- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Weertopic
Weertopic
Splinters
-
- 2619 messages
- 1390 votes
Verantwoordelijkheid nemen is grenzen stellen, en normeren, niet alles afkappen of de schuld afschuiven. Op het weer bijvoorbeeld. Of op fanatisme (is overigens ook een brevet van onvermogen, al moet in dit geval de oorzaak voornl elders worden gezocht).
Overigens is het zo dat het ondernemen van activiteiten, sport etc altijd enig risico kent. Je kunt mensen niet in bubbeltjesplastic wikkelen en zelfs wanneer je daartoe over gaat gaan mensen soms dood.
MisterPink
-
- 1352 messages
- 6849 votes
Je moet wadlopen niet onderschatten
Weliswaar geen sportevenement hoewel er wel toelatingseisen zijn maar punt is dat je als betalende deelnemer geen invloed hebt op de samenstelling van de groep en dat je de beslissing van de gids hebt te accepteren. Ongeorganiseerd zelf een overtocht maken is verboden want levensgevaarlijk. Niemand wil toch opgegeten worden door een zeehond, nietwaar? 
MisterPink
-
- 1352 messages
- 6849 votes
Verantwoordelijkheid nemen is grenzen stellen, en normeren, niet alles afkappen of de schuld afschuiven. Op het weer bijvoorbeeld. Of op fanatisme
De organisatie van de Dam tot Damloop stelt toch grenzen. Wanneer de EHBO post van het ziekenhuis vol loopt en de hulpverleners langs het parcours het niet meer aankunnen. Gewoon risico's aanvaarden zeg je?
Splinters
-
- 2619 messages
- 1390 votes
De organisatie van de Dam tot Damloop stelt toch grenzen. Wanneer de EHBO post van het ziekenhuis vol loopt en de hulpverleners langs het parcours het niet meer aankunnen. Gewoon risico's aanvaarden zeg je?
Als een evenement bij deze temperatuur en deze zonkracht zodanig uit de hand loopt dan is er geen enkele grens gesteld. Er is, kortom, veel te laat ingegrepen. Mosterd na de maaltijd noem je zoiets.
Graaf Machine
-
- 9789 messages
- 1412 votes
Als een evenement bij deze temperatuur en deze zonkracht zodanig uit de hand loopt dan is er geen enkele grens gesteld. Er is, kortom, veel te laat ingegrepen. Mosterd na de maaltijd noem je zoiets.
Nee, zo noem je dat niet.
De organisatie heeft wellicht niet genoeg voorzorgsmaatregelen genomen wat betreft hulpposten, koelbaden en medische faciliteiten, maar al die dingen werden ook niet na de wedstrijd pas beschikbaar gesteld. In dat geval was het mosterd na de maaltijd geweest.
Nu was het meer een kwestie van je keutel intrekken.
De organisatie moet zeker beter, maar dat ze de verantwoordelijkheid niet wilden dragen om nog meer deelnemers in het medische circuit te zien belanden, dat is begrijpelijk. Iedereen mag lopen en rennen als hij/zij wil, of fietsen door bossen en over wegen en al van dat soort ongein, maar wel op eigen risico. Een organiserend instituut kan aansprakelijk worden gesteld als het te erg misgaat, en dan is er de keuze om het evenement af te gelasten. Heel begrijpelijk.
Splinters
-
- 2619 messages
- 1390 votes
Ik denk dat je heel ver weg moet blijven van meer hulpposten en veel beter moet kijken wie wel en wie niet mee mag doen.
Iedere sporter zal beamen dat 23.7C icm een lage zonkracht uitstekend sportweer is. In de erediv worden ook geen drinkpauzes ingelast bij dergelijk weer en dat is niet zonder reden.
Graaf Machine
-
- 9789 messages
- 1412 votes
Ik denk dat je heel ver weg moet blijven van meer hulpposten en veel beter moet kijken wie wel en wie niet mee mag doen.
