• 178.096 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.146 actors
  • 9.373.066 votes
Profile

R.I.P.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Het is heel triest. AL heel de dag een beetje opgefokt maar zal vanavond wel over zijn.

FX

• 931 messages
  • 685 votes

Mensen, wat je allemaal wel niet leest op condoleance.nl is echt schokkend. Ik zou het hier niet eens durven herhalen. Dat mensen zulke belachelijk domme dingen zeggen als ze boos zijn :O

Lekker slim van Cohen om vanavond een bijeenkomst te houden en op te roepen tot het laten horen van je mening. Dit gaat uit de klauwen lopen!

Beejeej

• 580 messages
  • 1127 votes

bizar inderdaad...

jassonn

• 5303 messages
  • 3233 votes

Ik denk niet dat zo iemand gaat uit zitten rekenen hoeveel dagen er tussen zitten, wel?

De Knip

• 1885 messages
  • 3681 votes

Verhalen over die 911 dagen gingen toen ook al de ronde tijdens aanslagen Madrid. (Dat het 912 is, is matig rekenwerk destijds).

"Beter goed gejat dan slecht bedacht", zal men nu gedacht hebben.

911 dagen na Pim Fortuyn plus het feit dat het 2 november is vandaag (11/2 Amerikaanse datum = alarmnummer Nederland), vind ik vrij toevallig.

boondock

• 208 messages
  • 722 votes

jassonn wrote:

Ik denk niet dat zo iemand gaat uit zitten rekenen hoeveel dagen er tussen zitten, wel?

Dan kunnen we de volgende aanslag weer uit gaan rekenen..

Beejeej

• 580 messages
  • 1127 votes

FX wrote:

Mensen, wat je allemaal wel niet leest op condoleance.nl is echt schokkend. Ik zou het hier niet eens durven herhalen. Dat mensen zulke belachelijk domme dingen zeggen als ze boos zijn :O

Lekker slim van Cohen om vanavond een bijeenkomst te houden en op te roepen tot het laten horen van je mening. Dit gaat uit de klauwen lopen!

die reacties zouden er anders ook wel zijn en die reacties zijn er sowieso al. echter, na zo'n tragische gebeurtenis als die van vandaag komen die weer wat meer in de openbaarheid.

Beejeej

• 580 messages
  • 1127 votes

en die zijn dus niet aan Cohen toe te schrijven wilde ik er mee duidelijk maken...

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Zeer treurig bericht, ik heb altijd zeer van de goede man genoten en ik vind het ronduit schandalig wat er is gebeurt. Ik vind wel dat al die doemscenario's en 911 dingen wel achterwege mogen blijven, het is al erg genoeg.

FX

• 931 messages
  • 685 votes

Beejeej wrote:

en die zijn dus niet aan Cohen toe te schrijven wilde ik er mee duidelijk maken...

Dat begrijp ik ook wel.

Wat ik bedoel is dat de mensen die dergelijke taal uitkramen ook wel eens de mensen zouden kunnen zijn die vanavond naar die bijeenkomst gaan en dat het derhalve wachten is op ellende.

mister blonde

• 12694 messages
  • 5828 votes

typisch een onderwerp waar ik niets aan toe te voegen heb, maar waarvan ik toch gezegd wil hebben dat ik er wel een beetje ondersteboven van ben.

Quentin

• 10202 messages
  • 8549 votes

Prachtige man, voorvechter van het goede en altijd geestig. Sprak me altijd erg aan en las zijn "werk" graag. Krijg toch langzaam een beangstigend gevoel hiervan (dan bedoel ik het klimaat wat zich in dit land begint te ontwikkelen). RIP Theo. Vrijheid van menigsuiting voor IEDEREEN, maar laat het bij een strijd van woorden .... en waardig!

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Hey kom op zeg, dit is een filmsite en we zouden meer aan Theo's nagedachtenis moeten denken en een stuk minder aan dit soort onzin !

