• 178.124 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.157 actors
  • 9.373.488 votes
Profile

Bier en andere alcoholische dranken

horrorjp

• 320 messages
  • 894 votes

speedy23 wrote:

(quote)

Tien cent voor de inhoud en de rest voor het flesje en de transportkosten.

Dan weet ik nu waar ik heen ga met mijn vakantie

klute89

• 3649 messages
  • 0 votes

Een Chimay'tje op z'n tijd. ( sterk spul maar wel lekker)

Ik drink trouwens vrij weinig bier en zeker geen wijn...

Car-freak

• 262 messages
  • 140 votes

Ik drink niet zoveel bier.

klute89

• 3649 messages
  • 0 votes

Bij mij is het voornamelijk op speciale gelegenheden.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

klute89 wrote:

Een Chimay'tje ( sterk spul maar wel lekker)

Nu beginnen we er te komen.

Een Grimbergen, Kasteelbier, Orval, Kwak, Duvel, Vedett, Duchesse de Bourgonge, Guinness, Dubbele Witkap, La Gauloise, enz... dan spreken we van bier. Je zit er snel van op je gat, maar je pist je tenminste niet gek en de dag nadien functioneer je opnieuw redelijk normaal.

Car-freak

• 262 messages
  • 140 votes

klute89 wrote:

Bij mij is het voornamelijk op speciale gelegenheden.

Verstandig.

kos

• 46692 messages
  • 8850 votes

speedy23 wrote:

De Britse bierkenner Michael Jackson noemde Corona wegens het gebruik van inferieure grondstoffen (mais en rijst) en de dunne smaak één van de slechtste bieren ter wereld.

Dan lult ie uit z'n nek want voor in de zon of op het strand is het een duizend keer beter biertje dan welke Belgisch donker of wit bier dan ook.

Al zal iets wat niet op normaal bier lijkt nooit bij bierpuristen in de smaak vallen.

Mat_

• 737 messages
  • 1335 votes

kos wrote:

(quote)

Dan lult ie uit z'n nek want voor in de zon of op het strand is het een duizend keer beter biertje dan welke Belgisch donker of wit bier dan ook.

Al zal iets wat niet op normaal bier lijkt nooit bij bierpuristen in de smaak vallen.

Het mag dan misschien beter smaken op een warme dag dan de meeste Belgische bieren, maar doordat het zo goed als geen hop en gerst gebruikt, maar wel mais en rijst is het moeilijk bier te noemen.

kos

• 46692 messages
  • 8850 votes

Dat kan. . Het is maar hoe je het beestje noemt.

Madecineman (moderator films)

• 7484 messages
  • 1715 votes

Corona vind ik maar bleh... Maar moet zeggen was aangenaam verast afgelopen jaar door de vele, vele biertjes die er in ZO-Azië gebrouwen worden (vooral in Viëtnam lijkt ieder stad van een beetje omvang zijn eigen brouwerij te hebben).

Erg lekkere en frisse biertjes zijn bv Bierre La Rue (Viëtnam) en Bia Lao (Laos).

En dat dan ook nog voor 0,40E tijdens Happy Hour

Matchostomos

• 4171 messages
  • 535 votes

Nog niet vaak gedronken, maar bevielen me uitermate goed: Kriek Girardin en Gouden Carolus.

Doorgaans gaat mijn voorkeur echter uit naar de volgende: Jupiler, Duvel, Vedett, Hoegaarden en Chimay. Weliswaar in kleine mate, want ik ben allesbehalve een drinker.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Als ik toch een paar Nederlandse bieren mag 'promoten' zijn het La Trappe,

de Bavaria 8.6 en ook zeer goede punten voor de Amstel Gold.

Maar er is hier in het centrum van België echt niet aan te komen. Vroeger zijn hier in onze buurt een paar kroegen van Heineken geweest en de Amstel Gold was toen wel verkrijgbaar. Jammer...

klute89

• 3649 messages
  • 0 votes

Ik ben abslouut geen echte (door)drinker, maar soms kan ik toch echt wel eens behoefte hebben aan een biertje. Lekker koel.

