• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.092 actors
  • 9.372.317 votes
Profile

Met welke mobiel loop jij op zak?

SilverGun

• 1151 messages
  • 818 votes

Wanneer je meer dan genoeg hebt aan de ruimte die al beschikbaar is op de telefoon is daar weinig ruk aan.

jarno1975 (moderator series)

• 10970 messages
  • 2790 votes

kos wrote:

Een smartphone zonder sd kaart toepassing lijkt me echt behoorlijk ruk trouwens.

Omdat? Op mijn SII zit 12GB ruimte en heb geen SD-kaart. Waar wilde je dat mee vol krijgen in vredesnaam...

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Onderhond wrote:

Moest wel even lachen bij "workstation" en "entertainment center". Dan moet je je standaarden niet te hoog leggen.

Klopt. Maar via Teamviewer even een PC-tje overnemen om vanuit waar dan ook even wat basic dingen te doen is echt wel verdomde handig als je het mij vraagt.

Verder kan het ding 1080p streamen via wireless (nog niet geprobeerd trouwens) en worden al mijn Spotify playlists automatisch lokaal op het interne geheugen opgeslagen dus wat entertainment betreft zit het wel snor, wat mijn standaarden ook zijn.

Ajax&Litmanen1 wrote:

(quote)

Wat ben je maandelijks kwijt voor de S3? Die wil ik ook heel graag.

Ik had eerder al het Vodafone Bel+Sms+Web Smart 100 abonnement afgesloten en de mobiel die ik daarbij kreeg doorverkocht, dus ik heb later de S3 los aangeschaft. Flinke hap, maar kreeg er nog €100 aan accessoires bij (lader, batterij, hoesje).

jarno1975 wrote:

(quote)

Omdat? Op mijn SII zit 12GB ruimte en heb geen SD-kaart. Waar wilde je dat mee vol krijgen in vredesnaam...

Ik heb 600 Spotify favorieten in 'extreme quality' op m'n interne ruimte staan en daar is dan niet veel meer van over.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Phoenix wrote:

Verder kan het ding 1080p streamen via wireless (nog niet geprobeerd trouwens) en worden al mijn Spotify playlists automatisch lokaal op het interne geheugen opgeslagen dus wat entertainment betreft zit het wel snor, wat mijn standaarden ook zijn.

Mijn standaard is 40 inch en een paar degelijke boxen

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Betwijfel of een smartphone daar ooit aan gaat voldoen.

Streamen naar een dergelijke installatie kan dus wel, trouwens.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Wat ben je maandelijks kwijt voor de S3? Die wil ik ook heel graag.

Ga maar uit van rond de 50 euro per maand. 1e jaar geven veel providers de helft korting. Daarna gaat die prijs weer omhoog. Je moet ook rekening houden met verzekeringskosten, tegenwoordig met de smartphones een noodzaak en ook 5-10 euro per maand.

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Nog nooit gedaan anders, een telefoon verzekerd.

Ik zit nog steeds met mijn Galaxy S2, opzich prima, maar ik maak me op voor de Iphone 5 die vast wel ergens gaat komen dit najaar. Na beide gebruikt te hebben (Iphone en Samsung/Android), gaat mijn voorkeur toch weer uit naar Apple.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

merijn82 wrote:

Ik zit nog steeds met mijn Galaxy S2, opzich prima, maar ik maak me op voor de Iphone 5 die vast wel ergens gaat komen dit najaar. Na beide gebruikt te hebben (Iphone en Samsung/Android), gaat mijn voorkeur toch weer uit naar Apple.

Toch wel. Ben ook iPhone user, maar door hun strenge beleid kijk ik toch even naar Samsung die volgens mij als enige een beetje in buurt komt van apple. Maar die is toch niet zo chill? Vond die G3S ook wel erg groot in het echt.

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Ja, ik kan dus alleen over het verschil tussen een Iphone 4 (en 3gs) en de Samsung Galaxy S2 spreken. De S3 van Samsung ken ik nog niet. Alhoewel het elkaar niet veel ontloopt, ga ik straks inderdaad gewoon weer voor de Iphone (5). Daar had ik namelijk nooit vastlopers mee, problemen na updates, problemen met batterij. Ook vind ik 'ios' net wat beter draaien dan Iphone en komen de kleuren op een Iphone scherm beter tot hun recht. Verder vind ik de appstore en apps ook wat beter. En tot slot ziet de Iphone er veel beter uit, al is dat smaak (en afwachten voor wat betreft de looks van de Iphone 5).

