• 178.030 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.002 actors
  • 9.371.366 votes
Profile

Weertopic

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ik ben veilig aangekomen! Alleen het stopt maar niet met sneeuwen, ligt hier nou zó'n dik pak sneeuw.. ben benieuwd hoe de terugreis zal zijn. Ga in ieder geval, zoals het nu uit ziet, niet naar buiten met de kids.

Bah, sneeuw is mooi om te zien, maar als je er door heen moét.. vreselijk.

decicco

• 2856 messages
  • 1143 votes

Wil ik gisteren naar Precious gaan in de Lumiére ben ik 10 minuten te laat door het openbaar vervoer kom ik daaraan helemaal onderkoeld. Ja jullie mogen niet meer naar binnen de film is al 10 minuten bezig. Ja lekker zeg Had ik om half 3 de taxi besteld maar aangezien het ging sneeuwen tog 2 uurtjes eerder naar huis gegaan .

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

decicco wrote:

Wil ik gisteren naar Precious gaan in de Lumiére ben ik 10 minuten te laat door het openbaar vervoer kom ik daaraan helemaal onderkoeld. Ja jullie mogen niet meer naar binnen de film is al 10 minuten bezig. Ja lekker zeg

Da's best lullig voor je, maar toch begrijpelijk van die bioscoop. Ik zou juist vooral met dit weer gewoon ervoor zorgen dat je er ruim van tevoren bent.

decicco

• 2856 messages
  • 1143 votes

Ik kan er ook vrij weinig aan doen als mijn bus een half uur te laat is . Het zou het hele weekend gaan sneeuwen dus ik denk dat ik maandag niet de weg op kan gaan.

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Op het moment valt het allemaal wel mee hier. Ben vandaag even heen en weer naar Rotterdam gegaan met de auto (vanuit Breda) en had nergens last van. Nu sneeuwt het wel maar niet extreem. Heb nog maar niet afgebeld voor die verjaardag in Spijkenisse, wacht maar even af hoe het gaat worden vanavond...

rose

• 2280 messages
  • 0 votes

Hier valt het ook mee. Geen sneeuwstorm gezien(helaas).

decicco

• 2856 messages
  • 1143 votes

Hehe, eindelijk gestopt met sneeuwen. Hier licht tog echt een dik pak sneeuw!

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

decicco wrote:

Hehe, eindelijk gestopt met sneeuwen. Hier licht tog echt een dik pak sneeuw!

Heb jij geluk hier plus/minus 2 cm

rose

• 2280 messages
  • 0 votes

606 wrote:

(quote)

Heb jij geluk hier plus/minus 2 cm

Heb jij geluk. Hier een halve centimeter.

decicco

• 2856 messages
  • 1143 votes

Het is nu flink aan het dooien hier wat natuurlijk zorgt voor een enorme chaos op de weg. Alles is vies en super glad. Vannacht na het stappen ook een aantal keren bijna onderuit gegaan. Vanavond nog de weg op eens kijken of het de auto word of het openbaar vervoer (als die zelfs nog uitrijden.)

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Sinds mijn uitglijder van afgelopen dinsdag pak ik lekker de tram. Dat is voorlopig toch de meest veilige manier van reizen naar mijn werk.

Walkure

• 1690 messages
  • 0 votes

In A'dam is het op dit moment (flink) aan het sneeuwen.

decicco

• 2856 messages
  • 1143 votes

Net even op buienradar gekeken. De sneeuw trekt toch voornamelijk naar het Noorden toe dus ik denk dat wij hier in het Zuiden nog weinig last zullen hebben.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

kos wrote:

Ik kan wel de hele dag de tuin in kijken naar de vogeltjes die van de kruimeltjes eten in de sneeuw.

Ik heb het hier al een keer of vijf geprobeerd de laatste week. En het zijn altijd die strontmeeuwen die met het eten gaan lopen... euh vliegen. En de kleintjes hebben niks. De stinkerds.

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

Een soort van vogelhuisje met kleine openingen rondom (laag dakje) waar die meeuwen niet in kunnen is wellicht de oplossing?

Ik heb zelf vanmiddag mijn vingers wond zitten knutselen aan een voederbolletjes-houdertje, gemaakt van kippengaas.

