• 178.114 movies
  • 12.217 shows
  • 33.988 seasons
  • 647.155 actors
  • 9.373.321 votes
Profile

Bier en andere alcoholische dranken

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

Film Pegasus wrote:

Om gewoon te drinken (zullen we maar zeggen) drink ik liefst Stella of Jupiler, al moet ik toegeven dat Primus op zich ook niet slecht is. Absoluut geen Heineken, Hoegaarden of Maes Pils, dat alle 3 smaakt naar afwaswater.

Hoegaarden Ik heb er zo juist nog drie gedronken. Als het erg warm weer is vind ik het heerlijk om te drinken. Er zijn natuurlijke goede alternatieven zoals Brugs tarwebier.Dat heb ik gisteren gedronken en vond ik ook best lekker. Witbier wat absoluut niet te drinken is, is Wieckse Witte. Dat is echt bocht. En wat Stella betreft; daar krijg ik net zoals van Heineken ontzettende koppijn van.

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

Lord Flashheart wrote:

Hoewel ik Belgisch en Tsjechisch bier altijd het lekkerst vond, ben ik vandaag ineens van mening veranderd: Lord Flashheart gaat van z'n hobby z'n werk maken en start eind juli bij Heineken als junior business analyst. Ik kan niet wachten!!!

Veel succes en drink er maar een lekker biertje op

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2596 votes

Zojuist een Deugniet genuttigd. Kende hem nog niet, maar een erg lekkere bier. Gefeliciteerd met je fantastische baan trouwens LF!

jordybeukeboom

• 6797 messages
  • 2423 votes

Urquell ken ik niet, die zal ik eens proberen

Zelf vind ik Stella Artois wel lekker, en ook bijvoorbeeld Maredsous blond

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

wibro wrote:

(quote)

Hoegaarden Ik heb er zo juist nog drie gedronken. Als het erg warm weer is vind ik het heerlijk om te drinken. Er zijn natuurlijke goede alternatieven zoals Brugs tarwebier.Dat heb ik gisteren gedronken en vond ik ook best lekker. Witbier wat absoluut niet te drinken is, is Wieckse Witte. Dat is echt bocht. En wat Stella betreft; daar krijg ik net zoals van Heineken ontzettende koppijn van.

Kwestie van smaak natuurlijk. Ik ben sowieso niet voor witbier. Geef mij maar blond of amber. De donkere hangt van het bier af.

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

Film Pegasus wrote:

(quote)

Kwestie van smaak natuurlijk. Ik ben sowieso niet voor witbier. Geef mij maar blond of amber. De donkere hangt van het bier af.

Uiteraard een kwestie van smaak

Ik weet niet of jij de film "Blue Velved" wel eens gezien heb. Daar kwam een mooie dialoog in voor over Heineken.

Die luidde als volgt;

Vraagt Frank aan Jeffry; "What kind of beer you like?"

Antwoordt Jeffry: "Heineken."

Zegt Frank; "Heineken? Fuck that shit!"

Lord Flashheart

• 6454 messages
  • 2375 votes

Daar ben ik het natuurlijk niet mee eens. Maar Blue Velved is toch die Lynch? Die moet ik dan nog zien.

die Lange

• 228 messages
  • 0 votes

Dat nieuwe Hertog Jan witbier is ook zeer goed te drinken. Laatst een gehad, gevolgd door een hoegaarden. Ik kan je vertellen dat die Hoegaarden dan eigenlijk nergens naar smaakt

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4894 votes

Lord Flashheart wrote:

Daar ben ik het natuurlijk niet mee eens. Maar Blue Velved is toch die Lynch? Die moet ik dan nog zien.

Blue Velvet is inderdaad van Lynch. Sinds wanneer schrijven we dat met een 'd' op het eind?

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

HarmJanStegenga wrote:

(quote)

Blue Velvet is inderdaad van Lynch. Sinds wanneer schrijven we dat met een 'd' op het eind?

Mijn fout. Ik had het met een 'd' geschreven. Moest een 't' zijn, kan gebeuren. Had waarschijnlijk te veel gedronken.

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

die Lange wrote:

Dat nieuwe Hertog Jan witbier is ook zeer goed te drinken. Laatst een gehad, gevolgd door een hoegaarden. Ik kan je vertellen dat die Hoegaarden dan eigenlijk nergens naar smaakt

Je hebt in de verkeerde volgorde gedronken. Eerst een Hoegaarden en dan pas een Hertog Jan. Het lekkerste bier houd je altijd voor het laatst.

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

Weer in de Westhoek in West Vlaanderen geweest afgelopen week en weer naar de St.-Sixtus abdij geweest in Westvleteren waar het beste bier van de wereld gebrouwen wordt. Ik nam deel aan de 4-daagse wandeltocht van de IJzer. Op de tweede dag na 26 kilometer belandde ik bij de paters en dronk eerst de Westvleteren 12. Deze vond ik toch wel erg sterk - ik moest nog 6 kilometer lopen - en ik ben toen maar overgestapt naar de Westvleteren 8, die toch wel beter te verdragen was. De blonde, de Westvleteren 6 heb ik maar niet geprobeerd. Er werd mij verteld dat hij niet zo lekker is. Ik heb ook gelijk maar weer zo'n origineel Westvleteren glas mee naar huis genomen.