Nu lijkt het net of ik negatief ben over de Samsung Galaxy S2 of Android, maar dat is niet het geval. In het begin dacht ik zelfs dat ik om was en de Samsung beter vond, maar nu ik een jaar verder ben is dat niet meer zo. Maar wil je een Iphone-killer, ga dan voor de Samsung. Lijkt mij de enige die in de buurt komt. En natuurlijk wat goedkoper...

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

(en afwachten voor wat betreft de looks van de Iphone 5).

Dit meen je niet serieus

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

rep_robert wrote:

(quote)

Ga maar uit van rond de 50 euro per maand. 1e jaar geven veel providers de helft korting. Daarna gaat die prijs weer omhoog. Je moet ook rekening houden met verzekeringskosten, tegenwoordig met de smartphones een noodzaak en ook 5-10 euro per maand.

Ik ga geen telefoon verzekeren. Ooit 1x gedaan, 2 jaar voor niks betaald. Ik ben enorm zuinig op telefoons.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Dit meen je niet serieus

Idd. Die koop je toch blind.

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Alles is toch altijd een gerucht als het gaat om nieuws over de Iphone 5 en Apple in het algemeen? Zowel de releasedatum als uiterlijk etc? Vandaar dat ik niks meer lees maar het wel gewoon afwacht. Maar laat maar zien dan, wat het wordt Onderhond. Ben benieuwd.

jarno1975 (moderator series)

• 10970 messages
  • 2790 votes

merijn82 wrote:

Alles is toch altijd een gerucht als het gaat om nieuws over de Iphone 5 en Apple in het algemeen? Zowel de releasedatum als uiterlijk etc? Vandaar dat ik niks meer lees maar het wel gewoon afwacht. Maar laat maar zien dan, wat het wordt Onderhond. Ben benieuwd.

Hij bedoelt dat het toch geen ruk kan schelen hoe die er uit ziet

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Ow

Ik dacht dat hij doelde op het feit dat het al lang bekend was hoe hij eruit zal gaan zien, wat zo maar had gekund, aangezien ik het niet dagelijks volg.

En ja zolang de 5 er niet is wacht ik inderdaad af ja..Ik vind bijvoorbeeld de 4(S) erg mooi, maar de 3Gs (en eerder) niet zo hoor.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Nee, ik bedoel dat het design al sinds dag 1 zo goed als hetzelfde is

(afbeelding)

Spannend hoe de iPhone 5 er zal uitzien!

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Ah, goed dat je het even uitlegt

Ja als je ze zo op een rij zet wel ja. Maar waar 4S nog voor dezelfde look ging als de 4 krijgt 5 weer een nieuw uiterlijk. En ik vond het verschil tussen 2/3 en 4 nogal wat, dus vandaar mijn opmerking dat ik benieuwd ben hoe de 5 eruit gaat zien.

SilverGun

• 1151 messages
  • 818 votes

Aantal terugkerende elementen en onmiskenbaar een iPhone altijd, maar "zo goed als hetzelfde" slaat nergens op. Verschil tussen de wat ronde 3G/3GS en de strakkere, meer hoekige 4/4S is overduidelijk. Blijven sowieso de telefoons met verreweg het beste design elke keer, Samsung loopt er maar wat achteraan wat dat betreft.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Enkel als je te lang naar die dingen staart is het verschil "overduidelijk". Op wat kleine details na ligt er gewoon vier keer dezelfde telefoon. De radius van een hoekje aanpassen is niet meteen een nieuw design.

Dat Samsung een pak lelijker is kan ik zeker niet ontkennen, vind de Lumia's dan wel weer een enorme vooruitgang. Ook die nieuwe XPeria's vind ik er leuker uitzien. Maar da's gewoon persoonljike voorkeur.

