- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
De tour is ook vrij RIP heb ik de indruk.
De tour is dood, leve de tour
. Of zoiets.
chrissie
-
- 749 messages
- 5039 votes
Ik vind dit best wel goed, nu heeft iedereen eigenlijk kans om te winnen, wordt de tour misschien nog eens een keertje spannend.
matthijs_013
-
- 3631 messages
- 5750 votes
Aaron Spelling...
Dat is best wel een verlies.
mn mond stond echt even open toen ik het las.. ik wens tori veel succes in deze tijden iig 
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Ik vind dit best wel goed, nu heeft iedereen eigenlijk kans om te winnen, wordt de tour misschien nog eens een keertje spannend.
Kijk, eindelijk iemand die het doorheeft! 't Is veel leuker zo, want de strijd is open.
Poisonthewell
-
- 4939 messages
- 13412 votes
Fabian Bielinsky
SAO PAULO, Brazil (Reuters) - Argentine film director Fabian Bielinsky, who shot the critically-acclaimed "Nine Queens" crime caper, died of a heart attack in Sao Paulo, Brazil, consulate officials said on Thursday. He was 47.
Bielinsky was in Brazil doing casting for commercials. He died on Wednesday night in his hotel.
"Nine Queens," shot in 2000, won a total of 21 awards at international film festivals and in 2004 gained a Hollywood remake, "Criminal," which was less successful.
In the original movie, two con artists played by Ricardo Darin and Gaston Pauls try to swindle a stamp collector by selling him fake rare stamps.
Reuters/VNU
Poisonthewell
-
- 4939 messages
- 13412 votes
Niet veel mensen zullen erom treuren, maar Kenneth Lay is op 64-jarige leeftijd aan een hartaanval overleden.
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
De ex-topman annex stichter (denk ik) van ENRON. Treuren doe ik er niet om, maar van mij moest ie niet dood
.

Fran
-
- 1953 messages
- 1732 votes
Ja heel bizar. Had volgens beschuldigingen de boel opgelicht en vlak voordat hij het vonnis te horen zou krijgen overlijdt hij.
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Ai, tragisch. Was toch wel één van de grootste Duitse entertainers (in een tijd dat er in Duitsland weinig humor was).
Trad nog in 6 bioscoopfilms op. Allemaal flut. Mooiste titel vind ik : "Tante Trude aus Buxtehude". (en Buxtehude ligt ergens tussen Hamburg en Bremen)
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Artikel: Rudi Carrell overleden.
HLN BREAKING NEWS
Rudi Carrell is overleden. De Duitse Nederlander leed aan longkanker. Carrell maakte furore als tv-man op de Nederlandse en later op de Duitse televisie, vooral als presentator van spelprogramma's. Hij werd 71.

Triest. Ik heb hem nog gezien in Bobbejaanland. 
Fran
-
- 1953 messages
- 1732 votes
Ook erg: Benjamin Hendrikson, de man die Hal Munson vroeger altijd speelde in As The World Turns, is ook overleden. Hij was 55 jaar. ATWT is helemaal mijn soapie dus ik was er best van geschrokken. Het is niet officieel bevestigd maar het schijnt dat hij zelfmoord heeft gepleegd door zich door zijn hoofd te schieten. Tragisch !
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Waar?!
Daar op de trap.
Waar op de trap?
Nou daar, een kleine muis op klompjes
nee, 't is geen grap
't ging van klepklepperdeklap op de trap..
Dit refreintje zingt nu al de hele dag in mijn hoofd, als kind had ik er een singeltje van. De melodie van de coupletten ben ik inmiddels vergeten, jammer.
Mmmmm... zoete herinneringen aan Rudi Carrell 
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes

