robert heeft wel gelijk, pathé doet er verstandig aan films wel toegankelijk te laten blijven. Een jaar geleden was ik ook bij het pac-festival en vond het opvallend dat Amour toen bij de meeste mensen niet echt in het straatje paste. Maar wat pathé af en toe als 'alternatieve cinema' bestempelt vind ik bewonderingswaardig, zoals bijvoorbeeld trouble with the curve. Na het zien van de trailer van The Butler heb ik nou ook niet echt het idee dat het een echte pac films is.

Of the King's Speech Tig van dat soort grote producties gehad.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

rep_robert wrote:

Niet zo zeiken Naomi Watts, het moet natuurlijk wel toegankelijk blijven Tot nu toe vind ik de releases wel typisch PAC festival eigenlijk, niets anders verwacht... Volgens mij geef je dit commentaar voorafgaande aan elke festival. Waar liggen jouw verwachtingen?

De A staat voor alternative, erg misleidend als je het mij vraagt. Bovendien komen er genoeg kwaliteitsfilms die toegankelijk zijn. Dit zijn halfbakken films voor het grote publiek, en waar sommigen al een VOD release hebben gehad. Mogen ze best rekening mee houden. Ik zeg dit bijna bij elk PAC festival omdat elke Lineup gewoon naadje is. De laatste paar edities hebben gewoon een niet al te sterke line-up, terwijl er genoeg betere en haalbare alternatieven voor handen liggen. Wat een sof.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Probleem is dat je misschien vergeet dat het wel films betreft die later ook reguliere voorstellingen in Pathé zullen draaien. Zijn die alternatieven daar wel geschikt voor?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Spike Jonze's "Her", Alfonso's Cuaron's "Gravity (is niet eens een PAC titel dus, hoe overduidelijk wil je het hebben dat ze er geen jota van snappen), Paolo Sorrentino's "La Grande Bellezza", Oliver Hirschbiegel's "Diana".

Maar misschien heb je gelijk, misschien verwaht ik wel te veel maar dan moeten ze het ook niet alternatief noemen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Zoiets Timtim

Her (Jonze), het orijsbeestje van de editie van het PAC festival. Ondersteund door Gravity (Cuaron, als het een PAC titel was geweest), Don Jon (Gordon-Levitt), Workers (Valle, als Pathe die van plan is aan te kopen) en La Grande Bellezza (Sorrentino, misschien iets te lang). Diana (Hirschbiegel als mogelijke vervanger van deze titels).

La Vie d'Adele lijkt me door de speelduur lastig (al heb ik ook nog wel mijn vraagtekens of deze in Pathe te zien zal zijn), al zal dat wel een reden zijn om het festival groots te maken. Die zal bij velen in de favorietenlijstjes komen, daar ben ik zeker van. Ook al komt ie 'slechts' een week later al uit, zeer de moeite waard om die al voor te vertonen lijkt me.

edit: je hebt je bericht weggehaald zie ik, ik laat mijn post vrolijk staan .

Timtim

• 98 messages
  • 299 votes

Naomi Watts wrote:

Spike Jonze's "Her", Alfonso's Cuaron's "Gravity (is niet eens een PAC titel dus, hoe overduidelijk wil je het hebben dat ze er geen jota van snappen), Paolo Sorrentino's "La Grande Bellezza", Oliver Hirschbiegel's "Diana".

Maar misschien heb je gelijk, misschien verwaht ik wel te veel maar dan moeten ze het ook niet alternatief noemen.

Her lijkt me nogal voor weg en gaat zover ik weet alleen op een Amerikaans filmfestival draaien en gravity komt een week later al uit, dus dat vind ik nou niet echt geschikt voor een festival met 'speciale voorpremiéres'. waarom het geen pac zou zijn, en the butler wel isme echter ook een raadsel

ik zou ook ze graag films als Grande Bellezza willen zien op het festival, net zo als 'Like father Like son', maar om dat soms te verwachten van pathé is beetje too much. verder denk ik ook niet dat pathé nou hoog in de pikorde ligt bijde alternatieve filmdistributeurs en regisseurs haha

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Her draait veel eerder dan The Way Way back bvb. Gravity is een week later er al inderdaad, ben daar ook niet zo voorstander van, al heeft Pathe zoiets al eens eerder gedaan geloof ik.

Timtim

• 98 messages
  • 299 votes

de release van her is vandaag toevallig opgeschoven naar december zie ik net haha

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Lol. Nee, dan gaat die 'm niet worden .

cordiacovens

• 1526 messages
  • 1447 votes

Naomi Watts wrote:

(quote)

Vreemde redenatie. Echte filmliefhebbers maken geen gebruik van Video On Demand?

Ik had het over pindakazen, iets waardoor de industrie waar je als filmliefhebber om geeft, hoewel er natuurlijk wel wat op aan te merken is. Is pindakazen toch bijna hetzelfde als stelen voor mijn gevoel..soms kan het echter niet anders maar ik wacht wel een paar maanden om een film in de bioscoop te zien

cordiacovens

• 1526 messages
  • 1447 votes

Gravity verwacht ik overigens niet, WB kan er toch veel geld mee verdienen het eerste weekend door het als een spannende film te marketen? Wij weten wel beter aangezien cuaron regisseert maar het algemene publiek kijkt naar het onderwerp en de namen en zal dan een spectaculaire film verwachten met twee sterren die ze herkennen. Dit kan WB optimaal gebruiken door wat slimme tv-spots samen te stellen. Word of mocht vanaf een PAC Festival kan zon openingsweekend als er voor sommigen "slechte" word of mouth naar buiten komt gewoon verpesten. Vergeet niet dat het toch allemaal om geld draait. Deze films worden tijdens zon PAC festival vertoond om goede "buzz" te genereren. Wanneer ik tegen een klasgenoot zeg dat gravity een arthouse film is met weinig spectaculaire beelden en weinig dialoog, dan zal die persoon de film misschien niet willen zien.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Haal het misschien maar weg. Vrienden van me vragen soms ook wat zo'n PAC festival is(staat hier op de kalender), zodra ik zeg wat het is zeggen ze allemaal "Nee, laat maar"

Valt me ook op hoeveel zo'n Pain & Gain door iedereen gedownload en gekeken wordt voordat ie in de bios draait. Actie en komedie in één, gelukkig zijn mensen(mannen) niet voorspelbaar...

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.