Iedere sporter zal beamen dat 23.7C icm een lage zonkracht uitstekend sportweer is. In de erediv worden ook geen drinkpauzes ingelast bij dergelijk weer en dat is niet zonder reden.
Je kunt wel je eigen mening herhalen, maar een organisatie van een prestatieloop (deels ook wedstrijdloop), met dermate veel deelnemers kan gewoon niet iedere deelnemer een medische keuring laten ondergaan of zoiets. Er zal gewoon tijdens de wedstrijd genoeg hulp moeten zijn voor deelnemers die in problemen komen. Dat is de verantwoordelijkheid die je als organisatie op je neemt.
Anders kan ik morgen ook wel een prestatieloop organiseren. Van hier tot Tokio, en inschrijfgeld slechts 50 euro. Zorg maar dat je er komt. Voor die 50 euro zorg ik wel voor een medaille en lintje. Doei.
Splinters
-
- 2619 messages
- 1390 votes
Een deelnemer die ongetraind aan de start verschijnt herken je snel genoeg. Of je stelt geen eisen aan de fysieke gesteldheid maar verlaagt het aantal deelnemers, dat kan ook. Ook ongetraind komen mensen er veelvuldig mee weg, vandaar.
Graaf Machine
-
- 9789 messages
- 1412 votes
Een deelnemer die ongetraind aan de start verschijnt herken je snel genoeg.
Kun je een specificatie geven van jouw begrip 'genoeg'?
Er doen tienduizenden mensen mee. Iemand die ongetraind aan de start verschijnd herken je alleen als hij het postuur van een vette beer heeft, of als hij met een been in het gips staat. Verder herken je zo iemand niet. En al helemaal niet als de herkenners vrijwilligers zijn die gewoon een leuke dag willen helpen.
Splinters
-
- 2619 messages
- 1390 votes
Mensen met overgewicht uitsluiten haalt de angel er ongetwijfeld al uit. Verder zou men vooraf meer medische gegevens kunnen opvragen. En om het af te maken zet men na een km of 4 waarnemers neer die ongetrainde deelnemers eruit moeten filteren.
Maar het hoeft allemaal niet, he? Ik stel alleen vast dat afgelasting van een sportevenement bij 23.7C icm een lage zonkracht een regelrechte aanfluiting is en meer niet.
MisterPink
-
- 1352 messages
- 6849 votes
Splinters, Splinters, splinters, wat ben je toch recalcitrant.
Beroepssporters kun je natuurlijk niet vergelijken met hobbyisten he.
Splinters
-
- 2619 messages
- 1390 votes
Splinters, Splinters, splinters, wat ben je toch recalcitrant.
Beroepssporters kun je natuurlijk niet vergelijken met hobbyisten he.
Bij amateurverenigingen gebeurt dat ook niet. En ja, dat kan ik weten. Dat jij dat niet weet en een punt denkt te maken zegt echt alles.
Graaf Machine
-
- 9789 messages
- 1412 votes
Bij amateurverenigingen gebeurt dat ook niet. En ja, dat kan ik weten. Dat jij dat niet weet en een punt denkt te maken zegt echt alles.
Oh, het zegt alles. Dan ben je snel klaar met argumenteren. Het zegt gewoon alles. Niets buitensluiten hoor, want het zegt alles. Niet veel, niet genoeg, maar alles.
Mij zegt jouw argumentatie niet alles, maar het zegt me wel iets over de waarde van jouw argumentatie, en die schat ik niet hoog in.
MisterPink
-
- 1352 messages
- 6849 votes
Bij voetbal hebben de amateursporters tijdens de wedstrijd veel meer rustperiodes. Zelfs een officiële pauze. Totaal niet te vergelijken met een hardloper die binnen zoveel tijd binnen moet zijn.
Graaf Machine
-
- 9789 messages
- 1412 votes
Mensen met overgewicht uitsluiten haalt de angel er ongetwijfeld al uit. .
