- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
eRCee
-
- 13443 messages
- 1978 votes
Ja. De vraag is vooral of het met de valpartijen te maken heeft en zich herstel inzet, of dat het vormpeil van Evenepoel achteruit gaat.
Fisico
-
- 10039 messages
- 5398 votes
Of het een pyrrusoverwinning zal zijn, zal nog moeten blijken. Maar het wordt nog loodzwaar voor RE. Ik begin ervoor te vrezen.
Pecore
-
- 923 messages
- 1691 votes
Eén van de leukere tijdritten die ik de laatste jaren heb gezien. Belooft nu ook een spectaculaire Giro te worden. Na de toch wat saaie vorige edities is dat wel erg leuk.
Lijkt me een erg lastige positie voor Evenepoel. De concurrenten barsten van het vertrouwen en kunnen de krachten bundelen. Zijn vertrouwen heeft sinds de tijdrit juist een knak gekregen. Aan de andere kant sta je liever wel 45 seconden op voorsprong dan niet.
mjk87 (moderator films)
-
- 14534 messages
- 4518 votes
Evenepoel Corona en uit de Giro.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5077 votes
Ai, een onthoofde Giro. Dat is jammer en de verklaring voor het niet domineren van vandaag. Lijkt erop dat dan weer de vuelta zal worden voor hem. Of zou Lefevre hem in de tour durven gooien? Ik weet te weinig van trainingen om in te schatten of het makkelijker is om hem in juli vanuit zijn huidige topvorm goed te krijgen of in augustus-september.
Fisico
-
- 10039 messages
- 5398 votes
Corona dus. Ik vond hem er na de tijdrit al enorm slecht uitzien. Niet gewoon moe van de inspanning, maar gewoon belabberd.
Als QS slim is sparen ze hem inderdaad voor de Vuelta.
eRCee
-
- 13443 messages
- 1978 votes
Beter maar weer strikte corona-protocollen hanteren als ploeg. Geen handen schudden en wel mondkapjes op buiten de koers. Beetje raar dat er zoveel aandacht is voor trainen/voeding, en dat men dit een beetje lijkt te laten waaien.
Kan nog een mooie strijd worden tussen Ineos en Jumbo, met interessante outsiders (als Jay Vine).
happie
-
- 6236 messages
- 426 votes
Ja dat bovenste lijkt me bij deze sport dan ook wel een must. Ik ben geen dokter/viroloog en ken de risico's niet van een besmetting voor een wielrenner, maar ze zullen de renners niet zomaar allemaal uit de koers halen na een positieve test. Dan zal je toch echt wat strikter moeten zijn bij deze sport met Corona. Zeker ook bij een sport waar het publiek op sommige plekken best dichtbij kan komen.
Wel zonde voor de ronde, maar vooral voor hemzelf. Als hij zaterdag al een tikje kreeg en gisteren niet top was door deze infectie, dan was die laatste week ook niks geworden.
wavanbuuren
-
- 4228 messages
- 1334 votes
Beter maar weer strikte corona-protocollen hanteren als ploeg. Geen handen schudden en wel mondkapjes op buiten de koers. Beetje raar dat er zoveel aandacht is voor trainen/voeding, en dat men dit een beetje lijkt te laten waaien.
Nee hoor, ze moeten gewoon stoppen met testen.
Corona is inmiddels voor de hele wereld het zelfde als griep, waarom dan nog deze absurde consequentie voor een wielrenner blijven hanteren?
Pure Broodroof!
p.s. Dit alles los van de fysieke consequenties die Evenepoel wel of niet van de Corona ondervond en of ie anders misschien uiteindelijk toch had moeten afstappen.
happie
-
- 6236 messages
- 426 votes
Toch gelukt om Embiid behoorlijk af te stoppen. Tatum was geweldig gisteren. Horford deed ook het maximale tegen Embiid. Daar leek het aan het begin niet op, maar de rare actie van Harden tegen Brown draaide de wedstrijd compleet om en hoe. Jammer dat het geen clash Milwaukee - Boston is geworden. Ben wel benieuwd hoe Miami hier met hun Post Season vorm tegen spelen. Jimmy Buckets gaat het Boston zwaar maken.
Gezien hun start aan de wedstrijd laat Philly wel een kans liggen. Dat ze zo ma Ze hadden bij ESPN over de double team, die pas bij 38 punten van Tatum op hem gezet werd. Ze gaan er alleen voorbij, dat ze dan geslacht worden in de passing met goede schutters als Smart, Brown en Horford. Of makkelijker naar de basket kunnen gaan, dan hebben ze ook nog Brogdon.
