• 177.886 movies
  • 12.199 shows
  • 33.965 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.843 votes
Profile

Weertopic

Splinters

• 2619 messages
  • 1390 votes

Graaf Machine wrote:

(quote)

Heb je daar een adres van? Liefst een beetje in de buurt, zodat ik er op de fiets naartoe kan.

Satelliet - live wolkenradar van Nederland | Weerplaza.nl

Ook hier is trwns opgeklaard. De zon schijnt. Om 19u11.

Graaf Machine

• 9787 messages
  • 1412 votes

OK man, heftig. Jij woont in Oost Brabant of Noord Limburg.

Dan kan ik me opeens een heleboel dingen voorstellen.

Wel lekker fietscrossen daar hoor, maar eens een flink potje schaatsen, dat kan daar ook niet.

Splinters

• 2619 messages
  • 1390 votes

Graaf Machine wrote:

OK man, heftig. Jij woont in Oost Brabant of Noord Limburg.

Dan kan ik me opeens een heleboel dingen voorstellen.

Wel lekker fietscrossen daar hoor, maar eens een flink potje schaatsen, dat kan daar ook niet.

Nee, ik woon in zld. Of het vandaag beter was in brabant slash limburg... Ik denk het niet. Bewolking. Dikke bewolking. Spetters. geen zon. Niet koud, dat niet. Mooi weer? Neen

De grote rivieren, daar lag de grens vandaag.

Graaf Machine

• 9787 messages
  • 1412 votes

Splinters wrote:

(quote)

Nee, ik woon in zld. Of het vandaag beter was in brabant slash limburg... Ik denk het niet. Bewolking. Dikke bewolking. Spetters. geen zon. Niet koud, dat niet. Mooi weer? Neen

De grote rivieren, daar lag de grens vandaag.

Oh, Zeeland. En dan ook nog geen zon en altijd maar koud en regen. Ga lekker naar Twente verhuizen dan, hier schijnt niet altijd de zon, maar het is al van 2012 geleden dat het hier eens echt koud was.

Graaf Machine

• 9787 messages
  • 1412 votes

Is het al ergens lekker aan het stortregenen en onweren? Wat heb ik daar zin in, om zo van dit nare kleffe beklemmende horrorweer af te komen.

Graaf Machine

• 9787 messages
  • 1412 votes

Ah, vanavond om 21:00 uur. Dan gaat het los. Weeronline belooft dan 12 mm regen per uur, hier in Hengelo. Dat lijkt niks, maar dat is heel veel. Lekker, genieten, feest.

Graaf Machine

• 9787 messages
  • 1412 votes

Gewoon weer helemaal niks hier in Twente. Een windvlaagje, wat wolkjes, maar niks geen grote stortbuien en deftige onweders.

Graaf Machine

• 9787 messages
  • 1412 votes

Krijg nou niks! Het regent hier gewoon. Van die echte natte regen, met druppels van water. Wat heerlijk zeg. En dan nog een lekker donderbulder op de achtergrond. Feest in huize Graaf.

Graaf Machine

• 9787 messages
  • 1412 votes

Ik kwam deze foto van een prachtig weer/wolkenfenomeen tegen op FB.

Bijschrift:

"A rare phenomenon in the sky of the city of Gurhan, New Hampshire, it's called the clouds of “Andoladus asperatus”, which is a Latin word meaning “wild waves”.

It is formed as a result of dry winds blowing from the top of the mountains, then it flows to the humid lower regions, turning into wavy clouds, and with the sun rays, its final shape becomes like the raging waves of the ocean."

https://scontent.frtm1-1.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/457051084_935138581971345_6459620015860219118_n.jpg?_nc_cat=106&ccb=1-7&_nc_sid=aa7b47&_nc_ohc=Kts7JJFe6H0Q7kNvgGXdymH&_nc_ht=scontent.frtm1-1.fna&oh=00_AYD4teUVB3QEXPWH1Heht2GMyYukqcBdkRKsgebLSoM-fQ&oe=66D1F2DC

Splinters

• 2619 messages
  • 1390 votes

Graaf Machine wrote:

Ik kwam deze foto van een prachtig weer/wolkenfenomeen tegen op FB.

