- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
wavanbuuren
-
- 4228 messages
- 1334 votes
Evenepoel liet zich weer van zijn slechtste kant zien gisteren. twee keer zelf erbij gaan liggen en dan zoveel misbaar maken. Een uitstekend renner, als Belg zal je ongetwijfeld fan kunnen zijn, maar ik vind het een misselijk heerschap.
Fisico
-
- 10039 messages
- 5398 votes
Ik begrijp wat je bedoelt. Weet overigens dat niet iedereen hier fan is van Remco. Die maniertjes worden ook hier opgemerkt. Maar de grote kudde van fans is er ook wel natuurlijk. Het is iets wat we niet gewoon zijn in het wielrennen, dat misbaar maken. Op zich al erg bizar. Ook handgemeen bijvoorbeeld is erg zeldzaam. Ik herinner me in het verleden the fight tussen Barredo en Rui Costa, maar dat zijn toch zeldzaamheden.
Ik weet niet goed wat ik ermee moet aanvangen. Mocht het een buitenlander zijn, ik had hetzelfde idee, sowieso. Maar ook nu wringt het bij mij. Ik hou me vast aan het feit dat hij binnen de ploeg op veel steun kan rekenen omdat hij naar iedereen (kine, mecaniciens, verzorgers, collega-renners ...) steeds erg beleefd en dankbaar is. (Ik vind dat bvb belangrijk)
Het voordeel van zoveel media-aandacht te krijgen en erover te lezen in Vlaanderen is dat mijn alinea hierboven ook wordt meegegeven in de VLAAMSE media. Het nadeel is dat de aandacht van de persmeute gewoon soms té veel is en je élk smeuïg detail te weten komt. (Zo was ik geen fan van Boonen). Je bent wielergek of je bent het niet
Die kleine inside-verhalen (positief of negatief) heb je dan weer niet met eender welke buitenlandse renner waardoor je die ook niet "kent" om er een "goed oordeel" over te vellen (en dan nog)! Ik wil maar zeggen: Weet ik veel wie Kelderman, Matthews of Trentin zijn als persoon naast de wielrenner ...
wavanbuuren
-
- 4228 messages
- 1334 votes
Goeie verheldering Fisico
Ik ken Evenepoel natuurlijk niet zo goed als jullie Vlamingen.
Maar mijn persoonlijk voorkeur gaat dan toch veel meer uit naar een "enfant terrible" als Boonen.
Evenepoel komt op mij wat meer over als een wannabee bad boy of wannabee leider.
Daardoor kon ik het doorgeslagen chauvinisme van de Vlaming bij Museeuw en Boonen beter hebben dan bij Evenepoel, maar dat ligt vooral aan mij, dat realiseer ik me.
Overigens vind ik Wout van Aert ook een stuk sympathieker overkomen dan Evenepoel.
Pecore
-
- 923 messages
- 1691 votes
Evenepoel lijkt zich constant bewust te zijn van de camera. Komt op mij niet zozeer over als wannabee, eerder als iemand met narcistische trekken. Psychologie van de koude grond, ik weet het. Ach, mensen en indrukken, het blijft iets raars.
Wel een fantastisch renner.
eRCee
-
- 13443 messages
- 1978 votes
Hij is nog jong en moet nog een hoop leren over hoe je je hoort te gedragen als vedette en hoe niet. Wat dat betreft kan hij een voorbeeld nemen aan Roglic. Ik heb wel iets meer sympathie voor hem gekregen na een geschreven interview in ProCycling. Vooral dat hij met z'n vrouw niet in Monaco wilde gaan wonen.
Pecore
-
- 923 messages
- 1691 votes
Dat is ook zo. Aan de andere kant zijn (of waren) andere jonge vedettes als Pogi, Bernal, VDP en Van Aert toch een stuk aimabeler. En ik heb best wel een zwak voor de enfant terribles, daar ligt het niet aan. Altijd gesupporterd voor Ulrich, Pantani, Sagan, Cavendish en Boonen. Maar die kwamen authentieker over.
De documentaire-serie op Netflix over Jumbo doet Roglic trouwens ook goed. Erg sympathieke vent. Wel een beetje saai, maar soit.
happie
-
- 6236 messages
- 426 votes
Remco Evenepoel: "Heb het gevoel dat Roglic nerveus is" | WielerFlits
Primoz Roglic is klaar voor 'mooi gevecht' op Campo Imperatore | WielerFlits
Dit zegt al genoeg. Evenepoel is veel meer bezig met zijn tegenstanders, dan Roglic heb ik het idee.
