• 177.917 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.278 votes
Profile

Verslavingen

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Waarschijnlijk omdat ik dom ben. Of ladderzat. Of onder invloed van drugs. Oh nee wacht, doe ik het weer...

TheShadowking

• 403 messages
  • 0 votes

Denk dat eerste inderdaad

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

TheShadowking wrote:

(quote)

Mijn plaat blijft niet hangen, jij blijft een feit ontkennen. WAAROM??

Misschien dat je tussen de lijntjes doorleest, maar volgens mij is iedereen het er gewoon mee eens dat alcohol een drug is. Het gaat alleen om het feit of het wel of niet erger wordt gevonden dan andere harddrugs (namelijk coke, heroïne, etc). Elines vraag was dan ook of je aan harddrugs (in de volksmond dus: coke, heroïne, etc) verslavender is dan alcohol (ook een harddrug, maar in de volksmond wordt daar nog wel onderscheidt in gemaakt).

TheShadowking

• 403 messages
  • 0 votes

Google is je vriend, kijk even hier:

Alcoholinfo | Is alcohol een harddrug?

Op die vraag van Eline kun je onmogelijk antwoord geven want coke is minder verslavend dan heroine bijvoorbeeld en het ligt eraan hoeveel je gebruikt. Dat geldt ook voor alcohol.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Ik weet dat alcohol een harddrug is, daar hoeft ik niet voor te googlen. Heb een café gehad en dan moet je er certificaten voor halen. Ik weet dus genoeg over alcohol en andere soorten drugs. Begrijp ook niet dat er wordt gezegd dat dit gegoogled moet worden. Er wordt duidelijk steeds (door iedereen) gezegd dat alcohol een harddrug is.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Oké, nog een keer. Alcohol is verslavend en daardoor ook een (hard)drug, maar nog vind ik alcohol niet HETZELFDE als andere harddrugs zoals cocaïne, heroïne, etc.

TheShadowking

• 403 messages
  • 0 votes

Ik zou toch maar even die link lezen want EN je antwoord op je vorige vraag staat erin EN een toelichting op wat je net hierboven zegt.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

kos wrote:

Nou, daar kun je je nog wel eens in vergissen, vooral als het om jongeren gaat.

Maar de wereld bestaat uiteraard niet alleen uit jongeren.

Ik ga er vanuit dat de meeste alcoholnuttiging (terrasjes, tijdens het eten, 's avonds voor de TV) nog steeds gebeurt door mensen die gewoon lekker vinden wat ze drinken, en niet door mensen die om de één of andere onverklaarbare reden ladderzat willen zijn.

Spetie

• 38871 messages
  • 8145 votes

Lijkt mij ook. Mensen die drinken om ladderzat te zijn kunnen immers beter thuis drinken, want dat is goedkoper.

@shadowking

Alcohol kan is een verslaving zijn

drugs is een verslaving.

Een behoorlijk verschil.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Spetie wrote:

L

drugs is een verslaving.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Elineloves wrote:

Heeft drugs niet ook veel sneller een verslavende werking dan bijv. alcohol?

Nee, alcohol is juist één van de meest verslavende en schadelijkste drugs die er zijn.

TheShadowking

• 403 messages
  • 0 votes

Spetie wrote:

Lijkt mij ook. Mensen die drinken om ladderzat te zijn kunnen immers beter thuis drinken, want dat is goedkoper.

@shadowking

drugs is een verslaving.

Een behoorlijk verschil.

Andere drugs hoeft net zo goed geen verslaving te zijn als de drug alcohol.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

SelmaDuim wrote:

(quote)

Nee, alcohol is juist één van de meest verslavende en schadelijkste drugs die er zijn.

Ah oké. Dacht juist dat als persoon A af en toe gezellig een biertje drinkt en persoon B af en toe (laten we zeggen even vaak als dat A een biertje drinkt) wiet rookt, persoon B sneller geneigd is méér te willen.

TheShadowking

• 403 messages
  • 0 votes

Elineloves wrote:

(quote)

Ah oké. Dacht juist dat als persoon A af en toe gezellig een biertje drinkt en persoon B af en toe (laten we zeggen even vaak als dat A een biertje drinkt) wiet rookt, persoon B sneller geneigd is méér te willen.

Denk dat het sterk van de persoon afhangt, maar als ik van mezelf uitga: Als ik bier ga drinken krijg ik des te meer ik drink, meer zin in meer. Tot je op een gegeven moment echt een grens bereikt dat je ziek wordt natuurlijk.

Als ik een joint rook word ik stoned of high, als ik er nog een opsteek word ik niet nog meer stoned . op een gegeven moment na een paar uur is het effect wel weer weg en zou je er nog een kunnen nemen maar meestal blijft het bij 1.

Ik zie trouwens wel vaak jongeren die de ene na de andere opsteken, maar denk dat dat meer is om stoer te doen ofzo

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

HarmJanStegenga wrote:

(quote)
Als ik een glas whiskey neem, geniet ik daarvan, van de smaak... het is lekker (zoals OH zegt). Niks aan de hand voor de rest. Als iemand bijv. gaat zitten snuiven, of een heroineshot neemt, doet diegene dat voor het effect... om zich fitter / beter te voelen bijv. Groot verschil.

Dusss...

Zou je ook Whisky drinken als er geen alcohol in zat?

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

De alcohol bepaalt natuurlijk ook deels de smaak.

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

Inderdaad. En als het zonder alcohol precies hetzelfde zou smaken, zou ik het ook drinken natuurlijk.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ik vind Whiskey ook lekker vanwege de speciale roes (en dan niet als je er stomdronken van bent, maar gewoon aangeschoten.) De alcohol in Whiskey heeft toch een andere werking dan die in bier, tequilla of Vodka. Vind de roes van Sake ook er fijn.