Kan wel eens het einde betekenen van Rivers daar, want hij is de coach met de meest verloren Game 7's in de PO's. Denk dat ze ook afscheid moeten nemen van Harden. Dat werkt gewoon niet en het is wel echt een choker in dit soort series. Er zijn er maar weinig, die slechter keuzes maken in de offense. Wat was hij slecht gisteren.
Fisico
-
- 10039 messages
- 5398 votes
Corona is inmiddels voor de hele wereld het zelfde als griep, waarom dan nog deze absurde consequentie voor een wielrenner blijven hanteren?
Pure Broodroof!
p.s. Dit alles los van de fysieke consequenties die Evenepoel wel of niet van de Corona ondervond en of ie anders misschien uiteindelijk toch had moeten afstappen.
Ik vermoed dat de wielerploegen niet zomaar over 1 nacht eis gaan. De belangen en voorbereidingen zijn/waren groot. Dat ze beslissen om ermee te kappen, en dit is al nummer 6 in de Giro, wijst er toch op dat de risico´s om door te gaan toch groter zijn dan wij kunnen inschatten. Ik denk bvb aan de impact op het hart. Het gaat hem ook over topsporters die drie weken in het rood gaan, dat is nog wat anders als een wandelingetje rond de kerktoren.
happie
-
- 6236 messages
- 426 votes
Pure Broodroof!
Geen broodroof natuurlijk. O.a. Froome en Declerq hebben een ontsteking aan hun hartzakje opgelopen na een corona besmetting, dat is natuurlijk prima te genezen, maar doorrijden lijkt me meer risico's met zich meebrengen. Froome heeft ook flink de naweeën van gehad.
Voor de rest van de wereld misschien een griep, maar die fietsen geen periodes op bepaalde hoogtes en in dit geval nog eens drie weken lang. Gisteren het hoofd van Evenepoel niet gezien na een tijdrit van 30 kilometer? Hoe was dat in de laatste week dan gegaan, als ook hij een ontsteking bij zijn hart zou hebben?
Juist goed dus dat zij in deze sport de controles blijven doen dan. Het hoeft natuurlijk niet dat hij er veel meer last van gaat krijgen, maar hij kan ook weer een andere renner aansteken, die er dan wel weer last van gaat krijgen, als je ze allemaal maar laat fietsen met corona, dan heb je dadelijk een half peloton met gezondheidsklachten na een besmetting.
wavanbuuren
-
- 4228 messages
- 1334 votes
OK, wellicht hebben jullie een punt.
Ik vraag me alleen wel hardop af of dat ook geldt voor de huidige, overduidelijk mildere vorm.
"gewone" mensen werden in het begin ook zieker dan nu.
Al ben ik het ook met eerdere schrijvers eens dat hij er best getekend uit zag na de tijdrit.
happie
-
- 6236 messages
- 426 votes
Van de organisatie mag je ook eigenlijk wel gewoon doorrijden. Daar zijn geen restricties op, dus het is de keuze van renner en ploeg. Quick Step en misschien ook andere ploegen doen na herstel ook nog een extra hart onderzoek schijnbaar, omdat te kijken of er geen schade is ontstaan.
Het klopt wat je zegt, dat "gewone" mensen nu minder ziek worden door een mildere variant, maar experts zeggen dan weer (wat ook Lefevre aangeeft), dat dit ook geen gewone baan is en deze gasten een uitzonderlijke prestatie doen. Uiteindelijk is dit een infectie en die kan op de achtergrond in je lichaam waarschijnlijk meer kapot maken, dan je van buiten kan zien.
Ganna en een paar eerder waren al afgestapt. Bij Jumbo hadden ze al bij voorbaat problemem en vandaag is ook Uran afgestapt.
AvaRava
-
- 32 messages
- 126 votes
Toch gelukt om Embiid behoorlijk af te stoppen. Tatum was geweldig gisteren. Horford deed ook het maximale tegen Embiid. Daar leek het aan het begin niet op, maar de rare actie van Harden tegen Brown draaide de wedstrijd compleet om en hoe. Jammer dat het geen clash Milwaukee - Boston is geworden. Ben wel benieuwd hoe Miami hier met hun Post Season vorm tegen spelen. Jimmy Buckets gaat het Boston zwaar maken.