Het is nu al de 5e keer dat ik de 4-daagse van de IJzer gelopen heb. Het heet een meerdaagse wandeltocht, maar voor mij is het toch steeds meer een meerdaagse kroegentocht geworden. Welke bieren heb ik allemaal wel niet gedronken? St-Bernardus, Hommel, Westvleteren, Snoek(streekbiertje) etc. Verder is gebleken dat de Jupiler een uitstekende dorstlesser is, die gelukkig ook steeds meer in Nederlandse kroegen getapt wordt.

En gezien de enorme hoeveelheid bier die ik gedronken heb, geen enkele keer een kater en hoofdpijn gehad. Wat maar weer wil zeggen wat een kwaliteit het Belgische bier heeft. Ik denk dat alleen daarom de Vlamingen nooit bij Nederland willen horen. Ja, ik heb het ze zelfs horen zeggen.

Quentin

• 10202 messages
  • 8551 votes

Ben blij dat Jupiler aan een flinke opmars bezig is, eindelijk fatsoenlijk bier in cafés en op evenementen. Vandaag weer prettig een stuk in de kraag kunnen drinken dankzij onze Zuider-Buren .

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

In Antwerpen waren het vorig weekend de bollekesfeesten. Voor wie het 'bolleke' niet kent, dat is Koninck (nog niet van Inbev) geschonken in een bolvormig glas. En een Antwerps bier. En zoals Antwerpenaren zowel graag feest vieren als chauvinistisch zijn, zetten we ons favoriete bier heel het weekend in de kijker.

Lad

• 5700 messages
  • 0 votes

Cristal Alken +++

Jupiler ++

Duvel +

Maes ---

Pils --

Heineken -

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Lad wrote:

Cristal Alken +++

Jupiler ++

Duvel +

Maes ---

Pils --

Heineken -

Pils geef je -- en Cristal Alken, Jupiler, Maes en Heineken zijn allemaal pilsbieren.

Lad

• 5700 messages
  • 0 votes

Pils is toch ook een bier apart, of wist je dat niet?

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Lad wrote:

Pils is ook een bier apart, of wist je dat niet?

Als merk? Nog nooit van gehoord.

Lad

• 5700 messages
  • 0 votes

speedy23 wrote:

(quote)

Als merk? Nog nooit van gehoord.

Ik toen ik naar Slices ging.

Hagele

• 184 messages
  • 821 votes

Jupiler, simpel.

Reservoir Dogs

• 1393 messages
  • 819 votes

Als ik nog eens in West-Vlaanderen kom ...

(afbeelding)

sinterklaas

• 11816 messages
  • 3317 votes

Vind het ook wel altijd lekker om na het bieren met je maten nog efkes een paar jachtbittertjes achterover te gooien. Krijg dan de volgende dag vreemd genoeg geen koppijn.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Ooit was het Palm, nu zweer ik bij Hertog-Jan (als pilsener dan).

Pas naar de brouwerij in Arcen geweest en hier en daar wat mogen proeven. Grand Prestige ook erg lekker (maar dat is eigenlijk geen bier).

Ondergronds

• 250 messages
  • 0 votes

Duvel

Max en Joep

• 1815 messages
  • 0 votes

Budvar, de ECHTE Budweiser uit Tsjechie!!

alsof er een engelen vrouwtje over je tong squirt

Becks

Jupiler

Heineken

Hertog Jan

Budweiser

ik vind het eigenlijk al gauw prima te drinken.

alleen Grolsch vind ik niet lekker, veel te bitter.

en al die donkere speciale zware zooi hoeft voor mij niet

ik hou echt van pils

Die Hard,Willis

• 4005 messages
  • 1360 votes

Toch veel liefhebbers van Heineken zie ik zo.. Nee, dan kan je net zo goed water drinken.

Doe mij maar een Jupiler. Alfa is ook wel ok.

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

Niks is zo lekker als die 'donkere speciale zooi'.

enkele voorbeelden;

Rochefort 8

Bernardus Prior

Chimay Blue

Westmalle dubbel

én

de Westvleteren uiteraard

Ondergronds

• 250 messages
  • 0 votes

Die Hard,Willis wrote:

Toch veel liefhebbers van Heineken zie ik zo.. Nee, dan kan je net zo goed water drinken.

Doe mij maar een Jupiler. Alfa is ook wel ok.

Liefst alleen serieuze reacties in één van de meest belangrijke, meest serieuze topics van Moviemeter! Heineken als "goed bier" beschouwen of zelfs als "beste" verdient in mijn ogen een ban.

Dan kon dit beter het "watertje drinken" heten.

Duvel, Cristal (hoe meer je het drinkt, hoe lekkerder), Jupiler, Palm, ...

Max en Joep

• 1815 messages
  • 0 votes

ach, dat sneue elitaire anti-Heineken gebazel toch.......

Die Hard,Willis

• 4005 messages
  • 1360 votes

Max en Joep wrote:

ach, dat sneue elitaire anti-Heineken gebazel toch.......

Van jou mag je ook nergens commentaar op geven wat jij goed vind..

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.