- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Weertopic
Weertopic
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
(afbeelding)
Hond vind het geweldig. Hier is er verder geen sneeuw meer bijgevallen vandaag.
Is dat een hond haha. Lijkt wel een muis of zo op deze foto. 
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
In Leuven is het momenteel gestopt. (12u-19u30)
Rijdt geeneen bus meer. Moest daarnet te voet 
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Is dat een hond haha. Lijkt wel een muis of zo op deze foto.
Ja het is echt een hond haha 
MNV2
-
- 6932 messages
- 1900 votes
In Leuven is het momenteel gestopt. (12u-19u30)
Rijdt geeneen bus meer. Moest daarnet te voet
En morgen verwachten ze nog problemen met de bussen van De Lijn, sommige lijnen zullen hoogstwaarschijnlijk afgeschaft worden.
Hier is het nog steeds aan het sneeuwen en ligt er zo'n 15-20 cm sneeuw, ik heb nog nooit zoiets meegemaakt in dit deel van het land.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2539 votes
Het zal zeker een record voor NL worden, overal sneeuw tijdens 1ste en 2de K-dag.
Het zal weer als vorig jaar worden, sneeuw tot wel april
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
En morgen verwachten ze nog problemen met de bussen van De Lijn, sommige lijnen zullen hoogstwaarschijnlijk afgeschaft worden.
Hier is het nog steeds aan het sneeuwen en ligt er zo'n 15-20 cm sneeuw, ik heb nog nooit zoiets meegemaakt in dit deel van het land.
De pachters van De Lijn zullen wel rijden. Dus ik maak me niet direct zorgen.
Nog keuze genoeg dan, hé
606
-
- 23879 messages
- 12278 votes
Hier bijna 1 uur droog, is aardig wat bijgevallen.
606
-
- 23879 messages
- 12278 votes
Het zal zeker een record voor NL worden, overal sneeuw tijdens 1ste en 2de K-dag.
Het zal weer als vorig jaar worden, sneeuw tot wel april
Nou er komt de komende dagen een dooi aanval, maar die gaat waarschijnlijk niet lukken.
Ik zeg wel waarschijnlijk er kan nog veel veranderen.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Maastricht -8, rond de 30 cm sneeuw, en er is nauwelijks gestrooid.
Brix
-
- 19685 messages
- 5120 votes
Vanmiddag een hele tijd op de bus staan te wachten, die uiteindelijk niet kwam (rit uitgevallen)
Dan duren drie kwartier erg lang, voelde me net een ijspegel op pootjes.
Tegen dat ik thuis kwam was het mistig, zó dik dat je hooguit nog 15 meter zicht had.
Maar die bleef niet zo heel lang hangen, na een uurtje of twee was hij weer opgetrokken.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Mijn pa belde ook al, normaal doet hij 10 minuten er over om van werk naar huis te komen, vandaag 1,5 uur.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Als ik de meteo-site's mag geloven kan het hier elk moment beginnen sneeuwen.
MNV2
-
- 6932 messages
- 1900 votes
Volgens buienradar zou het idd wel eens een paar uur flink kunnen sneeuwen, valt me overigens ook op dat het hier in de kempen -12° word terwijl het in de Ardennen 10 gr. warmer is.
Dus morgevroeg weer winterellende..
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
-25 in Noorwegen haha, onmenselijk.
Quentin
-
- 10202 messages
- 8557 votes
Maastricht -8, rond de 30 cm sneeuw, en er is nauwelijks gestrooid.
30 cm? Waar woon jij? Op de Sint-Pietersberg? Meer dan 10 is het niet hoor.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Het is begonnen!
Ik gok dat binnen een uur ook Antwerpen aan de beurt komt, en daarna ook de grens over trekt naar Nederland.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Blijkbaar is het vooral het pajottenland die weer last heeft van de sneeuw, als ik zo de radarbeelden bekijk.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Te zien op musicforlife: het is ook daar net beginnen sneeuwen.
Zit er dus niet ver naast 
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Het is hier één ijsspiegel. Nu begrijp ik waarop de Vlamingen bij zo"n weer grote vertragingen hebben: zij hebben nooit leren schaatsen. 