Gezien hun start aan de wedstrijd laat Philly wel een kans liggen. Dat ze zo ma Ze hadden bij ESPN over de double team, die pas bij 38 punten van Tatum op hem gezet werd. Ze gaan er alleen voorbij, dat ze dan geslacht worden in de passing met goede schutters als Smart, Brown en Horford. Of makkelijker naar de basket kunnen gaan, dan hebben ze ook nog Brogdon.
Kan wel eens het einde betekenen van Rivers daar, want hij is de coach met de meest verloren Game 7's in de PO's. Denk dat ze ook afscheid moeten nemen van Harden. Dat werkt gewoon niet en het is wel echt een choker in dit soort series. Er zijn er maar weinig, die slechter keuzes maken in de offense. Wat was hij slecht gisteren.
Yep, Tatum liet het weer zien op het moment dat het moest. In het vierde kwart in Game 6 en nu in Game 7. Harden was weer eens de oude Harden: op het moment dat het moest, gaf hij maar weer eens niet thuis. Embiid overigens ook niet. Slechts 15 punten, 5-18 schot en 1 assist. Ze hebben het vooral laten liggen in het vierde kwart in Game 6. Slechts 13 punten in dat kwart. Ik geef Boston wel een goede kans tegen de Heat. Ik hoop op een finale Boston-Denver.
Grizzlies suspend Ja Morant from all activities after social media video | NBA.com Hardleers. 
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Ik vraag me alleen wel hardop af of dat ook geldt voor de huidige, overduidelijk mildere vorm.
Al ben ik het ook met eerdere schrijvers eens dat hij er best getekend uit zag na de tijdrit.
Evenepoel is ook gewoon gekomen om deze wedstrijd te winnen.
Wat voor zin heeft het om verder te rijden als hij niet 100% is en hij hooguit 8ste kan worden in het algemeen klassement? Bovendien riskeert hij ook 'motorschade'.
In de media in Vlaanderen wordt nu volop het debat gevoerd: What's next?
- De tour meepikken met een vrijgeleide. Ritje meepikken in het Baskenland (eventueel met enkele daagjes geel) en eventueel de tijdrit. Niets forceren in de Alpen en knallen op het WK.
- De dubbel WK en Vuelta?
In het najaar zou hij sowieso al de Ronde van Lombardije rijden.
Wat de Giro betreft supporter ik nu vooral voor Thomas. Hij kan met z'n 37 jaar de op één na oudste winnaar van een grote ronde worden. Zou een mooie afsluiter zijn van z'n carrière.
wavanbuuren
-
- 4228 messages
- 1334 votes
Persoonlijk vind ik Thomas een goeie renner, maar niet zo antrekkelijk om naar te kijken.
Wat dat betreft hoop ik dat er van mannen als Vlasov of Kamna nog wat te verwachten valt.
Van de overgebleven topfavorieten spreekt Roglic me uiteindelijk toch het meeste aan.
happie
-
- 6236 messages
- 426 votes
Yep, Tatum liet het weer zien op het moment dat het moest. In het vierde kwart in Game 6 en nu in Game 7. Harden was weer eens de oude Harden: op het moment dat het moest, gaf hij maar weer eens niet thuis. Embiid overigens ook niet. Slechts 15 punten, 5-18 schot en 1 assist. Ze hebben het vooral laten liggen in het vierde kwart in Game 6. Slechts 13 punten in dat kwart. Ik geef Boston wel een goede kans tegen de Heat. Ik hoop op een finale Boston-Denver.
Grizzlies suspend Ja Morant from all activities after social media video | NBA.com Hardleers.
Ja Harden is geen speler waarmee je een ring gaat winnen ben ik bang. De Joe Johnson van deze tijd. Goede spelers, maar chokers eerste klas. Embiid ook niet inderdaad. Echter vind Embiid-Maxey-Harris wel prima in je starting five, dan moeten ze een betere point guard erbij zoeken voor een echte teameffort. Harden is ook geen PG eigenlijk. Irving is Free Agent, maar Dallas zal alles doen om hem binnen te houden. Mogelijke andere opties Jackson (utah), Van Vleet en Russel (Lakers).
