• 178.061 movies
  • 12.206 shows
  • 33.976 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.759 votes
Profile

Verslavingen

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

Lekker warme slofjes zijn ook fijn!

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

Spetie wrote:

Het is net wat HarmJan zegt. Houd het eerst maar eens lange tijd vol. Volgens mij ben jij iemand met zeer weinig discipline, dus ik denk ook niet dat het je lukt.

Haha, jullie hebben inderdaad gelijk, ja . Wou dat toch even melden. Ghehe, weinig discipline inderdaad.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Brix wrote:

Chocolade

Deze al 's gehad?

(afbeelding)

Minotaures

• 7810 messages
  • 2535 votes

ziet er wel duur uit

Capri Sonne!!!

(afbeelding)

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

Apollinisch wrote:

(quote)
Deze al 's gehad?

(afbeelding)

Nee, en het is zo te zien pure chocolade, waar ik niet tegen kan, haha.

Maar de naam zie ik helemaal zitten.

Of nee..wacht, is er ook in andere smaken zie ik nu...

Daar moet ik het fijne van weten, of liever..proeven!

Bedankt voor de tip!

Ajax&Filmfreak

• 3362 messages
  • 3729 votes

Wat een slap gelul allemaal zeg, heeft allemaal niets met verslavingen te maken.

Iemand iets zinnigs te melden over een echte verslaving?

Persoonlijk ben ik op dit moment aan het stoppen met blowen, zat 2 a 3 gram per dag en kan het voorlopig even niet meer betalen. Heb het er behoorlijk moeilijk mee blow al vannaf mn 12e met 2 pauzes van 3 maanden tussendoor.

@ Soom als je er echt vannaf wil lukt het je vast!

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Stoppen met blowen omdat je het niet kan betalen? Ga je toch gewoon inbreken.

Zou gewoon met die zooi stoppen (op dagelijkse basis), omdat je er suf van wordt.

2-3 gram is ook erg veel...,

Ajax&Filmfreak

• 3362 messages
  • 3729 votes

Nee zo,n junky ben ik ook weer niet.

Ik snap je 2e zin niet.

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2312 votes

Nogal overhaast getypt vermoed ik. Volgens mij moet het zoiets zijn:

"Zou gewoon met die zooi stoppen (op dagelijkse basis) omdat je er suf van wordt."

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Aangepast, blijft lastig vanaf de iPone (mijn verslaving )

Ajax&Filmfreak

• 3362 messages
  • 3729 votes

Ja ik ken het, typ nu ook vannaf mn G1, ja veel mensen worden er duf van, ik gebruik het echter ook als medicatie tegen ADHD enzo, of ik er ooit helemaal me stop is maar de vraag, het streven is nu in ieder geval 4 tot 6 wkn. Dan kijk ik wel verder, het is ook belangrijk dat ik niet allerlij vervangende middelen ga gebruiken in die tijd

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

2 tot 3 gram per dag. . Goeiedag.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Je blowt bij wijze van zelfmedicatie, zeg je. Maar ben je wel eens behandeld met medicatie tegen ADHD? Ritalin of Concerta ofzo?

goongumpa

• 3057 messages
  • 4083 votes

Die ritalin ook wel eens geprobeerd (al heb ikzelf geen ADHD, weet niet of dat verschilt), dat zijn eigenlijk gewoon drugs. Zou het in ieder geval later niet graag aan m'n eigen kinderen geven.

@ Ajax&Filmfreak: veel succes met stoppen of minderen ben zelf ook al een week gestopt, zonder problemen.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Ritalin werkt bij iemand met ADHD natuurlijk ook helemaal anders dan bij iemand die geen ADHD heeft. Dus als niet ADHD-er kun je daar dus niet over oordelen.

Ik zal je de precieze details besparen, maar wanneer je geen ADHD hebt en je slikt Ritalin, dan is de werking vergelijkbaar met speed. Voor ADHD-ers is de werking juist tegenovergesteld en werkt Ritalin juist rustgevend.

