- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Met welke mobiel loop jij op zak?
Met welke mobiel loop jij op zak?
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Niet veel met dat formaat, Metalfist.
Als ik op Tweakers zoek op toestellen met Android 8 onder de 400, met een schermdiagonaal van maximaal 5 inch dan komen alleen de experia's naar boven (en de gigaset GS180 zonder bewezen track record).
Als 5.2 inch schermgrootte ook een optie is, dan komen er een paar aardige basistoestellen van Nokia bij, maar het leukere (en vaak nog betaalbare ook) spul begint helaas echt bij 5,5 inch.
De Nokia 6.1 aka Nokia 6 (2018) bijvoorbeeld, die is 1 cm breder en 2 cm langer dan de experia (valt dat wellicht nog te bedienen?), maar zit wel in het Android One programma met gegarandeerde updates voor de komende jaren en stock android, dus geen fratsen of vertragende schil. Nog behoorlijk nieuw, en hij is niet al te duur met 234 euro. toch 100 euro goedkoper dan de jouwe. En voor een niet techneut misschien wel de ideale starterphone, aangezien er niet gelijk 100 apps op staan.
Er zijn een paar 5.2 en een enkele 5.3 inch toestellen die evt in aanmerking komen, maar tenzij ze genoegen neemt met een ouder toestel (ik raad dat af met oog op updates en veiligheid) zie ik geen opties met haar beoogde budget voor dat (steeds minder vaak voorkomende) kleine formaat telefoon.
Samsung A5 of Motorola X4 is misschien ook een optie, maar dan zou ik toch echt liever de Nokia hebben. Nu HMD Global onder die naam toestellen maakt, doen ze het echt goed. Voor eigen vriendin ook een Nokia 7 plus gekocht. Die was haar destijds bewust gekozen eerste kleine smartphone (iPhone SE) helemaal zat.
huiswerk:
- 7 beste Android-smartphones tot 300 euro (05/2018) - droidapp.nl
- Vijf toestellen onder de 300 euro die het waard zijn om te kopen - androidworld.nl
Zoals je ziet zijn dat ook geen minifoontjes. Wordt nog lastig 
Laat je even weten wat het geworden is?
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Klinkt goed John Milton! Ik ga het dit weekend eens bekijken en zien of ik er verder mee weg geraak. Bedankt voor de moeite in ieder geval
Bélon
-
- 1795 messages
- 0 votes
@ Metalfist Samsung Galaxy A3 (2017) misschien?
Heb zelf de voorloper, het 2016 model en dat was een van de kleinste Android telefoons -4.7"- die ik kon vinden (van een fatsoenlijk merk). Werkt op zich nog goed na 2 jaar. Of als het nog goedkoper -maar groter- moet dan het J3 model.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
De nieuwe Nokia 5.1 is ook uit inmiddels, maar ook 5,5 inch:
Nokia 5.1 nu verkrijgbaar in Nederland: details en prijzen - droidapp.nl
Geen slechte deal voor 199 euro
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Wat je PM betreft, ik werk niet bij Nokia, Confusie. Zoals je hierboven kunt zien heb ik zelf een Oneplus 6. Maar in het 200-300 segment zijn die Nokia's de telefoons die ik op dit moment zelf zou kopen. Best bang for your buck, dat is alles. De criteria voor die keuze staan ook gewoon genoemd.
Net zoals ik nu een LG Oled aan zou raden boven andere merken, terwijl het 6 jaar terug een Samsung plasma zou zijn geweest. Er wordt om beargumenteerd advies gevraagd, meer niet. Waar ik werk staat daar volkomen los van.
Confusie
-
- 667 messages
- 0 votes
Ik ging er heus ook niet klakkeloos vanuit dat iemand die bij Nokia werkt zelf ook per definitie een Nokia heeft.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Koop in ieder geval nooit een GM6 (en waarschijnlijk om het even welke telefoon dan ook van General Mobile). Die van mij heeft het nu in een jaar tijd al voor de 2e keer begeven.