Dat hangt nu tegen de muur op mijn balkon.

Daaraan hebben de kleine vogeltjes houvast, maar heel grote niet.

Die voederbolletjes die je in de winkel kan kopen zitten in plastic netjes.

Dat is niet ideaal, want vogels raken er soms in vast en trekken hun teentjes af om los te komen.

Er zijn ook houders voor die bolletjes te koop trouwens.

Verder ligt hier behoorlijk wat sneeuw.

Maar in vergelijking met wat er in de USA op diverse plaatsen momenteel ligt is dit kinderspel.

Een vriend stuurde mij deze foto's gisteren, bij zijn huis gemaakt:

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

decicco wrote:

Net even op buienradar gekeken. De sneeuw trekt toch voornamelijk naar het Noorden toe dus ik denk dat wij hier in het Zuiden nog weinig last zullen hebben.

Hier sneeuwt het nu en volgens een bericht komt er nog wat aan voor zuiden.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

@ Brix

Kijk dat is nog eens een pak sneeuw! Wel heel mooi om te zien

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

Dat zeker, maar het sneeuwruimen is wat minder leuk

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Dat kan ik me voorstellen ja. En volgens mij moet je ook niet al te erg claustrofobisch zijn, aan die tweede foto te zien

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Is er in Nederland/België eigenlijk een moment dat men besluit om de dagelijkse activiteiten werk/school stil te leggen omdat er teveel sneeuw ligt?

Dan heb ik het dus niet over de hoeveelheid sneeuw die er nu ligt maar meer over toestanden die in de buurt komen van de foto's van Brix.

Amity

• 1786 messages
  • 147 votes

@Brix, Wow! Gebeurt dat vaker daar? (Waar is het ergens?)

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Brix wrote:

Die voederbolletjes die je in de winkel kan kopen zitten in plastic netjes

Mijn vader die deed het in de jaren '60 anders. Hij nam een gewone koffiekop. Hij nam de een hele grote klont boter en liet die gewoon in een pannetje smelten. Dat mengde hij dan met een hele hoop vogelzaad. In de kop hield hij een dun touw en goot daar de gesmolten boter met het zaad in. Een poosje goed laten stollen, uit de kop halen en met het touwtje eraan is het klaar om op te hangen. En de combinatie zaad/vet is naar het schijnt ideaal voor vogels in winterse omstandigheden.

Edit: Ik ga het verdorie morgen zelf nog eens maken. Dat beetje vogelzaad en klont boter is nu ook de kost weer niet.

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

@speedy23:

Dat is een heel goede tip denk ik, maar neem liefst ongezouten boter of vet, want zout is niet goed voor de vogels.

De voederbolletjes die ik gekocht heb bestaan eveneens uit vet en zaadjes trouwens.

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

Amity wrote:

@Brix, Wow! Gebeurt dat vaker daar? (Waar is het ergens?)

Tegen de Canadese grens.

Deze keer wel erg extreem hoorde ik.

Hierbij nog een foto uit dezelfde serie die ik toegestuurd kreeg.

Dappere dame!

(afbeelding)

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Haha, die afdruk van de deur, geniaal.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Ik heb altijd al een gruwelijke hekel aan winter gehad. In tegenstelling tot veel mensen vind ik sneeuw ook uitermate lelijk en vervelend. Vooral de term 'witte kerst' kan ik niet uitstaan.

MNV2

• 6932 messages
  • 1899 votes

Nomak wrote:

Is er in Nederland/België eigenlijk een moment dat men besluit om de dagelijkse activiteiten werk/school stil te leggen omdat er teveel sneeuw ligt?

In België in elk geval niet aangezien er hier zo goed als nooit meer dan 30 cm sneeuw uitvalt.

decicco

• 2856 messages
  • 1143 votes

Ik heb al een aantal keren gehad dat de bussen niet reden en dan kan ik gewoon niet naar school omdat het te ver reizen is. Dus dan meld ik me altijd netjes af en daar kan niemand iets aandoen ''overmacht.'' Aangezien het hier weer flink tekeer gaat, denk ik dat school e.a. er voor mij morgen niet inzit.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Het weer tot en met woensdag

Vanavond komt er in het gehele land mist voor alleen in het zuidwesten kan er wat lichte sneeuw gaan vallen. De temperaturen voor vanavond zijn ongeveer -6 graden in het oosten tot zo'n -1 a -2 graden in het westen van het land.

