- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Weertopic
Weertopic
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Gisteren veel sneeuw... Mar ja live he gisteren is niet vandaag 
606
-
- 23879 messages
- 12278 votes
zondag 5 december 2010 15:58 uur, door Onweer online
Vanavond zakt het kwik al vrij snel onder het vriespunt en daardoor kunnen er gevaarlijke situaties ontstaan door het bevriezing en opvriezing van natte weggedeeltes. Ook kunnen er nog enkele winterse buien gaan voorkomen. De temperaturen voor vanavond liggen ongeveer rond de -2 graden in het oosten tot zo'n 0 graden in het westen van het land. Vannacht kan er in het noorden en in het westen nog een enkele sneeuwbui voor gaan komen, in het binnenland wisselen wolkenvelden en opklaringen elkaar af. Tijdens langdurige opklaringen kan er gemakkelijk mist gaan ontstaan. De temperaturen voor vannacht zijn ongeveer -5 a -6 graden in het oosten tot zo'n -2 graden in het westen van het land. De wind is matig boven land 4 Bft en in de kustgebieden staat een matige tot soms een vrij krachtige wind 4-5 Bft en komt vanuit het zuidwesten. Morgen krijgen we te maken met een bewolkte dag, mogelijk in het noorden een enkele opklaring later op de dag. De temperaturen liggen ongeveer rond of net onder het vriespunt in het binnenland tot zo'n 2 a 3 graden in de kustgebieden.
Brix
-
- 19685 messages
- 5120 votes
Nou Brix het was gisteren glibberen en slippen. Het bekende regeltje; "Ach, rij toch niet stilletjes ons huisje voorbij" werd steevast vervangen door; "Ach, glij toch niet stilletjes ons huisje voorbij". Sint was jaloers op de slee van de Kerstman en Stuurpiet moest regelmatig bijna huilen van de situatie op de weg. Gelukkig bestond de enige schade uit een uitloop van een half uur....
Er komen nog foto's online (wel van vorige week toen het niet sneeuwde) om reclame te maken. We doen het immers allemaal voor een goed doel.
Blij te horen dat het toch goed verlopen is.
En die variatie op de tekst van dat lied is natuurlijk 
Mooi werk dat jullie doen ook (was het sowieso al, maar met dat doel nog mooier) 
Dank voor de update (de foto's zou ik t.z.t. ook heel graag willen zien natuurlijk)
(Hopelijk worden de Pieten ook bedacht met een surprise, verdienen ze wel)
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Behoorlijke natte boel hierbuiten, het mag nu wel weer eens stoppen.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Mijn broer kwam deze kant uit en werd net gebeld dat hij remde en de auto door gleed.
Hij kwam op de andere weghelft tegen de zijkant van een tegenligger. Ze is nog zwanger ook.
Gelukkig reed mijn broer maar 30 km/u en zijn ze beiden niet gewond. Wel auto total loss. 
Kijk dus echt uit mensen, ongeluk zit echt in een klein hoekje.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Je kunt nog zo voorzichtig rijden, dan nog kan het je gebeuren. Gelukkig is er niemand gewond geraakt en is het alleen blikschade. Stel je voor.
MoFeDu
-
- 2946 messages
- 0 votes
Inderdaad, voor je het weet glij je, morgen rijles 
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
In Wallonië is het intussen al de hele dag aan het sneeuwen.
Ligt 40 cm sneeuw op de baraque fraiture.
Brix
-
- 19685 messages
- 5120 votes
Inderdaad, voor je het weet glij je, morgen rijles
'Glij-les' 
Sterkte gewenst!
@moviemafketel:
Oh man, dat had slechter kunnen aflopen.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Nou, ik ga mijn broer maar eens ophalen nu dan. Had mijn avond anders voorgesteld. 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
In Wallonië is het intussen al de hele dag aan het sneeuwen.
Ligt 40 cm sneeuw op de baraque fraiture.
Lol, ik las 'op de barbeque frituur'. Dacht al, beetje laat/koud om nu nog te gaan BBQen in de tuin. 
Brix
-
- 19685 messages
- 5120 votes
daar hebben we vroeger ook al vaker mee moeten lachen.
Wanneer je het uitspreekt wordt het al gauw barak frituur, en van daar is het nog maar een stap naar frietkot.
U-96
-
- 11875 messages
- 2081 votes
Mijn broer kwam deze kant uit en werd net gebeld dat hij remde en de auto door gleed.
Hij kwam op de andere weghelft tegen de zijkant van een tegenligger. Ze is nog zwanger ook.
Gelukkig reed mijn broer maar 30 km/u en zijn ze beiden niet gewond. Wel auto total loss. 
Kijk dus echt uit mensen, ongeluk zit echt in een klein hoekje.
Ai, vervelend zeg! Wel kut dat z'n auto TL is, maar liever de auto dan hijzelf moet je maar denken. 
Vrijdagnacht zat ik bijna op de zijkant van een auto. Ik ging een helling op maar ik wist niet dat het einde daarvan een kruispunt zou zijn, dus ik moest keihard remmen voor een van links afkomende auto. Ik heb serieus nog nooit zo fucked up hard op de rem gestaan.
merijn82
-
- 1931 messages
- 460 votes
Vervelende mededeling voor je: de winter duurt nog tot 21 maart. 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Toch blijf ik hopen dat het na kerst helemaal gedaan is met de sneeuw, maarja... vooral blijven hopen. 
John Lee Hooker
-
- 14934 messages
- 1625 votes
Ik vind het altijd wel leuk als er wat sneeuw ligt. Je hebt nou eenmaal de zomer en de winter, en daar horen de zon en de sneeuw bij vind ik.
merijn82
-
- 1931 messages
- 460 votes
Ja ik zou een verschuiving richting landklimaat ook niet zo erg vinden. Warme zomers en koude/witte winters. Prima!
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Daar lijkt het de laatste jaren steeds vaker op, mie laik verie mutsj, aaaaaight. 
Apollinisch
-
- 21299 messages
- 0 votes
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Lol, ik las 'op de barbeque frituur'. Dacht al, beetje laat/koud om nu nog te gaan BBQen in de tuin.

In de zomer is er geen kat (behalve een wandelaar hier en daar), en als het eens sneeuwt staan er filles naar dat klein dorpje daar in Wallonië. (Onder Luik)
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Bangmakerij.
Het ging ook een tropische zomer worden zeiden 'ze'. 
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3282 votes
Dat was het dan ook een paar weken lang.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Dat was het dan ook een paar weken lang.
Augustus was kleddernat.
In Juli is het een anderhalve week warm geweest. 3 dagen tot een dikke 30 graden, en de rest van de tijd zo'n 25°C.
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Kan me alleen herinneren dat het flink warm was rond het WK, de rest van de zomer was toch vooral nat en fris.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Kan me alleen herinneren dat het flink warm was rond het WK, de rest van de zomer was toch vooral nat en fris.
Inderdaad, dat bedoel ik.
Boordappel heeft misschien de rest van de zomer een kater gehad door het WK