Spetie wrote:

@shadowking

drugs is een verslaving.

Een behoorlijk verschil.

Wat is dat nu voor onzin. Alcohol is een van de meest verslavende stoffen. Drugsgebruik kan ook prima zonder verslaving....

En over drugs gesproken. Welke bedoel je

Paddo's (Nauwelijks verslavend)

LSD (Nauwelijks verslavend

Nicotine ( verslavend)

Cocaine (verslavend)

Amfetaminie

Cafeine

Heroine

MDMA

Morfine

Rohipnol

Cannabis

etc. Kortom drugs kun je niet over een kam scheren. Daarbij zijn er ook nog eens 800.000 Nederlanders aan de slaappillen wat ook gewoon een drug is... Dat zijn er meer dan zware drinkers....

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

Reinbo wrote:

Ik vind Whiskey ook lekker vanwege de speciale roes (en dan niet als je er stomdronken van bent, maar gewoon aangeschoten.)

Ja, dit ook. Insgelijks.

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2842 votes

Gatverdamme, niets zo smerig als whiskey, vooral als je denkt rum cola te gaan drinken.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

't is ook een mannendrankje.

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Dat je alcohol drinkt voor de smaak en niet voor het effect is ook onzin, want als dat zo was zou ik in een café lekker aan een cola'tje gaan ofzo. Dat is toch veel lekkerder dan bier? Bier drink je ook gewoon om losser te worden of voor de gezelligheid (net als wiet dus), niet omdat het zo gigantisch lekker smaakt.

Wat een saaie meiden hier op het forum zeg, geen drugs kan ik nog begrijpen maar nooit alcohol?

Spetie

• 38871 messages
  • 8145 votes

Reinbo wrote:

Ik vind Whiskey ook lekker vanwege de speciale roes (en dan niet als je er stomdronken van bent, maar gewoon aangeschoten.) De alcohol in Whiskey heeft toch een andere werking dan die in bier, tequilla of Vodka. Vind de roes van Sake ook er fijn.

(quote)

Wat is dat nu voor onzin. Alcohol is een van de meest verslavende stoffen. Drugsgebruik kan ook prima zonder verslaving....

En over drugs gesproken. Welke bedoel je

Paddo's (Nauwelijks verslavend)

LSD (Nauwelijks verslavend

Nicotine ( verslavend)

Cocaine (verslavend)

Amfetaminie

Cafeine

Heroine

MDMA

Morfine

Rohipnol

Cannabis

etc. Kortom drugs kun je niet over een kam scheren. Daarbij zijn er ook nog eens 800.000 Nederlanders aan de slaappillen wat ook gewoon een drug is... Dat zijn er meer dan zware drinkers....

Oke het was ook wat kort door de bocht van me en niet helemaal juist. Nader onderzoek van me, heeft al bevestigd dat ik er een beetje naast zat met mijn aanname. Ik neem mijn opmerking van vanmiddag dan ook terug.

Spetie

• 38871 messages
  • 8145 votes

Lefgozer wrote:

Dat je alcohol drinkt voor de smaak en niet voor het effect is ook onzin, want als dat zo was zou ik in een café lekker aan een cola'tje gaan ofzo. Dat is toch veel lekkerder dan bier? Bier drink je ook gewoon om losser te worden of voor de gezelligheid (net als wiet dus), niet omdat het zo gigantisch lekker smaakt.

Onzin, er zijn ook mensen die maltbier drinken. Drinken die dat dan voor de alcohol of de smaak denk je?

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Die drinken dat omdat ze de BOB zijn en niet achter een lullig colaatje willen zitten.

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Lefgozer wrote:

Geef mij maar een lekker biertje in plaats van een plakkerige frisdrank. Ik drink zeker geen bier om losser te worden of voor de gezelligheid. In tegenstelling tot rokers hoef ik ook niet elke dag een glas te drinken. Er zijn maar weinig rokers die tijdens het weekend een 5-tal sigaretten roken en de rest van de week niets. Bovendien hou ik ook rekening met het gezelschap waar ik ben, de activiteit die ik doe en of ik daarna nog moeten rijden.

Natuurlijk is alcohol schadelijk, net als vet eten, bellen tijdens het rijden, zonnebanken en veel andere dingen. Vooral als je veel drinkt kan het via geweld, rijden onder invloed, gezinsproblemen etc zeker problemen opleveren.

Je kan roken, alcohol en drugs niet altijd even gemakkelijk met elkaar vergelijken. Wiet blijft langer in je bloed zitten dan alcohol, op het werk geven ze wel een rookpauze maar geen drankpauze, roken achter het stuur is minder gevaarlijk dan dronken rijden,....

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

TheShadowking wrote:

Sigaretten, hasj en wiet

Ik geef toe dat alcohol ook een verslavende werking kent. Maar ik merk dat je wel hard afgeeft op alcohol terwijl je evengoed verslavende middelen gebruikt. Wil je die van jezelf daarmee goedpraten?

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Lefgozer wrote:

(afbeelding).

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Reinbo, jij hebt dus aan Paddo's, LSD en aan de Cocaïne gezeten omdat je o.a. bij Heroïne niet vermeld dat het zeer verslavend is. Je spreekt dus uit ervaring wat betreft Paddo's, LSD en Cocaïne?

Alcohol zie ik overigens gewoon als harddrugs.

Maltbier is trouwens echt heel vies. Gewoon bier (afhankelijk van het merk) is verrukkelijk.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Paddo's en LSD zijn idd geen verslavende drugs.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.