Kun jij ook aannemelijk maken dat daar de angel zit? In de berichten die ik lees over overlijdensgevallen gaat het namelijk niet per se over mensen met overgewicht.
Dat JIJ daar op gefocussed bent, dat is geen argument.
Splinters
-
- 2619 messages
- 1390 votes
Kun jij ook aannemelijk maken dat daar de angel zit? In de berichten die ik lees over overlijdensgevallen gaat het namelijk niet per se over mensen met overgewicht.
Dat JIJ daar op gefocussed bent, dat is geen argument.
Jazeker. Check de zorgkosten maar. Het bestrijden van welvaartsziekten is niet bepaald gratis.
En verder zou ik zeggen, kom van de bank af en ga eens naar een sportvereniging. En dat is het laatste wat ik hierover zeg, het verdedigen van een afgelasting bij dit weertype op zich is al belachelijk genoeg.
Graaf Machine
-
- 9789 messages
- 1412 votes
Jazeker. Check de zorgkosten maar. Het bestrijden van welvaartsziekten is niet bepaald gratis.
Heeft dus niets te maken met de deelnemers aan de Dam tot Dam loop.
Je zit vast in je vooroordelen, en komt daar niet uit. Dat gaat uiteindelijk ook zorgkosten opleveren. Nou ja, niet veel eigenlijk, want de geestelijke gezondheidszorg is helaas flink afgebouwd.
MisterPink
-
- 1352 messages
- 6849 votes
En verder zou ik zeggen, kom van de bank af en ga eens naar een sportvereniging.
Onze huisgraaf gaat geregeld naar de fitness en blaast stoom af bij de schaakvereniging. Ik zou zo'n denksport aanbevelen want ik begin me ook wen beetje zorgen te maken over je geestelijke gezondheid, beste Splinters.
Graaf Machine
-
- 9789 messages
- 1412 votes
Onze huisgraaf gaat geregeld naar de fitness en blaast stoom af bij de schaakvereniging. Ik zou zo'n denksport aanbevelen want ik begin me ook wen beetje zorgen te maken over je geestelijke gezondheid, beste Splinters.
Ben minimaal twee keer per week in de fitness, meestal drie keer. Meer is overdreven.
Dan is het 300 Kcal fietsen, 300 Kcal ligfietsen, 100 Kcal armfietsen en 4 kilometer roeien (ongeveer 220 Kcal).
Goed voor de spieren, goed voor de conditie en goed voor de hart-en bloedvaten. Verder ook nog goed voor de portemonnee, want ik douche daar heerlijk en dat is bij de prijs inbegrepen.
Schaken, dat doe ik dagelijks, maar of dat mijn geestelijke gezondheid versterkt danwel ondermijnt, daar ben ik nog niet over uit. 
Verder past georganiseerd fysiek sporten niet in mijn leefwijze. Ik ben behoorlijk contact-arm en wil dat graag zo houden.
MisterPink
-
- 1352 messages
- 6849 votes
Schaken, dat doe ik dagelijks, maar of dat mijn geestelijke gezondheid versterkt danwel ondermijnt, daar ben ik nog niet over uit. 
In de schaaksport kan je je zelf verliezen in alle mogelijke zetten en vervolgzetten. Te fanatiek een hobby beoefenen is meestal niet de beste keuze. Hoe getraind en geoefend je ook bent.
Graaf Machine
-
- 9789 messages
- 1412 votes
In de schaaksport kan je je zelf verliezen in alle mogelijke zetten en vervolgzetten. Te fanatiek een hobby beoefenen is meestal niet de beste keuze. Hoe getraind en geoefend je ook bent.
Over anderhalve maand de nieuwe WK-match. All-Asian dit keer. Liren Ding (China) tegen D. Gukesh (India).
