- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Welke sport beoefen jij?
Welke sport beoefen jij?
Lui (crew films)
-
- 3490 messages
- 11859 votes
dat is geen steek onder water naar jou hoor klute, mocht je dat denken 
gijs (-.-)
-
- 183 messages
- 515 votes
ik kan dus niet leven zonder voetbal. en met gym op school heb ik meestal ook wel de beste prestatie.(ik kan zo geweldig opscheppen)
gijs (-.-)
-
- 183 messages
- 515 votes
en fiets meer dan 150km in de week. niet dat ik het leuk vind maar anders kom ik nooit op school trainen enz.:P
Lui (crew films)
-
- 3490 messages
- 11859 votes
en fiets meer dan 150km in de week. niet dat ik het leuk vind maar anders kom ik nooit op school trainen enz.:P
alleen van de gedachte word ik al doodmoe 
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
dat is geen steek onder water naar jou hoor klute, mocht je dat denken 
Nee nee, dat wist ik ook wel. 
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
(hakt knoop door)
Ik ga me nu (definitief?) storten op ultralopen!
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Sporten.. ja, dat is iets wat ik ook zou moeten doen. Fitness misschien, maar dan ga ik wel met een vriendin ofzo, anders ben ik niet gemotiveerd genoeg.
doodah
-
- 1538 messages
- 1232 votes
Fitnessen kan je evengoed thuis doen. Koop zo'n bankje, een paar gewichtjes, en je bent vertrokken.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Been there, done that. Heb ook een keer een crosstrainer gehad, maar zelfs daar ging ik niet op. Was gewoon niet gemotiveerd, en als je met zn 2en gaat is dat toch al meer.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Fitnessen bevat wel wat meer dan alleen een bank en een paar gewichtjes Doodah
Ik heb zelf een aantal jaar aan powertrainen gedaan maar daar ben ik mee gestopt om 2 redenen. De eerste is dat mijn twee maten allebei aan het kuren zijn en dus 10x zo sterk zijn als ik nu en dat is niet echt bevorderend als die allebei meer als het dubbele bij bepaalde oefeningen pakken... Zelf vertik ik het trouwens om te gaan kuren (ben der ook veel te jong voor) De tweede is dat ik niet graag alleen ga 
ace leader
-
- 3343 messages
- 0 votes
ik doe graag basketbal, handbal, tennis, hockey, boksen, darten, snooker, sprinten, ....
ik haat onder andere hardlopen (ben er wel goed in maar...), voetbal (ben maar gemiddeld en vind het niet zo bijzonder)
heel mn leven bestaat uit sporten!! ik doe zelfs yoga en springtouw voor mn conditie (zoals boksers doen)
clockwork72
-
- 2780 messages
- 1736 votes
uitslapen..... maar ik doe ook aan hardlopen. 
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Ik ga 3 keer in de week 5 km hardlopen en 1x in de week tennis ik.
Soms is dit best moeilijk omdat de motivatie af en toe ver te zoeken is, maar dan denk ik altijd aan de geweldige film quote uit American Beauty:
Jim: Do you just want to lose weight, or are you looking to increase strength and flexibility as well?
Lester: I want to look good naked.

otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Voor 80% van de oefeningen heb je echt niet meer nodig dan bovenstaande. Goede vorm en je bent vertrokken.
Maareh ja, ultralopen. Na 2 a 3 marathons over een jaartje een 100K en dan het jaar daarop misschien al de Spartathlon. Iemand ervaring en tips over valkuilen?
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Voor 80% van de oefeningen heb je echt niet meer nodig dan bovenstaande. Goede vorm en je bent vertrokken.
Wat je vooral nodig hebt is iemand die je wijst op hoe je het moet doen.
doodah
-
- 1538 messages
- 1232 votes
Been there, done that. Heb ook een keer een crosstrainer gehad, maar zelfs daar ging ik niet op. Was gewoon niet gemotiveerd, en als je met zn 2en gaat is dat toch al meer.
Da's waar, als je met iemand kan gaan trainen, is het plezanter.
doodah
-
- 1538 messages
- 1232 votes
Maar met die gewichtjes en dat bankje, of zelf zonder beide zaken kan je ook al stevig trainen op kracht, explosiviteit en uithouding. Oefeningen genoeg.
Al die peperdure toestellen die je bij de fitness vind, zullen inderdaad wel helpen om sneller op niveau te geraken. Maar sommige van die toestellen staan er ook echt maar voor de show vind ik.
Zo zag ik overlaatst ergens een optrek balk staan waarbij het plankje waar je met je voeten opstond, je mee naar boven duwde. Zodat het dus makkelijker wordt.
Ook krijg ik het soms van mensen die daar aankomen met hun dure voiture en dan als opwarming een half uur gaan fietsen op zo'n toestel...
Maar als je bv. martial arts studeert, kan fitness echt wel handig zijn om beter te worden. Alhoewel ze het in Thailand dan weer vlotjes zonder doen.
Niet echt simpel om daar over te praten vind ik. 
doodah
-
- 1538 messages
- 1232 votes
Maareh ja, ultralopen. Na 2 a 3 marathons over een jaartje een 100K en dan het jaar daarop misschien al de Spartathlon. Iemand ervaring en tips over valkuilen?
springen. 
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Wat! Ga jij echt 100km hardlopen Otherfool? Ik pak eigenlijk bijna altijd als de afstand boven de 10km is iets met wielen en als ik al ga lopen dan zeker niet hard... Maar respect en veel succes met je poging hoor.
Heb het wel eens geprobeerd hoor, kwam tot een 10k en dan had ik 2 dagen pijn aan m'n scheenbeen. Heb er ook niet echt de bouw voor om een goede duurloper te zijn. Was altijd al beter in sprinten en kon me aardig door de shuttlerun en coopertesten worstelen maar dan puur op karakter zeg maar 
Fitness doe ik trouwens ook op al jaren op een beregezellig budget sportschooltje. Geen fancy apparaten met ipod docking stations of LCD schermen. Gewoon touwen, gewichten en brede gasten die altijd wel een tip willen geven. Bovendien ook niet zo'n kijk mij eens hip zijn sportschool. Oude joggingbroek en t-shirt is de standaard uitrusting.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Dat is wel de bedoeling, de Spartathlon is zelfs 246 km 
Mijn zwakke punt bij het hardlopen zijn de knieën, maar dat gaat steeds beter. Het is een ambitieus project dat makkelijk de soep in kan lopen maar ik loop er al een jaar mee in m'n hoofd en van het bekende 'halve werk' ben ik zat.
In januari de eerste marathon, tijd is eigenlijk onbelangrijk maar stiekem wil ik hem toch wel onder de 3:30 lopen.
doodah
-
- 1538 messages
- 1232 votes
Misschien kan je dit jaar de dodentocht meelopen? Toch ook al 100 kilometer.
ace leader
-
- 3343 messages
- 0 votes
of je doet de kennedymars van 80km 'gewoon' lopen
Bla
-
- 769 messages
- 2146 votes
Was op een gegeven moment 4x per week aan het waterpoloën, blijft een geweldige sport. Speel dit dus in clubverband en met vrienden ga ik regelmatig een partijtje voetballen.
Ik moet eigenlijk ook hardlopen van de fysiotherapeut i.v.m. reflexdystrofie maar kan me er niet toe zetten in mijn eentje te gaan hardlopen, zelfs niet met muziek aan. Gewoon zo saai.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Misschien kan je dit jaar de dodentocht meelopen? Toch ook al 100 kilometer.
Dat is toch puur een wandeltocht? En zo niet is het voor mijn huidige gesteldheid nog veel te ver