Confusie
-
- 667 messages
- 0 votes
Zelf minder goede ervaringen met LG mobiel, op zich een fijn toestel waar ik aanvankelijk erg tevreden over was maar een heel jaar zonder gebreken mocht het niet worden.
Met daarnaast een batterij die vanaf de eerste dag al om te huilen was.
Mijn eerste smartfoon was overigens een Nokia toen nog in hun samenwerkingsverband met Microsoft en hoewel het wat karigjes was als instaptoestel en Windows Phone ook lang niet de mogelijkheden kon bieden als de concurrent ben ik wel altijd erg te spreken geweest over de mijne en heeft ie me in twee jaar tijd nooit in de kou gezet.
Sowieso altijd wel goeie ervaringen gehad met Nokia teruggaand met name natuurlijk naar de legendarische 3310.
Deze nieuwe exemplaren welke de naam mogen dragen ben ik op zich ook wel benieuwd naar en zal ik in een bepaalde vervolgsituatie wellicht zelfs eventueel overwegen.
Ondanks dat ook ik overigens bepaald niet werkzaam ben voor hen.
horizons
-
- 5687 messages
- 2402 votes
Deze nieuwe exemplaren welke de naam mogen dragen ben ik op zich ook wel benieuwd naar en zal ik in een bepaalde vervolgsituatie wellicht zelfs eventueel overwegen.
.
Vanwege reparatie van Nexus 5x was noodtoestel nodig en is Nokia 3 geworden. Ja, het is een budgettoestel en nee je merkt het niet. Fijn toestel. Degelijk gebouw. Vloeiende besturing en begin van elke maand security update.
Als ik ooit afstand neem van m'n Moto X 2014 dan staat Nokia hoog op het lijstje.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Laat je even weten wat het geworden is?
Bedankt voor het meedenken allemaal, heb er veel aan gehad!
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Zou voor dat geld ook mijn keuze geweest zijn, Android One is echt wel fijn, juist in het instapbudget!
voor de geïnteresseerden:
eppo349
-
- 874 messages
- 4062 votes
Ik loop sinds een paar maanden met een rode Oneplus6. Erg tevreden over!
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Ik loop sinds een paar maanden met een rode Oneplus6. Erg tevreden over!
Warp
-
- 963 messages
- 3044 votes
iPhone 7, al bijna 2 jaar. Als het abbonement voorbij is houd ik hem nog wel een half jaartje of een jaartje. Volgens mij gaat ie dan nog wel prima effetjes mee. Helemaal aangezien ik een tijdje terug nog de accu heb laten vervangen.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Ja hoor Warp, dat moet lukken. Ik had ook tot vorig jaar mijn iPhone 6 en die is is precies 2 jaar ouder.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12834 votes
Sinds een maand of 2 heb ik de Xiaomi Mi Mix S2.
Beetje verplicht, want mijn Lumia 950XL had het echt wel begeven. De overschakeling naar Android is eerder treurig en heeft weinig meerwaarde (integendeel zou ik zeggen), anderzijds is het hardwarematig wel een stevige upgrade. Redelijk geweldig wat Xiaomi voor een 380-400EUR op de markt kan brengen. Premium specs, strakke afwerking en geen notch. De keuze was dan ook snel gemaakt.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Grote ontwikkelingen met mogelijk grote consequenties
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12834 votes
Grote ontwikkelingen met mogelijk grote consequenties
Las het gisteren ook al … er wordt verdacht weinig aandacht aan besteed, terwijl het inderdaad gigantische gevolgen kan hebben. Als ze het écht doorvoeren natuurlijk.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Ik ook, maar dit was het eerste wat meer beschouwende artikel vond ik. Ja enorme gevolgen, de implicaties ervan zijn niet direct te overzien of te voorspellen. Bij ZTE duurde het drie maanden, maar als dit langer duurt dan dat... Verregaande consequenties niet alleen voor Huawei, maar de gehele markt...
