- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Just a joke...
Just a joke...
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Wie betaalt er voor dit 'feestje'? Het meisje haar ouders of de hardwerkende belastingbetaler?
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Wie betaalt er voor dit 'feestje'? Het meisje haar ouders of de hardwerkende belastingbetaler?
Waarom zouden het meisje en de ouders hiervoor moeten betalen? Omdat een 15 jarig meisje per ongeluk een berichtje openbaar zet en dit heel vervelend vind?
Kosten zullen voor de overheid zijn. En als je relschoppers kan pakken, dan laat je die lui meebetalen.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Ben eens benieuwd hoeveel relschoppers die worden opgepakt ook daadwerkelijk iets gaan betalen.
Iemand moet toch de politie betalen die daar aanwezig is en al de vernielingen die er waarschijnlijk worden aangericht door de relschoppers. Ik vind niet dat de belastingbetaler hiervoor moet opdraaien omdat een 15-jarig meisje niet weet hoe ze met het internet moet omgaan.
Maar goed, ik woon in België, het is dus gelukkig niet mijn geld dat er naartoe gaat.
jarno1975 (moderator series)
-
- 10972 messages
- 2791 votes
De oorzaak ligt natuurlijk gewoon bij de media en de burgemeester zelf. Als die er geen aandacht aan hadden gegeven was er waarschijnlijk geen hond op af gekomen. Maar de media heeft er een hype van gemaakt.
En als je dan als burgemeester 10 keer zegt dat mensen niet welkom zijn, dan komen ze natuurlijk juist wel.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Ik vind niet dat de belastingbetaler hiervoor moet opdraaien omdat een 15-jarig meisje niet weet hoe ze met het internet moet omgaan.
Maar goed, ik woon in België, het is dus gelukkig niet mijn geld dat er naartoe gaat.
Nouja, in principe zou het niet hoeven uit te maken toch? Of het feest nou privé of openbaar is? Echter heeft één iemand toevallig via via(vriend van een vriend, anders kan je er alsnog niet achter komen) dat openbare feestje gespot en het flink uitgebuit. Zoveel openbare events op FB, alleen toevallig is dit meisje de klos. Heeft ook weinig met haar te maken. 0,0 schuld.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Nja, de Belgen betalen weer hun belastiginggeld aan de bewakers van de exvrouw van Dutroux...
Soms kan je bepaalde kosten niet vermijden.
Het meisje en de familie konden hier weinig aan doen, de gemeente deed alles eraan om het te voorkomen. De overheid zal dit wel samen met die gemeente betalen.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Nja, de Belgen betalen weer hun belastiginggeld aan de bewakers van de exvrouw van Dutroux...

