• 178.426 movies
  • 12.237 shows
  • 34.020 seasons
  • 647.758 actors
  • 9.379.088 votes
Profile

Weertopic

jarno1975 (moderator series)

• 10972 messages
  • 2792 votes

Morgen moet ik om 7 uur in Naarden zijn (vanuit Etten Leur). Denk dat ik dan gerust om half 5 weg kan rijden

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ik ben wel blij dat ik mijn besprekingen bij mij op kantoor heb afgesproken deze week.

MNV2

• 6932 messages
  • 1900 votes

Hier is het nu -11° en is het al behoorlijk aan het sneeuwen, belooft dus weer voor morgevroeg...

jarno1975 (moderator series)

• 10972 messages
  • 2792 votes

Hier in het Brabantse nog geen sneeuw tot nu toe

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Hier in het zuid-westen (Zeeland) ook weer kut met peren.

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

jarno1975 wrote:

Morgen moet ik om 7 uur in Naarden zijn (vanuit Etten Leur). Denk dat ik dan gerust om half 5 weg kan rijden

Dat lijkt me wel nodig inderdaad. Sterkte.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

In Leuven nog altijd maar weinig tot geen sneeuw. Wel barkoud hier.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Hier in Maartensdijk is afgelopen nacht weer een behoorlijk pak sneeuw gevallen. Ziet er wel weer mooi uit en in eerste instantie ben ik ook gek op sneeuw, maar nu gaan ze natuurlijk weer opnieuw zout strooien en daar heeft mijn hond veel last van, doet ontzettend pijn aan zijn pootjes. En het is wel de bedoeling dat mijn vriend morgen met de auto naar mij komt, dus iets minder mag nu wel even van mij

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Hier in

rose

• 2280 messages
  • 0 votes

Rianneke_Dan wrote:

Hier in Maartensdijk is afgelopen nacht weer een behoorlijk pak sneeuw gevallen. Ziet er wel weer mooi uit en in eerste instantie ben ik ook gek op sneeuw, maar nu gaan ze natuurlijk weer opnieuw zout strooien en daar heeft mijn hond veel last van, doet ontzettend pijn aan zijn pootjes. En het is wel de bedoeling dat mijn vriend morgen met de auto naar mij komt, dus iets minder mag nu wel even van mij

Je moet de voetzooltjes insmeren met (witte) vaseline. Hebben ze nergens last van!

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

rose wrote:

(quote)
Je moet de voetzooltjes insmeren met (witte) vaseline. Hebben ze nergens last van!

Heb daar net over gelezen op een site, dus ik ga dat straks gelijk maar proberen

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

Zware spits door sneeuwval verwacht

(Novum) - Het verkeer moet donderdagochtend rekening houden met een zware spits wegens lichte sneeuwval. Hoewel er in de nacht van woensdag op donderdag minder sneeuw is gevallen dan verwacht in het midden en zuiden van het land, kan sneeuw die ook nog in de ochtendspits valt voor extra hinder zorgen, meldt de Verkeersinformatiedienst (VID).

Rond half 9 meldde de ANWB ruim 590 kilometer aan files. Het verkeer rond Rotterdam staat zo goed als vast. Verder is het druk op de wegen in Brabant, Limburg en in Twente.

Het gaat volgens de VID weliswaar om lichte sneeuwbuien. Als het echter lange tijd licht sneeuwt kan zich toch een behoorlijk sneeuwdek vormen, stelt de VID. "Omdat de sneeuw valt op een koud wegdek, zal deze lastig te bestrijden zijn. Dat betekent een grote kans op gladde wegen."

Maandag ontstond na sneeuwval de zwaarste avondspits ooit.

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

Haha, vanochtend vijftig minuten onderweg geweest naar mijn werk. Normaal is dat maximaal twintig minuten. 't Was drúk!

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Hier drie kwartier terwijl het normaal een klein kwartiertje is. Wat een drama weer. Elk scheldwoord wel weer gehad vanochtend, wat een ergernis.

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

Gelukkig was iedereen te laat.

Ach, we hebben het weer overleefd.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Naomi Watts wrote:

Hier drie kwartier terwijl het normaal een klein kwartiertje is. Wat een drama weer. Elk scheldwoord wel weer gehad vanochtend, wat een ergernis.

Ben ik blij dat ik niet bij jou in de auto zat vanmorgen

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Rianneke_Dan wrote:

(quote)

Ben ik blij dat ik niet bij jou in de auto zat vanmorgen

Je weet hoe intens mijn driftbuitjes zijn als ik geïrriteerd ben .

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Naomi Watts wrote:

(quote)

Je weet hoe intens mijn driftbuitjes zijn als ik geïrriteerd ben .

