- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Voor de tweede maal in een paar jaar. Zeer pijnlijk voor de democratie... 
FX
-
- 931 messages
- 685 votes
Ik ben allang blij dat er een verdachte is aangehouden. Stel voor dat we nu weer allemaal speculaties moesten aanhoren de eerstkomende weken. Onze politie doet het zo slecht nog niet...ze waren er meteen bij! Ook wel eens prettig om te constateren.
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
AMSTERDAM - De 26-jarige verdachte in de moordzaak op Theo van Gogh bezit een Nederlandse en Marokkaanse nationaliteit en is woonachtig in Amsterdam. Dat heeft hoofdofficier van justitie De Wit dinsdagmiddag tijdens een persconferentie verklaard. Over het precieze motief van de dader wilde justitie geen mededelingen doen
nu.nl
In dat geval heeft Nu.nl verkeerd geciteerd. De nationaliteit van de dader kwam naar voren in een vraag van een journalist in de zaal. De hoofdofficier antwoordde daarop dat hij daar geen uitspraak over kon doen, omdat hij de nationaliteit nog niet wist. De dader was tot op dat moment nog niet verhoord.
Een later bericht van de kant van de politie suggereert ook (terwijl ik dit schrijf), dat het iemand zou kunnen zijn die zit expres als extreem-islamiet heeft gekleed/vermomd...
Ik ook... 
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
[quote]GFM schreef:
Wat is daar mis mee?
Phooze
-
- 2544 messages
- 597 votes
Las net dit ergens anders:
WTC ramp -> 11 september -> 9-11 -> alarmnummer Amerika
Moord van Gogh -> 2 november -> 11-2 -> alarmnummer Nederland
Ik heb het nog niet kunnen uitrekenen, maar ik las ergens dat het 911 dagen geleden is dat Pim Foruyn is vermoord.
Ook wel bizar.
FX
-
- 931 messages
- 685 votes
In dat geval heeft Nu.nl verkeerd geciteerd. De nationaliteit van de dader kwam naar voren in een vraag van een journalist in de zaal. De hoofdofficier antwoordde daarop dat hij daar geen uitspraak over kon doen, omdat hij de nationaliteit nog niet wist. De dader was tot op dat moment nog niet verhoord.
Een later bericht van de kant van de politie suggereert ook (terwijl ik dit schrijf), dat het iemand zou kunnen zijn die zit expres als extreem-islamiet heeft gekleed/vermomd...
In dit geval ben jij ook verkeerd geinformeerd, want ik heb zeer zorgvuldig gekeken naar de persconferentie en er werd gezegd dat de verdachte een 26-jarige amsterdammer is met een dubbele nationaliteit. er werd idd niets gezegd over de tweede nationaliteit, maar de door jou weergegeven tweede optie is dus uitgesloten...
davidov
-
- 3466 messages
- 2165 votes
Sommige mensen zeggen wel wat andere niet doen waar onder mezelf...
Maar niet even shocking, of grootschalig
EmDee
-
- 7192 messages
- 1417 votes
Ik heb het nog niet kunnen uitrekenen, maar ik las ergens dat het 911 dagen geleden is dat Pim Foruyn is vermoord.
Ook wel bizar.
Tja, als je wilt kun je overal wel verbanden in zien.
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
In de persconferentie met 'de driehoek' werd duidelijk en officieel gemeld dat het om een 26-jarige Amsterdammer met twee nationaliteiten ging, de Nederlandse en de Marokkaanse. Journalisten visten naar religieuze achtergrond en andere personalia, maar daar kon/wilde men niets over kwijt.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Maar enkel als de media erop springt (lees een belangrijk figuur wordt getroffen) wordt erop gereageerd. Over luguber gesproken.
Dat is niet waar. Bij al die zinloos geweld zaken hoor je iedereen er ook over. Dus niet alleen bij bekende personen.
In dit geval is het meer dan een moord op een persoon. Van Gogh was een fanatieke verdediger van de vrijheid van meningsuiting dus is het in zeker zin ook een aanslag daarop. Alhoewel je daar eigenlijk geen uitspraken over kan doen omdat je de motieven van de dader nog niet kent.
kos
-
- 46691 messages
- 8849 votes
Tja, als je wilt kun je overal wel verbanden in zien.
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Hey, wie gaat er nu de film '0211' over Van Gogh maken?
Captain Pervert
-
- 4644 messages
- 2100 votes
Dit is geen politiek forum. Oproep aan iedereen zich te onthouden van politiek getinte opmerkingen in posts.
Kom op zeg, dat is net zoiets als het woord "fles" verbieden in een discussie over wijn.
Dit is een filmsite, waar filmliefhebbers discussiëren over films. En in dit Overigen>Algemeen forum komen andere zaken aan bod, waarbij diezelfde fielmliefhebbers met elkaar in discussie gaan over "overige", "algemene" zaken. Ik zie het probleem niet, en ik zie ook geen reden om bepaalde wezenlijke zaken in een discussie op dictatoriale wijze weg te censureren. Of de oproep daartoe door iemand die geen moderator is.
Het hoeft hier niet zoals op volkomenkut.com maar kom op, de politiek correcte zwijgplicht bestaat al een paar jaar niet meer.
U-96
-
- 11875 messages
- 2064 votes
Ben het helemaal met Captain Pervert eens.
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
enkel als de media erop springt (lees een belangrijk figuur wordt getroffen) wordt erop gereageerd.
