- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Evolutie vs. creationisme
Evolutie vs. creationisme
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Isaac Newton kwam meer dan 300 jaar geleden al tot de conclusie dat de wedergeboorte van de staat Israël, op haar authentieke locatie, de sleutel zou vormen voor het begin van de eindtijd, de onthulling van eerst de antichrist, en daarna de ware Messias, Jezus Christus.
Jammer dat hij dood is, anders kon hij me vast ook helpen met het voorspellen van de toto van volgende week.
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Tuurlijk was Isaac Newton ook gewoon een product van zijn tijd. Wel meer grote der wetenschap die er occulte interesses op nahielden.
Echter herinneren we Newton niet om zijn briljante bijbelstudies zullen we maar zeggen...
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Twente - Feyenoord een ééntje, Reinbo 
Kijken of het met mijn profetieën ook een beetje wil vlotten...
BlueVelvet
-
- 1316 messages
- 785 votes
@JacoBaco: waar zit je dit topic vol te spammen met lachwekkende teksten, terwijl je gewoon een link kunt geven?
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Hier nog meer over dit interresante onderwerp.
O ja graancirkels
Het fenomeen waarvan al een kwart eeuw bekend is dat het door een stel Britten na een avondje drinken in de pub is bedacht... Net zoals het monster van Loch Ness 
wimnoot
-
- 3963 messages
- 3922 votes
In Signs vond ik die cirkels knap griezelig. Dus al die theorien zijn voer voor scriptschrijvers. 
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Voor scriptschrijvers zijn graancirkels legitieme bezigheden net zoals voor rockbands 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Twente - Feyenoord een ééntje, Reinbo 
Kijken of het met mijn profetieën ook een beetje wil vlotten...
Ik had het ook over volgende week. 
-
- 7484 messages
- 1715 votes
He... De afstand tussen het Willem2 stadion en het Philips stadion is precies 37km. Willem2 is opgericht in 1896. 1896/37=51, het is de 21e speelronde, 51-21 is 30 wat dus betekend dat het 3-0 wordt dit weekend voor PSV
Damn en ik dacht nog wel na vorige week dat we bezig waren aan een winning spree..
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
@JacoBaco: waar zit je dit topic vol te spammen met lachwekkende teksten, terwijl je gewoon een link kunt geven?
Zal ik de volgende keer doen. Maar hier de samenvatting:
De nabije toekomst zou er volgens de TIJD=AFSTAND regel heel goed zo uit kunnen zien. Waarbij aangetekend moet worden dat Flynn, ondanks zijn ontdekkingen, niet beweert dat het exact op deze manier zal gaan en op die tijd zal gebeuren. Wel is hij ervan overtuigd, en velen met hem, dat de komst van Jezus Christus aanstaande is – en of Hij nu in 2009 of in 2018 zal verschijnen maakt daarbij uiteindelijk niet veel uit.
Anatolia
-
- 2666 messages
- 1511 votes
Wel is hij ervan overtuigd, en velen met hem, dat de komst van Jezus Christus aanstaande is - en of Hij nu in 2009 of in 2018 zal verschijnen maakt daarbij uiteindelijk niet veel uit.
Of 2022 of 2028 of 2030 of 2056... of 2321... 3152...
Jewish Messiah claimants - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
Alleen al in de 17e eeuw, in het Ottomaanse Smyrna (Izmir) waren er duizenden van dit soort claims. Men was zelfs overtuigd dat in 1666 (het getal van het Beest) de Apocalypse zou uitbreken. Lees Balthasar's Odyssey van Amin Maalouf.
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Zal het even lezen. In de Bijbel staat ook dat de terugkomst van Jezus niet te voorspellen valt. Het enige waar je op kan letten, zijn de tekenen der tijden. De dag, noch het uur valt niet te bepalen. HIj komt als een dief in de nacht.
Maar mooi om te zien dat veel mensen (niet allemaal dus) denigrerend worden als het onderwerp het geloof betreft.
Ze laten iedereen in hun waarde tot het tegendeel bewezen is. En wat is het tegendeel: Iemand gelooft, dus laten we dat soort mensen maar expliciet belachelijk maken. Goed bezig jullie.
Zo leer je tenminste iemand kennen.
trebremmit
-
- 3014 messages
- 1465 votes
Is toch niet denigrerend? Gewoon wat tegenargumenten, daar moet je toch tegen kunnen?