Gukesh is nog maar 18 jaar, en gaat naar alle waarschijnlijkheid de match winnen. Dat is sensationeel. Tal, Kasparov en Carlsen waren al 22 toen ze wereldkampioen werden. Een wereldkampioen van 18 jaar... en het gaat gebeuren hoor. Gukesh is onwaarschijnlijk sterk bezig dit jaar, en Ding is ondertussen afgezakt naar plek 21 op de wereldranglijst.
Een match Carlsen - Gukesh komt er niet, maar zou heel interessant zijn geweest. Zou de oude kerel Carlsen (dat is hij ondertussen bijna) nog van de aanstormende jeugd kunnen winnen?
Graaf Machine
-
- 9789 messages
- 1412 votes
Oh, sorry, dit is het weertopic, niet het sporttopic.
MisterPink
-
- 1352 messages
- 6849 votes
Waar wordt die tweekamp gehouden? Het (binnen)klimaat kan nog van invloed zijn misschien, om het topic nog enigszins recht te draaien.
Edit: Singapore lees ik. Hoge luchtvochtigheid en lekker warm. Zoemende airco's dus.
Graaf Machine
-
- 9789 messages
- 1412 votes
Waar wordt die tweekamp gehouden? Het (binnen)klimaat kan nog van invloed zijn misschien, om het topic nog enigszins recht te draaien.
Edit: Singapore lees ik. Hoge luchtvochtigheid en lekker warm. Zoemende airco's dus.
Geen idee van de zoemende airco's. Het wordt niet in een achteraf buurthuis gehouden natuurlijk.
MisterPink
-
- 1352 messages
- 6849 votes
Geen idee van de zoemende airco's. Het wordt niet in een achteraf buurthuis gehouden natuurlijk.
Ik heb de plaatjes van het vakantiecomplex, de Resorts World Sentosa gezien. Ziet er aardig uit.
Het is momenteel bijna 01.00 in Singapore en de temperatuur is 27 graden, luchtvochtigheid 83%
In november en december wordt het extra vochtig en klam vanwege het moesson seizoen.
Graaf Machine
-
- 9789 messages
- 1412 votes
Ik heb de plaatjes van het vakantiecomplex, de Resorts World Sentosa gezien. Ziet er aardig uit.
Het is momenteel bijna 01.00 in Singapore en de temperatuur is 27 graden, luchtvochtigheid 83%
In november en december wordt het extra vochtig en klam vanwege het moesson seizoen.
Maar het zijn geen Mister Pinken en Splintersen die daar gaan spelen. Het zijn keien van regionale afkomst. Liren Ding uit China, die kan dus onder elke extreme omstandigheid spelen, en D. Gukesh uit India, en die moet dus onder elke omstandigheid kunnen spelen.
Of andersom.
Laat ze het maar uitzoeken. Gukesh wind toch.
Spelfout in laatste zin was intentioneel, om een link naar het weer te leggen.
Splinters
-
- 2619 messages
- 1390 votes
Maar het zijn geen Mister Pinken en Splintersen die daar gaan spelen. Het zijn keien van regionale afkomst. Liren Ding uit China, die kan dus onder elke extreme omstandigheid spelen, en D. Gukesh uit India, en die moet dus onder elke omstandigheid kunnen spelen.
Of andersom.
Laat ze het maar uitzoeken. Gukesh wind toch.
Spelfout in laatste zin was intentioneel, om een link naar het weer te leggen.
Die temperatuur bevalt splinters anders wel.
Graaf Machine
-
- 9789 messages
- 1412 votes
Oh sorry, dat had ik dan verkeerd begrepen. Dacht dat jij meer van de hete temperaturen was.
Graaf Machine
-
- 9789 messages
- 1412 votes
Op deze manier is dit nog een heel schappelijk topic. Het moet gewoon niet over het weer gaan, dat is alles.
Splinters
-
- 2619 messages
- 1390 votes
Oh sorry, dat had ik dan verkeerd begrepen. Dacht dat jij meer van de hete temperaturen was.