Maar wat ik al eerder zij, ik drink voornamelijk toch op speciale gelegenheden.

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

speedy23 wrote:

(quote)

Jongens toch, welke biercultuur hebben jullie eigenlijk? Corona, een Mexicaans smaakversterkend watertje. En daar geef je je geld aan? Tien cent voor de inhoud en de rest voor het flesje en de transportkosten. Er zijn er hier verschillende mensen die mij altijd weer met verstomming kunnen slaan.

Nederlanders zijn een beetje gastronomisch doof, blind en stom.. weinig van aantrekken Het land van de frikandel en bloemkool

Ik kan de Nederlandse bieren ook niet waarderen, behalve La Trappe of een koele Grolsch op zijn tijd. Maar dan nog is Jupiler stukken lekkerder!

Verder zijn mijn absolute favorieten:

Rochefort 8

La Chouffe

Chimay Bleu

Karmeliet

Westmalle triple

Eigenlijk allemaal het lekkerst tussen de 5-10 graden celsius.. 's winters mag daar nog wel 2 graden bij

The Last

• 7169 messages
  • 0 votes

Ik drink alleen als ik uitga en/of een feestje heb. Verder ook echt niet.

Grolsch is (uiteraard) het lekkerst vind ik zelf. 't Is het eerste bier wat ik ooit heb gehad (sja, voor iemand die z'n hele leven al in Enschede woont logisch ofcourse... mijn pa dronk het ook altijd), en hopelijk ook het laatste!

Madecineman (moderator films)

• 7484 messages
  • 1715 votes

Ook goed neerlands bier; Hertog Jan. Ook hun speciaalbieren smaken vaak prima.

kos

• 46692 messages
  • 8850 votes

Hertog Jan is veruit het beste pils. .

Dragon

• 62559 messages
  • 4509 votes

Thuis momenteel vooral Modeste tripel bio-bier, Maredsous tripel 10° & Delirium Tremens (maar niet voor/tijdens het filmkijken wegens licht concentratieverlies ). Op café eigenlijk enkel Jupiler en af en toe Duvel (of Cuba Libre/Mojito). Anders zijn die cafébezoekjes (te) snel afgelopen.

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

speedy23 wrote:

(quote)

Een Grimbergen, Kasteelbier, Orval, Kwak, Duvel, Vedett, Duchesse de Bourgonge, Guinness, Dubbele Witkap, La Gauloise, enz... dan spreken we van bier. Je zit er snel van op je gat, maar je pist je tenminste niet gek en de dag nadien functioneer je opnieuw redelijk normaal.

Je vergeet de Westvleteren. Ik ben een paar jaar geleden nog in de brouwerij geweest. Ik liep toen de 4-daagse wandeltocht van de Ijzer en die kwam langs de brouwerij. Het jaar daarop hebben ze de route veranderd, want de wandelaars bleven er te lang hangen. Ze kwamen te laat en allemaal hartstikke zat over de finish. Maar het bier was verdomd lekker. Daar is in Nederland helaas niet meer aan te komen, sinds ze het uitgeroepen hebben tot het beste bier van de wereld.

jordybeukeboom

• 6797 messages
  • 2423 votes

In Utrecht te verkrijgen bij Bert's Bierhuis. Ik vond het ietwat tegenvallen, maar misschien verwachtte ik teveel. Je betaalt ook iets van 3 euro per flesje, omdat ze het speciaal moeten gaan halen oid.

Ik vind zelf Leffe Radieuse erg lekker. En verder las ik al La Chouffe, Rochester, Chimay.

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

Sterker, je betaalt al 6 euro voor een flesje

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

wibro wrote:

Je vergeet de Westvleteren..