Evenepoel is misschien een te gemaakt persoon of niet en heeft misschien vreemde trekjes, die Pogi, Vingegaard etc niet hebben. Echter is het inderdaad een geweldige coureur. Hij heeft zichzelf wel in een geweldige positie gemanoeuvreerd. Wint back 2 back LBL en heeft al een grote ronde gepakt. Dus hij levert wel, dan mag je ook wel een grote mond hebben en vreemde trekjes. Het zou pijnlijker zijn, als hij niks zou winnen of niet iets boeiends.
mjk87 (moderator films)
-
- 14534 messages
- 4518 votes
Ik zal nooit fan worden van Evenepoel, puur door zijn uitstraling. Als ik hem al zie, zelfs op een foto (waar ik gedrag/maniertjes) niet zie voel ik al antipathie. Helemaal de vinger erop leggen kan ik niet maar zo'n airtje of aura voel ik gewoon. Los van zijn sublieme kwaliteiten of wil om aan te vallen (zoals recent in LBL).
happie
-
- 6236 messages
- 426 votes
Wel benieuwd naar de eerste echte aankomst bergop. Niet de aller zwaarste aankomst in ieder geval. Alleen de laatste 5 kilometers zijn echt pittig, dus ze moeten de eerste 21 a 22 km van de klim de koers wel hard maken om verschillen te maken, maar ik denk dat die redelijk beperkt zullen blijven, behalve als je echt slecht bent.
Maar goed vandaag en ook morgen zal Roglic wel wat moeten snoepen, want als Evenepoel hersteld is, dan deelt hij zondag nog een flinke tik uit aan zijn concurrentie. Daarna is het pas vanaf volgende week vrijdag mogelijk om hem pijn te doen, maar als door zondag de afstand veel groter is geworden, dan word het een lastig verhaal.
Denk dat de meeste klassementsmannen een mannetje vooruit moeten sturen, die iets verder staat in het klassement, maar toch de zenuwen kan laten toenemen. Arensman voor INEOS, Kämna voor Bora, Vine en Buitrago bijvoorbeeld.
happie
-
- 6236 messages
- 426 votes
Hmm dat laatste toch niet. Nog niet eens een kanshebber om zo'n vlucht tot een goed einde te brengen. Dit word een lange middag, maar wel met vuurwerk om de ritwinst tussen de klassementsmannen.
Of er moet nog iemand vertrekken op klim 1
Pecore
-
- 923 messages
- 1691 votes
Dat laatste zie ik wel gebeuren. In aanloop naar of op de klim van categorie twee kunnen er nog veel mannen wegrijden. Dat kan zelfs in de relatief makkelijke aanloop naar de top van de Gran Sasso wel. Helpers van de klassementsmannen hoeven niet per sé in de vroege vlucht te zitten. Dan krijgt zo groep ook helemaal niet de nodige voorsprong, want de verschillen zijn nog te klein.
happie
-
- 6236 messages
- 426 votes
Dat laatste zie ik wel gebeuren. In aanloop naar of op de klim van categorie twee kunnen er nog veel mannen wegrijden. Dat kan zelfs in de relatief makkelijke aanloop naar de top van de Gran Sasso wel. Helpers van de klassementsmannen hoeven niet per sé in de vroege vlucht te zitten. Dan krijgt zo groep ook helemaal niet de nodige voorsprong, want de verschillen zijn nog te klein.
Die helpers is inderdaad te vroeg, maar het profiel van deze Giro nodigt vandaag en morgen wel uit om Evenepoel uit te dagen. In het slechtste geval voor de spanning rijd hij ze zondag allemaal naar huis en tot aan vrijdag valt er niks meer goed te maken op hem en als hij een enorme voorsprong heeft, dan fiets hij wel lekker week 3 in.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Ze beginnen er binnen enkele ogenblikken aan: 45km klimmen, weliswaar met enkele korte afdalingen.
De bergen in Italië ken ik niet zo goed als de Franse, maar deze is daarin een uitzondering. Ik stond enkele jaren geleden op de top van deze historische berg. De weg daar naartoe liep door een van de mooiste natuurgebieden waar ik ooit geweest ben.
Deze klim is niet historisch vanwege het wielrennen, maar vanwege een militaire operatie in de tweede wereldoorlog:
Nadat Mussolini in 1943 werd afgezet en de Italianen overgelopen waren naar de geallieerden werd Mussolini gevangen gezet op deze geheime locatie: Een berghotel op kilometers van de bewoonde wereld op de Gran Sasso.
