- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Bier en andere alcoholische dranken
Bier en andere alcoholische dranken
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Ja, er zijn natuurlijk altijd corrigerende mechanismes aan 't werk.
Bovendien worden er in die zin nooit de positieve effecten van (beperkt) Alcoholgebruik meegenomen. Uitermate sociaal en zeer kunstgevend.
Het eerste wat de primitieve mens uitvond was Alcohol, echt zo'n speeltje voor mannen, om eindelijk van gezeur af te zijn 
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4895 votes
Het eerste wat de primitieve mens uitvond was Alcohol, echt zo'n speeltje voor mannen, om eindelijk van gezeur af te zijn 
Wow, dat heb ik vanavond gemerkt ja 
Respekked
-
- 6286 messages
- 1229 votes
Maar dan.. de voglende dag. Het is WO1 all over again. Jij bent Wilhelm II, verzeild in een twee-frontenoorlog die je nooit kan winnen. Van buiten wordt je aangevallen door de Triple Entente, je moeder, dan wel je vriendin of vrouw. Als het van binnen goed zat, kon je deze zeurende pijn nog wel van je afslaan. Maar de oorlogseconomie kookt over, net als je hersenen. Ze liggen droog te bakken in je hersenpan, schreeuwend om verkoeling. Bonkend en barstend willen ze naar buiten. Dit is gezeur van een hogere macht, zelfs God kan je niet redden van deze duivelse pijnen. Als een bezetene ga je op zoek naar het laatste plekje dat 'koud' is op je kussen, deze queeste is echter vergeefs. Je zult het hoe dan ook verliezen. De witte vlag wordt gehesen, je belooft jezelf nooit meer te drinken en je kreunt:
"Mag ik alsjeblieft een aspirientje.. een stuk of drie."
Drie uur later zit je weer in de kroeg. "Ik had me toch een kater jongens.."
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
O, ja en over 2 weken is het eindelijk weer carnaval 
MXO
-
- 1449 messages
- 532 votes
, ik denk dat ik over 2 week een tijdje 'dood of spoorloos verdwenen' ben!
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Gelukkig woon ik aan de goede kant van het land wat betreft carnaval. 
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Noem dat maar goed
Een vriend van mij uit jouw stad komt altijd met de carnaval een dag of 4 -5 terug naar zijn roots om vervolgens met veel heimwee weer te moeten terugkeren.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Noem dat maar goed
Een vriend van mij uit jouw stad komt altijd met de carnaval een dag of 4 -5 terug naar zijn roots.
Ik ben Brabant juist ontvlucht. 
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Lol. Ik ben juist na een aantal jaren te hebben doorgebracht in de buurt van onze hoofdstad weer terug gevlucht.
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2596 votes
Na Grolsch altijd verfoeid te hebben als een van de weinige bieren die domweg funzig is, heb ik vandaag de Dunkelweizen leren kennen van Grolsch, die bijzonder lekker is! (en in een mooie fles zit
)

Overigens heb ik de grote bierwijzer voor Europa van bierhistoricus- en kenner bij uitstek, Micael Jackson. Erg leuk. Heeft iemand nog andere boeken van hem en kan hij me dit aan/afraden?
Aan alle bierliefhebbers wil ik overigens nog altijd het heerlijke Budvar en vooral ook het werkelijk fantástische Pilsner Urquell uit Tsjechie nog eens aanraden!
Art
-
- 13507 messages
- 3660 votes
Grote Belgische Bieren van Michael Jackson, aanrader!
En natuurlijk zijn boeken over whisk(e)y, ook top! 
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2596 votes
Ah, bedankt! Ga ik dan absoluut eens op de kop tikken. Een whiskey-fan ben ik (nog) niet, maar wellicht komt dat nog eens. 
gotti
-
- 14075 messages
- 5886 votes
Hij vertelt weinig nieuws toch. Er is maar weinig Belgisch bier dat bij mij door de keuring komt (Neerlands bier ook trouwens).
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Een zeiker die nooit bier drinkt maar altijd wijn en voor één keertje wil in de belangstelling komen. Een professor, zegt toch genoeg. 
gotti
-
- 14075 messages
- 5886 votes
Laatst voor het eerst me aan gewaagd. Niet-te-zuipen!
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12843 votes
Die vent heeft het niet eens over het bier, enkel over de staat van taps.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Laatst voor het eerst me aan gewaagd. Niet-te-zuipen!
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Voor leegschenken fles, glas eerst 15 minuten in vriesvak! 
Ben je gek man, bierglas in een vriezer stoppen en er dan bier inschenken. 
Bier, en zeker degustatiebieren, moeten geleidelijk aan koud worden en wordt het beste bewaard op koele keldertemparatuur. De ideale temperatuur van een Leffe is tussen de 5 à 7 graden.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Ben je gek man, bierglas in een vriezer stoppen en er dan bier inschenken. 
Bier, en zeker degustatiebieren, moeten geleidelijk aan koud worden en wordt het beste bewaard op koele keldertemparatuur. De ideale temperatuur van een Leffe is tussen de 5 à 7 graden.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Tip van diverse Antwerpse leveranciers...
Schop onder hun kont geven. De 'bierverkrachters'.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Ironisch. Nederland is sterk in tapinstallaties en België in het bier zelf. En het kan wel kloppen dat Heineken naar een tapinstallatie smaakt. Maar ik drink liever bier. 
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Schop onder hun kont geven. De 'bierverkrachters'.
Komt door die hippe sub-zero bieren die tegenwoordig overal te pas en te onpas de kop opsteken. Bier rond het vriespunt
Je proeft niets meer en krijgt een "brainfreeze" op de koop toe.
En... Hier in de stad is een Belgisch biercafé waar ik regelmatig te vinden ben
Best of both worlds dus.
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3224 votes
Drink regelmatig Schulten Brau lekker biertje van de aldi.. meerdere liefhebbers van dit bier?
jordybeukeboom
-
- 6797 messages
- 2423 votes
Dat vind ik dus echt niet te drinken, no offense. Voor mij echt een hoofdpijnbier
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Drink regelmatig Schulten Brau lekker biertje van de aldi.. meerdere liefhebbers van dit bier?
Brrrrrrr, paardenpis.... 
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
Mescaline, ik heb toch het idee dat je nooit belgisch bier gedronken hebt.
horrorjp
-
- 320 messages
- 894 votes
Geef mij maar een corona. Het is erg duur maar je bent heel ff in de hemel 
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Geef mij maar een corona. Het is erg duur maar je bent heel ff in de hemel 
Jongens toch, welke biercultuur hebben jullie eigenlijk? Corona, een Mexicaans smaakversterkend watertje. En daar geef je je geld aan? Tien cent voor de inhoud en de rest voor het flesje en de transportkosten. Er zijn er hier verschillende mensen die mij altijd weer met verstomming kunnen slaan. 
De Britse bierkenner Michael Jackson noemde Corona wegens het gebruik van inferieure grondstoffen (mais en rijst) en de dunne smaak één van de slechtste bieren ter wereld.