• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.388 votes
Profile

Pathé Pac filmfestival

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

Mag van mijn nog wel een maandje later, dan kan ik er tenminste zeker bij zijn. Maart is ook maar de vraag...

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Aanwezig!

MarPet

• 3 messages
  • 0 votes

Present

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ook hier aanwezig, en verwacht Spring Breakers ook in de line-up. Mark. My. Words.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Ik hope so

cordiacovens

• 1526 messages
  • 1447 votes

Ja ik verwacht Spring Breakers ook, maar kan ook zijn dat independent films liever geen 2 releases vrij geeft.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Hoeft niet perse een keerzijde te zijn. Ook nog geen flauw idee of Spring Breakers een gelimiteerde of wide release krijgt. Ondanks dat Korine de film heeft gemaakt lijkt me het laatste het meest logische. Zonder te overdrijven gaat echt niet meer dan 2% teleurgesteld de zaal uit. Al zou dat inderdaad de gedachtegang van IF kunnen zijn. Fingers crossed.

cordiacovens

• 1526 messages
  • 1447 votes

Ja lijkt me wel een film voor wijde release, in de us gebeurt het ook dus dan zal NL wel volgen, 16 jarige meisjes willen er vast naar toe.is daarnaast natuurlijk een goede kans om de film te testen. Ik kan zelf ook niet wachten, had tijdens het iffr tentamens dus dat ging helaas niet. Hoewel ik in Rotterdam woon, best frustrerend.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Niet eens anderhalfuur vrij kunnen maken, beetje educatie voorop stellen. Dat doen Candy, Brit en Cotty beter. Geen geheim met welk personage jij de meeste raakvlakken hebt . Aan de andere kant geeft het lange wachten (i.c.m. hoge verwachtingen) een enorm hoge payoff.

cordiacovens

• 1526 messages
  • 1447 votes

Haha ik geloof je op je woord, zal hem in ieder geval zo snel mogelijk zien. Maar hoge verwachtingen doen veel films de das om helaas, dus ga er zo open minded in als ik kan.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Mee eens, maar als ie aan mijn verwachtingen voldoet, dan moet dat voor jou ook geen probleem zijn. Kan me niet voorstellen dat als je hoge verwachtingen hebt SB deze niet inlost.

cordiacovens

• 1526 messages
  • 1447 votes

3e film ook bekend, The Sapphires

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Dat is dan weer jammer.

cordiacovens

• 1526 messages
  • 1447 votes

Wel een wat luchtigere titel ertussen..

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Ook jammer dat het weer een film is die al een boel stemmen heeft.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Zorg in ieder geval voor exclusiviteit idd. Nog zo'n baggertitel en je hebt echt Spring Breakers nodig om mij naar het PAC te krijgen.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Ja, het is altijd zo jammer dat ze zo opscheppen met het feit dat ze voorpremières vertonen, terwijl films soms al een aantal honderd stemmen hebben. Zoals Drive destijds. Maar zo geldt het voor meerdere titels. Elke keer zitten er 1 of 2 films bij die echt exclusief zijn. Van de 5 valt dat tegen.

Bélon

• 1795 messages
  • 0 votes

Nou ik vind het een nogal zwak argument om "het aantal stemmen op MM" in verband te brengen met exclusiviteit. De Nederlandse bioscoop release datum is gepland voor 13 juni dus voor wat betreft een bios release is er zeker sprake van exclusiviteit t.o.v. de officiële Nederlandse bios release datum.

Dat de film reeds verkrijgbaar is via "de heren van Calvé" valt Pathé hoogstwaarschijnlijk niet aan te rekenen. Men zou ook de policy op MM in twijfel kunnen trekken: is het wel fair om stemmen toe te laten als een Nederlandse release datum bekend is maar de film reeds verkrijgbaar is in het pindakaas-circuit? Ik vind van niet eigenlijk. Maar het zal wel veel hits schelen op deze site dus uit commercieel oogpunt aantrekkelijker zijn om stemmen vóór een officiële Nederlandse release datum toe te staan.

Dat Nederlandse distributeurs misschien sneller zouden moeten werken en een film eerder moeten uitbrengen (t.o.v. een US release) is weer een andere discussie.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Klopt wat je zzegt maar gevoelsmatig is het dan niet zo exclusief. Anno 2013 mag er wat mij betreft ook wel rekening gehouden worden met de downloadability van een dergelijke film. Werkt ook positief voor de animo lijkt me.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Inderdaad, als alle films in de voorpremière al een half jaar te downloaden zijn kan je de klok erop gelijk zetten dat mensen afhaken. Die exclusiviteit is ook één van de redenen dat je naar een PAC festival gaat en die films dus eerder ziet. Dan kan je verrast worden door de film. Nu weet je van tevoren al met wat voor film je te maken krijgt en of het überhaupt een goede film is. De verassing is weg en dat is toch juist de bedoeling van een PAC festival?

cordiacovens

• 1526 messages
  • 1447 votes

Er is natuurlijk geen enkele film die nog niemand gezien heeft op een PAC festival, het zijn films die al op festivals hebben gedraaid dus kan iedereen erachter komen wat ze kunnen verwachten, het is alleen zo dat de normale Nederlandse bioscoopganger de meeste films nog niet heeft kunnen zien

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Die nog niemand gezien heeft is ook het criterium, wel moet er voor de consument - op geen enkele manier - aan de film te komen zijn. Festivalbezoek is van een andere orde.

Tonke

• 134 messages
  • 1982 votes

Van mij hoeven de organisatoren van het PAC-festival helemaal niet te kijken naar "downloadability." Als ik weet dat een downloadbare film in Nederland nog uitkomt in de bioscoop, wacht ik gewoon tot ik de film kan kijken op het grote scherm. Dat anno 2013 de releasedata best wel universeel mogen zijn (zodat er geen twee jaar tussen release in de VS en Europa kan zitten) sta ik helemaal achter, maar dat een Pathé festival gericht op voorpremières t.o.v. de Nederlandse release rekening moet houden met 'downloadability' vind ik kul. Ik vond het bijvoorbeeld heel fijn dat ik Drive toendertijd bij het PAC kon zien in plaats van een magere incomplete download.

Alsnog word ik niet heel warm van the Sapphires overigens. Had mij maar Call Girl, Spring Breakers, Passion, Stoker en Place Beyond the Pines gedaan (gebaseerd op de reeële mogelijkheden).

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Tonke wrote:

maar dat een Pathé festival gericht op voorpremières t.o.v. de Nederlandse release rekening moet houden met 'downloadability' vind ik kul.

Dat kan wel wezen maar dat is mijn persoonlijke preferentie. Dus helemaal geen discussiepunt verder.

Tonke

• 134 messages
  • 1982 votes

Naomi Watts wrote:

Dat kan wel wezen maar dat is mijn persoonlijke preferentie. Dus helemaal geen discussiepunt verder.

Discussiëren is toch het delen van persoonlijke preferenties? Dit was het mijne

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Eens .

Pruim

• 1483 messages
  • 723 votes

Wat. Een. Baggerfilms!

cordiacovens

• 1526 messages
  • 1447 votes

de twee laatste films ook bekend A Late Quartet en Kon-Tiki persoonlijk niet erg tevreden maar Kon-Tiki lijkt me interessant, ga er nog steeds heen voor vooral the place beyond the pines.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Wat een klote PAC weer. Dan maar wat weken wachten op Place Beyond, zo masochistisch ben ik niet ingesteld.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.