Toen de Duitse geheime dienst de locatie van Mussolini vernam zette men in opdracht van Hitler een reddingsoperatie op voor de gevallen Italiaanse leider. Link naar wikipedia: Gran Sasso raid - Wikipedia - en.wikipedia.org
Het hotel waar Mussolini gevangen zat ligt aan de finish. De renners gaan er vandaag zelfs douchen.
Wachten wie vandaag in het roze zit. In 2018 waren er amper verschillen. Heeft Evenepoel last van z'n valpartij? Is Roglic top? Wie kan er volgen?
happie
-
- 6236 messages
- 426 votes
Wat een Prut etappe. Wat een laffe koers van de andere ploegen. Quick Step had een heerlijke dag. Als enkele renners dit hadden geweten waren er meer mee gesprongen. Slechte promotie voor het wielrennen. 
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Voor zowel Quick Step als DSM hoefde het niet.
Maar waarom maakt Ineos of UAE geen tempo? Of waarom valt Paret-Peintre niet aan? Een gemiste kans!
Morgen een kans voor de vluchters of voor de powersprinters. Klimmetje van 4de categorie in de laatste 10km!
Zondag een tijdrit. Logischerwijs smeert Evenepoel ze dan weer tussen de 30 seconden en 1'30 aan. Denken ze dit dan allemaal goed te maken in de 3de week?
Pecore
-
- 923 messages
- 1691 votes
Ze zullen allemaal gokken op de derde week. In de Vuelta van vorig seizoen was het beste er bij Evenepoel er na de helft ook af. Ik denk dat hij nu beter is, maar dat is de concurrentie ook.
happie
-
- 6236 messages
- 426 votes
Voor zowel Quick Step als DSM hoefde het niet.
Maar waarom maakt Ineos of UAE geen tempo? Of waarom valt Paret-Peintre niet aan? Een gemiste kans!
Morgen een kans voor de vluchters of voor de powersprinters. Klimmetje van 4de categorie in de laatste 10km!
Zondag een tijdrit. Logischerwijs smeert Evenepoel ze dan weer tussen de 30 seconden en 1'30 aan. Denken ze dit dan allemaal goed te maken in de 3de week?
Ja dat laatste snap ik ook niet. Deze etappe had je alvast wat kunnen doen. Al probeer je maar ook de ploeg van Evenepoel uit te hollen. Na zondag staat waarschijn de eerste concurrent op ruim anderhalve minuut. In het gunstigste geval.
Paret Peintre had een knuppel in het hoenderhok kunnen gooien. Wat had hij te verliezen. Die krijgt zondag dik 3 minuten op zijn broek.
Roglic begrijp ik ook niet. Het is niet dat hij veel moed kan putten uit zijn eerste tijdrit.
Drama etappe. Schandalig zelfs
happie
-
- 6236 messages
- 426 votes
Ze zullen allemaal gokken op de derde week. In de Vuelta van vorig seizoen was het beste er bij Evenepoel er na de helft ook af. Ik denk dat hij nu beter is, maar dat is de concurrentie ook.
Dat is nogal een risico. Zeker ook als de achterstand groter word zondag. Dat word een achterstand, die je in zo'n derde week moeilijk goed maakt.
In de Vuelta had hij al in bergetappes het verschil gemaakt in de eerste twee weken. De noodzaak om zich over de kop te rijden was er ook niet. Hij won in week drie zelfs nog een bergrit. 
Pecore
-
- 923 messages
- 1691 votes
Ja, ik had het ook graag anders gezien. Zeker voor de neutrale toeschouwer kan dit wel eens heel vervelend uitpakken. Aan de andere kant, het zou ook zomaar een hele bijzondere derde week kunnen worden. Als tenminste het verschil niet te groot wordt en jumbo niet de enige uitdager is.
In de Vuelta was Roglic toch bezig zich in vorm te rijden en leek hij het tij te gaan keren. Als hij niet was gevallen had ik hem nog wel zien winnen.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Ja, ik had het ook graag anders gezien. Zeker voor de neutrale toeschouwer kan dit wel eens heel vervelend uitpakken. Aan de andere kant, het zou ook zomaar een hele bijzondere derde week kunnen worden. Als tenminste het verschil niet te groot wordt en jumbo niet de enige uitdager is.
In de Vuelta was Roglic toch bezig zich in vorm te rijden en leek hij het tij te gaan keren. Als hij niet was gevallen had ik hem nog wel zien winnen.