Actress June Allyson dies at 88
LOS ANGELES (Reuters) - June Allyson, the stage, film and television actress best known for her girl-next-door charm and winsomely husky voice in such 1940s MGM classics as "Good News" and "Little Women," has died at age 88, her husband said on Monday.
Allyson, who had been in declining health since undergoing hip-replacement surgery a few years ago, died on Saturday at her home in Ojai, California, northwest of Los Angeles, from respiratory failure and acute bronchitis, said her spouse of 30 years, David Ashrow.
Kai
-
- 5164 messages
- 1001 votes
Syd Barrett is overleden... 
Oprichter en de 'leader' van Pink Floyd in de begin jaren.
Behoort zeker tot de meest geniale musici die we de afgelopen eeuw hadden!
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2168 votes
Ook erg: Benjamin Hendrikson, de man die Hal Munson vroeger altijd speelde in As The World Turns, is ook overleden. Hij was 55 jaar. ATWT is helemaal mijn soapie dus ik was er best van geschrokken. Het is niet officieel bevestigd maar het schijnt dat hij zelfmoord heeft gepleegd door zich door zijn hoofd te schieten. Tragisch !
1 Juli is hij overleden volgens IMDB.
Heb hem vaak voorbij zien flitsen op mijn tv.
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Syd Barrett is overleden... 
Oprichter en de 'leader' van Pink Floyd in de begin jaren.
Behoort zeker tot de meest geniale musici die we de afgelopen eeuw hadden!
Het verbaast me meer dat hij nog leefde... Maar eerlijk is eerlijk: zonder hem had Pink Floyd niet bestaan, wat erg jammer zou zijn geweest.
Kai
-
- 5164 messages
- 1001 votes
Idd, dat de man niet oud zou worden had ik wel verwacht. Maar toch raar dat het brein achter "the piper ..." er niet meer is.
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
'Shine on you crazy diamond' ging toch over hem?
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
126 Teletekst wo 12 jul
Auteur Hubert Lampo (85) overleden
` De Belgische schrijver Hubert Lampo
is op 85-jarige leeftijd overleden.Hij
schreef zijn boeken in de stijl van het
magisch realisme.Daarvan was hij een
van de bekendste vertegenwoordigers.
Lampo debuteerde in 1943 met de novelle
Don Juan en de laatste nimf.Maar zijn
bekendste boek was De komst van Joachim
Stiller.Dat werk stond jarenlang bij
middelbare scholieren op de lijst voor
Nederlands.Het werd in 1976 verfilmd.
Het magisch realisme kenmerkt zich door
de realistische weergave van dingen die
bovennatuurlijk zijn.Daarbij wordt de
lezer bijna ongemerkt verleid om het
bovennatuurlijke als waar aan te nemen.
Eerlijk is eerlijk, ik heb nooit iets van die man gelezen, maar "De komst van Joachim Stiller" is toch een titel die bij mij direct naar Lampo, en naar Magisch Realisme verwijst. Zoveel is er 20 jaar geleden wel bij mij ingepraat.
Raar, toen (20 jaar geleden, Havo-tijd) dacht ik al dat Hubert Lampo uit een lang vervlogen tijdperk kwam. Ik had echt verwacht dat hij ergens rond 1880 geboren was en een vooroorlogs schrijver was.
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Oscar-Winning Actor Red Buttons Dies at 87

Red Buttons, the stand-up comedian who gained fame -- and an Academy Award -- as a character actor in numerous films and television shows, died Thursday in Los Angeles of vascular disease; he was 87.
Born Aaron Chwatt in New York City, Buttons began his comedy career very young, performing on street corners before being discovered by burlesque theater owners, who made him the youngest comedian on the comedy circuit. Playing in the Catskills and on Broadway before being drafted in 1943, Buttons made his film debut in 1944's Winged Victory, based on a play created by Moss Hart for the Air Force. Performing under the credit "Cpl. Red Buttons", Buttons recreated a part he originated on Broadway alongside a number of other budding stars, including Karl Malden, Judy Holliday and Lee J. Cobb.
He returned to show business in 1946, performing mainly on Broadway before landing his own TV vehicle, The Red Buttons Show, which ran from 1952-1955. Numerous other comedic TV appearances followed before director Joshua Logan cast him in the 1957 Marlon Brando drama Sayonara as a solider in post-World War II Japan who embarks on a tragic romance with a Japanese woman, played by Miyoshi Umeki. The role won him an Academy Award for Best Supporting Actor (co-star Umeki won an Oscar also) and launched his prodigious acting career. Among his most notable films were The Longest Day, Harlow, They Shoot Horses, Don't They? (the latter two earned him Golden Globe nominations) and the cult favorite and commercial hit The Poseidon Adventure, in which he was one of five Oscar-winning cast members.
Though his film career lost steam in the 70s, he continued to work non-stop in television, appearing on '70s favorites (The Love Boat, Fantasy Island), '80s hits (The Cosby Show, Knots Landing), and a variety of shows in the '90s, from sitcoms (Roseanne) to dramas (ER); Buttons recently earned an Emmy nomination in 2005 for a recent guest appearance on ER. He also continued his stand-up career, appearing in Las Vegas, Atlantic City, the Catskills and at numerious celebrity comedy roasts.
Married and divorced twice early in his career, Buttons is survived by his third wife, Alicia, and their two children. (Mark Englehart, IMDb staff)
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
En al op 6 juli overleden ...
'Bewitched' Star Rogers Dies

Bewitched star Kasey Rogers has died after suffering a stroke. She was 80. Rogers' companion Mark Wood said the actress passed away at USC University Hospital in Los Angeles last Thursday.
Rogers, who also acted under the name Laura Elliott, played Louise Tate, the wife of Darrin's boss Larry Tate, in the 1960s TV series. One of her most memorable roles was playing Farley Granger's estranged wife Miriam, who is strangled in Alfred Hitchcock's classic Strangers On A Train. Wood tells the Los Angeles Times newspaper, "For decades, no one realized Laura Elliott and Kasey Rogers were the same woman. All of a sudden, Hitchcock fans were coming out of the woodwork. They wanted to know what happened to Laura Elliott."
Rogers is survived by her brother, four children, six grandchildren and two great-grandchildren. Her funeral will take place at the Forest Lawn Memorial Park in Hollywood tomorrow.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Jongens, jongens... ze gaan er hier weer 'een gang' mee zeg. 
streeter
-
- 1436 messages
- 6799 votes
Among his most notable films were The Longest Day, Harlow, They Shoot Horses, Don't They? (the latter two earned him Golden Globe nominations) and the cult favorite and commercial hit The Poseidon Adventure, in which he was one of five Oscar-winning cast members.
Niet waar. Hij won voor Sayonara maar is verder nooit voor een Oscar genomineerd. Verder was Shelley Winters de enige cast member genomineerd voor The Poseidon Adventure (en niet gewonnen).
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.