- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5066 votes
Darts zou er best bij kunnen komen. Er is een hele serieuze lobby om dat voor elkaar te krijgen. Ik vraag me wel af of darts het gaat redden als het er op aankomt. Want volgens mij is het niet zo mondiaal, althans de top niet. Het wordt nog steeds behoorlijk gedomineerd door de Britten. Met Nederlanders in een van de belangrijke bijrollen. En dat kan een struikelblok worden. Ik heb issues met dat darters die ouder zijn dan ik kunnen winnen. Vind ik niet erg bij sport horen. Maar dat is een deels persoonlijke definitie.
Bij E-sports doet het IOC het andersom. Er worden een soort olympische spelen voor e-sports georganiseerd.
-
- 22396 messages
- 5066 votes
En een totaal onverwachte bronzen medaille op de madison bij het baanwielrennen bij de vrouwen. Niemand had daarop gerekend.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Darts zou er best bij kunnen komen. Er is een hele serieuze lobby om dat voor elkaar te krijgen. Ik vraag me wel af of darts het gaat redden als het er op aankomt. Want volgens mij is het niet zo mondiaal, althans de top niet. Het wordt nog steeds behoorlijk gedomineerd door de Britten. Met Nederlanders in een van de belangrijke bijrollen. En dat kan een struikelblok worden. Ik heb issues met dat darters die ouder zijn dan ik kunnen winnen. Vind ik niet erg bij sport horen. Maar dat is een deels persoonlijke definitie.
Bij E-sports doet het IOC het andersom. Er worden een soort olympische spelen voor e-sports georganiseerd.
De ene sport is de andere niet, maar ik zie deze Spelen genoeg dingen waarvan ik denk, vreemd dat ze op de Spelen aanwezig zijn. Sport is voor mij niet leeftijdsgebonden. De Portugees Pepe speelde als 41 jarige deze zomer nog een EK. Net als de 17 jarige Yamal die met Spanje het EK won en geweldig presteerde.
Darts heeft inderdaad geen brede top, maar ze spelen het wel overal. De toernooien zijn ook in veel landen en op veel continenten. Misschien is Olympische deelname wel een trigger om met profdarts te beginnen? Kan een mooi laatste zetje zijn.
Nu even Harrie Lavreysen. Spannend.
-
- 22396 messages
- 5066 votes
(afbeelding)
Ik zag op de socials dit plaatje.
Dat zet de medailles wel in een ander daglicht. Dan is Nederland gewoon het 1 na beste land in de wereld op basis van medailles afgezet tegen de bevolking (en dus de keuze uit topsporters).
(plaatje is van gisteravond qua data)
Er moet wel bij gezegd worden dat dit alleen de top 10 is die volgorde. Als je alle landen met medailles meeneemt is dit lijstje weer totaal anders en gaat een land als Grenada heel hoog scoren. 232000 inowners en 2 medailles. Of Saint Lucia. Met nog geen 180000 en ook twee medailles.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Er moet wel bij gezegd worden dat dit alleen de top 10 is die volgorde. Als je alle landen met medailles meeneemt is dit lijstje weer totaal anders en gaat een land als Grenada heel hoog scoren. 232000 inowners en 2 medailles. Of Saint Lucia. Met nog geen 180000 en ook twee medailles.
Klopt, dit las ik later ook in de comments. Ze hebben alleen de top 10 omgezet naar inwoners. Beetje vreemd ja, bereken dan alle kandidaten.
Maar ik vind wat Team NL presteert knapper dan bv wat China of USA doet.
-
- 22396 messages
- 5066 votes
De ene sport is de andere niet, maar ik zie deze Spelen genoeg dingen waarvan ik denk, vreemd dat ze op de Spelen aanwezig zijn. Sport is voor mij niet leeftijdsgebonden. De Portugees Pepe speelde als 41 jarige deze zomer nog een EK. Net als de 17 jarige Yamal die met Spanje het EK won en geweldig presteerde.
Darts heeft inderdaad geen brede top, maar ze spelen het wel overal. De toernooien zijn ook in veel landen en op veel continenten. Misschien is Olympische deelname wel een trigger om met profdarts te beginnen? Kan een mooi laatste zetje zijn.
In het voetbal (en bijvoorbeeld ook in het wielrennen) komt het sporadisch voor dat een vroege veertiger zo'n goed lichaam heeft dat hij nog mee kan doen. Dat zijn uitzonderingen. Bij Darts gaat het vaak om vijftigers (ik ben 49) en is dat meer dan een uitzondering. Maar dit is vooral mijn definitie. Je hebt dat ook bij sommige paardrij-onderdelen. Vind ik ook niks.
Het IOC beoordeelt sporten vaak op hun wereldwijde top. Het zou goed kunnen dat darten daarop stukloopt. Het IOC lijkt niet te vinden dat een sport een wereldwijde moet worden op de olympische spelen maar dat het dat al moet zijn om olympisch te worden.
happie
-
- 6234 messages
- 426 votes
Denk dat de OS er een probleem van maakt, dat de gemiddelde darter er niet uitziet als een voorbeeld topsporter.
Dat is niet goed, maar gebeurd waarschijnlijk helaas wel. Anders had vast wel een kans gekregen gezien de interesse er vaak is.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Jezus wat een ongelofelijke rijder is die Harrie. Episch goud.
-
- 22396 messages
- 5066 votes
Lavreysen is niet te verslaan. Dat is vergelijkbaar met de tegenstander van Boi gisteren.
-
- 22396 messages
- 5066 votes
Nederland heeft een zeer goed topsportbeleid. Er is geld voor talenten om zich te ontwikkelen. Er is heel veel ambitie. En er is iets als Papendal. Veel landen zijn daar jaloers op.