Lijkt me eigenlijk wel leuk daar in Haren.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Lijkt me eigenlijk wel leuk daar in Haren.
That'll be a first...
Volgens mij zijn er trouwens vrijwel alleen maar locals uit de negorij van de Groninger Ommelanden. En natuurlijk hoeft dat meisje daar niet voor te betalen, waar slaat dat nou weer op...
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
En natuurlijk hoeft dat meisje daar niet voor te betalen, waar slaat dat nou weer op...
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Het is vrij gebruikelijk dat de politie uit de algemene middelen wordt betaald, ja.
Ik zou willen dat al mijn belastingcenten zo goed besteedt worden...
-
- 10972 messages
- 2791 votes
Dat is toch met alles zo. Omdat een ander een overval pleegt moet jij toch ook betalen voor de gevangenis waar hij in terecht komt. 99% van jou belastinggeld gaat naar zaken waar jijzelf niets mee te maken hebt.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Op die manier kan ik volgende week dus ook een feest organiseren waarbij ik iedereen uitnodig. Fijn relschoppen op kosten van de belastingbetaler.
Het enige wat ik wil zeggen is dat deze heisa makkelijk had voorkomen kunnen worden als dat kind op een normale manier met het internet zou omgaan. Lijkt me toch vrij duidelijk dat het daarmee begonnen is, of mis ik iets?
-
- 10972 messages
- 2791 votes
De burgemeester Rob Bats twittert: "Het is niet leuk in Haren" 
Hij heeft zijn naam ook niet mee trouwens.
-
- 10972 messages
- 2791 votes
Op die manier kan ik volgende week dus ook een feest organiseren waarbij ik iedereen uitnodig. Fijn relschoppen op kosten van de belastingbetaler.
Het enige wat ik wil zeggen is dat deze heisa makkelijk had voorkomen kunnen worden als dat kind op een normale manier met het internet zou omgaan. Lijkt me toch vrij duidelijk dat het daarmee begonnen is, of mis ik iets? Laten we dus niet doen alsof dat meisje geen schuld heeft.
Dat meisje kan er weinig aan doen, ze vergat een vinkje aan te kruisen. Dat kan toch iedereen overkomen. Dat heeft ze echt niet met opzet gedaan.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Strooi je naam en adres niet overal rond het op het internet, dan gebeuren dit soort zaken niet.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
That'll be a first...
Volgens mij zijn er trouwens vrijwel alleen maar locals uit de negorij van de Groninger Ommelanden. En natuurlijk hoeft dat meisje daar niet voor te betalen, waar slaat dat nou weer op...
Ze komen echt uit heel Nederland hoor. Laatste nieuws is een meisje dat is doodgedrukt in de massa. Is niet grappig meer.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Het enige wat ik wil zeggen is dat deze heisa makkelijk had voorkomen kunnen worden als dat kind op een normale manier met het internet zou omgaan. Lijkt me toch vrij duidelijk dat het daarmee begonnen is, of mis ik iets?
Ik vind dit een stel hele vreemde aannames en conclusies op een rij. De 'misdaad' vinkje vergeten lijkt me niet helemaal passen bij de 'straf' opdraaien voor tienduizenden zo niet tonnen euro's schade en politie-inzet.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Strooi je naam en adres niet overal rond het op het internet, dan gebeuren dit soort zaken niet.
Deed zij ook niet. Maar vooral mensen uit haar netwerk(via via). Ook vrienden van mij hebben mee gedaan hieraan door als een gek te promoten en fotos van haar huis en zo op hun fb te zette. Echt erg. Maar om haar nou kwalijk te nemen dat ze facebook heeft gaat ook te ver. Zij kan niet helpen dat mensen misbruik maken van dit soort dingen. Zelfs als het openbaar is kan je het eigenlijk alleen zien als je in haar netwerk zit.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Trek ze bij de Haren, die schorriemorrie! Ghi ghi!
-
- 10972 messages
- 2791 votes
Het is nu meer Slagharen 
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Ze komen echt uit heel Nederland hoor. Laatste nieuws is een meisje dat is doodgedrukt in de massa.
Lijkt me niet meer dan een gerucht eigenlijk... En misschien komen een paar hipster-wannabees van buiten de provincie, voor de rest lijkt het me vooral veel plaatselijk grut.
Het is nu meer Slagharen

astonm
-
- 274 messages
- 469 votes
Jij bent een van de enige die niet op social media bezig is? Dit is gewoon een grap van een van haar vrienden die goed uit de hand gelopen is, mogelijk gemaakt door een catastrofale vergissing door een vinkje die vergeten is. FB zou hier ook wat duidelijker mee om mogen gaan! Ik hoop in ieder geval dat mensen nu extra opletten en dit soort grapjes (uitnodigingen doorsturen) voortaan uit hoofd laten.
De media moeten eerder betalen en degene die alles slopen. Zij heeft haar feest afgeblazen dus het is niet haar feest meer. Dit kan je onmogelijk op die arme mensen verhalen, ook zijn ook niet heel arm (geldtechnisch) zo te zien.
Meneer Bungel
-
- 13163 messages
- 0 votes
Het is nu meer Slagharen
En misschien komen een paar hipster-wannabees van buiten de provincie...
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31149 messages
- 5449 votes
Zo'n 'feestje' als in Haren kan evengoed in Antwerpen gebeuren:

Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
In Antwerpen moeten geen jongeren van buitenaf komen om te rellen, die slaan ze daar zo de stad uit.
-
- 10972 messages
- 2791 votes
Een doorsnee Apple gebruiker aan het woord