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12834 votes
Het valt te bekijken hoe sterk Huawei is … maar een derde mobile OS zou welgekomen zijn. Android en iOS zijn beiden nogal blergh en vooral stagnerend.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Sinds vandaag een nieuwe telefoon Motorola G8 Power.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
De belofte van smartphone-updates - Wie belooft wat en komen ze dat na?
Helaas alleen te zien als je een account op tweakers hebt, maar dat hoort iedereen natuurlijk te hebben
(kost niks, ook handig voor price alerts van dingen die je wilt hebben, maar alleen voor bedrag x).
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Mijn OnePlus 6 (mei 2018) leeft nog steeds (gelukkig), nog steeds wel snappy, maar verrassender is dat de accu na 3,5 jaar niet supergaar is.
Ik mocht echter van het werk een nieuwe (midrange) telefoon uitzoeken als back-up voor de internetverbinding thuis (hotspot) en daar komt binnenkort dus een iPhone 12 Mini bij (in plaats van?). Nu nog bedenken of ik die allebei ga gebruiken, of hoofdzakelijk een van de twee, en of ik dual sim (prive esim, zakelijk nano sim) ga draaien op de iPhone en of de OnePlus als back-up de kast in gaat.
Wellicht volgend jaar een iPhone 14 Pro Max, maar dat zien we dan wel weer 
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Propagandafilmpje
Technisch gesproken loop ik er er nog niet mee op zak aangezien hij volgende week pas geleverd wordt, maar hij is besteld en afgerekend.
Maar goed trouwens dat ik 4 jaar heb kunnen sparen terwijl ik mijn OnePlus 6 bleef gebruiken, want het is niet leuk meer wat het kost. Ik ga hem óf 5 jaar houden of volgend jaar alweer doorverkopen als er een USB-C iPhone mocht komen ipv portless. Dat moet ik nog maar even zien.
Wel erg benieuwd naar de camera. Moet zeggen dat ik ook wel verrast was hoe ze van die pill cutout (die in plaats van de notch is gekomen) iets tofs hebben kunnen maken. Het oogt creatief, en de meeste tech vloggers zien er wel brood in.
Oh ja, en ik heb een iPhone 12 mini 'van de zaak', maar dat scherm bleek te klein om aan te kunnen wennen; die wordt dus eigenlijk niet gebruikt. Misschien eens kijken of ik die niet kan ruilen tegen een groter scherm android, aangezien mijn OP6 geen security updates meer krijgt.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12834 votes
SInds een maandje een Xiaomi Mix 4, aangezien ik zeer tevreden was van de 2S. Enige probleem tegenwoordig zijn de batterijen van smartphones. Met m'n 2S was verder niks mis, maar de batterij was helemaal choco, dus dan is zo'n ding ook niet meer echt bruikbaar.
Geen notches/camera cutouts vooraan trouwens, gewoon scherm. En voor de helft van de prijs. 
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Heel veel telefoon voor je geld inderdaad!
Kon je de batterij niet vervangen voor 70 euro ofzo? Dat zou ik hebben gedaan als mijn OP6 eerder was gaan bokken, maar tot mijn verbazing heb ik nog steeds dezelfde batterij erin als mei 2018, en altijd nog einde van de dag gehaald (mits volledig opgeladen). Op zich vind ik dat vaak wel de moeite, als de telefoon verder nog goed is,
Van die 14 pro max moet de batterij overigens vrij episch zijn, maar is vooral hopen dat hij dat na 2 jaar nog voldoende is 
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12834 votes
Kon je de batterij niet vervangen voor 70 euro ofzo?
Probleem met de Xiaomi Mix lijn is dat die hier niet zomaar te koop zijn, dus vind je ook niet makkelijk (betrouwbare) shops die zo'n batterijen kunnen vervangen. Die 2S was ook maar 300EUR en bijna 4 jaar oud, en ik had geen zin om me op vakantie nog bezig te houden met een telefoon die zomaar leeg kon lopen. Verder kon het financieel ook allemaal wel, dan kies ik al snel voor de meest makkelijke oplossing