Vannacht neemt steeds meer de bewolking toe vanuit het zuidwesten en in de tweede helft van de nacht gaat het vanuit het zuidwesten uit sneeuwen. Lokaal kan er een aardig laagje sneeuw komen te liggen.
De temperaturen voor vannacht zijn ongeveer -8 graden in het oosten tot zo'n -4 graden in het westen van het land. De wind is matig tot boven land 3-4 bft en aan de kust staat een matige tot vrij krachtige wind 4-5 bft en komt vanuit het oosten. Morgenvroeg blijft het zuidelijk deel van het land te maken houden met sneeuw. Tegen de middag krijgt ook het midden te maken met sneeuw en in het zuiden kan er ook nog wat natte sneeuw of regen gaan vallen. In het noorden lijkt het de gehele dag droog te gaan verlopen. De temperaturen voor morgen zijn ongeveer -3 graden in het noordoosten tot zo'n 1 a 2 graden in het zuidwesten van het land.

Vooruitzichten komende dagen

Even kwakkelen en daarna weer volop winter?

Na een sneeuwrijke en koude periode gaat het de komende tijd even kwakkelen met het winterweer. Op zich niet erg, want dan kunnen we hopelijk weer een mooie ijsvloer gaan krijgen, als de vorst dadelijk weer terug komt. We krijgen van de week nog wel het een en ander te verwerken wat betreft winterse neerslag. Kijkend naar vannacht, dan zien we op de WRF kaarten het neerslaggebied Belgie naderen (zie posting 2) en zal daar voor de nodige overlast gaan zorgen. Het zal om matige sneeuwval gaan in heel Belgie en in de ochtend zal dat over gaan in de vorm van ijzel of regen. Als ik moet schatten hoeveel centimeter sneeuw er gaat vallen in Belgie, dan ga ik uit van ongeveer 7 tot 10 centimeter en lokaal mogelijk zelfs meer.

Tegen de ochtend zal het neerslag gebied ook het zuidwesten van Nederland aan gaan doen en later in het hele zuiden en midden van het land. Het zal om lichte tot matige sneeuwval gaan, maar dat is genoeg om het zuiden weer lam te gaan leggen. De sneeuw zal later ook in Nederland overgaan in ijzel en later regen. In het midden en in het zuiden van het land komt de temperatuur uit boven het vriespunt. Alleen in het noorden ligt de temperatuur onder het vriespunt.

Zondag veel sneeuw?

Zoals de kaarten er nu voor staan kunnen wij een zondag een aardig pak sneeuw gaan verwachten in het gehele land. Ook Belgie krijgt te maken met flinke sneeuwval. Hieronder ziet u de sneeuw/regenkaarten op basis van het GFS-model voor aankomende zondag. We moeten deze situatie voor komende zondag scherp in de gaten houden, want als deze kaarten uitkomen hebben we een wederom sneeuwchaos in ons land en zal er vast en zeker een weeralarm komen. Wat zal het KNMI gaan doen? Zullen ze op tijd zijn? Of geven ze geen kick en komen ze weer te laat met de melding? We blijven het in de gaten houden.

decicco

• 2856 messages
  • 1143 votes

Zozo, dat ziet er niet zo goed uit voor Nederland, ik heb sinds gisteren besloten om niet de hele dag meer te surfen op weer-sites om naar het weer te kijken aangezien het er nu saai uitziet. Geen sneeuw alleen maar zon en alles is aan het dooien. Gewoon weg vies.

Als ik kijk naar het openbaar vervoer zullen zij hier waarschijnlijk op voorbereid zijn en bij ook deze weersomstandigheden die komen gaan gewoon doorrijden. Is dit waar? Kan iemand hier misschien meer over vertellen? Hier in het Zuiden rijdt het openbaarvervoer gewoon volgens plan. Wel enkele vertragingen hier en daar maar verder geen problemen. Maar zoals ik kan lezen in 606 zijn bericht kan er misschien weer een sneeuwchaos komen? Als dit zo zal zijn ben ik wel eens benieuwd of maandagochtend/middag de bussen/treinen op pad zullen gaan.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.