Anatolia
-
- 2666 messages
- 1511 votes
Zal het even lezen.
Verklaart een hoop.
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Niemand heeft het over belachelijk maken er was gewoon een discussie bezig... Maar ik voel dat we te veel af gaan dwalen zo op deze manier. Het heeft sowieso niets meer te maken met evolutie of creationisme ondertussen.
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Ja, ik heb er geen moeite mee om het te lezen. Ik zal het uitvoerig doorlezen dus.
@trebremmit: Daar kan ik toch ook tegen. Ik neem jullie niets kwalijk. (jullie mij ook niet) Maar het valt mij alleen wel op dat bepaalde reacties op zn minst denigrerend overkomen.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Iemand gelooft, dus laten we dat soort mensen maar expliciet belachelijk maken.
Het probleem is niet dat mensen geloven (je gaat je gang maar), maar dit zonodig menen te moeten 'onderbouwen' met de meest absurde, onlogische, onbewijsbare en ronduit onmogelijke claims en daar dan het plakkertje 'wetenschappelijk' of 'feit' op plakken.
Als je denkt dat de aarde 6000 jaar oud is, de 'bijbel door archeologische vondsten wordt bewezen', de karkassen van dinosauriërs door de duivel in de aarde zijn gestopt om de mensheid te misleiden, en meer van dat soort onzin, dan ga ik je niet expliciet belachelijk maken, dat doe je dan zelf al. En jouw onnozele verhaal over de zeemijlen-theorie schaar ik daar ook onder.
Voor een vriendelijker toon mis ik duidelijk het genoemde engelengeduld van Dawkins.
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
BlueVelvet
-
- 1316 messages
- 785 votes
Wel is hij ervan overtuigd, en velen met hem, dat de komst van Jezus Christus aanstaande is – en of Hij nu in 2009 of in 2018 zal verschijnen maakt daarbij uiteindelijk niet veel uit.
trebremmit
-
- 3014 messages
- 1465 votes
Even wat humor.
George Carlin over het geloof http://www.youtube.com/watc...
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
@BlueVelvet:
Ze zeggen dat Jezus maar een lelijke vent was en niet een knappe man zoals hij vaak wordt afgebeeld.
Osdorp Posse
Odd Eye
-
- 23 messages
- 109 votes
De Oerknal gaat tegen de Natuurwetten. 1 van die wetten zegt', Uit Niets kan niet Iets ontstaan. Bij scheikunde wordt geleerd dat van alles een hoeveelheid modeculen zijn die even is. Ze kunnen nooit meer of minder worden. En zo zijn er meer dingen vanuit de Wetten die tegen de Oerknal pleiten.
YouTube - 6 of 10 - Intelligent Design of Bugs - Billy Crone
Iets over Intelligent Design.
Overigens had ik al gezegd dat het Godgedeelte voor sommige wat minder zou zijn.
De evolutietheorie en de theorie van de Big Bang zijn twee totaal verschillende gebieden binnen de wetenschap.
Het klopt trouwens ook niet dat de Big Bang theorie inhoudt dat het universum uit het niets is ontstaan. Deze theorie probeert alleen uit te leggen hoe het heelal zich vanuit een singulariteit heeft ontwikkeld tot wat het nu is en waar het naartoe gaat. Ik heb nog nooit ergens iets gelezen of gehoord over het ontstaan van het universum uit niets.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Niets bestaat niet.
Zelfs als je niet gelooft, geloof je. 
Anatolia
-
- 2666 messages
- 1511 votes
Zelfs als je niet geloofd, geloof je.
Nee hoor. Als je niet gelooft, geloof je niet. Punt.
Geen legitieme vergelijking dus. Niets bestaat niet, want: Kwantumveldentheorie - Wikipedia - nl.wikipedia.org
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Nee hoor. Als je niet gelooft, geloof je niet. Punt.
Geen legitieme vergelijking dus. Niets bestaat niet, want: Kwantumveldentheorie - Wikipedia - nl.wikipedia.org
Jawel, je 'gelooft' namelijk in niets. 
Anatolia
-
- 2666 messages
- 1511 votes
Ook al zeg ik duidelijk dat niets niet bestaat? Ik volg je niet.