- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Verslavingen
Verslavingen
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Ja dat klopt ook, maar heroïne is extreem verslavend. Crystal meth ook.
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Maakt ook niet uit verder, ik drink nu een heerlijke (goedkope) rode wijn.
Over een broodje aap gesproken.
Beer after wine and you'll feel fine, wine after beer and you'll feel queer.
Wijn na bier geeft plezier. Bier na wijn geeft venijn.
Precies andersom. Allemaal gelul dus. 
Ethanol wordt gewoon via je darmen in je bloed opgenomen en dan maakt het nix uit of je eerst wijn of eerst bier drinkt.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Reinbo, jij hebt dus aan Paddo's, LSD en aan de Cocaïne gezeten omdat je o.a. bij Heroïne niet vermeld dat het zeer verslavend is. Je spreekt dus uit ervaring wat betreft Paddo's, LSD en Cocaïne.
Vermelding staat los van wat ik wel en niet gebruikt heb. Ben enkel aan nicotine verslaafd geweest, maar alweer 10 jaar clean. 
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Vermelding staat los van wat ik wel en niet gebruikt heb. Ben enkel aan nicotine verslaafd geweest, maar alweer 10 jaar clean.
Jammer, ik had graag een keertje een avondje met je willen (door)snuiven. 
Maar al 10 jaar nicotinevrij dus. 
Fortune
-
- 4311 messages
- 2769 votes
Ik gebruik een paar keer per jaar drugs en er is nooit te spreken van een verslaving.
Het is toch een pittige opgave om verslaafd te worden. Ik kan het me niet eens voor stellen hoe het is om verslaafd aan alcohol te zijn. Je elke dag de tering in zuipen, opstaan, kotsten en weer verder zuipen, dat is me toch een zwaar leven om dat zo 360 dagen per jaar te doen.
Heeft veel te maken met de manier waarom je het gebruikt denk ik. Als je het gebruikt voor een beetje vertier in je leven is er niks aan de hand maar als je het gebruikt omdat je ongelukkig bent of depressief bent en de drugs/drank neemt het weg dan ben je een goede kansmaker om verslaafd te worden.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ik gebruik een paar keer per jaar drugs en er is nooit te spreken van een verslaving.
Het is toch een pittige opgave om verslaafd te worden. Ik kan het me niet eens voor stellen hoe het is om verslaafd aan alcohol te zijn. Je elke dag de tering in zuipen, opstaan, kotsten en weer
Elke dag een paar biertjes en je bent al snel verslaafd hoor.... Je hoeft je daar echt niet elke dag voor in coma te zuipen. Het is ook niet zo dat je met een alcohol verslaving helemaal niet meer kan funktioneren. Er zijn meer dan 500.000 Nederlanders aan Alcohol verslaafd.
Fortune
-
- 4311 messages
- 2769 votes
Mensen zijn gewoonte dieren dus als je een paar biertjes per dag drinkt dan wordt het al snel een gewoonte om dat gewoon elke dag te doen maar dat wil niet zeggen dat je niet zonder die paar biertjes kan of dat je midden in de nacht naar een nachtwinkel toe gaat om biertjes te halen omdat je die van vandaag over hebt geslagen. Dan is er niks aan de hand als er een paar dagen geen bier in huis is.
Echte alcoholisten drinken totdat ze neervallen al heb ik ook ooit gelezen dat als je elke dag een paar biertjes drinkt dat je dan ook tot de categorie alcoholist behoort maar als je je elke week bezat weer niet en heb ik gelezen dat als je 2 wijntjes per dag drinkt dat dat gezond is. Dus dat is nogal dubieus allemaal.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Tuurlijk heb je gradaties, maar je bent sneller een verslaafde dan je denkt. Probeer maar eens nooit meer te drinken......
goongumpa
-
- 3057 messages
- 4083 votes
Ach, sommige mensen kunnen gewoon niet hebben dat anderen plezier hebben.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Tuurlijk heb je gradaties, maar je bent sneller een verslaafde dan je denkt. Probeer maar eens nooit meer te drinken......
goongumpa
-
- 3057 messages
- 4083 votes
Dronkenmanspraat.
Vast wel
maar af en toe een borrel of een stickie kan heus geen kwaad. Ik gebruik beide op regelmatige basis, en geniet er nog steeds van.
Het enige waar ik verslaafd aan ben zijn die sigaretten... al geniet ik daar zeker ook van.
goongumpa
-
- 3057 messages
- 4083 votes
Trouwens ook heel typisch dat de drinkers wiet/hasj als troep bestempelen en de blowers alcohol...
Mensen willen hun vingertje toch altijd ergens op wijzen.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Probeer maar eens nooit meer te drinken......
Probeer maar eens nooit meer iets (leuks/lekkers). Maakt je dat meteen verslaafd? Vooral als het in beperkte mate absoluut niet schadelijk is?
Een paar biertjes per dag vind ik trouwens al aardig wat, maar ik drink nergens "een paar" van per dag denk ik.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Vooral als het in beperkte mate absoluut niet schadelijk is?
Dat is dus niet waar. Alcoholgebruik, in welke mate dan ook, brengt altijd gezondheidsrisico's met zich mee. Zo verdooft alcohol je hersenen, wat per definitie niet goed is.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Probeer maar eens nooit meer iets (leuks/lekkers). Maakt je dat meteen verslaafd? Vooral als het in beperkte mate absoluut niet schadelijk is?
Een paar biertjes per dag vind ik trouwens al aardig wat, maar ik drink nergens "een paar" van per dag denk ik.
je moet mijn opmerking wel in het licht zien van hetgeen door Goongumpa gesteld werd...