Bijschrift:

"A rare phenomenon in the sky of the city of Gurhan, New Hampshire, it's called the clouds of “Andoladus asperatus”, which is a Latin word meaning “wild waves”.

It is formed as a result of dry winds blowing from the top of the mountains, then it flows to the humid lower regions, turning into wavy clouds, and with the sun rays, its final shape becomes like the raging waves of the ocean."

(afbeelding)

De foto is mooi. Maar er zitten wel filters overheen, dat kan haast niet anders.

Graaf Machine

• 9787 messages
  • 1412 votes

Splinters wrote:

(quote)

De foto is mooi. Maar er zitten wel filters overheen, dat kan haast niet anders.

Best mogelijk. Het gaat me vooral om de structuur van de wolken. Overigens bestaan er soms hele rare lichteffecten, dus ik spreek me liever niet uit over een filter.

Een google op "Andoladus asperatus" levert nog veel meer, nog verbazingwekkerder wolkenstructuren van dit soort. Ik meen dat het eigenlijk gespeld moet worden als 'undulatus asperatus'.

https://cloudappreciationsociety.org/wp-content/uploads/2011/07/asperastus_ken_prior.jpg

https://themuseyouuse.com/wp-content/uploads/2022/07/screen-shot-2015-03-05-at-8.20.09-pm.png

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Augustus was zowaar prima te doen. Zo nu en dan een stormpje met hoosbui maar over het algemeen waren de temperaturen zeer acceptabel en bij vlagen zelfs bijzonder aangenaam. 2024 is daarmee dan toch niet een volledig verloren jaar geweest, laten we dat vooral koesteren met zijn allen.

Helaas is het echter uit met de pret: vanaf komende week weer volop kou en regen, de R zit tenslotte weer in de maand de komende 8 (!) maanden. Benieuwd wat voor miserie dat allemaal weer op gaat leveren.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Sterkte alvast!

Graaf Machine

• 9787 messages
  • 1412 votes

Volgend weekend wordt het naar verwachting weer volop zonnig, droog en 23 graden. Een gouden nazomertje. Tijd voor een bankje in bos of park met een paar flesjes bokbier bij de hand. De mooiste dagen van het jaar.

Graaf Machine

• 9787 messages
  • 1412 votes

Omdat filmliefhebbers meer van de visuele impact zijn, hier dan de situatie voor Hengelo (het Grote Hengelo, niet het kleine) voor volgend weekend:

https://i.postimg.cc/2Sc7WJxj/awater.jpg

Splinters

• 2619 messages
  • 1390 votes

Een golf van 200 meter hoog deed de aarde 9 dagen lang trillen. Maar wat als deze golf niet opgesloten zat maar weg kon stromen? Zou er een tsunami zijn geweest? Zo ja, hoog? En: aan welke kust(en) zou zo'n vloedgolf vanuit groenland aan kunnen spoelen?

DPG Media Privacy Gate - nu.nl

Graaf Machine

• 9787 messages
  • 1412 votes

Splinters wrote:

Een golf van 200 meter hoog deed de aarde 9 dagen lang trillen. Maar wat als deze golf niet opgesloten zat maar weg kon stromen? Zou er een tsunami zijn geweest? Zo ja, hoog? En: aan welke kust(en) zou zo'n vloedgolf vanuit groenland aan kunnen spoelen?

DPG Media Privacy Gate - nu.nl

Haha, dat las ik ook. Ik zou wel een fatsoenlijk wetenschappelijk verslag willen lezen. Alleen al een 'golf van 200 meter hoog' doet me huiveren voor het waarheidsgehalte van dit Nu.nl bericht.

Splinters

• 2619 messages
  • 1390 votes

De dam tot damloop is stilgelegd. Vanwege de "hitte".