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

@OH

In het geheel eens met je twee alinea, maar niet met je eerste. Ik neem aan dat je ze beide wel eens in je hand hebt gehad? Wel degelijk een nieuw design. Bolle achterkant weg, hoekiger, ander materiaal etc. Bovenal, een veel luxere uitstraling. Dat het zo op een foto nog steeds lijkt op elkaar is logisch. Op die manier kan ik nog wel wat smartphones van andere merken er naast leggen.

ibendb

• 5037 messages
  • 3216 votes

Sinds vorige maand heb ik ook een nieuwe GSM. Een iPhone 4GS en ik ben er erg blij mee. Vroeger had ik steeds mijn iPod Touch mee en mijn gsm niet waardoor ik niet bereikbaar was. Ook kon ik met mijn oude Blackberry Bold totaal niet typen. Steeds dubbele letters dus ben ik nu wel blij met een touch screen.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Ik vind die iPhones dan weer fugly, maar dat komt met name door dat belachelijk kleine scherm ten opzichte van het apparaat. Die zwarte blokken boven en onder zien er echt niet uit. Om van dat optical track dingetje maar te zwijgen.

Maar dat schijnen ze met de iPhone 5 aan te gaan passen (groter scherm) dus wellicht dat die toch wat mooier wordt.

SilverGun

• 1151 messages
  • 818 votes

Onderhond wrote:

Enkel als je te lang naar die dingen staart is het verschil "overduidelijk". Op wat kleine details na ligt er gewoon vier keer dezelfde telefoon. De radius van een hoekje aanpassen is niet meteen een nieuw design.

Het is dan ook wel wat meer dan hoekje aanpassen:

(afbeelding)

Beetje simpele benadering om af te gaan op een low-res plaatje met de voorkant van elke telefoon. Op die manier is 90% van de smartphones wel te zien als hetzelfde apparaat.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Ik hou die dingen ook gewoon regelmatig vast dus ik weet wat er verandert aan materiaal en feel. Kleine incrementele upgrades zijn het, van een redesign kan je amper spreken. Dan is er bij de andere merken meer variatie.

Leuk voor de mensen die houden van het iPhone design, nefast voor hen die het vervloeken.

SilverGun

• 1151 messages
  • 818 votes

Niemand had het ook over redesigns. Er zit een aardig groot gat tussen "redesign" en "zo goed als hetzelfde". Maar verder doorzagen heeft weinig nut denk ik. Wanneer je de vorige iPhones qua design kon waarderen, dan zal de 5 ongetwijfeld ook gaan bevallen inderdaad.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Ajax&Litmanen1 wrote:

(quote)

Ik ga geen telefoon verzekeren. Ooit 1x gedaan, 2 jaar voor niks betaald. Ik ben enorm zuinig op telefoons.

Is dit niet hetzelfde met een zorgverzekering? Maar telefoons tegenwoordig hebben sneller last van kuren dan "vroeger" kan ik je verzekeren. Met mijn vorige telefoon die kapot was ging ik ook naar de HI winkel met mijn portemonnee gereed, bleek dat ik een verzekering bij mijn abbonement had afgesloten en dat alles gratis was, kreeg zelfs een leentoestel.

Zijn toch van die bijkomende voordeeltjes mocht je wel wat overkomen

Onderhond wrote:

Dat Samsung een pak lelijker is kan ik zeker niet ontkennen, vind de Lumia's dan wel weer een enorme vooruitgang. Ook die nieuwe XPeria's vind ik er leuker uitzien. Maar da's gewoon persoonljike voorkeur.

Gelukkig valt over smaak te twisten. Lumia's mooier vinden dan Samsungs qua design heb ik nog nooit van gehoord. Wat een spuuglelijke dingen zijn die lumia's zeg

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

SilverGun wrote:

Aantal terugkerende elementen en onmiskenbaar een iPhone altijd, maar "zo goed als hetzelfde" slaat nergens op. Verschil tussen de wat ronde 3G/3GS en de strakkere, meer hoekige 4/4S is overduidelijk. Blijven sowieso de telefoons met verreweg het beste design elke keer, Samsung loopt er maar wat achteraan wat dat betreft.

Ze mogen alleen inhoudelijk wel eens een keer wat erin stoppen. Je kan er echt geen fuck mee. Kijk eens bij de camera opties van de Iphone 4S, je kan een raster in je scherm plakken en dat is het.

