• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.347 votes
Profile

Met welke mobiel loop jij op zak?

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

rep_robert wrote:

Al vergeet iemand als Metalfist eigenlijk hoe handig het wel niet is om zo'n ding te hebben. Het zal je vies verbazen wat de mogelijkheden van zo'n ding is. Je kan er werkelijkwaar alles mee. Van de bonusaanbiedingen van de Albert Heijn tot aan de Treintijden. Maar ook bankieren via de telefoon is voor mij echt een godsgeschenk, het gaat nog sneller dan online. Ook erg fijn is bijvoorbeeld Shazam, wanneer ik een leuk nummer hoor dan tik ik op luisteren en binnen een paar seconde weet ik hoe het nummer heet, wie het zingt, waar ik het kan kopen, de discografie, recensies, tournee info en staan er links naar Spotify en Youtube.

Een laptop is eigenlijk ouderwets. Ik merk zelf ook al dat je veel minder aan de pc gekluisterd zit dankzij een smartphone. Nadeel is dat je soms teveel ermee bezig bent.

Het zal waarschijnlijk zijn zoals Onderhond maar ik zie echt niet in wat ik hieraan zou missen. Neem nu Shazam. Ik luister geen radio (de autoradio is al zo'n 6 jaar stuk) en voor de rest heb ik mijn iPod. Ik luister amper muziek (ik zou niet weten waar ik het moet horen) want hetgeen ze op de radio spelen is mijn stijl niet. Hoor ik toch eens een nummer, dan vertrouw ik op mijn eigen geheugen om een stuk tekst te onthouden of het nadien op te zoeken op de site van de radiozender zelf. De discografie, recensies en dergelijke moet ik echt niet meteen zien.

Een laptop kan misschien voor de gewone gebruiker ouderwets zijn maar als Informaticus is het wel een erg belangrijk ding. Als je de laptop ook alleen maar gebruikt voor Facebook en Twitter, dan kan ik me voorstellen dat je met een smartphone genoeg hebt.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Maar in België lopen ze dus een stuk achter?

In België is (lange tijd) koppelverkoop niet toegestaan, met andere woorden een abonnement staat los van de aankoop van de telefoon. Wie een iPhone wil betaalt dus steeds de volle prijs.

Verder zal het je verbazen hoeveel je van die zaken ook even makkelijk zonder smartphone kan. Zo'n ding creert gewoon een zekere afhankelijkheid. Ik heb er verder ook niks tegen, vind ze gewoon te duur voor wat ze uiteindelijk aan meerwaarde bieden. "Rommel" als Shazam, treintijden of Albert Heijn behoren echt niet tot de zaken die mijn leven er beter op maken, dus om daar nu 600EUR voor neer te tellen ..

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Onderhond wrote:

Verder zal het je verbazen hoeveel je van die zaken ook even makkelijk zonder smartphone kan. Zo'n ding creert gewoon een zekere afhankelijkheid. Ik heb er verder ook niks tegen, vind ze gewoon te duur voor wat ze uiteindelijk aan meerwaarde bieden. "Rommel" als Shazam, treintijden of Albert Heijn behoren echt niet tot de zaken die mijn leven er beter op maken, dus om daar nu 600EUR voor neer te tellen ..

Dat is nu exact wat ik bedoel

$pecial

• 1147 messages
  • 553 votes

Tuurlijk, het is een overbodige luxe. Zo kan je aan de gang blijven bij zo veel producten.

Ik zou in ieder geval niet zonder meer kunnen, evenals een tablet. Als iemand vraagt aan een laptop heb je toch genoeg? Dan zou ik je gelijk geven om vervolgens weer mijn tablet te pakken, die ik gewoon elke dag intensief gebruik.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Op het werk liggen een aantal tablets, maar zie die dingen absoluut niet als laptopvervangers. Beetje goedkope single-task toestelletjes zijn het. Genoeg voor wat oudere mensen die enkel fullscreen surfen en hun mailtjes checken, maar als desktop/laptop user toch echt nog een paar maatjes te licht.