Morant.... Dat word net zo'n aparte als Kyrie. Je begint bijna te verlangen naar de echte bad boys van de Pistons, Rodman (Bulls era) en Iverson. 
happie
-
- 6236 messages
- 426 votes
Het gaat steeds harder inderdaad met de uitvallers. Al dan niet met corona.
eRCee
-
- 13443 messages
- 1978 votes
De Marchi fietst er wat frustraties uit: rijdt twee klimcompanen van Evenepoel los uit het wiel. Heerlijke opening.
happie
-
- 6236 messages
- 426 votes
Vlasov ook ziek. Inmiddels gelost uit het peloton.
eRCee
-
- 13443 messages
- 1978 votes
Helaas voor Alessandro, maar Cort is erbij gekomen, dus die wint vandaag.
eRCee
-
- 13443 messages
- 1978 votes
Haha, De Marchi doet ook werkelijk alles verkeerd als het gaat om afmaken. Maar wat een heerlijke coureur.
Splinters
-
- 2627 messages
- 1391 votes
Ook omicronvarianten gaan gepaard met koorts. Sporten met koorts is dom en onverantwoord.
Splinters
-
- 2627 messages
- 1391 votes
Geen broodroof natuurlijk. O.a. Froome en Declerq hebben een ontsteking aan hun hartzakje opgelopen na een corona besmetting, dat is natuurlijk prima te genezen, maar doorrijden lijkt me meer risico's met zich meebrengen. Froome heeft ook flink de naweeën van gehad.
Voor de rest van de wereld misschien een griep, maar die fietsen geen periodes op bepaalde hoogtes en in dit geval nog eens drie weken lang. Gisteren het hoofd van Evenepoel niet gezien na een tijdrit van 30 kilometer? Hoe was dat in de laatste week dan gegaan, als ook hij een ontsteking bij zijn hart zou hebben?
Juist goed dus dat zij in deze sport de controles blijven doen dan. Het hoeft natuurlijk niet dat hij er veel meer last van gaat krijgen, maar hij kan ook weer een andere renner aansteken, die er dan wel weer last van gaat krijgen, als je ze allemaal maar laat fietsen met corona, dan heb je dadelijk een half peloton met gezondheidsklachten na een besmetting.
Froome heeft vorig jaar gezegd dat veel renners maandenlang hun niveau niet halen. Dat komt aardig overeen met een eerdere studie waaruit bleek dat de negatieve effecten na een besmetting een maand of 7 aanhielden bij profvoetballers. Pas na die 7 maanden waren deze negatieve effecten, zichtbaar via monitoring, verdwenen.
Ik hoor het zelf overigens ook in mijn omgeving. Sportende mensen die zeggen langdurig aan kracht en uithoudingsvermogen te hebben ingeboet na een coronabesmetting. Mensen die verder prima functioneren, maar op sportief gebied toch een jasje hebben uitgedaan.
Zelf heb ik het formeel overigens nog nooit gehad. Uiteraard ben ik af en toe verkouden geweest en heb ik een keer griep gehad sinds het begin van de pandemie. Na de reguliere griep duurde het een week of twee voordat ik weer op mijn oude niveau was, wat toch iets anders is dan een mediaan van een maand of 7.
Wel vreemd overigens. Ik heb via het werk van mijn vrouw van nabij gezien wat dit virus aan kan richten. Dat was niet mals. Tegelijkertijd lijkt het er inmiddels aardig op dat dit coronavirus mij niet moet, aangezien echt iedereen het inmiddels minstens 1 keer heeft gehad behalve ik.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Ineos staat met 5 renners bij de eerste 11:
1. Thomas
3. Geoghegan Hart + ''05
8. Sivakov + '2''15
10. Arensman + '2''32
11. De Plus + '2''36
Best wel wat DNS en DNF vandaag:
Aleksandr Vlasov
Erik Fetter
Martijn Tusveld
Remco Evenepoel
Oscar Riesebeek
Rigoberto Urán
Stefan Küng
Simone Petilli
Sven Erik Bystrøm
Rein Taaramäe
Domenico Pozzovivo
Mads Würtz
Callum Scotson
Fisico
-
- 10039 messages
- 5398 votes
Die bondscoach uit Slovenië is niet meer dan een aandachtszoeker. Dat kan ik nog plaatsen, maar dat nu ook de Gazzetta dello Sport de exit van Evenepoel én dus het oordeel van het sportief management van QS in twijfel trekt, verbaast me toch wel. Treurig hoe de ploeg en (ex)renners (Iljo Keisse) zich moeten verantwoorden om het op te nemen voor deze beslissing. Ik vind het net knap dat de ploeg een maandenlange voorbereiding voor nakende glamour opzij zet voor de gezondheid van één van zijn renners. Er moest eens een dode vallen, bende opportunisten ... 
