- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
kos
-
- 46692 messages
- 8849 votes
Mooie leeftijd bereikt, vol leven gehad, rust in vrede zou ik zeggen.
Verder heeft het voor mij ook niet al teveel nieuwswaarde.
stinissen (crew films & series)
-
- 23442 messages
- 76929 votes
duitsland 1 ard kun je verder kijken 
Kai
-
- 5164 messages
- 1001 votes
Dus een potje voetbal is belangrijker dan dit nieuws 
Nee maar, Bernhard op 7 zenders is ook wat onnodig.
3 is al meer dan zat.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Precies. Ik vind dat je zelf de keuze moet hebben.
chiquita
-
- 1109 messages
- 1683 votes
In de media staat Bernhard nu zeker dagen/weken lang centraal (verkiezing ergste oranje, Lockheed-affaire).
RIP ZKH Bernhard.
kos
-
- 46692 messages
- 8849 votes
Ik zie het nu pas: alle zenders die het nieuws berichten is inderdaad vrij belachelijk, maar dat krijg je in een medialand dat commercieel uitbuit 
jassonn
-
- 5303 messages
- 3233 votes
Ik lees het net hier op de site, het zat er aan te komen natuurlijk. Als ik het goed begrijp hoef ik de tv niet aan te zetten de komende dagen 
Rust in vrede.
*Edit*Heb tv toch even aangezet 
salvatore
-
- 1937 messages
- 3238 votes
ja best wel overbodig op zoveel nieuws. En dan net weer tussen een spannende voetbalwedstrijd. Iets te overdreven. Hij was ziek, het zat er al aan te komen en hij was 92. Maar ze gaan even vlak na zn dood zn hele geschiedenis vertellen. Zucht..
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Ja zeer jammerlijk maar laten we wel eerlijk zijn : het zat er ook wel een tijdje aan te komen hè.
(vond het wel een beetje nutteloos om de canal + premiere van Takeshi Kitano's Dolls hiervoor te onderbreken
)
Flipman
-
- 7109 messages
- 1141 votes
't Kan mij eigenlijk niet boeien dat Bernhard overleden is. Tenminste, ik had niks met die man, net als met die hele koninklijke familie. Ik bedoel, als ik overlijd, kom ik dan ook in alle kranten? Wat een onzin! Het zat er al aan te komen dat hij zou overlijden, dus als al die aandacht al nodig is, dan hadden ze die ook al een beetje kunnen verspreiden over de tijd voor zijn overlijden, vanaf het moment dat bekend was dat hij niet lang meer te leven had!
Anatolia
-
- 2666 messages
- 1511 votes
Ik bedoel, als ik overlijd, kom ik dan ook in alle kranten?
Nee, maar jij stond tijdens je leven ook niet in alle kranten.
Jij bent Flip uit Bakkeveen.
Hij Bernhard, Prins der Nederlanden, Prins van Lippe-Biesterfeld, Noble Seigneur en Graaf van Schwalenberg en Sternberg en een tijdje zelfs opperbevelhebber van de Nederlandse Strijdkrachten.
Dan mag hij van mij best in alle kranten komen te staan.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Niet vergeten dat hij ook stichter was van The World Wildlife Fund (natuur), Prins Bernhard Fonds, nu Prins Bernhard Cultuurfonds (kunst en wetenschap), Zilveren Anjers (cultuur), Orde van de Gouden Ark (fauna en flora), en mentor was van zovele andere menslievende stichtingen.
Wat die man gedaan heeft voor de Nederlandse economie is ongelooflijk. Daarvoor mag die man van mij in alle kranten komen te staan. Stop met hem te bekijken als een prins maar bekijk hem als 'mens'. Hij was een man naar mijn hart...
"Vaarwel, vaarwel! 't Verdriet van 't afscheid is zo zoet, dat ik 't vaarwel herhaal tot d'ochtend ons begroet."
William Shakespeare.
Flipman
-
- 7109 messages
- 1141 votes
Niet vergeten dat hij ook stichter was van The World Wildlife Fund (natuur), Prins Bernhard Fonds, nu Prins Bernhard Cultuurfonds (kunst en wetenschap), Zilveren Anjers (cultuur), Orde van de Gouden Ark (fauna en flora), en mentor was van zovele andere menslievende stichtingen.
Wat die man gedaan heeft voor de Nederlandse economie is ongelooflijk.
Ja, heel goed allemaal, maar omdat hij een lid was van 't koninklijk huis, iemand die profiteert van de belastibgcenten van de normale Nederlander en daardoor dus nooit hoeft te werken, hield ik me ook nietbezig met wat hij verder allemaal deed.
Toegegeven, al die fondsen die dankzij hem bestaan zijn geweldig (cultuur word door het Kabinet niet meer gewaardeerd, maar door hem wel). Maar dat wil niet zeggen dat ik hem heel erg zal missen, ofzo...
Kai
-
- 5164 messages
- 1001 votes
Ja, heel goed allemaal, maar omdat hij een lid was van 't koninklijk huis, iemand die profiteert van de belastibgcenten van de normale Nederlander en daardoor dus nooit hoeft te werken, hield ik me ook nietbezig met wat hij verder allemaal deed.