En inderdaad, eens je zo'n ding hebt vind je altijd wel een aantal functies waardoor je het klaarblijkelijk niet meer kan missen. Daarom kan je als bewuste mens beter even wachten tot je het écht nodig hebt, spaart je een hoop geld uit

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Onderhond wrote:

(quote)

In België is (lange tijd) koppelverkoop niet toegestaan, met andere woorden een abonnement staat los van de aankoop van de telefoon. Wie een iPhone wil betaalt dus steeds de volle prijs.

Iedereen betaalt overigens nog de hoofdprijs voor Iphones. Als Apple ergens goed in is dan is het wel in het mensen teveel laten betalen voor hun producten. Die Iphone 4S ligt al sinds oktober hier in de winkel, maar je moet nog gewoon veel geld bijbetalen bij een abonnement als je zo'n telefoontje wilt. Ter vergelijking, een Samsung Galaxy SIII krijg je gratis bij een abonnement en is een halve maand uit.

En zo gaat het met alle Apple producten. Nergens compatible mee, behalve hun eigen producten. Duur grapje als je een Apple fan bent

Wilde hier op stage laatst een Macbook aansluiten op een groot beeldscherm die we gebruiken voor presentaties. De aansluiting past op alle pc's en laptops...behalve bij...uiteraard...Apple. Daar moet je weer een speciaal verlengstuk van tig Euro's bij kopen. Maar dat is een ander verhaal

En natuurlijk zijn veel dingen geen life changers en kan je best zonder. Maar vooraf zeggen dat je er niets mee doet is ook wel weer erg extreem. Het is namelijk erg lastig om er niets mee te doen wanneer je wel zo'n ding hebt. Het zijn gewoon nuttige apps, maar niet onmisbaar wanneer je geen smartphone hebt. Alleen dan is de vraag, moet je dan wel de hele dag achter je laptop zitten? Een laptop/pc maakt ook afhankelijk. En in dezelfde vorm als een smartphone. Als ik één ding wel kan zeggen is dat een smartphone er voor zorgt dat je wel met je luie reet achter die laptop/pc wegkomt(behalve op stage dan ). En dankzij Whatsapp ben ik meer in contact gekomen met mijn huidige vriendin, omdat je altijd zuinig aan moest doen met smsjes, iets wat nu niet meer hoeft. Dus voor mij heeft een smartphone mijn leven eigenlijk veranderd haha.

Wat is trouwens de reden waarom er geen koppelverkoop is/was toegestaan? Die telefoons zijn natuurlijk allemaal veel te duur om los te kopen, dus ik snap waarom het voor veel mensen niet aantrekkelijk is. Voor datzelfde geldt heb je pc's en laptops.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Op deze manier kunnen bedrijven bijvoorbeeld concurrenten uit de markt drukken, wat de marktwerking verstoort. Een andere reden is om consumenten te beschermen. Met koppelverkoop is het gemakkelijk voor verkopers om consumenten meer te laten betalen dan ze eigenlijk willen. Eerst wordt de consument gelokt met een goedkoop product en als hij besloten heeft het product te kopen, wordt er even bij verteld dat hij dan ook een ander, vaak erg duur product erbij moet nemen. Veel mensen zijn dan niet meer in staat het aanbod af te slaan, ook al weten ze dat het niet zo goedkoop meer is.

In België (De Wet op de handelspraktijken, Afdeling 5 [2]) is de wetgeving op dit vlak veel strenger. Het is bijvoorbeeld niet toegestaan om GSM's uitsluitend samen met een bepaald telefonie-abonnement te verkopen, wat in Nederland wel kan. In 2009 besliste het Europees Hof van Justitie dat het Belgisch verbod op koppelverkoop in strijd is met het Europese recht.[3] Vanaf 23 april 2009 mag geen enkele rechtbank in België iemand nog veroordelen wegens koppelverkoop.

In Nederland gaan ze soms wel erg ver trouwens. PlayStations die bij zetels aangeboden worden enzo ... maar inderdaad, in België leeft die mentaliteit niet zo, waardoor we nogal wat geld neertellen voor die telefoons. Moet wel gezegd dat je na die 2 jaar meestal wél goedkoper af bent hier.