Ajax&Filmfreak

• 3362 messages
  • 3729 votes

Ik heb een week ofzo op de ritalin gezeten maar het werkte averechts, kreeg een enorme hang naar aktie en zat dus ook bijna vast, mijn agressie komt van dat spul ook bovendrijven.Concerta moet ik nog eens een eerlijke kans geven, vind het alleen erg vervelend dat dat niet vergoed word.probleem met reguliere medicatie is is dat het niet acuut werkt. Met wiet kan ik op het moment dat ik last heb van mn impulsregulatie stoornis mezelf direct in een prettige roes brengen en ben ik weer rustig.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Ik vind het erg slecht dat Concerta niet wordt vergoed. Veel mensen zijn niet in de mogelijkheid om dat zelf te betalen. Ritalin werkt bij ongeveer 70% van de ADHD-ers, blijkbaar niet bij jou. Ik vraag me af of Concerta dan wel werkt, aangezien het dezelfde werkzame stoffen bevat, volgens mij. Het grote verschil is dat je Concerta eenmaal per dag inneemt en dat de werkzame stof gedurende de dag geleidelijk aan wordt afgegeven. Ritalin werkt ongeveer vier uur en de werking neemt na verloop van die vier uur af en na vier uur is de ritalin dan ook uitgewerkt en moet je het opnieuw innemen. Hierdoor heb je te maken met golfbewegingen (piek na het innemen, naar dal voor inname volgende dosis), wat niet voor iedereen prettig is en daarbij komt dat je het heel secuur moet blijven innemen.

Je hoort vaak dat blowen werkt, echter brengt dat ook weer veel nadelen met zich mee. Het is een lastige situatie en het is vaak moeilijk af te wegen of het doel het middel heiligt, zeg maar. In ieder geval veel sterkte gewenst.

Ajax&Filmfreak

• 3362 messages
  • 3729 votes

Dank je!

david bohm

• 3074 messages
  • 3439 votes

Ik steek m ook nogal vaak in de brand. Voor mij geen wiet meer trouwens, vind het heerlijk hoor, maar kom anders 's ochtends mn bed niet uit. Bovendien versterkt het m'n autistische trekjes. Ik rook 's avonds graag een hasj jointje (of twee). Het helpt me te ontspannen en om m'n dag te scheiden.

@Ajax&Filmfreak heb je weleens gehoord van Seroquel? Vrij heftig spul, dat wel.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Hmm, ik lees:

Seroquel

De werkzame stof in Seroquel is quetiapine.

Quetiapine behoort tot de groep atypische antipsychotica. Het vermindert in de hersenen het effect van natuurlijk voorkomende stoffen, voornamelijk dopamine en serotonine. Hierdoor nemen psychosen af.

Artsen schrijven het voor bij psychose, manie, schizofrenie en depressie.

Dan vraag ik me af of het wel werkt tegen ADHD. Voor zover ik weet heeft ADHD niets met de verstoring in afgifte van dopamine of serotonine te maken. Maar goed, ik ben dan ook geen arts.

narva77 (crew films)

• 12725 messages
  • 6540 votes

Seroquel is volgens mij een anti-psychoticum. Maar het wordt bv. óok wel eens gebruikt als "prikkeldemper" bij mensen met Autisme. En trust me, ik kan het weten, want ik ben ervaringsdeskundige....

Een half jaar geleden of langer of zo was er trouwens een geruchtmakende reportage bij NOVA of Netwerk over enkele bijwerkingen van Seroquel, die ze vergeten waren om op de bijsluiter te vermelden!

Één van die bijwerkingen is Diabetes. Ze lieten een Amerikaanse tiener zien die al jaren Seroquel slikte, en waarbij een been moest worden afgezet vanwege Diabetes. Daar word je niet vrolijk van....

Ajax&Filmfreak

• 3362 messages
  • 3729 votes

Lekker spulletje dan, nou ga het toch ff googlen want ik kende het niet, ben trouwens de afgelopen dagen toch weer teruggevallen in oud gedrag, en vandaag ga ik het denk ik ook niet volhouden, baal r best van maar het werkt zo goed.

