- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Verslavingen
Verslavingen
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
@BenicioDelToro:
Idem hier.
Maar ik hou het wel strikt beperkt.
Nooit vóór oktober, en niet na december.
Ook geen grote hoeveelheden.
Waarom?
In speculaas, pepernoten, ontbijtkoek (maar ook in chips bijvoorbeeld) zitten een aantal kankerverwekkende stoffen: Acrylamide en Coumarine.
Matig gebruik is aan te bevelen.
Dus zeker niet het hele jaar door deze producten regelmatig nuttigen.
Ik vermoed dat het spul ook wel in 'Bastognes' zal zitten, gezien de speculaas-achtige structuur en geur.
Helaas is het waar... Vrijwel alles dat lekker is, is slecht voor je.
Ik probeer het ook een beetje binnen de perken te houden.
niet alleen vanwege die verkeerde stoffen trouwens... Ook omdat je er dik van wordt als je er te veel van eet!
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Tijdens het boodschappen doen j.l. zaterdag moest ik mijzelf weer bedwingen om geen gevulde speculaas, gewone speculaas, of zelfs een banketstaaf te kopen.
De winkels liggen alweer vol met Sinterklaas snoepgoed.
Vanaf oktober mag het weer (van mijzelf
)
Maar met mate ja.
Speculaas op de boterham, daar hou ik ook wel erg van.
MoFeDu
-
- 2946 messages
- 0 votes
Brix, hou op, ik zou bijna nog naar de AH fietsen.
wyatt earp
-
- 5006 messages
- 2630 votes
Ik vind slapen toch ook wel verslavend werken. Lekker in je dekbedje rollen en (uit)slapen. Je merkt het wel als je dat een weekje niet kunt, dan tel je (nouja, ik) echt af tot de dag dat ik lekker lang kan slapen.
. En meestal kom ik er niet voor 10 uur uit, heerlijk
. Kan inderdaad verslavend werken.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Lekker is dat he! Ik ga binnenkort van baan switchen, dus dan heb ik weer hele andere uren. Ben benieuwd, een extra ochtendje uitslapen zou wel fijn zijn.
Zeker in de winter, als het buiten guur en koud is.
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Speculaas op de boterham, daar hou ik ook wel erg van.
wyatt earp
-
- 5006 messages
- 2630 votes
Lekker is dat he! Ik ga binnenkort van baan switchen, dus dan heb ik weer hele andere uren. Ben benieuwd, een extra ochtendje uitslapen zou wel fijn zijn.
Zeker in de winter, als het buiten guur en koud is.
Ik heb momenteel een heel relaxed rooster, met woensdag een vrije dag. En dan doe ik ook meestal geen fuck op zo'n dag
. Lekkerste wat er is.
wyatt earp
-
- 5006 messages
- 2630 votes
inderdaad.
Edit: en dan ook de hele dag met zo'n ontploft kapsel rondlopen wat er niet uitziet. Overmorgen is het weer zover
.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Lang leve joggingbroekdag!
Foei! vrouwen moeten ten alle tijden rokjes aan.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Zodra ik buiten kom kos, heb ik 9 van de 10 keer een leuk rokje aan! Thuis is er toch niemand die me ziet. 
planet_of_death
-
- 3962 messages
- 178 votes
Foei! vrouwen moeten ten alle tijden rokjes aan.
Met Nike Airmax! 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Nike Airmax onder een rokje?
Dan krijg je de mode politie op je dak als vrouw zijnde denk ik.
Gaat niks boven mooie laarzen!
(Dat begint ook een verslaving te worden, nu de winter er weer aan zit te komen.)
Amity
-
- 1786 messages
- 147 votes
Lang leve joggingbroekdag!
Of: No-pantsday! Maar daar wordt het nu wel een beetje koud voor. 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
In de zomer is dat inderdaad heerlijk! Lekker in een kort hotpantsje en topje rondwandelen. Maar in de winter kun je dat beter niet doen, mits je lekker onder je dekentje ligt. 
planet_of_death
-
- 3962 messages
- 178 votes
Nike Airmax onder een rokje?
Dan krijg je de mode politie op je dak als vrouw zijnde denk ik.
Gaat niks boven mooie laarzen!
(Dat begint ook een verslaving te worden, nu de winter er weer aan zit te komen.)
Onder de joggingbroek natuurlijk (quotefoutje). 
Amity
-
- 1786 messages
- 147 votes
@ Eline: Mja, ik ben ziek thuis, dan klopt dat ook wel een beetje. Heeft toch niet hetzelfde effect 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Onder de joggingbroek natuurlijk (quotefoutje).