Als wij Nederlanders zo beschaafd zijn, zijn dit de dagen om te laten zien dat het ook zo is.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

(afbeelding)

Beejeej

• 580 messages
  • 1127 votes

snel op ingehaakt (fokke en sukke)

daar komt et wel op neer... tis in die zin inderdaad een terroristische aanslag (zoals van Aartsen dat stelde) dat men weer bang gemaakt wordt om de eigen mening te verkondigen. dat is toch een kwalijke zaak.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

topic in alle hectiek per ongeluk verwijderd zal vanavond backup van gisteravond terugzetten

dit topic is dicht tot er weer een mod aanwezig is, verschillende users geband (omdat ze zich niet aan de regels hielden, niet omdat ze een bepaalde politieke opvatting hebben)

nogmaals politieke discussies: niet op MovieMeter

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Hmn vreemd, blijkbaar zijn de berichten van vandaag toch niet verloren gegaan.

Dit topic blijft een paar dagen dicht, je mening over wat er gebeurd is moet je maar even op een andere site uiten.

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

Omdat het topic een tijdje op slot was :

Donald Jones overleden

De zanger, danser, acteur en cabaretier Donald Jones is overleden. Dat heeft zijn ex-vrouw Adèle Bloemendaal bevestigd. De van oorsprong Amerikaanse Jones was de eerste zwarte televisiester in Nederland.

"Ik was een oddity. Een vreemd ding. Je kon het aanraken en je kon ermee praten", zei Jones in 1999 in een interview.

Donald Jones, die in 1954 zijn woonplaats New York voor Amsterdam verruilde, was voor het eerst te zien in Nederland in Tingel Tangel. Daarna volgden vele optredens in theater-, televisie- en cabaretproducties.

Bij het grote publiek werd Jones eind jaren vijftig bekend in de VARA-televisieserie Pension Hommeles, waarin hij onder meer Ik zou je het liefst in een doosje willen doen zong. Het lied van Annie M.G. Schmidt werd een klassieker.

Jones was ook onder kinderen populair, onder andere door zijn rol in de jeugdserie Mik-Mak. Ook gaf Jones danslessen en coachte hij jong talent.

Donald Jones is 72 jaar geworden.

(afbeelding)

Bron : Nos.nl

bioscoopzaal

• 2805 messages
  • 4325 votes

Howard Keel, een acteur met twee carrières

LOS ANGELES - Howard Keel zullen jongere tv-kijkers zich vooral herinneren als een van de personages in de populaire serie Dallas, maar daarmee was de acteur eigenlijk aan een comeback toe. Zijn echte hoogtepunt lag in de jaren '50, toen hij de ster was in musicals als Kiss Me Kate en Annie Get Your Gun. Keel overleed zondag op 85-jarige leeftijd aan darmkanker.

Hij werd een ster omdat hij de juiste man op het juiste moment was. Keel was uit Illinois naar Los Angeles gekomen, aangetrokken door de wereld van de kunst. Hij werd bekend in musicals van Rodgers en Hammerstein in New York en London, en kon na de Tweede Wereldoorlog een filmcontract tekenen. Hij was meteen de ster van zijn eerste MGM-film, in de rol van Frank Butler in Annie Get Your Gun. Zijn lengte (1,90 meter) en zwoele stem maakten hem tot de ideale tegenspeler van steractrices als Esther Williams (Pagan Love Song, Texas Carnival) en Doris Day (Calamity Jane).

Toen de filmmaatschappij MGM begon te slabakken, verdween ook Keel uit beeld. Toen hij de pensioengerechtigde leeftijd bereikte, werd hij echter opnieuw een ster in een ander medium.

In 1978 was Dallas, met zijn unieke combinatie van olie, hebzucht en seks, meteen een superhit in televisieland. Jim Davis, die de rol speelde van Jock Ewing, overleed in 1981, en de serie had een sterke acteur nodig om partij te geven aan de beruchte J.R. Ewing Jr. (Larry Hagman). Keel werd de man.

