• 178.457 movies
  • 12.237 shows
  • 34.024 seasons
  • 647.758 actors
  • 9.379.158 votes
Profile

Weertopic

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Hier ook gister, geen doorkomen aan. Ook hier nog nooit meegemaakt.

decicco

• 2856 messages
  • 1143 votes

Sneeuw is leuk, maar als je iedere dag moet werken tot midden in de nacht dan gaat het al snel vervelen. Op de fiets is het niet te doen, met de auto gaat niet want die heb ik niet, scooter is ook moeilijk. Ja dan hou je alleen nog het openbaar vervoer over. Die zijn ook iedere dag te laat dus dan sta je daar op je laatste bus te wachten terwijl je lekker thuis voor de tv wil hangen en de bus komt maar niet. Dat is niet zo'n pretje haha. Dus die sneeuw die komt mij nu helemaal de neus uit.

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

Dat heet cocaine.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Die gaat toch de neus in?

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

Maar als je teveel neemt, stuift het er zó weer uit.

606

• 23879 messages
  • 12278 votes

Vanavond blijft de Wadden en de kustgebieden kans houden op enkele sneeuwbuien, maar ook in het binnenland valt er mogelijk een enkele sneeuwbui. De temperaturen voor vanavond zijn ongeveer -6 a -7 graden in het oosten tot zo'n -3 a -4 graden in het westen van het land. Vannacht behouden we hetzelde weerbeeld alleen in het binnenland is het helder en kan er gemakkelijk mist voor gaan komen. De temperaturen voor vannacht zijn ongeveer -3 graden in het noorden tot zo'n -11 a -12 graden in het zuiden van het land. De wind is matig boven land en in de kustgebieden staat een matige tot soms een vrij krachtige wind 4-5 Bft, komend vanuit het zuidwesten.

Morgen wordt het een gevaarlijke dag, vanuit het noordwesten uit wordt de bewolking steeds dikker en zal naarmate de ochtend ook sneeuw gaan opleveren. Volgens de laatste verwachtingen krijgt heel het land te maken met sneeuw en lokaal kan er een mooi laagje sneeuw gaan vallen. Echter in de loop van de middag gaat de sneeuw over in ijzel, dit gaat zeker voor het verkeer problemen brengen. Houdt u alstublieft de berichtgeving hierover goed in de gaten. De temperaturen voor morgen liggen ongeveer rond de -3 graden in het binnenland tot zo'n 1 a 2 graden in het westen.

Onweer-Online

Wilfred Genee

• 1173 messages
  • 669 votes

Mag van mij wel meer, ligt maar klein laagje sneeuw.

Toch vaker vele malen ernstiger meegemaakt en kan er eigenlijk ook wel van genieten als het dagelijks leven van iedereen ernstig verstoord wordt en je allemaal van die gefrustreerde mannekes om je heen ziet vloeken als de metro niet rijdt .

606

• 23879 messages
  • 12278 votes

Wilfred Genee wrote:

kan er eigenlijk ook wel van genieten als het dagelijks leven van iedereen ernstig verstoord wordt en je allemaal van die gefrustreerde mannekes om je heen ziet vloeken als de metro niet rijdt .

Jep eigenschappen van de mens

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Het is echt barkoud nu!

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

Daar word ik niet vrolijk van.

Madecineman (moderator films)

• 7484 messages
  • 1715 votes

Check buienradar... There's more where that came from En ik moet de hele middag nog met de wagen op stap met een oude kerel met een lange witte baard naast me notabene...

GuyB

• 1299 messages
  • 0 votes

Het kan niet genoeg sneeuwen voor mij, hehe.

Brix

• 19685 messages
  • 5120 votes

In 't zwart Madecineman?

• 7484 messages
  • 1715 votes

Brix wrote:

In 't zwart Madecineman?

Uiteraard. Zoals het een echte chauffeur betaamt

Brix

• 19685 messages
  • 5120 votes

Wauw, ik ben fan van dergelijke duo's, haha!

Veel succes en voorzichtig aan, een uitschuiver is gauw gebeurd, en dan zitten de kleintjes zich bewusteloos te zingen zonder resultaat

Hoeft niet alleen sneeuw en ijs te zijn om brokken te maken.

Binnenshuis kan ook gevaarlijk zijn heb ik gisteren gemerkt.

