- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote "smakelijk eten" topic
Het grote "smakelijk eten" topic
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Al 2x in een korte tijd bij 2 verschillende restaurants hetzelfde besteld.
Een steak haché (well-done) met een hoop frietjes. Bij restaurant nummer 1 was de vlees vrij klein en kwam erg veel in de buurt van tartaar en de frietjes waren erg knapperig. Het bleek dat we iets meer dan een half-uur voor sluitingstijd aankwamen (kennelijk waren de frietjes oud).
Restaurant nummer 2 was beter, groter vlees, qua smaak hetzelfde (ze smaken toch meestal hetzelfde) en de frietjes waren gewoon vers. Enige nadeel is dat ze zo'n groen-achtige saus op mijn steak hebben gedaan... Dat kon absoluut gemist worden, want het smaakte echt vies. Bij deze had ik nog een toetje genomen; pannekoek met chocoladesaus. Dat vond ik dan niet geslaagd. Het was gewoon om te proberen, want pannekoek gedompeld in choco-saus heb ik nog nooit geproefd.
Als drinken gewoon normaal; Ice Tea of een cola.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Het is inderdaad heerlijk.
Ik kom zelden in een restaurant, maar mijn keuze is toch altijd vlees. Een steak of wat ribs zou geweldig zijn. Ik ben niet zo'n uitgebreide eter, die de specialiteit van de chef wil testen. Je ziet genoeg mensen die zowat een kunstwerk van de kok aan het eten zijn. Dat is iets waar ik niet op sta te wachten.
Bij mij is het heel simpel, zonder fratsen of andere trucjes en bijvoegingen.
LimeLou
-
- 2048 messages
- 777 votes
Ik ben zelf ook geen expert in voedsel, ik ga ook alleen met speciale gelegenheden weg in een restaurant. Maar ik probeer graag nieuwe dingen uit als ik dan toch weg ben.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Heb een nieuwe verslaving. Witte boterhammen met kaas, tomaat en komkommer. Heb altijd van die periodes dat ik ineens iets erg lekker vind en dat heel veel eet. Ik eet het als ontbijt, lunch en als snack. Komkommer en tomaat die ik over heb gooi ik in een schaaltje, scheutje balsamico erover, wat olijfjes erbij en smullen maar. 
LimeLou
-
- 2048 messages
- 777 votes
Ah heerlijk
Ik doe altijd boterhamworst met kaas... 
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Niet als je het zelf moet betalen.
Ik heb daar sowieso geen geld voor.
Betalen in het restaurant van je ouders? Komaan zeg!
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Lijkt me vrij logisch. Ze missen anders én een tafel met eters, en het voedsel. Een paar keer per jaar krijgen we het al gratis, maar ik vind het wel echt logisch dat we er niet elke week mogen gaan zitten eten (mag wel, maar dan gewoon betalen).
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Al een dik uur aan het koken. Vriendje had zin in bloemkoolovenschotel, dus die heb ik gemaakt, hoeft straks alleen maar de oven in. Plus ik heb nu chocolate chip muffins in de oven staan, ben benieuwd of ze lukken. 
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Lekker!
Die chocolate chip muffins heb ik ook wel eens gemaakt. Errúg lekker zijn die.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Twitpic - Share photos and videos on Twitter
Ze gaan redelijk ja!
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Tijdens vakantie in Normandië verkocht elke supermarkt dingen die hier in NL niet te verkrijgen zijn. Zo heb ik een keuze gemaakt om wat drinken te kopen:
Originele cola 8-fles verpakking (de echte cola smaak en niet die uit een plastic flesje komt).
.jpg)
Coca-cola Vanille (vroeger, maar nu niet meer te krijgen in de AH, Plus, Super de Boer, Digros, Jumbo, etc.).
Allemaal voor 8,05... Voor zoiets lekkers heb ik het makkelijk voor over.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Kan me niet voorstellen dat de Coca-Cola uit een glazen flesje anders smaakt dan uit een plastic flesje...
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Cola Vanilla
had laatst nog 5 liter daar van gehaald in Duitsland.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Blegh, echt ranzig, die vanilla. Net als cherry.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Cola Vanille
!!! Die heb ik al zo lang niet meer gedronken 
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Het is inderdaad jammer dat Vanille hier niet meer gemaakt wordt. Geen idee waarom, want Zero, Light en Cherry liggen gewoon in de winkel. Cherry, Vanille en Classic blijven lekker. Die uit een plastic fles verschillen vaak per smaak.
Kan me niet voorstellen dat de Coca-Cola uit een glazen flesje anders smaakt dan uit een plastic flesje...
Nog nooit geproefd zeker?
Beide soorten flessen worden ergens anders gebotteld. Zoals Quentin aangaf is het inderdaad een wereld van verschil.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12838 votes
Als je beiden uit een glas drinkt valt het best mee, als je echter rechtstreeks van flesje/blikje drinkt is er een aardig groot verschil. Zelfde met bier trouwens.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Beide soorten flessen worden ergens anders gebotteld.
Nou en? dan blijft het toch nog wel dezelfde Coca-Cola formule
.
Quentin
-
- 10202 messages
- 8539 votes
Ik moet nog altijd eens Mexicaanse Cola bestellen, met echte rietsuiker. Met ook zo'n verschil zijn.
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
In Italie zat ik ook constant aan de glazen cola flesjes maar ik kan me niet herrinneren dat dat anders smaakte. Ik heb d'r dan ook niet op gelet maar goed...
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Oeh die Cola Vanille was altijd zo lekker 
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Nou en? dan blijft het toch nog wel dezelfde Coca-Cola formule
.
Geen idee wat betreft formule, maar smaak is echt anders. Glazen fles is wat voller qua smaak.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Geen idee wat betreft formule, maar smaak is echt anders. Glazen fles is wat voller qua smaak.
Eens. In het café hadden wij ook glazen flessen/flesjes en moet zeggen dat ik die cola nu toch wel mis. Coca Cola blijft wel echt het beste merk, ook in plastic flessen. Vind Pepsi bijvoorbeeld echt niet te drinken en daar krijg ik enorme buikpijn van. Ook al die andere merken (First Choice enzo) vind ik stukke minder als de échte Coca Cola.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Raar genoeg had ik een aantal dagen geleden bij een restaurant Pepsi uit een glazen fles gedronken en dat had ook toch een betere smaak dan zo'n plastic. Coca blijft toch lekkerder...
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
First choice is echt ranzig, proeft bijna als slootwater.
LimeLou
-
- 2048 messages
- 777 votes
Whoa cola experts hier... Ik neem gewoon af en toe een glaasje omdat ik het lekker vind. Misschien een ColaMeter oprichten?
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Wat drink jij dan voornamelijk, LimeLou?
LimeLou
-
- 2048 messages
- 777 votes
Water... Probeer te stoppen met veel frisdrank. Als ik geen water drink is het limonade, melk, koffie (met veel melk) en thee. Niet zo bijzonder dus
En jij , Eline?