Mensen die zeggen dat ze er niks mee kunnen zeggen dat meestal ook gewoon ter zelfverantwoording/zelfbescherming. Je zal jezelf maar overtuigen dat je zo'n ding echt nodig hebt, ben je weer een hoop geld kwijt

Fortune

• 4314 messages
  • 2772 votes

Las laats een krantenbericht dat 90% zich verloren voelt zonder hun telefoon. Dan vraag ik me wel af in hoeverre hun zich verloren voelen maar dat de telefoon een belangrijk product waar je afhankelijk van word is wel duidelijk.

Ikzelf, gebruik mijn Android alleen maar om e-mails te bekijken en een beetje op internet te surfen en zelfs dat is niet nodig, kan net zo goed wachten tot ik thuis ben maar het is gewoon een leuke tijd doder zo'n telefoon, meer niet.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

Moet wel gezegd dat je na die 2 jaar meestal wél goedkoper af bent hier.

Na twee jaar loopt je abonnement meestal af en kan je overschakelen op een veel goedkoper sim only abonnement. Moet alleen je telefoon nog wel goed zijn natuurlijk. Nadeel is ook dat de markt zo snel veranderd. Ik heb nu een aantal maanden de Nokia Lumia 800 maar over twee jaar is er natuurlijk Windows Phone 8 en telefoons die veel kunnen wat die van mij niet kan. Bovendien zal WP7 dan wel al lang dood zijn en zal ik dus wel over moeten schakelen op een ander toestel.

Ik merk dat, nu ik een smartphone heb, ik minder achter de pc zit. MovieMeter en je mail checken gaat prima op zo'n ding.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Zaken checken wel, actief deelnemen gaat een stuk lastiger. Die on-screen keyboarden zijn maar magere vervangingen.

$pecial

• 1147 messages
  • 553 votes

Kwestie van gewenning. Een iPad neem ik makkelijker mee dan een notebook. Super voor mijn opleiding. Alle pdfjes erop, aantekeningen etc. Makkelijker te lezen en rustiger dan op een notebook of pc scherm.

Batterij duur van 10 uur is ook nog eens erg mooi. Ik raak de pc alleen nog aan als ik verslagen moet verwerken en een muis en toetsenbord prefereer.

Een tablet is zeker geen vervanger maar een mooie toevoeging waar ik niet meer zonder kan.

Smartphone idem. Ik maak ontzettend veel foto's, heb altijd mijn documenten bij de hand via dropbox, Facebook, whatsapp, browsen, mail, agenda.

Daarnaast kosten een echte high end telefoon ~ €600,- maar een leuke mid end heb je zeker onder de €300,- . En dan heb ik het over losse verkoop. Onzin dat ze allemaal een vermogen kosten.

Wel moet ik vermelden dat de nieuwe mobiele telefonie abbo's schrikbarend duur zijn geworden! Ik zou al een nieuwe telefoon mogen uitkiezen bij verlenging van mijn abonnement, maar deze ronde wordt het mooi een simonly abonnement.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Willen die tablets échte leesapparaatjes worden moeten ze eerst maar een keer af van die afschuwelijke glossy schermen. Benieuwd in hoeverre die nieuwe Retina schermen dit gaan oplossen. Gaat nog net in een goed verduisterde ruimte, maar daarbuiten vind ik het niet prettig lezen.

Voor bepaalde gevallen inderdaad wel een leuke aanvulling en soms ook gewoon erg nuttig, maar het blijft voor mij teveel een single-function apparaat in plaats van een echte computer en daarom ook gewoon veel te duur. Voor wat een iPad nu kan zou ik 100EUR geven, alles daarboven vind ik gadgethype.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Zojuist mijn eerste smartphone aangeschaft, de Samsung Galaxy Ace. Alleen omdat mijn oude mobiel na zo'n 10 jaar is gesneuveld, had hem graag nog wat jaartje gegunt..