- Dam tot Damloop stilgelegd, laatste deel lopers kan niet meer van start - nos.nl

Hoogste temperatuur in Nederland vandaag | Weerplaza.nl

In amsterdam is het vandaag maar liefst 23,7C geworden. Afgerond 24 hele graaien. Bij een zwakke en late septemberzon.

Het failliet van de samenleving. Verdere toelichting is onnodig.

IH88

• 9725 messages
  • 3182 votes

Splinters wrote:

- Dam tot Damloop stilgelegd, laatste deel lopers kan niet meer van start - nos.nl

In amsterdam is het vandaag maar liefst 23,7C geworden. Afgerond 24 hele graaien. Bij een zwakke en late septemberzon.

Ik ben het niet vaak met je eens op dit topic, maar hier begrijp ik ook niets van. Als fervent hardloper zeg ik dat het niet beter kan dan vandaag qua weeromstandigheden.

Graaf Machine

• 9787 messages
  • 1412 votes

Splinters wrote:

Huh?

MisterPink

• 1352 messages
  • 6842 votes

IH88 wrote:

(quote)

Als fervent hardloper zeg ik dat het niet beter kan dan vandaag qua weeromstandigheden.

Dat is nu juist de valkuil. Door de aangename temperatuur is het risico op oververhitting groter dan bij 30 graden. Als het té warm is past een amateur hardloper automatisch zijn tempo aan en zal hij of zij geen drinkpost overslaan.

In 2009, 2014 en 2016 zijn er bij de Dam tot Damloop deelnemers overleden als gevolg van oververhitting. Wijs besluit dus van de organisatie.

De samenleving zou failliet zijn als we waarschuwingen van artsen en het Rode Kruis steevast negeren omdat we denken het als leek beter te weten en dat het mij nooit zal overkomen want ik ben immers getraind en het is bovendien niet zo warm.

Splinters

• 2619 messages
  • 1390 votes

MisterPink wrote:

(quote)

Dat is nu juist de valkuil. Door de aangename temperatuur is het risico op oververhitting groter dan bij 30 graden. Als het té warm is past een amateur hardloper automatisch zijn tempo aan en zal hij of zij geen drinkpost overslaan.

In 2009, 2014 en 2016 zijn er bij de Dam tot Damloop deelnemers overleden als gevolg van oververhitting. Wijs besluit dus van de organisatie.

De samenleving zou failliet zijn als we waarschuwingen van artsen en het Rode Kruis steevast negeren omdat we denken het als leek beter te weten en dat het mij nooit zal overkomen want ik ben immers getraind en het is bovendien niet zo warm.

Overhitting bij nog geen 24C icm een zwakke septemberzon? En ik maar denken dat jij bent zeker de leukste thuis al jaren van de buis was.

De oozaak ligt elders, namelijk bij een gebrek aan voorbereiding. Terecht dat dit wordt onderzocht; zonder rijbewijs mag je de weg immers ook niet op. Zoiets voorkomt onnodig leed en het voorkomt dat de organisatie volgend jaar of het jaar erop wederom voor lul staat.

Ambulance 50 keer ingezet bij Dam tot Damloop, organisatie onderzoekt conditie sporters - nos.nl

Graaf Machine

• 9787 messages
  • 1412 votes

Splinters wrote:

(quote)

Overhitting bij nog geen 24C icm een zwakke septemberzon? En ik maar denken dat jij bent zeker de leukste thuis al jaren van de buis was.

De oozaak ligt elders, namelijk bij een gebrek aan voorbereiding. Terecht dat dit wordt onderzocht; zonder rijbewijs mag je de weg immers ook niet op. Zoiets voorkomt onnodig leed en het voorkomt dat de organisatie volgend jaar of het jaar erop wederom voor lul staat.

Ambulance 50 keer ingezet bij Dam tot Damloop, organisatie onderzoekt conditie sporters - nos.nl

Kan best gebrekkige voorbereiding zijn, maar dat betekent niet dat een zogenaamde heath stroke wel degelijk ook bij niet-tropische temperaturen kan voorkomen.