Als ik in joggingsbroek loop, gaan daar echt geen grote, lompe sportschoenen onder hoor. Gewoon sokjes. 
Timmy757
-
- 3365 messages
- 598 votes
Joggingsbroekdag... eigenlijk is dat voor mij elke dag dat ik thuis ben... heb nooit anders aan in huis
. Ook heerlijk op zondag, brak in je traininspak sport kijken
, over verslavingen gesproken..sport kijken op tv.
planet_of_death
-
- 3962 messages
- 178 votes
Ben niet echt een sporter, maar om het te kijken is natuurlijk altijd tof. 
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Ja, dat is meer de Belgische versie.
Zie je vaak bij de koffie of thee in restaurants en café 's.
Daar ben ik toch iets minder dol op, hoewel zeker niet onsmakelijk.
Maar ook tussen de diverse merken speculaas die in Nederland worden geproduceerd zit nogal wat smaakverschil.
Het komt vaker voor dat ik een pak koop dat mij tegenstaat.
Dat geef ik dan ook meteen weg aan iemand die het wél lust.
Het lekkerst vind ik de grotere speculaas, die alleen rond Sinterklaas (of al maanden ervóór soms) verkrijgbaar is.
Van 'De Molen', of iets dergelijks.
Maar dan zonder amandelen erin, want ik sop de speculaas héél even in de thee, alvorens op de boterham te leggen.
Amandelen worden dan net papier achtig..
Waar héb ik het over 
wyatt earp
-
- 5006 messages
- 2630 votes
Gewoon sokjes.
.
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Joggingsbroekdag... eigenlijk is dat voor mij elke dag dat ik thuis ben... heb nooit anders aan in huis
. Ook heerlijk op zondag, brak in je traininspak sport kijken
, over verslavingen gesproken..sport kijken op tv.
Daar zeg je me wat, heerlijk inderdaad! En dan met speculaas of pepernoten op tafel natuurlijk! 
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Ja, dat is meer de Belgische versie.
Zie je vaak bij de koffie of thee in restaurants en café 's.
Daar ben ik toch iets minder dol op, hoewel zeker niet onsmakelijk.
Maar ook tussen de diverse merken speculaas die in Nederland worden geproduceerd zit nogal wat smaakverschil.
Het komt vaker voor dat ik een pak koop dat mij tegenstaat.
Dat geef ik dan ook meteen weg aan iemand die het wél lust.
Het lekkerst vind ik de grotere speculaas, die alleen rond Sinterklaas (of al maanden ervóór soms) verkrijgbaar is.
Van 'De Molen', of iets dergelijks.
Maar dan zonder amandelen erin, want ik sop de speculaas héél even in de thee, alvorens op de boterham te leggen.
Amandelen worden dan net papier achtig..
Waar héb ik het over
Die speculaasbrokken inderdaad! Jum! Het water loopt me in de mond... Je hebt gelijk hoor, niet alle speculaas is even lekker. Er zit absoluut verschil in. Zelf heb ik het liefst die van AH, mét amandelen. Of vers van de bakker natuurlijk! 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Daar zeg je me wat, heerlijk inderdaad! En dan met speculaas of pepernoten op tafel natuurlijk!
Is het alweer zondag?
Filmpje drbij... Wyatt earp zijn dikke vette warme geitwollensokken aan... Nouja, niet die van hem, maar die van mezelf. 
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Mijn oma maakte altijd van die geiten wollen sokken voor mijn broer en mij. Eerst vond ik ze gewoon heerlijk zitten en toen kwam ik in de periode dat ik er mee voor lul stond. Maar mijn voeten zijn altijd koud, dus misschien toch maar weer aanschaffen. Oma kan ze niet meer maken helaas.
wyatt earp
-
- 5006 messages
- 2630 votes
Is het alweer zondag?
Filmpje drbij... Wyatt earp zijn dikke vette warme geitwollensokken aan... Nouja, niet die van hem, maar die van mezelf.
. Tegenwoordig sta je voor lul met die dingen, maar vroeger heb ik ze vaak aangehad
. Scheelt dat het dan zondag is, niemand die het ziet
.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Mijn oma maakte altijd van die geiten wollen sokken voor mijn broer en mij. Eerst vond ik ze gewoon heerlijk zitten en toen kwam ik in de periode dat ik er mee voor lul stond. Maar mijn voeten zijn altijd koud, dus misschien toch maar weer aanschaffen. Oma kan ze niet meer maken helaas.
Erg herkenbaar, mijn oma maakte ze ook altijd. Heerlijke sokken trouwens, ik heb ze gedragen totdat ze helemaal versleten waren. Dus helaas moet ik nu aan de gewone wollen sokken