Moet zeggen dat ik er toch wel het nut van in zie. Vooral een agenda kan nog wel eens handig zijn Maar ook dingen als maps, buienradar, ns.nl, mail en facebook zie ik me wel gaan gebruiken.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Ik heb trouwens geen afkeer van smartphones an sich. Wel heb ik in de praktijk zo vaak gemerkt dat het sociale contact (IRL dus) in de weg staat. Mensen die middenin een gesprek ineens op hun schermpje staren. Constant hun mail checken. Tijdens een conversatie gaan zitten facebooken. Enorm asociaal, maar blijkbaar dus geacepteerd. Want ook mensen van wie ik het niet zou verwachten doen het te pas en te onpas. Ik ben gewend soms nieteens me telefoon op te nemen wanneer ik met iemand in gesprek ben, puur omdat je een conversatie niet wil afbreken.

Hopelijk verander ik niet in zo'n 'multi-functie-monster'

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Zo multi zijn die mensen niet, want als ze op het schermpje kijken hebben ze meestal geen aandacht meer voor hun conversatiepartner. Erger vind ik die mensen die echt alles wat naar bovenkomt in een conversatie willen opzoeken en daarna moeten tonen dat ze het gevonden hebben.

Ik heb verder ook niet bepaald wat tegen het apparaat zelf, vind die dingen alleen nog wat te simpel, zeker gezien de prijs die daar tegenoverstaat. Daarbij ben ik ook niet iemand die z'n telefoon overal mee naartoe sleurt. Ik hou er wel van af en toe gewoon onbereikbaar te zijn.

En wat zo'n buienradar betreft, typisch zo'n voorbeeld van informatie die mensen graag hebben maar uiteindelijk weinig mee kunnen. In bepaalde gevallen kan je nog wel beslissen iets wel/niet te gaan doen, maar meestal weet je gewoon op voorhand dat je nat zal worden, zonder daar verder invloed op te kunnen uitoefenen.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Eens. Vaak genoeg 'vergeet' ik mijn mobiel mee te nemen. Op vakantie zet ik het ding geheel uit, en als mensen me echt willen bereiken spreken ze wel wat in/ sturen ze me een mail.

En inderdaad, dat trivia opgezoek is vaak ook echt conversatie-dodend. Moet je ineens een halve minuut gaan wachten, terwijl het er sowieso al niet toe doet wat wordt opgezocht.

Maar ik zie dus zo vaak vrienden 'stiekem' naar het schermpje staren, waarschijnlijk omdat er een mailtje binnen is gekomen. En als ik er dan wat van zeg is het zo van 'ja. hmm? ik hoor je wel. hmm?'

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

danuz wrote:

Ik heb trouwens geen afkeer van smartphones an sich. Wel heb ik in de praktijk zo vaak gemerkt dat het sociale contact (IRL dus) in de weg staat. Mensen die middenin een gesprek ineens op hun schermpje staren. Constant hun mail checken. Tijdens een conversatie gaan zitten facebooken. Enorm asociaal, maar blijkbaar dus geacepteerd. Want ook mensen van wie ik het niet zou verwachten doen het te pas en te onpas. Ik ben gewend soms nieteens me telefoon op te nemen wanneer ik met iemand in gesprek ben, puur omdat je een conversatie niet wil afbreken.

Hopelijk verander ik niet in zo'n 'multi-functie-monster'

Het erge is dat mensen die niet eens sociaal zijn opeens heel sociaal lijken op Facebook, Twitter o.i.d.

In het dagelijkse leven komt er geen woord uit, terwijl hun social media vol gespamd staat met onzin berichten, foto's etc.

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Onderhond wrote:

Zo multi zijn die mensen niet, want als ze op het schermpje kijken hebben ze meestal geen aandacht meer voor hun conversatiepartner. Erger vind ik die mensen die echt alles wat naar bovenkomt in een conversatie willen opzoeken en daarna moeten tonen dat ze het gevonden hebben.

Ik heb verder ook niet bepaald wat tegen het apparaat zelf, vind die dingen alleen nog wat te simpel, zeker gezien de prijs die daar tegenoverstaat. Daarbij ben ik ook niet iemand die z'n telefoon overal mee naartoe sleurt. Ik hou er wel van af en toe gewoon onbereikbaar te zijn.

En wat zo'n buienradar betreft, typisch zo'n voorbeeld van informatie die mensen graag hebben maar uiteindelijk weinig mee kunnen. In bepaalde gevallen kan je nog wel beslissen iets wel/niet te gaan doen, maar meestal weet je gewoon op voorhand dat je nat zal worden, zonder daar verder invloed op te kunnen uitoefenen.

rep_robert wrote:

(quote)

Het erge is dat mensen die niet eens sociaal zijn opeens heel sociaal lijken op Facebook, Twitter o.i.d.

