- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Met welke mobiel loop jij op zak?
Met welke mobiel loop jij op zak?
$pecial
-
- 1147 messages
- 553 votes
Als ik ze beiden even snel bekijk zal ik zeker voor de Acer gaan. Iets groter scherm, betere camera, meer RAM (het dubbele!). Plus vind ik hem persoonlijk er beter uit zien. Ik zie dat 'ie ook een paar tientjes duurder is dan de Galaxy Y, maar gezien de betere punten zou ik er dat voor over hebben.
Ik kijk nu puur naar de specificaties. Als ik een toestel of andere hardware ga kopen dan struin ik het internet af naar reviews etc en maak dan een beslissing!
Succes met de aankoop!
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Als ik ze beiden even snel bekijk zal ik zeker voor de Acer gaan. Iets groter scherm, betere camera, meer RAM (het dubbele!). Plus vind ik hem persoonlijk er beter uit zien. Ik zie dat 'ie ook een paar tientjes duurder is dan de Galaxy Y, maar gezien de betere punten zou ik er dat voor over hebben.
Ik kijk nu puur naar de specificaties. Als ik een toestel of andere hardware ga kopen dan struin ik het internet af naar reviews etc en maak dan een beslissing!
Succes!
, het gaat om een prepaid pakket 99,99 inclusief 40 euro beltegoed.Met dus een Acer liquid.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
3 telefoons aangeschaft?
Dreiecke
-
- 2768 messages
- 902 votes
Ja, ziet er zeker goed uit
vergeleken met de reserve telefoon van tig jaar geleden die ik nu weer even gebruik
(omdat die dingen best vaak te snel stuk gaan in mijnn ervaring helaas :/ )
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Touch screen, bah! Volgende GSM die ik terug koop moet echt een toetsenbord hebben 
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Touch screen, bah! Volgende GSM die ik terug koop moet echt een toetsenbord hebben
$pecial
-
- 1147 messages
- 553 votes
Vind de hedendaagse touch screens toch zeer prettig werken. Typen is wennen en daar blijft een fysiek toetsenbord toch wel suprieur aan, maar met browsen, door je apps scrollen etc. alles is prettiger werken met een touch screen.
De iPad gebruik ik ook sinds de eerste generatie en het werkt allemaal verdomd goed. Nee ik mis het fysieke toetsenbord niet meer.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ik heb zelf de Samsung Corby en is ook mijn eerste touch screen. Ik ben echter niet het type dat gebruik maakt van apps en al die andere toeters en bellen dat er rond hangen maar gebruik mijn GSM echt alleen maar voor bellen, SMS en een occasionele foto. Alleen heb ik de indruk dat mijn touchscreen mijn 'snelheid' compleet niet kan volgen en dus de helft van de tijd random toetsen ligt in te duwen die ik 3 woorden geleden heb gebruikt. En laat me nog niet beginnen over de invloed van regen! Verschrikkelijk 
Alles van Apple vind ik ook te duur voor wat het is met uitzondering van de classic iPod, die zou ik echt niet kunnen missen.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Hoe kan ik die sites van poker rotzooi verwijderen van mijn bureaublad van mijn telefoon, zo noem ik het maar even, het is zonder mijn toestemming neergezet.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ik ben mijn touchscreen nu echt beu aan het geraken en zag in de MediaMarkt de BlackBerry Curve 8520 voor 99 euro liggen. Nu heb ik zelf nog geen ervaring met BlackBerry maar ik heb er al wel wat goede dingen over gehoord en de reviews op het internet spreken me ook wel aan. Iemand goede/slechte ervaringen gehad?
kos
-
- 46690 messages
- 8846 votes
Ik heb al heel lang een Blackberry en heb er louter goede ervaringen meer, maar het bedrijf begint inmiddels wel zn standaard te verliezen. Dus erg lang zou ik er niet mee doorgaan.
$pecial
-
- 1147 messages
- 553 votes
Blackberry werkt prima, zolang het duurt. In mijn omgeving ken ik niemand die een langere tijd met een Blackberry heeft gedaan. (>1 jaar)
Maar een Corby is met alle respect wel een erge budget telefoon.. Dat daar een belabberd touch screen inzit is niet zo gek. Ik denk dat je een verkeerd beeld hebt gekregen van touch hier door.
Nokia Lumnia 610 is de moeite waard om te bekijken voor een goede prijs kwaliteit verhouding.
Daarnaast 99€ voor een BB kan je geen buil aan vallen.
kos
-
- 46690 messages
- 8846 votes
Mwa, ik heb m al bijna 2 jaar. Bijna einde abonnement. Nooit 1 probleempje gehad. En ik gebruik hem echt enorm intensief.
ben overigens ook geen fan van touchscreen.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Een telefoon mag van mij ook maar maximaal zo'n 120 euro kosten (ik gebruik dat ding toch alleen maar voor occasioneel internet, bellen en SMS) en de Corby viel toen in die categorie en kreeg goede reviews. Daar kwam dan ook eens bij dat ik snel een vervangtoestel nodig had want de vorige was gestolen. In ieder geval, persoonlijk vind ik dat je voor die prijs toch wel iets degelijk zou mogen verwachten..