Inderdaad ja, daar wil je liever niet naast zitten dan

Brix

• 19685 messages
  • 5120 votes

Rianneke_Dan wrote:

(quote)

Heb daar net over gelezen op een site, dus ik ga dat straks gelijk maar proberen

Waarschijnlijk overbodige tip, maar toch: insmeren vlak voordat je de deur uit gaat, en afvegen meteen na thuiskomst.

Anders gaan de hondjes het zelf eraf likken.

MNV2

• 6932 messages
  • 1900 votes

Hier (in Turnhout, Vlaamse Kempen) is deze nacht ook een pak van een tiental cm gevallen en het is nog steeds aan het sneeuwen.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Hier in Leuven ligt 6cm nu

606

• 23879 messages
  • 12278 votes

Aardige laag sneeuw na dat het heeft gesneeuwd vanaf 7 tot tegen 16.00.

rose

• 2280 messages
  • 0 votes

`Hier ook. Ik moet zeggen dat ik intens geniet van dit weer.

Ben heerlijk wezen wandelen met de hond! Die is bijna niet binnen te krijgen!

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Ik ben net buiten geweest met Jordan en ik moet zeggen dat de vaseline erg goed geholpen heeft. Hij heeft niet mank gelopen en had het duidelijk naar zijn zin. Top dus!

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

606 wrote:

Aardige laag sneeuw na dat het heeft gesneeuwd vanaf 7 tot tegen 16.00.

Zeker weten.

606

• 23879 messages
  • 12278 votes

Zaterdag en mogelijk zondag gevaarlijke situatie!!!!

Komend weekend kunnen we te maken gaan krijgen met een gevaarlijke situatie. Ter hoogte van Schotland ligt een depressie (zie onderstaande kaart). Door die depressie krijgen wij te maken met een noordwestelijke aanvoer, dus ook wat "warmere" lucht. Bij de depressie hoort ook neerslag, gezien de temperaturen in het binnenland nog ruim onder het vriespunt liggen en de temperatuur op hoogte koud genoeg is zal de neerslag in de vorm van sneeuw gaan vallen. In de kustgebieden ligt het kwik boven 0 en daar valt de neerslag in de vorm van natte sneeuw. Maar..... Iedereen zit zich nu al rijk te rekenen wat betreft sneeuw en hoeveel centimeter ze kunnen gaan verwachten... Er komt inderdaad sneeuw, net zoals ik hierboven beschreven heb, in het binnenland gaat het matig sneeuwen en is een mooi sneeuwtapijtje goed mogelijk, maar het ergste is toch wel de ijzel die gaat komen.

De temperaturen liggen overdag op 1500 meter nog rond de -6 tot -8 graden en in de kustgebieden zo rond de -3 a -5. Ook de temperaturen op twee meter hoogte liggen nog ruim onder het vriespunt, echter aan de kust komt er lichte dooi voor. Tegen de avond gaan de temperaturen op hoogte, vanuit het westen uit verder omhoog. Dit kan niet anders dan gepaard gaan met ijzel, vooral het midden, zuiden en het noorden van Belgie komen voor een "gevaarlijke" situatie te staan. Dit zou voor serieuze overlast kunnen zorgen op de weg. GFS komt met dit scenario terwijl ECMWF alles laat vallen in de vorm van regen. Aangezien GFS de sneeuw van de afgelopen dagen ook goed in de smiezen had, blijf ik nu ook alleen maar bij dit model

Het is een zeer gevaarlijke en vooral ook een moeilijke situatie die ik in het begin van de week al wat heb laten doorschemeren op het forum. Hou vooral het forum goed in de gaten, want de afgelopen dagen bleek hier wel de juiste informatie gegeven te zijn in plaats van de weerdiensten. De winter laat zich niet zonder slag of stoot verslaan, maar daar later meer over

Brix

• 19685 messages
  • 5120 votes

rose wrote:

`Hier ook. Ik moet zeggen dat ik intens geniet van dit weer.

Ben heerlijk wezen wandelen met de hond! Die is bijna niet binnen te krijgen!

Idem hier met een van beide honden waar ik mij momenteel enkele dagen mee bezig moet houden (niet met tegenzin, haha)

De ene wil liever niet naar buiten, en anders zo gauw mogelijk weer naar huis.

Maar de andere lijkt wel een afstammeling van een Husky.

Hoe hoger de sneeuw, hoe liever.

Een moeder met kinderen op een slee wilde die al lenen, als sledehond, haha.

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

Wat ben ik toch blij dat ik in het Noorden woon. Elke dag in de file> Wat is da?

kos

• 46701 messages
  • 8856 votes

Hier stond gisteren gewoon de hele stad vast. Echt nog nooit meegemaakt. En dan niet aan de buitenkant op de ring of zo maar echt alle straten rondom het centrum.

Ik stapte uit de bus bij de supermarkt, heb een half uur boodschappen gedaan, liep de winkel weer uit en kon zo weer in dezelfde bus stappen, haha.

Ben maar gaan lopen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.