In het dagelijkse leven komt er geen woord uit, terwijl hun social media vol gespamd staat met onzin berichten, foto's etc.

Inderdaad, ik ken het allemaal en het is fucking irritant. Ikzelf zoek alleen wat op als ik een film zit te kijken en ik een acteur of actrice zie en denk van: "Shit, wie is dat ook alweer? Even op IMDB checken.." Ik ken een gozer die zowat de helft van de tijd op zijn mobieltje zit te kijken, ook bijvoorbeeld als ik de enige andere ben die bij hem in de buurt is. Zelfs op de fiets (of scooter, of auto) moet er constant op de smartphone worden gekeken, moet je voor de grap maar eens kijken. Ik durf wel te wedden dat meer dan de helft van de fietsers niet op de weg let, maar op zijn mobieltje. Flirten in de trein is zowat onmogelijk, want elke meid heeft voor 90-95% van de treinreis haar ogen gericht op haar schermpje.

Ik vind vooral WhatsApp de reden om een smartphone te hebben. Lekker gratis berichtjes sturen. Ik stuur in totaal nog naar twee of drie mensen sms'jes. Daarnaast kan het internet goed uitkomen (ik heb bijvoorbeeld geregeld gebruik gemaakt van 9292.nl).

Social media heb ik niks mee. Vind het vreselijk zelfs. Het boeit me echt geen ene flikker wat die en die persoon op dit en dat moment aan het doen is. En ik voel al helemaal niet de behoefte om er zelf wat op te zetten. Vind het een beetje een vorm van walgelijke zelfverheerlijking ook ("kijk mij eens tof zijn"). Door social media en smartphones is de wereld juist heel asociaal geworden.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Eindelijk een beslissing gemaakt voor een nieuwe gsm/smartphone. Het wordt de Nokia E5 voor 115 euro, erg mooi toestel voor die prijs lijkt me.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Nokia opzich is degelijk, ook al is het Symbian OS redelijk achterhaald. Maar jij hechtte niet heel veel waarde aan al dat nieuwe gedoe dacht ik, dan heb je denk ik wel een prima toestel in huis gehaald.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Ik moet het nog gaan halen maar dat komt er waarschijnlijk morgen wel van. Heb nu een maandje de E71 gehad (geleend van een kameraad) en daar ben ik erg content van. Nokia E5 is praktisch hetzelfde qua gebruik dus dat komt wel goed.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

De Samsung Galaxy SIII

(afbeelding)

Even gedubt tussen deze en de One X, maar feit dat deze zo makkelijk open te maken is voor een andere batterij en de mogelijkheid tot toevoegen van een SD kaart hebben we over de streep getrokken. Z'n geld meer dan waard, Entertainment centre, fototoestel, telefoon, game console, workstation in één.

kos

• 46688 messages
  • 8846 votes

Heeft niet elke telefoon tegenwoordig de toevoeging van een SD kaart?

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

De One X dus niet. 32gb intern en that's it.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Moest wel even lachen bij "workstation" en "entertainment center". Dan moet je je standaarden niet te hoog leggen.

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

Onlangs nog een discussie gehad met iemand die de conclusie trok dat ik 'niet van deze wereld meer ben', omdat mijn telefoon geen internet heeft en ik dus geen What'sApp heb. Ondenkbaar was het. Daarbij kreeg ik de vragen waarom ik nog steeds rondloop met een mobiel "van voor de oorlog" ("hij doet het nog" schijnt geen geldig argument te zijn) en waarom ik 'm soms gewoon thuis laat liggen als ik weg ben. Het argument 'je laat je baby toch ook niet in de auto liggen' werd nog niet niet gebruikt.