Vader strijdt voor koelbaden bij Dam tot Damloop na dood 24-jarige zoon - NH Nieuws - nhnieuws.nl

Temperatuur Amsterdam 21 september 2014: 21 graden.

De organisatie heeft gewoon een verantwoordelijkheid, en die heeft Splinters achter zijn peeceetje niet.

Splinters

• 2619 messages
  • 1390 votes

Graaf Machine wrote:

(quote)

Kan best gebrekkige voorbereiding zijn, maar dat betekent niet dat een zogenaamde heath stroke wel degelijk ook bij niet-tropische temperaturen kan voorkomen.

Vader strijdt voor koelbaden bij Dam tot Damloop na dood 24-jarige zoon - NH Nieuws - nhnieuws.nl

Temperatuur Amsterdam 21 september 2014: 21 graden.

De organisatie heeft gewoon een verantwoordelijkheid, en die heeft Splinters achter zijn peeceetje niet.

Dit is een exces, he? We hebben het over een slordige 100000 mensen. Statistisch gezien zou het gekker zijn als er nooit iets misgaat wanneer er zo'n grote groep mensen in het spel is.

Neemt inderdaad niet weg dat de organisatie een verantwoordelijkheid draagt en maatregelen dient te nemen. Het uitsluiten van ongetrainde "sporters" is bijvoorbeeld zo'n maatregel die de relatieve druk op de zorg flink zou verlichten.

Graaf Machine

• 9787 messages
  • 1412 votes

Splinters wrote:

(quote)

Dit is een exces, he? We hebben het over een slordige 100000 mensen. Statistisch gezien zou het gekker zijn als er nooit iets misgaat wanneer er zo'n grote groep mensen in het spel is.

Neemt inderdaad niet weg dat de organisatie een verantwoordelijkheid draagt en maatregelen dient te nemen. Het uitsluiten van ongetrainde "sporters" is bijvoorbeeld zo'n maatregel die de relatieve druk op de zorg flink zou verlichten.

Er zijn vaker mensen overleden aan oververhitting tijdens de Dam tot Dam loop. Het is wellicht een exces, ik weet niet wat daar de voorwaarden voor zijn, maar ik weet wel wat verantwoordelijkheid nemen is. Als zondag al erg veel mensen in de problemen komen, dan wordt er afgelast. Logisch.

Als mensen zelf een rondje gaan lopen, dan stoppen ze veel eerder dan wanneer ze een prestatieloop doen. Die willen en moeten en zullen ze volbrengen, ook als hun lichaam schreeuwt om te stoppen. De organisatie moet dan ingrijpen. Zelf kunnen de lopers het niet meer, omdat ook het verstand afneemt.

MisterPink

• 1352 messages
  • 6842 votes

Splinters wrote:

(quote)

In het artikel lees ik dat het vooral jongeren waren die zich over de kop hebben gelopen. Een deel zal te onvoorbereid zijn vertrokken allicht. Maar ik geloof niet dat de conditie nu het grote struikelblok was. Ze waren gewoonweg te fanatiek, een kwestie van zelfoverschatting en onderschatting van het brandende septemberzonnetje.

Splinters

• 2619 messages
  • 1390 votes

MisterPink wrote:

(quote)

In het artikel lees ik dat het vooral jongeren waren die zich over de kop hebben gelopen. Een deel zal te onvoorbereid zijn vertrokken allicht. Maar ik geloof niet dat de conditie nu het grote struikelblok was. Ze waren gewoonweg te fanatiek, een kwestie van zelfoverschatting en onderschatting van het brandende septemberzonnetje.

Ik zou zeggen doe een keer mee aan een willekeurig evenement en kijk om je heen. Of stap gewoon de deur uit en kijk om je heen. Kort gezegd, in algemene zin zijn mensen onvoldoende fit en eigenlijk niet toegerust om deel te nemen aan een sportevenement. Ook al komen mensen er veelvuldig mee weg, zo af en toe gaat het mis en dat zie je terug in de cijfers.