Wou ik speciaal niet noemen, omdat je er echt voor naar het klooster/brouwerij toe moet om aan het bier te komen. En dan krijg je nog maar een zeer kleine hoeveelheid mee én op voorhand bestellen. En met brandstofprijzen vandaag de dag, is het al helemaal niet meer te doen.

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

speedy23 wrote:

(quote)

Wou ik speciaal niet noemen, omdat je er echt voor naar het klooster/brouwerij toe moet om aan het bier te komen. En dan krijg je nog maar een zeer kleine hoeveelheid mee én op voorhand bestellen. En met brandstofprijzen vandaag de dag, is het al helemaal niet meer te doen.

Het bier werd daar getapt in een speciaal Westvleteren glas, je moest er geloof ik 2 euro borg voor betalen, want die glazen werden maar al te graag meegenomen als souvenir. Ik heb thuis ook zo'n glas staan.

Ik denk dat ik dit jaar weer die kant op kom. Altijd genieten daar van het lekkere bier uit die streek. Behalve de Westvleteren drink ik ook graag de St. Bernardus en de Hommel, die volgens mij allebei gebrouwen worden in Watou, dat niet zo ver van Poperinge ligt.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Indrukwekkend. Een Nederlander die de Westhoek van Vlaanderen kent.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2596 votes

speedy23 wrote:

(quote)

Stuk voor stuk heerlijke bieren, alleen de Duchesse de Bourgonge kon me absoluut niet bekoren. Neigt haast naar wijn. Is er met wijn niets mis, maar ik koop liever het een of het ander, niet een combinatie tussen beiden.

kos wrote:

Hertog Jan is veruit het beste pils. .

Duidelijk nog niet bekend met oerpils Urquell.

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

Hmm, kasteel vind ik ook niet te zuipen eerlijk gezegd, net als Gulden Draak. Toch een beetje bieren die iets te graag sterk willen zijn ipv lekker. Daarvoor in de plaats heb ik dan liever Rochefort 10. Bijna net zo sterk, onnoemelijk veel lekkerder en verfijnder!

Het goorste sterke bier is trouwens Het Kanon van Grolsch, dat categoriseer ik echt onder "bocht". Evenals Bavaria 8.6 trouwens

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Gulden Draak is imo net een biertje dat veel meer aroma bevat dan pakweg een Duvel. Heerlijk op een terras in de zon. Ook aanraders zijn de Westvleteren 12 graden, de Delirium tremens (met de roze olifantjes op de fles), Chimay, Hapkin (vind je veel als vervanger van Duvel in Haacht-cafés), Judas (heb nog zo'n glas thuis staan), La Chouffe, Orval en Corsendonk Angus. Ook niet slecht, maar toch wat overroepen zijn Leffe en Grimbergen.

Om gewoon te drinken (zullen we maar zeggen) drink ik liefst Stella of Jupiler, al moet ik toegeven dat Primus op zich ook niet slecht is. Absoluut geen Heineken, Hoegaarden of Maes Pils, dat alle 3 smaakt naar afwaswater. Als ik in een café of terechtkom met Maes (Heineken cafés zijn gelukkig zeldzaam in Vlaanderen) zal ik sneller grijpen naar een zeer lekker alternatief: Koninck, ook bekend als 'een bolleke'. Vooral als het gedronken wordt in Antwerpen waar de kans op Koninck van 't vat vrij groot is.

En verder steeds nieuwe namen proberen en uitzien naar wat de zaak aanbied van 't vat.

Lord Flashheart

• 6454 messages
  • 2375 votes

Hoewel ik Belgisch en Tsjechisch bier altijd het lekkerst vond, ben ik vandaag ineens van mening veranderd: Lord Flashheart gaat van z'n hobby z'n werk maken en start eind juli bij Heineken als junior business analyst. Ik kan niet wachten!!!

jordybeukeboom

• 6797 messages
  • 2423 votes

Humor Succes!

Lord Flashheart

• 6454 messages
  • 2375 votes

Dank je! Eigenlijk hoort dit in een ander topic, maar ik vond het hier ook wel toepasselijk.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.