Ajax&Filmfreak

• 3362 messages
  • 3729 votes

Heb even wat opgezocht over dat middel, ben al niet zo van de legale drugs, maar dit lijkt me erg eng, ben trouwens nog nooit psychotisch geweest ondanks mijn vele canabis gebruik, dat het serotinine en dopamine aanvult klink natuurlijk wel erg goed!

narva77 (crew films)

• 12725 messages
  • 6540 votes

narva77 wrote:

Een half jaar geleden of langer of zo was er trouwens een geruchtmakende reportage bij NOVA of Netwerk over enkele bijwerkingen van Seroquel, die ze vergeten waren om op de bijsluiter te vermelden!

Het was al langer geleden, nl. op 7 april 2009!

Hieronder de bewuste Netwerk uitzending:

http://www.netwerk.tv/

Butchers

• 201 messages
  • 341 votes

Muziek natuurlijk. Meestal electro, dubstep, drum&bass. Maar ook het hardere metal, hardcore, punk genre. Old school hip hop en reggae kunnen mij ook nog smaken. Electro pop zoals Ou Est Le Swimming Pool boeit me ook nog wel.

Horrorfreak12

• 375 messages
  • 0 votes

Ik wist niet dat het een verslaving was tot ik het een keer las in een artikel. Mensen kunnen wel degelijk verslaafd zijn aan frietjes ! Vroeger in plaats van braaf mijn boterhammen op te eten gooide ik ze weg en ging ik tot 4 keer per week 's middag frieten eten, gewoon omdat ik er zin in had! Na een tijd begint dat natuurlijk wel wat te kosten en is dat natuurlijk helemaal niet gezond. Dus nu ( met behulp van vrienden ) blijf ik zoveel mogelijk weg uit een frituur en ondanks ik er weg probeer te blijven heb ik nog altijd die constante drang om er naar toe te rijden en wat lekkers te gaan eten! Gelukkig kom ik amper bij van vettig eten en ben ik nog altijd even slank als vroeger toch wel een geluk want anders had ik nu waarschijnlijk dik geweest! Ondertussen ben ik 2 weken "clean"

Film Fan

• 939 messages
  • 2187 votes

Ze noemen dat toch vetzucht?

lordsnoopy

• 2949 messages
  • 2244 votes

Vetzucht, mmm, ik denk dan altijd direct aan obesitas.

Misschien eerder een vraatzucht naar frietjes?

(Beide klinken eigenlijk niet echt charmant, of wel?)

Anyway, ikzelf heb ook vrijwel altijd zin in friet of chocolade.

Gelukkig is het niet zo erg dat ik er niet vanaf kan blijven en het in een winkel / snackbar ga opzoeken. Maar als het voor mijn neus staat wordt de verleiding toch wel erg groot

Maar ik heb ook een gezonde verslaving wat eten betreft. Vers geperst sinaasappelsap; daar mag je me midden in de nacht voor wakker maken

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ik heb voedselverslavingen eigenlijk met vlagen. Soms word ik wakker en denk ik ; ik heb zin in pizza! En dat blijft dan net zolang totdat ik die pizza heb gegeten.. blijft maar in mijn gedachten zitten.. Maar wanneer ik heb hem gehad, maal ik er wekenlang niet meer om. Dan zijn het weer spareribs of saté, ofzo.

Bardt1980

• 448 messages
  • 92 votes

Elineloves wrote:

Ik heb voedselverslavingen eigenlijk met vlagen. Soms word ik wakker en denk ik ; ik heb zin in pizza! En dat blijft dan net zolang totdat ik die pizza heb gegeten.. blijft maar in mijn gedachten zitten.. Maar wanneer ik heb hem gehad, maal ik er wekenlang niet meer om. Dan zijn het weer spareribs of saté, ofzo.

...als ontbijt??

Hoewel, mij kun je ook midden in de nacht wakker maken voor Chinees!

's-Morgens, 's-middags, 's-avond, het maakt mij niet uit.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.