De Iphone is eigenlijk een veredelde vrouwentelefoon. Wanneer je geen bal van technologie snapt heb je het meest aan een Iphone. Een telefoon die gebruiksklaar is en waar je verder niets aan kan veranderen. En je betaalt er een jaar later(4S) nog steeds evenveel voor als een S3(en je betaalt zelfs minder voor een ONE X) terwijl die qua specs al mijlenver vooruit loopt op de 4S.

En dan heb ik het nog niet eens over die walgelijke exclusiviteit voor elke aansluiting dat de Iphone heeft. Voor alles heb je aparte stekkertjes en aansluitingen nodig.

Voorbeeld: Alle telefoon fabrikanten hebben besloten om een micro-usb aansluitingen voor het opladen van de telefoon en het aansluiten op de pc te gebruiken. Behalve: Apple.

Hoorde ook het gerucht dat ze voor de Iphone 5 weer andere aansluitingen voor het laden van de telefoon wilden gaan maken zodat de laders van de oudere modellen niet meer te gebruiken zijn.

SilverGun

• 1151 messages
  • 818 votes

Download gratis appjes als Snapseed, Autostitch en Camera+ en je hebt de wereld aan mogelijkheden qua fotografie. Specs zeggen geen reet. Het gaat om de gehele gebruikerservaring en die is nog altijd een stuk beter dan bij de rest, afgewerkter en betrouwbaarder. Wanneer alles out-of-the-box al zo goed werkt dan heb ik ook geen enkele behoefte aan tweaken en klooien. Als je dat wel wil, dan zijn er zeker betere opties dan een iPhone inderdaad. En je krijgt de kabel om op te laden en transfers te doen gewoon gratis bij de telefoon, dus wat is daar zo rampzalig aan?

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Eens dat Specs niet veel zeggen. Vond zoals eerder gezegd mijn ervaring met de Iphone4 dus beter dan die met de Galaxy S2, die inderdaad zwaardere specs heeft.

Maar goed, dit gaat al snel richting de eeuwenoude Apple versus 'de rest' (Windows/Android) discussie, waar ik weinig zin in heb

Ik betaal voor Apple in ieder geval graag iets meer, geen problemen mee!

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

SilverGun wrote:

Download gratis appjes als Snapseed, Autostitch en Camera+ en je hebt de wereld aan mogelijkheden qua fotografie. Specs zeggen geen reet. Het gaat om de gehele gebruikerservaring en die is nog altijd een stuk beter dan bij de rest, afgewerkter en betrouwbaarder. Wanneer alles out-of-the-box al zo goed werkt dan heb ik ook geen enkele behoefte aan tweaken en klooien. Als je dat wel wil, dan zijn er zeker betere opties dan een iPhone inderdaad. En je krijgt de kabel om op te laden en transfers te doen gewoon gratis bij de telefoon, dus wat is daar zo rampzalig aan?

Download dit, download dat. Het hoort er standaard op te staan lijkt me(vooral wanneer je er de volle pond voor betaalt.. En in hoeverre is die gebruikers ervaring een een stuk beter?

Puur subjectief. Ik wijs waar het op staat en dat is dat hij op veel fronten wordt afgetroeft. Geen micro-sd kaart, batterij kan je er niet halen, de glazen behuizing is waardeloos...

Moest op stage een Imac aansluiten op een groot beeldscherm. Dat ging dus niet omdat je voor dat Apple ding een aparte aansluiting moet kopen. Het gaat natuurlijk niet alleen om een zo'n standaard geleverde kabel. Het gaat ook meer om het principe dat alle telefoon fabrikanten iets afspreken, maar Apple moet weer tegendraads gaan doen. Of ze gaan Samsung aanklagen, dat ook nog(pas wanneer die telefoons succesvol zijn, niet vanaf het begin). Terwijl die telefoon vol zit met Samsung onderdelen.

Bij het tweaken gaat het er niet om of het goed werkt, het gaat erom dat je een telefoon hebt zoals jij hem wilt(werken doet ie toch wel). Dat is de huidige generatie smartphones. Dat is fijn en maakt een telefoon persoonlijker.

Apple is wat dat betreft behoorlijk achterhaald. Ze beperken je in alles. Leuk dat jullie daar van genieten, maar ik houd van keuzevrijheid.

Maar dit is inderdaad een eeuwenoude discussie en die gaat altijd erom dat Apple "betrouwbaar" is en weet ik veel Je hoort nooit eens een vernieuwend argument die ergens op slaat.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.