@Kos: wat bedoel je met juist met 'zijn standaard verliezen'?
$pecial
-
- 1147 messages
- 553 votes
Dan zou ik ook voor een Blackberry gaan als je je telefoon minimaal gebruikt en op je budget wilt letten. Rond die prijs zou ik ook niet zo snel een telefoon pakken met een touch screen.
Ik heb namelijk een keer een HTC touch diamond II gehad met Windows mobile 6.5.. Daar word ik soms nu nog zwetend van wakker als ik er aan denk. Vervolgens ook ruim een jaar een Blackberry Bold 9700 gehad, omdat ik geen touch screen wilde,totdat het scherm het begaf.
Nu een Galaxy sII, echt een top ding!
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ik ben wat aan het rondzoeken nog maar ik heb de indruk dat RIM het precies wel vrij slecht is aan het doen. Misschien best toch nog maar eens een nachtje over slapen 
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
True, voor 120 Euro krijg je nog geen telefoon met een hoogwaardig touch screen. Daarnaast zijn die smartphones allemaal ook een stuk slomer. Je moet toch echt het plafond iets hoger leggen.
Als je in die prijscategorie zoekt dan zul je niet geheel tevreden zijn denk ik. Die Samsung Galaxy Corby's, Aces en Y toestelletjes zijn allemaal lang niet te vergelijken met de duurdere toestellen.
Wanneer je met zo'n Samsung hogerop gaat zoeken (Galaxy Plus(ruim 250 euro) dan zie je pas wat een smartphone met een fatsoenlijk scherm wel aan kan. Heb je ook vrienden met een beter toestel? Misschien kan je even op hun telefoon mee spieken.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ik heb al eens wat rond gehoord maar de meesten zweren ook nooit meer een touch screen te gebruiken. Met uitzondering van één iemand die de Sony Xperia S heeft gekocht maar met een prijs van meer als 400 euro pas ik wel. En sorry, maar voor gewoon te bellen en SMS ga ik echt geen prijs hoger als 150 euro betalen. Internet gebruik ik eens erg occasioneel (als ik een adres van een winkel moet opzoeken of iets dergelijks) dus daar hoef ik het ook niet voor te doen.
kos
-
- 46690 messages
- 8846 votes
..
@Kos: wat bedoel je met juist met 'zijn standaard verliezen'?
Nou, tot voor een paar jaar terug werden veel applicaties etc aangepast op Blackberry naast apple en Android.
Dat is wel zo'n beetje voorbij. Ik heb niet echt het idee dat daar nog verandering in gaat komen, het gaat ook niet bepaald best met het bedrijf helaas.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
Ik heb al eens wat rond gehoord maar de meesten zweren ook nooit meer een touch screen te gebruiken. Met uitzondering van één iemand die de Sony Xperia S heeft gekocht maar met een prijs van meer als 400 euro pas ik wel. En sorry, maar voor gewoon te bellen en SMS ga ik echt geen prijs hoger als 150 euro betalen. Internet gebruik ik eens erg occasioneel (als ik een adres van een winkel moet opzoeken of iets dergelijks) dus daar hoef ik het ook niet voor te doen.
Blijf het raar vinden. Ik zie alleen nog maar mensen met touch screens. Je kan eigenlijk niet meer anders kopen(op Blackberry of blackberry copycats na). Ze werken allemaal als een tierelier en die trage touch screens die niet zo soepel werken vind je toch echt op de goedkopere toestellen in de prijsklasse van rond de 100 euro. Ik denk dan ook dat de mensen die erover klagen vooral in deze klassen van telefoons zitten. Wanneer je niet meer geld erin wilt investeren dan zal je wat dat betreft ook geen goede smartphone kunnen krijgen die aan de eisen voldoen.
Daarnaast kan je een telefoon ook in abbonementsvorm afsluiten natuurlijk. Een smartphone zonder internet kan je eigenlijk al invalide noemen.
Smsen is daarbij trouwens ook erg achterhaald. Met een internet abbonement kan je Whatsappen of Pingen(blackberry messenger). Als je echt nooit meer over je bundel heen wilt zitten zou ik juist internet gaan nemen.
Je moet echt met de tijd meegaan
Met de Corby's, Aces en Y'tjes kom je er gewoon niet meer. Dat zijn niet meer dan goedkope alternatieven voor de goede/betere smartphones.
Voor 20-30 euro per maand heb je al een goede mid-range toestel(beter dan goedkope toestellen, maar nog niet de kwaliteiten van zo'n nieuwe Samsung Galaxy SIII of een HTC One).