Voor 't zelfde geld vallen zowel Roglic als Evenepoel nog uit voor de aanvang van de derde week. Het zijn beiden geen renners die gemakkelijk recht blijven.
Dan krijgen we Almeida of Thomas als winnaar.
Morgen een sprint in droge omstandigheden.
De tijdrit zou dan weer eens kletsnat kunnen worden. Alsook de vlakke rit van komende woensdag en donderdag. Genoeg kans voor de toppers om nog eens tegen de grond te gaan.
AvaRava
-
- 32 messages
- 126 votes
Ik vermaak me opperbest met de huidige NBA playoffs.
Topteams die opeens in vorm raken, oude krijgers die een laatste kunstje willen flikken, topfavorieten die zonder glans verzuipen (Giannis
)
Ik zet mn geld op een Warriors - Celtics finale.
Me too. Veel verrassende uitslagen. Helaas de Warriors er nu wel uit. Hoop wel dat de Nuggets nu de Lakers weten te verslaan.
Het is te hopen voor de mensen uit Boston dat de Celtics game 7 winnend tegen Philly weten af te sluiten. Ze rekenden zich daar al rijk met de Bruins. Dat viel even vies tegen. Erg knap van de Panthers dat ze nu ook Toronto eruit hebben geknikkerd.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Ganna: DNS
Ik denk dat Evenepoel nu wel grote kans maakt op een nieuwe tijdritzege op zondag.
Wel opgelet van Leknessund. Was ooit Europees kampioen tijdrijden bij zowel de junioren als de beloften. Die kan dus een stukje tijdrijden en zal vleugels hebben door z'n roze trui. We zagen Alaphilippe ook ooit een tijdrit winnen in het heel.
happie
-
- 6236 messages
- 426 votes
Me too. Veel verrassende uitslagen. Helaas de Warriors er nu wel uit. Hoop wel dat de Nuggets nu de Lakers weten te verslaan.
Het is te hopen voor de mensen uit Boston dat de Celtics game 7 winnend tegen Philly weten af te sluiten.
Boston moet vooral proberen twee van de drie proberen te stoppen, dan doel ik op Harden, Maxey en Harris. Embiid is niet te stoppen. Benieuwd of dit het seizoen word voor ze. Goede zet gedaan met Brogdon als 6th man. Dit is wel echt een mooie serie tussen die twee. Benieuwd of een Miami met eem geweldige Butler iets kan aanrichten, die zijn echt wel in play-off mood.
Denver - Lakers ben ik wel benieuwd naar. De Lakers hebben het echt goed omgedraaid na de trade deadline. Russel is een goede addition geweest. Davis en LeBron blijven fit. De ontwikkeling van Reaves is ook echt belangrijk geweest.
Denver heeft een mooi team om Jokic heen gebouwd. Ze hebben tegen mogelijk Philly of Boston in de NBA finals alleen geen homecourt advantage.
happie
-
- 6236 messages
- 426 votes
Klein tikje voor Evenepoel vandaag. Benieuwd naar morgen nu of hij nog steeds oppermachtig is.
Pecore
-
- 923 messages
- 1691 votes
Strak nummertje van Roglic, pakt met een klimmetje van twee kilometer even 15 seconden terug. Dit kan, ook als Evenepoel morgen verder uitloopt, nog wel eens heel spannend worden. Je mag van Jumbo en Roglic ook verwachten dat ze beter een grote ronde kunnen aanvangen dan QS en Evenepoel.
eRCee
-
- 13443 messages
- 1978 votes
Strak nummertje van Roglic, pakt met een klimmetje van twee kilometer even 15 seconden terug.
Vooral een mentale opsteker voor Roglic en Jumbo inderdaad, omdat je hiermee de indruk hebt dat er bergop toch ruimte is. Ben benieuwd of dat ook doorwerkt in de tijdrit van vandaag.
Pecore
-
- 923 messages
- 1691 votes
Roglic moet het verschil maken op de kortere klimmetjes, met zijn explosiviteit. Evenepoel moet het van de tijdritten hebben. Op de langere beklimmingen zullen ze elkaar weinig ontlopen denk ik, mits ze goede benen hebben. Maakt het wel lekker onvoorspelbaar. En sowieso is er in de loodzware derde week altijd van alles mogelijk.
happie
-
- 6236 messages
- 426 votes
Spannende tijdrit zeg. Dit zal Evenepoel na gisteren niet lekker zitten en Roglic en de Ineos mannen zullen hier vertrouwen uit putten.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.