En vervolgens leuteren over nog geen 24C en fanatisme. Zo lust ik er nog wel een paar. Als ik al fanatisme zie dan is het fananiek bierheffen tijdens een derde helft in het zonnetje bij, jawel - een graad of 24.

MisterPink

• 1352 messages
  • 6842 votes

Splinters wrote:

(quote)

Ik zou zeggen doe een keer mee aan een willekeurig evenement en kijk om je heen. Of stap gewoon de deur uit en kijk om je heen. Kort gezegd, in algemene zin zijn mensen onvoldoende fit en eigenlijk niet toegerust om deel te nemen aan een sportevenement. Ook al komen mensen er veelvuldig mee weg, zo af en toe gaat het mis en dat zie je terug in de cijfers.

En vervolgens leuteren over nog geen 24C. Zo lust ik er nog wel een paar.

Ik heb als 14-jarige een keer gewadloopt, padlopen op zijn Gronings. En natuurlijk was ik teleurgesteld dat we van de gids rechtsomkeert moesten maken terwijl we Schiermonnikoog konden zien liggen. De groep was te oud en te langzaam en het was bijna vloed. Kon je wel inpraten op de gids maar die neemt gewoon een verantwoordelijke beslissing. Achteraf kon het mij niet zoveel schelen of ik de tocht volbracht had of niet. Bucketlists doe ik niet aan.

Splinters

• 2619 messages
  • 1390 votes

MisterPink wrote:

(quote)

Ik heb als 14-jarige een keer gewadloopt, padlopen op zijn Gronings. En natuurlijk was ik teleurgesteld dat we van de gids rechtsomkeert moesten maken terwijl we Schiermonnikoog konden zien liggen. De groep was te oud en te langzaam en het was bijna vloed. Kon je wel inpraten op de gids maar die neemt gewoon een verantwoordelijke beslissing. Achteraf kon het mij niet zoveel schelen of ik de tocht volbracht had of niet. Bucketlists doe ik niet aan.

Wadlopen? Werkelijk? Dat heeft toch geen geen fluit te maken met een sportevenement en al helemaal niet over strengere toelatingseisen die moeten worden gesteld? Dat of je accepteert statistisch gezien meer excessen en een relatief hoge druk op de zorg.

Afgezien daarvan mag je als betalende klant het een en ander aanmerken op een gids. Over zijn planning bijvoorbeeld. Of over de samenstelling van de groep. Maar goed, dat doet er verder niet toe en is offtopic.

Wat we verder niet gaan doen is rood groen noemen. Of bruin geel. Nog geen 24C is niet te heet om activiteiten te ondernemen, sterker nog deze temperatuur ligt heel dicht tegen de ideale omgevingstemp voor het zoogdier dat de mens is. Vallen mensen vervolgens bij bosjes om (is niet zo, je ziet het vooral terug in de absotute cijfers) dan is er dus vooral iets mis met de fysieke gesteldheid binnen de populatie.

Graaf Machine

• 9787 messages
  • 1412 votes

Splinters wrote:

Nog geen 24C is niet te heet om activiteiten te ondernemen

Er is dan ook niemand verboden om activiteiten te ondernemen.

Er is wel een organisatie die verantwoordelijkheid draagt voor wat ze organiseren, en die organisatie is niet gek. Willen mensen lekker hardlopen, doen ze dat maar elders, maar niet onder auspiciën van de Dam tot Dam loop.

Zo moeilijk is dat niet hoor.

Van mij mag iedereen het Kanaal overzwemmen, of het Marsdiep overzwemmen... men doet maar.

Maar als ik het organiseer, en er is een kleine kans dat er een boze witte haai komt buurten, dan last ik het evenement af. Hoe klein de kans werkelijk ook is op ongelukken. Gewoon je verantwoordelijkheid nemen. Niet op je IKEA-tweezitter lekker met de laptop op schoot de stoer uithangen, maar doen waar je organisator voor bent geworden.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.