Lelijke smak gemaakt, en met mijn kop tegen een verwarmingsradiator en aardewerken verdampingsbakje geknald. In honderd stukken en scherven gebroken (het bakje, niet mijn hoofd )

Hand en knieën nu even op tilt, en pleisters op mijn kneiter...(dan toch liever een mijter)

Vandaar: voorzichtig kun je nooit genoeg zijn...

O kom maar 's kijken....!

GuyB

• 1299 messages
  • 0 votes

Ben jij dichter ofzo?

Toch wel grappig hier in Belgenland, al die klagende mensen

• 7484 messages
  • 1715 votes

Dat is toch iedereen deze tijd van het jaar een beetje toch? We zijn zelfs een kwartet Brix Gelukkig heeft de oude baas buiten een stoomboot en trouwe Schimmel ook de beschikking over een riante Alfa 159 en hoeft deze chauffeur niet in z'n oude Ibiza (Spaans he) door het slechte weer te rijden.

En doe je voorzichtig Brix? Scherven brengen geluk maar niet die van je kostbare hoofd hoor

Brix

• 19685 messages
  • 5120 votes

@ Madecineman:

De waarschuwing komt iets te laat, haha (maar daarom waardeer ik hem niet minder )

Mijn kop bleek bij deze ongewilde test harder dan het toch stevig uitziende aardewerk.

Maar terug naar jullie goede 'seizoenswerk'...

Ik vind dat echt prachtig die traditie.

En mooi zeg, dat 'luxe ploegje'.

Heel sfeervol natuurlijk ook met die sneeuw.

Net als op plaatjes altijd te zien is.

In werkelijkheid komt het zelden voor rond deze tijd.

Jullie laten toch zeker wel wat foto's maken ?

@ GuyB: (Ben je dichter of zo?)

Ik streef ernaar juist opener te zijn

Nee, grapje.

Rond deze tijd komen er ieder jaar verzoekjes om gedichtjes voor mensen te maken die het zelf niet aandurven, of gewoon gemakzuchtig zijn.

Dit jaar heb ik de boot (uit Spanje) echter aardig af weten te houden.

En ik heb een goed excuus ook...hoofdpijn

606

• 23879 messages
  • 12278 votes

Zaterdag 4 december 2010 17:21 uur, door Onweer Online

Vanavond krijgen we weer te maken met een nieuw neerslaggebied, deze neerslag moeten we goed in de gaten gaan houden want er kan mogelijk sneeuw, ijsregen en/of ijzel in zitten. De temperaturen voor vanavond liggen ongeveer rond de -2 a 0 graden in het binnenland en in de kustgebieden komt het kwik boven het vriespunt uit. Vannacht krijgt het oosten nog te maken met sneeuw, in het midden komt er ijzel voor en in het westen van het land zal de neerslag in de vorm van regen gaan vallen. De temperaturen voor vannacht zijn ongeveer 0 graden in het oosten tot zo'n 2 graden in het westen van het land. Morgen wordt ook nog een dag om goed in de gaten te houden, van tijd tot tijd komen er buien voor die gepaard kunnen gaan met natte sneeuw en hagel. In het oosten mogelijk met sneeuw. De temperaturen voor morgen zijn ongeveer 2 graden in het oosten tot zo'n 5 graden in het westen van het land.

606

• 23879 messages
  • 12278 votes

Hier is het weer aardig aan het sneeuwen, en droge sneeuw.

Nu geen sneeuw schuiver / strooier te zien en weg is bijna helemaal wit.

MNV2

• 6932 messages
  • 1900 votes

Hier (Turnhout) ligt er al zo'n 10-15 cm sneeuw en liggen de wegen volledig bedekt. Het is ook al sedert een uur of 2 stevig aan het sneeuwstormen. Gelukkig is het morgen zondag..

606

• 23879 messages
  • 12278 votes

Het sneeuwt hier nog steeds en is reeds harder gegaan.

Dit lijkt Nederland niet meer meer de Noordpool afwa

MNV2

• 6932 messages
  • 1900 votes

Hier is het nu vrij hard aan het regenen na een paar uur hard gesneeuwd te hebben.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Sodemieters, nooit geweten dat we zoveel brandweerwagens hadden in dit kutdorpie.

Maar het sneeuwt behoorlijk de hele avond, dus zal wel weer iemand de bocht zijn uitgevlogen.

606

• 23879 messages
  • 12278 votes

Hier ook dooi en regen, MAAR PAS OP VANAVOND GAAT HET WEER VRIEZEN.

DUS GLADHEID.

