- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- Pathé Pac filmfestival
Pathé Pac filmfestival
Timtim
-
- 98 messages
- 299 votes
Het is niet de beste editie van het pac-fest, maar er was volgens mij ook niet zo heel veel beters om uit te kiezen. Misschien had call girl of springbreakers erbij gekund, maar ja. ga denk ik wel heen dit jaar, stoker en place beyond lijken me sterke films en wie weet kunnen de andere drie films me nog wel verrassen, alhoewel ik er niet echt warm voor loop
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Hmm, 1 film van de 5 waar nog niet op gestemd is. Hoop dat het rond maart nog steeds zo is. Jammer dat het qua exclusiviteit weer compleet tegenvalt. Even overleggen of ik nog heen ga.
brawljeff
-
- 2773 messages
- 3308 votes
Aanwezig in Amersfoort, wordt de eerste keer dus ik ben erg benieuwd!
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Niet verwacht, maar ik heb van alle films genoten! Heerlijk dagje achter de rug.
Stoker was toch wel een knaller van een einde, wat een mooie, artistieke en tegelijk ook een ontzettende disturbing movie haha.
brawljeff
-
- 2773 messages
- 3308 votes
Inderdaad allemaal erg goed!
Voor mij The Places Beyond the Pines en Stoker 4*
A Late Quartet en Kon-Tiki 3.5*
Sapphires niet gezien
Benieuwd naar het volgende Pac festival
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Vond het een redelijke editie. Place beyond.. de beste film van de dag, met 'maar' 3,5*. Geen echte hoogvliegers.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Maar gelukkig ook geen laagvliegers a la Black Butterflies 
cordiacovens
-
- 1526 messages
- 1447 votes
Was inderdaad een prima dag, voor mij was Place beyond the pines met 4.5* de uitschieter verder Sapphires een ruime 3.5* net als Stoker, a late quartet ook 3.5 maar die was wel duidelijk iets minder dan stoker en Sapphires en Kon-tiki vond ik vrij matig maar wel vermakelijk met een krappe voldoende 3*
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ben ik nou gek, maar met vooral een dag aan gemiddelde films kan je toch niet omschrijven als goede dag? Lijkt me dat je als filmliefhebber op hoger mikt.
cordiacovens
-
- 1526 messages
- 1447 votes
Ja maar je kan geen 5 topfilms verwachten, en er waren 2 films beduidend beter dan ik verwacht had. En 1 topfilm voor mij maakt al veel goed, heb me geen moment verveeld tijdens alle films en dat is wel eens anders geweest. Het is voornamelijk het feit dat verwachtingen worden overtroffen wat zon dag leuk maakt
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Zelf zit ik op:
Sapphires: 3,0*
A Late Quartet: 3,5*
A Place Beyond the Pines: 4,0*
Kon-Tiki: 3,5*(twijfel nog aan hoger)
Stoker: 4,0*
Al met al wel tevreden zo dacht ik.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
5 topfilms wel natuurlijk maar is wel een wat optimistische verwachting. Al vind ik van 5 films er op zijn minst 3 meer moeten zijn dan 'vermakelijk'. Ik heb er latijd een schurfthekel aan als ik 'vermakelijke' films heb gezien. Vooral bij zo'n opzet als PAC.
Justinvdk
-
- 264 messages
- 2198 votes
A Late Quartet - 3,5*
The Place Beyond The Pines - 4,0* (ruimte voor verhoging)
Kon-Tiki - 3,5*
Stoker - 4,0*
Prima dagje wat mij betreft. 
JP
-
- 620 messages
- 262 votes
Iemand enig idee of en wanneer dit er weer aan zit te komen?
JP
-
- 620 messages
- 262 votes
Ok dank je & vanaf wanneer is de verkoop dan meestal?
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Maandje van tevoren. Gewoon pathe in de gaten houden. Vaak rond oktober en februari zijn de festivals
cordiacovens
-
- 1526 messages
- 1447 votes
29 september zal het plaatsvinden volgens Pathé
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Goeie vraag
Wel eindelijk een goede datum rond die periode als het daadwerkelijk de 29e zou zijn 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik had anders ingezet op La Vie d'Adele maar die komt een week later al. La Grande Belezza hoop ik dan iig. Zal wel weer niet veel soeps zijn qua lineup.
cordiacovens
-
- 1526 messages
- 1447 votes
La Vie d'adele duurt bijna 3 uur, die hadden ze sowieso niet vertoond
cordiacovens
-
- 1526 messages
- 1447 votes
Ik hoop op inside llewyn Davis' en All is Lost
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Is dat een regel? Die film is hoog geanticipeerd dus zal het wel plausibel vinden die op te nemen en dan d.m.v. andere films met geen extreme speelduur de duur terug te schroeven zodat het festival ongeveer even lang duurt.
cordiacovens
-
- 1526 messages
- 1447 votes
Nee geen regel, maar lijkt me logistiek gezien nogal lastig in te passen in zon programma. Zou wel erg fijn zijn als die erbij zit. Laten we het hopen, denk dat de films in de aankomende maand bekend gemaakt worden.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ok, kon zijn dat ze dat inderdaad als regel hadden. Ik kan me genoeg PAC's herinneren met veel films van twee uur, beperk je twee films naar een anderhalfuur en loop je weer op schema.
Al komt ie een week later al officieel uit, dus verwacht het niet. Ben ook wel benieuwd wat het gaat worden. Ga er in ieder geval heen, wat de titels ook mogen zijn. Of ik moet ze al gezien hebben natuurlijk.
JP
-
- 620 messages
- 262 votes
Inside Llewyn Davis!
29 september is dus ergens officieel bevestigd?
JP
-
- 620 messages
- 262 votes
YouTube - American Hustle Trailer
American Hustle zou gaaf zijn.
cordiacovens
-
- 1526 messages
- 1447 votes
29 september staat vast geloof ik, American hustle lijkt me vrij onwaarschijnlijk komt pas in December uit in Amerika en is denk ik in september nog niet eens af.