Trouwens Louis Vervaeke, Jan Hirt, Josef Cerny en Mattia Cattaneo testten intussen ook allemaal positief op corona en verlieten de Giro. Geen komedie of bangpoeperij van Evenepoel dus.
happie
-
- 6236 messages
- 426 votes
Die bondscoach uit Slovenië is niet meer dan een aandachtszoeker. Dat kan ik nog plaatsen, maar dat nu ook de Gazzetta dello Sport de exit van Evenepoel én dus het oordeel van het sportief management van QS in twijfel trekt, verbaast me toch wel. Treurig hoe de ploeg en (ex)renners (Iljo Keisse) zich moeten verantwoorden om het op te nemen voor deze beslissing. Ik vind het net knap dat de ploeg een maandenlange voorbereiding voor nakende glamour opzij zet voor de gezondheid van één van zijn renners. Er moest eens een dode vallen, bende opportunisten ... 
Trouwens Louis Vervaeke, Jan Hirt, Josef Cerny en Mattia Cattaneo testten intussen ook allemaal positief op corona en verlieten de Giro. Geen komedie of bangpoeperij van Evenepoel dus.
Wat ellende voor Lefevre en zijn ploeg. Dat verklaart gelijk waarom Cattaneo en Vervaeke er zo hard werden afgereden door Demarchi. Vendrame en Gandin ook positief. Daarnaast Caicedo en Tesfatsion ziek. Ze gaan er bij bosjes uit deze dagen. Dadelijk staan Sam Oomen en Bouwman nog in de top 10. Jumbo is voorlopig nog compleet samen met UAE, Movistar, Astana en Bahrein.
De mensen van de Gazetta en die Sloveen zijn gewoon hansworsten, die hadden waarschijnlijk maar zo op het museumplein kunnen protesteren voor hun "vrijheid".
happie
-
- 6236 messages
- 426 votes
Froome heeft vorig jaar gezegd dat veel renners maandenlang hun niveau niet halen. Dat komt aardig overeen met een eerdere studie waaruit bleek dat de negatieve effecten na een besmetting een maand of 7 aanhielden bij profvoetballers. Pas na die 7 maanden waren deze negatieve effecten, zichtbaar via monitoring, verdwenen.
Ik hoor het zelf overigens ook in mijn omgeving. Sportende mensen die zeggen langdurig aan kracht en uithoudingsvermogen te hebben ingeboet na een coronabesmetting. Mensen die verder prima functioneren, maar op sportief gebied toch een jasje hebben uitgedaan.
Zelf heb ik het formeel overigens nog nooit gehad. Uiteraard ben ik af en toe verkouden geweest en heb ik een keer griep gehad sinds het begin van de pandemie. Na de reguliere griep duurde het een week of twee voordat ik weer op mijn oude niveau was, wat toch iets anders is dan een mediaan van een maand of 7.
Wel vreemd overigens. Ik heb via het werk van mijn vrouw van nabij gezien wat dit virus aan kan richten. Dat was niet mals. Tegelijkertijd lijkt het er inmiddels aardig op dat dit coronavirus mij niet moet, aangezien echt iedereen het inmiddels minstens 1 keer heeft gehad behalve ik.
Mooi voor je, dat je het nog niet heb gehad. Aangezien de impact kan wisselen kun je het beter niet hebben. Ik en mijn kinderen hebben het al twee keer (bevestigd) gehad en mijn vrouw zelfs 3x. Gelukkig niks aan overgehouden.
Wat je zegt klopt. Mijn zwager werkt bij de politie en hij heeft ook fitte collega's, die er flink last van hebben gehad en achteruit zijn gegaan. Het was goed dat Eventothier ook aandacht heeft besteed aan Long Covid. Kuipers lijkt de noodzaak daar ook niet echt van in te zien.
happie
-
- 6236 messages
- 426 votes
Roglic, Thomas en Hart gevallen. De volledige top 3 gevallen. Roglic valt op het gras en Thomas bovenop Covi. Hart op het asfalt, die verlaat de Giro....
Leek me een grotere belager voor Roglic dan Thomas.
Covi viel als eerste.
Jeroen: "Is het niet Covid, dan is het wel Covi waar je last van krijgt".
Iemand van Movistar die tegen een verkeersbord en huis (?) fietst.
Worden nog zenuwachtige km's.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.