Het doel van Nederland is dat we tot de top 10 van de topsportlanden behoren. Dat is een serieuze ambitie. Maar het lukt dit jaar qua medaillespiegel gewoon weer.
Fisico
-
- 10039 messages
- 5398 votes
Ook mooi die totaal onverwachte plak op de Madison.
Ik hoor hier net Carl Berteele, dé wielerverslaggever op de Vlaamse radio, zijn wielerbewondering niet onder stoelen of banken steken voor Lavreijsen. In zijn enthousiasme vertelde hij net dat Harrie in de fitness zomaar liefst 800 kg duwt met zijn benen. Straf!
happie
-
- 6234 messages
- 426 votes
Evenaring van het record met gouden medailles een feit. Kijken of de hockeydames en/of Sifan daar nog bij kunnen komen vandaag.
27 stuks nu. Daar zouden er vandaag nog 4 bij kunnen komen, als ik snel tel en wie weet zitten daar nog verrassingen bij, want we doen nog mee aan een paar finales.
happie
-
- 6234 messages
- 426 votes
Ik hoor hier net Carl Berteele, dé wielerverslaggever op de Vlaamse radio, zijn wielerbewondering niet onder stoelen of banken steken voor Lavreijsen. In zijn enthousiasme vertelde hij net dat Harrie in de fitness zomaar liefst 800 kg duwt met zijn benen. Straf!
Straf inderdaad. Doe ik hem niet na, maar als ik die benen ook zie..
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik zag dat lichaam net toen hij aan het juichen was bij zijn familie. Niet normaal die benen, die pompen er een kracht uit zeg.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Duurt weer gewoon een week te kort, die OS. Van mij mag het wel een week langer duren. Hoeft er ook geen sport eerder te beginnen, en is het programma net iets rustiger.
Heb vandaag erg genoten van Breaking. Alle gezeur dat ik lees (niet hier overigens, maar elders) dat het geen sport is enzo... het zal. Het is gewoon een fijne jurysport, en spectaculair om te zien. Ik bleef geboeid kijken.
Verder natuurlijk Lavreijsen, de meest professionele sportman van Nederland, hoewel Max ook voor die eretitel in de race is.
Hoogland is gepiepeld naar mijn idee.
Nu nog even kijken hoe de hockeyvrouwen het doen. Voorlopig gaat het niet zoals ik graag zou willen. Maar met het goud voor de mannen zijn we daar ook al weer goed bedeeld.
Mooie brons nog voor de koppelkoersinnen en ik zal nog wel weer iets vergeten zijn.
happie
-
- 6234 messages
- 426 votes
India Sardjoe heeft inmiddels de halve finale behaald bij het Breaking, dus ook hier volop medaillekansen. Gaat vanavond nog verdeeld worden de medailles.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
India Sardjoe heeft inmiddels de halve finale behaald bij het Breaking, dus ook hier volop medaillekansen. Gaat vanavond nog verdeeld worden de medailles.
Oh... ik dacht dat breaking morgen verder ging. Zoek het weer snel op.
-
- 22396 messages
- 5066 votes
Gefeliciteerd Belgie. Twee medailles zevenkamp. Mooi onderdeel.
Fisico
-
- 10039 messages
- 5398 votes
Gefeliciteerd Belgie. Twee medailles zevenkamp. Mooi onderdeel.
Yep, vooral die van Vidts doet veel deugd. Hoeveel PR scoorde die? Zelfs 3x in haar zwakste nummer het speerwerpen. Al enige tijd de eeuwige 4e of 5e, behalve onlangs in Rome dan. Jammer voor jullie dat Vetter haar kansen niet optimaal kon benutten. Toch een kandidaat voor het brons.
Maar Thiam is een fenomeen, triple olympisch kampioen op hetzelfde nummer.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Hockey lijkt op een groot drama uit te lopen.
Edit: Daar is de dik verdiende 1-1 dan.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Hockey lijkt op een groot drama uit te lopen.
Snel kijken, zie ik ze precies de "bevrijdende gelijkmaker" maken. 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ook hier de beslissing via een shoot out...
Hassan bronzen plak op de 10.000 trouwens. Heel netjes, maar toch waren de verwachtingen hoger na haar vorige Spelen.
-
- 22396 messages
- 5066 votes
Brons voor Hassan. Wat kan die vrouw me zenuwachtig maken door zo lang te wachten.
-
- 22396 messages
- 5066 votes
maar toch waren de verwachtingen hoger na haar vorige Spelen.
Niet helemaal. In de tussenliggende jaren ging het een stuk minder met Hassan op de 5 en de 10 en won ze als ik me niet vergis geen enkel groot kampioenschap. Dit jaar heeft ze zelfs nog geen 10000 meter gelopen. Ik had vooraf niet verwacht dat ze zoveel zou lopen als ze doet en ook niet meteen zeker geweten dat ze medailles zou halen.
Ze won daarentegen wel enkele marathons.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Hassan had, wat MIJ betreft, gewoon vol voor de marathon moeten gaan. Brons op 5 en 10 is leuk, maar kost alleen maar weer veel energie.
Hopelijk wordt het dan in elk geval een medaille op de marathon, maar ik vrees, want de afgelopen dagen kostten gewoon veel energie.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
strafcorners lijken wel goed te gaan. Altijd pas juichen als de beer op de barbecue ligt natuurlijk.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Wat heerlijk, 2 avonden op rij de finale winnen met de shoot out.
Geweldig.
-
- 22396 messages
- 5066 votes
Dubbel Goud bij Hockey.
depri83
-
- 6802 messages
- 1490 votes
Wat dom, vergeten ze helemaal de keeper van China uit te lachen...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.