- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Verslavingen
Verslavingen
TheShadowking
-
- 403 messages
- 0 votes
Ik vind het altijd erg kortzichtig als mensen roepen dat softdrugs troep is etc. terwijl alcohol hard drugs is en ik daar nooit iemand over hoor klagen.
Soft drugs is gewoon sociaal niet geaccepteerd.
Maar ik rook welleens een jointje in het weekend voordat ik naar bed ga om alvast te ontspannen, kan zeker wel zonder. Sigaretten helaas niet, die rook ik ongeveer 3 per dag door de week.
Dat van dat fitnessen was trouwens sarcastisch bedoeld 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Oh, maar ik vind alcohol ook even grote troep hoor, daar niet van.
Misschien nog wel erger dan drugs.
TheShadowking
-
- 403 messages
- 0 votes
Dat is dus precies de fout die mensen maken, drank=drugs, je moet geen onderscheid maken tussen drank en drugs.
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Nou ja, het kan wel door de beugel maar het is vooral onzin.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Same here. Alcohol is de grootste troep die er bestaat. Ik ben wel van mening dat als het allemaal rustig aan gedaan wordt en mensen maat kunnen houden, het opzich nog wel kan. Mijn vriend drinkt bijvoorbeeld wel, maar de laatste keer dat hij zichzelf helemaal zat gezopen is, is toch al dik anderhalf jaar geleden.
Ook drugs vind ik grote troep. Ik gebruik dus ook geen drugs en drink ook geen alcohol. Het enige wat ik doe is roken en dat is ook troep. Ergens zo afhankelijk van zijn als van een sigaretje is niets meer en niets minder dan kansloos. Een week of 2 geleden heb ik het 3 dagen volgehouden zonder sigaretten, maar ik word daar zo ontiegelijk chagrijnig van dat ik het niet kon laten om er tóch maar weer eentje op te steken. Verslaafd zijn sucks.
TheShadowking
-
- 403 messages
- 0 votes
Ik zeg het nog maar een keertje maar alcohol=drugs, die sociale acceptatie zit gewoon erg diep in de maatschappij blijkt hier weer.
Alcohol is als het ware los gemaakt van de noemer drugs en wordt door mensen vaak heel anders benaderd dan andere drugs.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Dat snapt volgens mij iedereen. Het wordt in de volksmond alleen gewoon apart gebruikt. Nicotine is ook een drug, maar je hoort ook niemand zeggen: 'Ik ga even drugs halen' als ze sigaretten gaan kopen. Same met alcohol.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Precies, en het is juist goed om toch nog enigszins onderscheid te kunnen zien/maken. Anders wordt een breezer zometeen even schadelijk geacht als een heroïneshot.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Geen stress van... lekker genieten van een glas whiskey.
Vanavond maar weer ff.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Precies, en het is juist goed om toch nog enigszins onderscheid te kunnen zien/maken. Anders wordt een breezer zometeen even schadelijk geacht als een heroïneshot.
Alcohol is (in tegenstelling tot bvb wiet) dan ook een harddrug.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
Geen drugskenner, maar het grote verschil tussen het gebruik van alcohol en andere drugs is dat men alcohol vaak drinkt vanwege de smaak, terwijl drugs meestal genomen worden voor een beoogd effect.
Uiteraard zijn er mensen die zich gewoon lam willen zuipen, maar da's een minderheid lijkt me.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Geen drugskenner, maar het grote verschil tussen het gebruik van alcohol en andere drugs is dat men alcohol vaak drinkt vanwege de smaak, terwijl drugs meestal genomen worden voor een beoogd effect.
Uiteraard zijn er mensen die zich gewoon lam willen zuipen, maar da's een minderheid lijkt me.
Nou, daar kun je je nog wel eens in vergissen, vooral als het om jongeren gaat.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Dat is dus precies de fout die mensen maken, drank=drugs, je moet geen onderscheid maken tussen drank en drugs.
TheShadowking
-
- 403 messages
- 0 votes
Dat snapt volgens mij iedereen. Het wordt in de volksmond alleen gewoon apart gebruikt. Nicotine is ook een drug, maar je hoort ook niemand zeggen: 'Ik ga even drugs halen' als ze sigaretten gaan kopen. Same met alcohol.