"Mijn hele leven veranderde weer'', zei Keel. "Ik was een ster geweest, daarna was ik helemaal out, en plots werd ik weer een ster, bekend bij meer mensen dan ooit voordien.'' Keel bleef de rol van Clayton Farrow spelen tot Dallas er in 1991 mee ophield.

(afbeelding)

Bron: De Standaard

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Prachtig woord, kende het alleen niet in deze (Vlaamse) betekenis.

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Ach gut, en m'n moeder is nog wel zó'n fan van die man. Gecondoleerd mam!

citybird

• 4964 messages
  • 4139 votes

ITALIAANSE FILMCOMPONIST CARLO RUSTICHELLI OVERLEDEN

In Rome is vrijdagnacht de Italiaanse filmcomponist Carlo Rustichelli (87) overleden. Rustichelli, wiens carrière voor de Tweede Wereldoorlog begon, componeerde de muziek voor ruim 400 films.

Rustichelli was de favoriete componistvan de regisseurs Mario Monicelli en Pietro Germi. Voor die laatste schreef hij o.m. de muziek van "Divorzio all' Italiana" (1961) met Mastroianni.

Ook de muziek van Billy Wilders komedie "Avanti!" was het werk van Rustichelli. Meestal componeerde hij voor westerns en historische films. Rustichelli kreeg twee Oscarnominaties maar won nooit.

Bron: VRT teletekst

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Nou daat gaat weer zo'n unieke componist

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Inderdaad, ik heb net nog snel eventjes naar de muziek van Avanti! geluisterd, en het is gewoon steengoed. Spijtig.

(afbeelding)

PartyMarty

• 3165 messages
  • 1311 votes

Ol' Dirty Bastard, rapper van de Wu-Tang Clan is overleden.

bioscoopzaal

• 2805 messages
  • 4325 votes

Amerikaanse Rapper ODB bezweken op 35-jarige leeftijd

NEW YORK - De Amerikaanse rapper Ol' Dirty Bastard (ODB), een van de meest kleurrijke figuren uit de hip-hopwereld, is zaterdag op 35-jarige leeftijd overleden. ODB stortte in tijdens opnames in een studio in Manhattan, na klachten over pijn in de borststreek. Dat meldt de Britse zender BBC onder aanhaling van de platenmaatschappij van ODB.

ODB stond begin jaren '90 aan de wieg van de rapgroep Wu-Tang Clan. Hij bracht ook eigen singles uit en zette samenwerkingen op touw met andere artiesten, zoals Kelis ("Got Your Money") en Mariah Carey.

De rapper had onlangs een celstraf uitgezeten voor drugbezit en in het verleden werd hij al opgepakt voor drugsdelicten, diefstal en bedreiging van zijn ex-vriendin.

Momenteel werkte hij aan een comeback album. Het album was bijna afgewerkt toen hij zaterdag in een New Yorkse opnamestudio bezweek.

(afbeelding)

Bron: De Standaard

jassonn

• 5303 messages
  • 3233 votes

Moet dit niet op Musicmeter?, of speelde hij ook in een film?

bioscoopzaal

• 2805 messages
  • 4325 votes

Niet dat ik weet. Maar de muziek van de Wu-Tang Clan komt toch regelmatig voor in films?

U-96

• 11875 messages
  • 2064 votes

Ik ben niet degene die erover beslist, maar ik ben van mening dat iedere overledene hierin mag komen te staan, ongeacht of het om iemand uit de filmwereld gaat of niet.

Queto Yurlunyur

• 4775 messages
  • 3110 votes

Gemiddeld overlijdt er elke drie seconden een persoon, dus dat lijkt me niet zo handig. Laten we ons dus beperken tot de bekenden in de filmwereld, dus geen sporters, geen politici, geen wetenschappers etcetera.

(maar ik ben ook niet degene die erover beslist)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.