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Dat is dus niet waar. Alcoholgebruik, in welke mate dan ook, brengt altijd gezondheidsrisico's met zich mee. Zo verdooft alcohol je hersenen, wat per definitie niet goed is.
Ik dacht altijd dat alcohol hersencellen vernietigd en wiet ze juist verdoofd.
Meer dan 1 glas wijn per dag brengt al risico's met zich mee. Al mogen mannen er natuurlijk 2. 
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Twee voor mannen inderdaad, mits minimaal twee dagen per week alcoholvrij.
Alcohol is ook een verdovend middel. Wiet valt onder hallucinogene middelen die ook licht verdovend zijn.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Ik vind Whiskey ook lekker vanwege de speciale roes (en dan niet als je er stomdronken van bent, maar gewoon aangeschoten.) De alcohol in Whiskey heeft toch een andere werking dan die in bier, tequilla of Vodka.
en heb ik gelezen dat als je 2 wijntjes per dag drinkt dat dat gezond is. Dus dat is nogal dubieus allemaal.
Er wordt dan aangegeven dat in het advies van de Gezondheidsraad staat dat (matige) alcoholconsumptie past in een gezonde leefwijze. Dit is echter geen correcte weergave van het advies. Dat luidt: als je alcohol gebruikt, doe het dan met mate. Als je niet drinkt wordt niet aanbevolen om te gaan drinken. Het kan namelijk nooit worden uitgesloten dat dit kan leiden tot gewenning en overmatig gebruik.
De Gezondheidsraad geeft aan degenen die alcohol gebruiken het advies om dit te beperken tot twee standaardglazen (mannen) of één standaardglas (vrouwen) per dag. Overmatig alcoholgebruik hangt samen met een hoger risico op aandoeningen aan de hersenen, lever, maag en hart en vaten. Matig alcoholgebruik gaat gepaard met een lager risico van hart- en vaatziekten. Voor vrouwen neemt echter het risico op borstkanker toe met het aantal glazen. Piekgebruik wordt ontraden, evenals het gebruik van alcoholische dranken door jongeren in de leeftijd tot 18 jaar en voor vrouwen die zwanger zijn of dat kunnen of willen worden, en voor vrouwen die borstvoeding geven.
TheShadowking
-
- 403 messages
- 0 votes
Ik geef toe dat alcohol ook een verslavende werking kent. Maar ik merk dat je wel hard afgeeft op alcohol terwijl je evengoed verslavende middelen gebruikt. Wil je die van jezelf daarmee goedpraten?
Haha ik geef helemaal niet af op alcohol hoor, hoe kom je daarbij? Heb net nog een paar biertjes op, maar niet zoveel helaas.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Nee, verschillende soorten drank zorgen voor verschillende roezen. Je wordt als het alcoholpercentage gelijk is wel even dronken maar wel heel anders. Ik wel tenminste. Tequilla, sake en Wodka zijn meer uppers, waar rode wijn en whiskey meer een slaperige dronk hebben. Er zit ook verschil tussen de diverse soorten canabis.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
In wodka en whisky zitten geen verschillende soorten alcohol lijkt me.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
@Reinbo: Gek dat je tequilla, sake en wodka als uppers ervaart, terwijl alcohol per definitie een verdovend middel is en geen oppeppend middel. Waarschijnlijk lijkt dat zo, omdat het deel van je hersenen waarmee je vermoeidheid registreert is uitgeschakeld, maar dat zou dan voor alle soorten alcoholische drank moeten gelden en niet alleen voor de soorten die jij noemt. Ik denk dat het slechts het idee is en geen feit dat het een ander effect heeft.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
In wodka en whisky zitten geen verschillende soorten alcohol lijkt me.
Maar wel andere ingredienten. Ik vind ook dat rode wijn een ander soort roes geeft dan rose of wit en er zitten wat mij betreft zefs verschillen binnen rode wijn. Ik ben toch niet de enige die dat ervaart. En van Tequilla ga ik stuiteren, terwijl ik van een schotse island whisky juist eerder rustig wordt.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Maar dan heeft het dus niets net de alcohol op zich te maken, maar juist, zoals je zelf zegt, met de andere ingrediënten. Misschien heeft het zelfs ook te maken met de entourage, de mensen, het tijdstip, de gelegenheid of wat je ervoor gegeten hebt.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ik stel ook juist dat het niet om de alcohol an sich gaat. geef juist aan dat diverse alcoholische dranken een andere roes geven. Idem dito met cannabis. Van Thai weit voor je heel anders stoned dan van Marokkaanse hasj.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Bij alcoholische dranken is er een verschil tussen stoken en brouwen. Al weet ik eerlijk gezegd ook niet wat het verschil in effect is voor het lichaam...
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Ik word van alle drank vrolijk en opgewekt, maar op het moment dat ik dronken begin te worden, dan wil ik slapen. Alleen van Absinthe voelde ik mij een beetje vreemd, maar dat kwam denk omdat ik mij nog nooit zo gevoeld heb. Niet echt een gevoel wat met woorden te omschrijven valt.
Helaas gevoelig voor katers. Het is niet de bedoeling dat je na 6 normale blikjes Heineken een kater krijgt. Je hoort wel is mensen klagen over dat ze van het ene bier(merk) wel hoofdpijn krijgen en van het andere bier niet.
TheShadowking
-
- 403 messages
- 0 votes
Ik word van hasj nooit echt stoned, meer high. Wiet in de coffeeshops is voortaan zo sterk, niet echt softdrugs meer. Ze maken er chemische troep van.