Da sorry maar dit slaat nergens op, je gaat ook niet zeggen dat je drugs gaat halen als je een joint gaat kopen.
je hebt het specifiek over drank en wiet en noemt dat drank/alcohol en drugs. Noem het dan OF drugs OF dranks/alcohol en wiet maar geen drank en drugs. Dat is net zo iets als sleutel en sleutelbos
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
De mensen die bij ons in het café kwamen, kwamen met bussen vol als je een avond een bandje kon kopen en heel de avond voor 15 à 20 euro kon drinken. Ik neem aan dat ze dat niet voor de kwaliteit deden, maar voor de kwantiteit
clockwork72
-
- 2780 messages
- 1738 votes
Vind je?
TheShadowking
-
- 403 messages
- 0 votes
Ehhhhh nee DRANK=DRUGS en zelfs HARDDRUGS, hoe duidelijk wil je het hebben. Hier ga ik toch echt een beetje van zuchten
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Leg jij eens uit waarom dan, het lukt ons blijkbaar niet want hij blijft het herhalen.
Fortune
-
- 4312 messages
- 2769 votes
Als alchohol vandaag uitgevonden zou zijn zou het op het lijstje van harddrugs komen.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Vind je?
Denk dat mensen wat alcohol betreft veel minder remmingen hebben en vaak de neiging hebben nét teveel te nemen omdat ze het zelf niet doorhebben hoe ver ze al heen zijn.
Maargoed, met drugs is dat wellicht ook zo, weet niet hoe je grenzen dan zijn, daar ben je je natuurlijk ook niet bewust van.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Ehhhhh nee DRANK=DRUGS en zelfs HARDDRUGS, hoe duidelijk wil je het hebben. Hier ga ik toch echt een beetje van zuchten
Dusss...
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Da sorry maar dit slaat nergens op, je gaat ook niet zeggen dat je drugs gaat halen als je een joint gaat kopen.
je hebt het specifiek over drank en wiet en noemt dat drank/alcohol en drugs. Noem het dan OF drugs OF dranks/alcohol en wiet maar geen drank en drugs. Dat is net zo iets als sleutel en sleutelbos
Oké. Bij ons in de kroeg werd dat wel gedaan namelijk: 'Wie gaat er mee drugs scoren?' bijvoorbeeld was een vaak-voorkomende zin.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Heeft drugs niet ook veel sneller een verslavende werking dan bijv. alcohol?
Fortune
-
- 4312 messages
- 2769 votes
Rijden met alcohol veroorzaakt veel meer ongelukken dan rijden met drugs op volgens mij.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Dusss...
Het is alleen zo jammer dat veel mensen (voornamelijk jongeren, maar ook genoeg ouderen) het niet alleen drinken voor de smaak, maar ook voor het effect. Als mensen de bob moeten zijn hoor je ze dan klagen. Mijn exvriend ging dan bijvoorbeeld nooit mee de dansvloer ofzo op, omdat hij daar toch wel alcohol voor gedronken moest hebben. Dan was hij 'losser'.
TheShadowking
-
- 403 messages
- 0 votes
Heeft drugs niet ook veel sneller een verslavende werking dan bijv. alcohol?
Dit is een beetje een domme vraag. Ten eerst zijn er heel veel verschillende soorten drugs en ten tweede is alcohol ook drugs
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Hevige discussie dit. Kan het bijna niet meer volgen 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Blijft de plaat hangen, TheShadowking? We weten ondertussen wel dat jij vindt dat alcohol ook drugs is, als andere mensen die twee dingen los van elkaar kunnen zien zou je dat best kunnen accepteren.
TheShadowking
-
- 403 messages
- 0 votes
Blijft de plaat hangen, TheShadowking? We weten ondertussen wel dat jij vindt dat alcohol ook drugs is, als andere mensen die twee dingen los van elkaar kunnen zien zou je dat best kunnen accepteren.
Mijn plaat blijft niet hangen, jij blijft een feit ontkennen. WAAROM??