Brix

• 19685 messages
  • 5120 votes

Momenteel ijzelt het hier, spekglad op straten en stoepen.

Vannacht regen die de sneeuw wegspoelde, maar nu is het weer wit.

Dan toch liever gewone sneeuw waarop je kan lopen.

Deze situatie is veel gevaarlijker.

606

• 23879 messages
  • 12278 votes

Brix wrote:

Momenteel ijzelt het hier, spekglad op straten en stoepen.

Vannacht regen die de sneeuw wegspoelde, maar nu is het weer wit.

Dan toch liever gewone sneeuw waarop je kan lopen.

Deze situatie is veel gevaarlijker.

En straks gaat de temperatuur weer naar beneden.

En Lees dit........

Winter nog lang niet voorbij

Iedereen genoten de afgelopen dagen? Vast wel... Alleen jammer dat het in dit kikkerlandje nooit langer dan een dag goed kan gaan. Echter geen paniek! De winter is niet voorbij en ook de dooi is minimaal te noemen. De beloofde 10 graden waar het Europees model afgelopen dagen mee kwam lijkt er niet te komen. In de kustgebieden lijkt het kwik niet hoger te gaan komen dan 6 graden terwijl het binnenland tot en met donderdag te maken gaat krijgen met ijsdagen. Een aantal dagen geleden vroeg een lid van onweer-online wat het winterweer op langere termijn zou gaan doen, daarop antwoordde ik het volgende... "Tot en met de dertiende december blijven we dit weertype houden: overdag rond het vriespunt en in de nachten er iets onder. Vanaf de dertiende weer wordt het weer volop winters en kans op sneeuw blijft tot het einde van de maand." Dit wordt voorlopig werkelijkheid, als ik het Amerikaans en het Europees weermodel mag geloven. Echter is het nog te ver weg om daarover te oordelen en de aankomende week zal daar meer duidelijkheid over komen.

Vanaf woensdag lijkt er weer een spannende situatie te gaan ontstaan voor Nederland. Vanuit het noorden lijkt er een sneeuwfrontje over Nederland en Belgie te trekken. In het noorden van Nederland (waar de temperatuur dan rond de 5 graden ligt) zal het eerst in de vorm van regen vallen, maar door de intensiteit van de neerslag koelt het rap af en zal het later over gaan in sneeuw. Elders in het land is het koud genoeg om het als sneeuw te laten vallen. Mocht deze run uit gaan komen dan kan er op donderdag en vrijdag weer een aardig laagje sneeuw gaan vallen. Een voorzichtige schatting van mijn kant uit over de aantal centimeters die gaat vallen is 10-12 centimeter. We weten ook dat het inschatten van een sneeuwdek erg moeilijk is, zie maar net zoals gisteren. Toen werd er maximaal 5 centimeter verwacht, maar in werkelijkheid viel er het dubbele en lokaal nog veel meer.

Als we gaan kijken hoeveel kans dat we hebben op een witte Kerst, dan schat ik momenteel de kans in op zo'n 40%.

Dit is geschreven op basis van de 06u run van GFS, dit wil niet zeggen dat het daadwerkelijk uit gaat komen!!!

• 7484 messages
  • 1715 votes

Brix wrote:

@ Madecineman:

De waarschuwing komt iets te laat, haha (maar daarom waardeer ik hem niet minder )

Mijn kop bleek bij deze ongewilde test harder dan het toch stevig uitziende aardewerk.

Maar terug naar jullie goede 'seizoenswerk'...

Ik vind dat echt prachtig die traditie.

En mooi zeg, dat 'luxe ploegje'.

Heel sfeervol natuurlijk ook met die sneeuw.

Net als op plaatjes altijd te zien is.

In werkelijkheid komt het zelden voor rond deze tijd.

Jullie laten toch zeker wel wat foto's maken ?

Nou Brix het was gisteren glibberen en slippen. Het bekende regeltje; "Ach, rij toch niet stilletjes ons huisje voorbij" werd steevast vervangen door; "Ach, glij toch niet stilletjes ons huisje voorbij". Sint was jaloers op de slee van de Kerstman en Stuurpiet moest regelmatig bijna huilen van de situatie op de weg. Gelukkig bestond de enige schade uit een uitloop van een half uur....

Er komen nog foto's online (wel van vorige week toen het niet sneeuwde) om reclame te maken. We doen het immers allemaal voor een goed doel.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Wat is er te zien? Strand en zee?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.