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
-25 in Noorwegen haha, onmenselijk.
Deze zeer gedetailleerde site houdt de zonnevlekkenactiviteit continu bij.

* Actueel beeld van de zonne (in-) activiteit
Zie ook: link
N.B.
'Fortess against the cold': voor +2 tot -28 graden C.
(Alternatief: B-6, of link2).
MoFeDu
-
- 2946 messages
- 0 votes
Is toch gewoon een cyclus. Twee strenge winters achter elkaar en dan weer een aantal zachte? Heeft geloof ik iets met de zeestromen te maken, La Nina ofzo (El Nino is onder de evenaar)
Brix
-
- 19685 messages
- 5120 votes
Hier heeft de dooi ingezet.
Ziet er allemaal een stuk minder fris en wit uit dan gisteren.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Ik ga mijn auto maar eens uitgraven. *zucht*
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Deze zeer gedetailleerde site houdt de zonnevlekkenactiviteit continu bij.
(afbeelding)
* Actueel beeld van de zonne (in-) activiteit
Zie ook: link
N.B.
'Fortess against the cold': voor +2 tot -28 graden C. 
Cool die site, nog nooit gekeken eigenlijk. Gister wel Discovery World gekeken over de verschillende ijstijden en wat voor invloed dat op het zeeleven had en de dieren. Interessant om te zien dat er altijd nieuw leven blijft ontstaan na een nieuwe armageddon. Denk dus ook niet dat de mensheid ooit helemaal uitgeroeid zal zijn. Of er gaan weer miljoenen jaren overheen en zien de mensen er over een paar miljoen jaar anders uit dan wij er nu uitzien.
speranza
-
- 24668 messages
- 0 votes
Witte kerst in deel van het land
(Novum) - Een groot deel van het land kan rekenen op een witte kerst. Door het kwakkelweer komend weekend krijgt het witte sneeuwdek deze kerst wel bruine accenten op de wegen, verwacht het KNMI.
De weermodellen verwachten overdag dooi, zegt Harry Geurts van het weerinstituut dinsdag. Het is volgens hem lastig te voorspellen waar sneeuw blijft liggen en waar niet. "In het zuiden ligt bijvoorbeeld nog veel sneeuw, maar daar gaat de temperatuur ook het meest omhoog."
Vergeleken met andere jaren is de kou dit jaar vroeg. Dat betekent meestal dat de kou ook weer snel voorbij is, maar een wetmatigheid is dat volgens Geurts niet.
De hevige sneeuwval van de afgelopen tijd zou komen doordat koude lucht uit Groenland botst op warmere lucht uit het zuiden. Nederland zit precies op de grens waar de neerslag valt.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Cool die site, nog nooit gekeken eigenlijk. Gister wel Discovery World gekeken over de verschillende ijstijden en wat voor invloed dat op het zeeleven had en de dieren..
Inderdaad.
Zonnevlekkenactiviteit (om de 11 jaar; we zitten nu in cyclus 24)

* Bron.
606
-
- 23879 messages
- 12278 votes
Witte kerst in deel van het land
(Novum) - Een groot deel van het land kan rekenen op een witte kerst. Door het kwakkelweer komend weekend krijgt het witte sneeuwdek deze kerst wel bruine accenten op de wegen, verwacht het KNMI.
De weermodellen verwachten overdag dooi, zegt Harry Geurts van het weerinstituut dinsdag. Het is volgens hem lastig te voorspellen waar sneeuw blijft liggen en waar niet. "In het zuiden ligt bijvoorbeeld nog veel sneeuw, maar daar gaat de temperatuur ook het meest omhoog."
Vergeleken met andere jaren is de kou dit jaar vroeg. Dat betekent meestal dat de kou ook weer snel voorbij is, maar een wetmatigheid is dat volgens Geurts niet.
De hevige sneeuwval van de afgelopen tijd zou komen doordat koude lucht uit Groenland botst op warmere lucht uit het zuiden. Nederland zit precies op de grens waar de neerslag valt.
Moet je niet geloven, Onweer Online is veel positiever.
De temperatuur komt nauwelijks boven 1 graad uit en zaterdag gaat het weer vriezen.