Toegegeven, al die fondsen die dankzij hem bestaan zijn geweldig (cultuur word door het Kabinet niet meer gewaardeerd, maar door hem wel). Maar dat wil niet zeggen dat ik hem heel erg zal missen, ofzo...
Ik wil niet veel zeggen hoor maar, die mensen van het koninklijkhuis werken allemaal keihard.
PatrickL
-
- 1586 messages
- 2398 votes
Niet vergeten dat hij ook stichter was van The World Wildlife Fund (natuur)...
Ongelooflijk hypocriet natuurlijk. Eén van zijn grootste hobby's was jagen. Hij heeft menig dier die hij via die organisatie wil beschermen voor de kop geschoten.
PatrickL
-
- 1586 messages
- 2398 votes
....
Ik wil niet veel zeggen hoor maar, die mensen van het koninklijkhuis werken allemaal keihard.
Er zijn zoveel mensen die hard werken, echter die kosten geen €95 miljoen aan belastingcenten per jaar. Bovendien betalen die netjes hun belasting omdat ze niet van Willem van Oranje afstammen.
Kai
-
- 5164 messages
- 1001 votes
Dat verschil is er nu éénmaal niet dat ik er mee eens ben. Maar ik wou alleen aangeven dat het niet zo is dat die mensen niks uitvoeren.
Quentin
-
- 10202 messages
- 8550 votes
Er zijn zoveel mensen die hard werken, echter die kosten geen ?95 miljoen aan belastingcenten per jaar. Bovendien betalen die netjes hun belasting omdat ze niet van Willem van Oranje afstammen.
PatrickL
-
- 1586 messages
- 2398 votes
Dat ook nog ja. Bij gebrek aan beter hebben ze maar één of andere Friese tak van de Oranjes benoemd tot troonopvolgers, de huidige Oranjes dus. Er schijnen nog wat echte rechtstreekse afstammelingen van Willem in Londen te wonen geloof ik.
Zelva
-
- 2188 messages
- 2702 votes
Er zijn zoveel mensen die hard werken, echter die kosten geen €95 miljoen aan belastingcenten per jaar. Bovendien betalen die netjes hun belasting omdat ze niet van Willem van Oranje afstammen.
Nu Prins Bernhard is weggevallen, gaat er weer 635.000 euro van de kosten af.
Voor de rest krijgen de leden van het Koninklijk Huis niet meer dan deze bedragen:
De Koningin € 3.879.000, waarvan 3160000 aan vergoeding van kosten.
De Prins van Oranje € 930.000
Prinses Máxima € 819.000
Als ik goed tel, maar daar ben ik erg slecht in, lijkt mij dat geen 95 miljoen. De Oranjes betalen ook gewoon belasting over hun privé-vermogen. Ook ministers en dergelijke worden via onze belastingcenten betaald, ik zie het probleem niet. 't Is toch echt niet zo dat het Koninklijk Huis de hele dag maar een beetje loopt te feesten op onze kosten.
Natuurlijk kost het Koninklijk Huis meer dan deze bedragen, maar een Republiek is voor deze sectie echt niet goedkoper. Onderhoud paleizen en monumenten zit er bij inbegrepen. Ook presidentsverkiezingen en (oud-)presidenten zijn schreeuwend duur. Net zoals het Koninklijk Huis moeten deze betaald en beveiligd worden.
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Beetje schaamteloze discussie bij dit topic.
PatrickL
-
- 1586 messages
- 2398 votes
Nu Prins Bernhard is weggevallen, gaat er weer 635.000 euro van de kosten af.
Voor de rest krijgen de leden van het Koninklijk Huis niet meer dan deze bedragen:
De Koningin € 3.879.000, waarvan 3160000 aan vergoeding van kosten.
De Prins van Oranje € 930.000
Prinses Máxima € 819.000
Als ik goed tel, maar daar ben ik erg slecht in, lijkt mij dat geen 95 miljoen.
Dan heb je niet echt goed op het nieuws gelet aangezien daarin laatst toch duidelijk werd vermeld dat de begroting voor 2005 voor het koninklijk huis €95 miljoen bedraagt.
Zelva
-
- 2188 messages
- 2702 votes
Dan heb je mijn bericht niet goed gelezen.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Ongelooflijk hypocriet natuurlijk. Eén van zijn grootste hobby's was jagen. Hij heeft menig dier die hij via die organisatie wil beschermen voor de kop geschoten.
Uit mijn vorig bericht: maar bekijk hem als 'mens'.
PatrickL
-
- 1586 messages
- 2398 votes
Uit mijn vorig bericht: maar bekijk hem als 'mens'.
Ik vond het ook best een sympathieke man, en ik wens de familie veel sterkte toe, echter dat wil niet zeggen dat ik voorstander ben van het Koninklijk Huis en dat Bernhard de heiligheid zelve is.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
En nu weer over de film graag. 
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
lol
Hadden we nog geen koningshuis-topic, waar deze discussie naar verplaatst kan worden? (Geen zin om zelf te zoeken)
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.