Hoe kom je daarbij? Bij schietpartijen van dergelijk kaliber duikt de media er altijd op, en wordt er altijd gereageerd. Maar je kan zo'n moord toch ook niet los zien van de persoon?
Captain Pervert
-
- 4644 messages
- 2100 votes
En je kan zo'n moord toch ook niet los zien van de politieke danwel religieuze motieven?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Dit is een filmsite, waar filmliefhebbers discussiëren over films. En in dit Overigen>Algemeen forum komen andere zaken aan bod, waarbij diezelfde fielmliefhebbers met elkaar in discussie gaan over "overige", "algemene" zaken. Ik zie het probleem niet, en ik zie ook geen reden om bepaalde wezenlijke zaken in een discussie op dictatoriale wijze weg te censureren. Of de oproep daartoe door iemand die geen moderator is.
Het hoeft hier niet zoals op volkomenkut.com maar kom op, de politiek correcte zwijgplicht bestaat al een paar jaar niet meer.
De regel is dat er geen politiek getinte discussies op MovieMeter gevoerd mogen worden. Of je het er nu mee eens bent of niet.
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
dat is net zoiets als het woord "fles" verbieden in een discussie over wijn.
Ik zie de vergelijking niet.
Er is hier meerdere malen afgesproken om politieke discussies te beperken. Dat wil niet zeggen dat politieke onderwerpen geheel vermeden moeten worden.
Dat deed ik ook niet. Ik deed een oproep. Niet een oproep tot censuur, maar eeen oproep tot de posters zelf. Er is op geen enkele wijze sprake van "dictatoriale censuur", hoe kom je erbij?
Als jij het prima vindt dat hier extreem domme links-rechts-discussie worden bedreven, dan mag je dat natuurlijk vinden, evenzogoed als dat ik mag oproepen om dat niet te doen.
Juist omdat ik geen mod ben, heb ik alle recht een oproep te doen. En is het geen censuur, noch dictatoriaal.
Ik heb het ook niet over politieke correctheid, maar over dom politiek gebazel.
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
En je kan zo'n moord toch ook niet los zien van de politieke danwel religieuze motieven?
Nee. De vraag is of je wil dat er op dit forum gediscussieerd moet worden over die motieven. En dan al helemaal voordat daar duidelijkheid over is.
Naar mijn mening zijn er plenty andere plekken om over dat soort zaken te discussiëren.
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
Ben het helemaal met Captain Pervert eens.
Dan mag jij aanwijzen waar sprake is van dictatoriale censuur of politieke correctheid.
EmDee
-
- 7192 messages
- 1417 votes
zo zag ik t niet eens. Maar ik weet nog dat mensen na 9-11 dat via word waren gewaarschuwd door het lettertype te veranderen in (ik dacht) wingdings.
Er zijn zelfs boeken waarin mensen de hele wereldgeschiedenis al uit de bijbel halen. Het was meer een opmerking maar zeker geen beschuldiging.
Captain Pervert
-
- 4644 messages
- 2100 votes
Politiek correct is nog altijd iedereen. Het begint al bij Job Cohen en zijn kompanen:
Hoofdofficier van Justitie: "daar doen we geen uitspraken over op dit moment".
Job Cohen: "ook bij de moslimorganisaties in Nederland heerst grote verslagenheid."
Wat hebben die er dan mee te maken, Job? 
Nee maar serieus, ik begrijp wel dat je als politicus voorzichtig moet zijn met uitspraken, anders gaat zometeen heel kaal Nederland weer rellen in Den Haag, net zoals bij de moord op Fortuyn. Moskeeën in de fik enzo. Daar zit niemand op te wachten. Ze zijn als de dood voor rellen. En terecht denk ik. Maar ik ben geen politicus, ik mag best een (gefundeerde) mening hebben en die ook uiten. Op een beschaafde manier. Dat hoeft niet op de bekende Fok/Geenstijl/VolkomenKut manier, maar zeker ook niet op de manier zoals we die op marokko.nl tegenkwamen: "alle lof voor de martelaar die Theo van Gogh neergeknald heeft! Zo komen de Zionisten en hun knechten aan hun bloedige eind!"

cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
Politiek correct is nog altijd iedereen.
Wat jij wil.
En die dictatoriale censuur van mij, welke was dat precies?
Dat mag. Net als dat ik mag opgooien dat dit misschien daarvoor niet de geëigende plek is.
De Knip
-
- 1885 messages
- 3681 votes
Ook wel bizar.
In navolging van de aanslag(en) in Madrid, want die was (ook) 911 dagen na 11 september 2001 (9/11) op 11 mrt 2004.
Het is inderdaad 911 dagen na Pim Fortuyn:
2 jaar (inclusief schrikkeljaar 2004) later = 365+366 = 731 dagen.
Dan 25 weken plus 5 dagen erbij opgeteld = 180 dagen.
Dus 911 dagen na 06/05/2002. Geen toeval lijkt me.
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Maar tussen New York en Madrid zitten 912 dagen heb ik net uitgerekend, want 2004 was een schrikkeljaar.
Captain Pervert
-
- 4644 messages
- 2100 votes
Daar heeft de arabische kalender maling aan. 
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Maar ik kom tussen Fortuyn en Van Gogh ook aan 912, dus misschien reken ik de dag zelf ook mee en mag dat niet of zo.
Ach, zo belangrijk is het eigenlijk ook weer niet 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.