Enige probleem is eigenlijk tegenwoordig dat er zo ontzettend veel in die dingen zitten(het zijn net pc's) waardoor er wel is een probleem kan optreden. Dus af en toe hebben die dingen wel is een probleem wat je ook bij je pc/laptop kan vinden. Aan gebruiksvriendelijkheid ligt het niet meer in ieder geval.
Maar qua gebruiksgemak kan je telefoons dus in drie klassen verdelen.
Low-end
Mid-range
High-End
En het is maar net waarin je wilt gaan shoppen met je telefoons. Het is doorgaans gebruikelijker dat je voor de laatste twee categorieën abbonementen afsluit omdat de toestellen daar gewoon duurder zijn.
Als je het echt simpel wilt houden moet je gewoon een prepaid toestel van 30 euro kopen bij de Appie of zo
De smartphones in de low-end categorie zijn gewoon niet goed genoeg.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Maar ik vind het zelf belachelijk om als student een smartphone te hebben. Komaan, wat ga ik er mee doen? Eens een keertje Facebook of Twitter checken en daarvoor heb ik al twee laptops in huis. Het gebruik van internet (en andere smartphone extra's) zou van pas kunnen komen als ik effectief werk maar dat is momenteel nog niet. En ik vraag me ook in godsnaam af wat de meerwaarde zou zijn als iemand mijn kop te zien krijgt bij het babbelen, dan lijkt een sms of bellen me echt wel voldoende. En ik geloof je best dat ik inderdaad in een te lage prijsklasse zit om een fatsoenlijke touch te hebben maar sorry, ik ga echt niet het dubbele betalen om wat met mijn vingers op een scherm te duwen...
En met de tijd meegaan? Dat is werkelijk één van de grootste dooddoeners die ik ooit heb gehoord
En ik kom er nog altijd met mijn Corby, met uitzondering dat het touch screen gewoon kut is maar dat probleem lijkt me opgelost te zijn met een GSM met toetsenbord.
In ieder geval, ik ga de solden eens afwachten 
Jesper187
-
- 6434 messages
- 2462 votes
Ja en dat mensen je doodberichten met hun watsep
hoe treurig dat wanneer je even een kwartiertje niet op je telefoon kijkt je al 100 berichten gemist hebt. Ik moet er niet aan denken. Ik bel en sms met mijn ouwe frikandel en internetten en zulks doe ik wel op m'n laptop.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
In Nederland volop ja, in België proberen ze er volgens mij nog steeds een goeie weg rond te vinden. Koppelverkoop is lang verboden geweest hier. Geen idee hoe het nu zit, maar zie toch af en toe bepaalde acties waar je iPads "bijkrijgt" enzo, dus er zullen wel wat juridische gaatjes zijn.
Verder is een smartphone vooral gewenningsluxe. Eens je het hebt kan je eigenlijk niet meer zonder, zolang je er geen hebt zie je het nut er niet van in.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
Dat is het inderdaad.
Al vergeet iemand als Metalfist eigenlijk hoe handig het wel niet is om zo'n ding te hebben. Het zal je vies verbazen wat de mogelijkheden van zo'n ding is. Je kan er werkelijkwaar alles mee. Van de bonusaanbiedingen van de Albert Heijn tot aan de Treintijden. Maar ook bankieren via de telefoon is voor mij echt een godsgeschenk, het gaat nog sneller dan online. Ook erg fijn is bijvoorbeeld Shazam, wanneer ik een leuk nummer hoor dan tik ik op luisteren en binnen een paar seconde weet ik hoe het nummer heet, wie het zingt, waar ik het kan kopen, de discografie, recensies, tournee info en staan er links naar Spotify en Youtube.
Een laptop is eigenlijk ouderwets. Ik merk zelf ook al dat je veel minder aan de pc gekluisterd zit dankzij een smartphone. Nadeel is dat je soms teveel ermee bezig bent.
Maar in België lopen ze dus een stuk achter? In Nederland heeft bijna iedereen boven de 18 eigenlijk een abbo. De ideale manier om dit soort peperdure toestellen voor een paar tientjes per maand te kunnen bezitten inclusief bellen en internet(en heel soms smsen).
Sms verkeerd neemt drastisch af in Nederland. Niemand met een smartphone doet het meer, behalve naar mensen die geen smartphone hebben.Daarom doen providers ook massaal gratis smsen in de bundels. Je betaalt eigenlijk alleen nog voor bellen en internetten. Smsen is altijd gratis.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
Ja en dat mensen je doodberichten met hun watsep
hoe treurig dat wanneer je even een kwartiertje niet op je telefoon kijkt je al 100 berichten gemist hebt. Ik moet er niet aan denken. Ik bel en sms met mijn ouwe frikandel en internetten en zulks doe ik wel op m'n laptop.
Dat zeggen alle zuurpruimen. Je kan gewoon je internet uitzetten. En dan alsnog, heb jij zulke bezeten mensen die 100 berichten naar jou toe sturen als je niet online bent?
Ik reageer wanneer ik zelf wil. Je kan het zo druk maken als je zelf wilt.