Ben er inmiddels meer dan zat van dat bijna iedereen vastgeklampt zit aan zijn of haar telefoon en echt voortdurend op dat scherm loopt te turen. Je kunt nergens meer lopen of je ziet sowieso de helft van de mensen met een telefoon in de hand. En veel erger nog, zit je op het terras met iemand, krijg je zonder dat je het wil een telefoon onder je neus gedrukt omdat je dat grappige Facebook plaatje écht even moet bekijken. Of als je tijdens een gesprek even een naam niet meer kan herinneren, wordt binnen vijf seconden de telefoon gepakt om Google te raadplegen. En zodra het antwoord is gevonden, moet toch ook even de mail, buienradar, twitter en youtube bekeken worden. Want ja, je hebt 'm nu toch voor je. Wellicht een idee om het rookverbod in te ruilen voor een mobielverbod in de horeca. Kun je in ieder geval weer eens een fatsoenlijk gesprek hebben.

En ook in de winkel krijg je vreemde blikken als je geen touchscreen of internet op je mobiel wil. Moest een tijdje geleden mijn abonnement verlengen en de verkoper vond het vreemd dat ik na het internet óók hun geweldige aanbieding van 3000 sms'jes per maand extra afsloeg. En dat voor maar 5 euro per maand erbij! Het zal wel aan mij liggen, maar wat moet een mens in hemelsnaam met 3000 sms'jes extra per maand? Zo wordt je mobiele telefoon inderdaad een dagtaak, als je 100 sms'jes per dag moet versturen. Hmm, dan ben ik toch maar liever een ouwe zeikerd. Met vooroorlogs mobieltje.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Phoenix wrote:

De Samsung Galaxy SIII

(afbeelding)

Even gedubt tussen deze en de One X, maar feit dat deze zo makkelijk open te maken is voor een andere batterij en de mogelijkheid tot toevoegen van een SD kaart hebben we over de streep getrokken. Z'n geld meer dan waard, Entertainment centre, fototoestel, telefoon, game console, workstation in één.

Wat ben je maandelijks kwijt voor de S3? Die wil ik ook heel graag.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Chainsaw: komt vooral omdat die dingen zichzelf onmisbaar maken, eens je er een tijdje mee rondloopt. Zolang je ze niet hebt, mis je ze ook niet.

Al ga ik er eind dit jaar ook wel aan, m'n werk laat het eigenlijk al een tijdje niet meer toe om geen ervaring met die dingen te hebben. Nu het web zich ook in het smartphone wereldje genesteld heeft mis je gewoon teveel aan gebruikerservaring om nog een goeie website te kunnen bouwen zonder dat hij ook goed werkt op allerhande phones en ander draagbaar speelgoed.

Dan maar hopen dat er tegen die tijd een paar fijne Win8 phones op de markt zijn. Die SIII laatst in het wild gezien en je loopt er aardig mee voor schut imo.

SilverGun

• 1151 messages
  • 818 votes

Ik loop momenteel rond met de iPhone 4S. Qua algehele gebruikerservaring wat mij betreft nog steeds een stukje verfijnder en robuuster dan de directe concurrentie. In combinatie met het goedkoopste T-Mobile abonnement ook niet echt duur uiteindelijk. Met 150 minuten kom ik prima de maand door en de datalimiet van 500 MB haal ik bij lange na niet omdat ik op veel plekken wifi kan gebruiken.

Erg geschikt om onderweg nieuws, artikelen, forumtopics en Twitter te checken en muziek/podcasts te luisteren. Verder een hoop interessante en goedkope games die op innovatieve wijze gebruikmaken van touchscreen en/of gyroscoop. Schiet van zichzelf prima foto's en gecombineerd met bewerkings-apps als Snapseed zijn resultaten te behalen die zich met gemak kunnen meten met die van een goede compactcamera.

Ik kan niet zeggen dat het ding een negatieve invloed heeft op m'n sociale leven. Waar ik zonder de smartphone wat doelloos door een krantje bladerde onderweg in de trein, doe ik nu gericht dingen die anders pas thuis hadden gekund. In goed gezelschap denk ik er ook niet aan om even de mail te checken of zo. Het is maar net hoe je er gebruik van maakt, maar ik vind het wel degelijk een zinvolle aanvulling op de dagelijkse routine.

kos

• 46688 messages
  • 8846 votes

Een smartphone zonder sd kaart toepassing lijkt me echt behoorlijk ruk trouwens.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.