• 177.899 movies
  • 12.202 shows
  • 33.970 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.987 votes
Profile

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Timmy757 wrote:

Kruijswijk is beter dan Gesink vandaag.

Gelukkig hoefde hij zich dan in ieder geval niet terug te laten zakken .

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Quintana wacht.

nclo

• 1494 messages
  • 157 votes

Verdomme Gesink, als jij serieus wil worden genomen als klassementsrenner moet je de vorm van Kruijswijk gebruiken om aan te vallen.

Ik pleit overigens voor een trui voor de beste daler. Goed kunnen dalen is minstens net zo belangrijk als goed kunnen klimmen.

Pitakaas

• 2962 messages
  • 246 votes

AGE-411 wrote:

(quote)

Meesterknecht die een goede 2de week reed en Froome tot de laatste kilometers moest bijstaan. Alle jaren zien we de meesterknecht(en) van de winnaar hoog eindigen. Maar nu - voor de top van de Croix de Fer - lijkt hij er toch helemaal door te zakken. De tour is zo'n 170 kilometer te lang voor Thomas.

Had niet verwacht dat een kasseienexpert de meesterknecht van Froome zou worden en gasten als Nibali en Contador er uit zou fietsen eigenlijk

Daarnaast finishen meesterknechten helemaal niet zo hoog... Afgezonderd dan van Sky.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Tot nu toe is deze laatste klim nogal zzzzzz....

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Nibali klom op de laatste klim zelf sneller dan Contador en anderen.

Had bij de voet 1:50, terwijl groep Contador op 2:20 binnen kwam.

- Ondanks het feit dat Nibali al een hele tijd in de aanval reed.

- Ondanks het feit dat Majka de halve klim voor z'n rekening nam .

- Ondanks het feit dat het groepje subfavorieten mekaar konden aflossen.

Nibali een van mijn favoriete renners geweest. Echt doodzonde van Neeltje Jans en de eerste bergrit.

Nog voor z'n val vandaag leek het beste er toch al af bij Contador.

Denk dat dit de eindstand wordt zaterdagavond:

1) Froome

2) Quintana

3) Valverde

4) Nibali

5) Contador

6) Gesink

7) Thomas

8 ) Frank

9) Mollema

10) Barguil

Nibali zal anders nog een hele kluif hebben aan Contador als die geen pech heeft. Gesink en Thomas zou hij best voorbij kunnen gaan.

Is nu Contador al voorbij en op de 4de plaats! Dacht dat Thomas de moeilijkste klant zou worden ... maar neen dus.

Het podium mogelijk? Moet nog 1'19 goedmaken op Valverde. Lijkt veel, maar hij toonde vandaag sterker te zijn dan Valverde. Als hij goed recupereerd, dan wordt podium nog mogelijk.

Opvallend ook dat Nibali zeer populair is bij de toeschouwers. Constant aangemoedigd door de mensen langs de weg, terwijl Froome enkel boegeroep kreeg.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Froomey boos op de haai omdat ie aanviel toen hij pech had. Erg opvallend dat het hem iets kan schelen van iemand die op 8 minuten staat.. al twee weken lang mogen er vluchters winnen van 'm.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Beetje vreemde reactie inderdaad...

AGE-411 wrote:

Doet die dit jaar mee in de tour?

Nu ja, een keer of 4 gevallen en ei zo na nog een etappe gewonnen indien het peloton had begaan.

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4509 votes

Het was maar een half minuutje dat hij pakte, maar och wat rijdt die Quintana toch mooi een berg op. Met stijl en souplesse. Zeker als hij gaat staan en aanzet. Alleen al daarom hoop ik dat hij de ronde wint en niet Froome, maar dat is wishful thinking.

Zandkuiken

• 1743 messages
  • 1428 votes

mjk87 wrote:

maar och wat rijdt die Quintana toch mooi een berg op. Met stijl en souplesse.

Voor mij gaat er toch niets boven de dansende stijl van El Pistolero.

Zandkuiken

• 1743 messages
  • 1428 votes

Hoe meer het (Franse?) publiek hem bekogelt met urine, bespuwt en uitjouwt, hoe meer ik Froome de winst gun eigenlijk. Manman, wat een volslagen idioten lopen er toch rond...

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Phil Taylor was beduidend beter vandaag. Chisnall had weinig kans. Paar cruciale finishes en het verzet was gebroken.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Inderdaad, Zandkuiken.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Het zou me zeer verbazen als we vandaag níet een alles-of-niets offensief van Contador krijgen met z'n ploeg. 2011-achtig. Jammer dat Movistar er wel achteraan zal gaan rijden, maar ik kijk er toch naar uit.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Vandaag wellicht hetzelfde van gisteren. Een stormloop op de eerste berg om in de vroege vlucht te geraken. Wellicht duurt het nog tot de top van de Croix de Fer voor er een groep effectief tijd pakt.

Helaas voor hen volgt daarna al de slotklim. Daardoor én omdat Movistar zal tempo maken voor de etappe-zege zal hun voorsprong nooit hoog oplopen.

De sterkste man wint de etappe. Als de krachtverhoudingen van gisteren gerespecteerd worden zal dat Quintana zijn. Andere kanshebber is Froome, als die goed hersteld is.

Als Quintana wint, dan zal Froome morgen bleek op het podium staan. Wat is zo'n gele trui waard als je op het slot 2 dagen na mekaar je meerdere moest erkennen in de man die naast jou staat op het podium?

Volgens mij blijft het bij 1 ritzege en iets tussen de 1'30 en 2'00 voorsprong. Een mager beestje.

De bolletjestrui. Bardet zal proberen als eerste boven te komen op de Croix de Fer, om zo z'n voorsprong op Froome te vergroten met 25 punten. Voor de voet van de slotklim komt die zo op 28 punten.

- Als Froome eerste wordt neemt hij 50 punten, en moet Bardet dus minstens 5de worden.

- Als Froome tweede wordt dan is een 8ste plaats van Bardet voldoende om het te redden.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Zou Froome die bergpunten nog proberen te pakken om de fransen te frustreren? Ik kan anders maar moeilijk begrijpen waarom hij gisteren nog even voor de vierde plek sprintte op de Croix de Fer, kan me nauwelijks voorstellen dat één van de andere klassementsrenners in die positie dat ook zou doen (ondanks alle eerzucht).

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Bardetje voor de bollen (en Purito als-ie nog puf heeft), de Nederlanders want de Alp, Contador omdat het Contador is, de Haai want grinta en Movistar omdat ze wel moeten. Wat een voorpret

Ondertussen toch nog een kwartiertje Herbert moeten aanhoren: 'We zien Cavendish voorin het peloton. Is dat soms voor de tussensprint?'

Ja Herbert, die is tenslotte al over een kilometer of 100 en Cav staat slechts 228 punten achter Sagan

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Is toch knap dat zo'n man al vele jaren wielrennen kijkt en nog steeds weinig tot niets van de koers begrijpt.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Er valt toch geld te verdienen bij zo'n tussensprint? In beeld willen rijden? Zelfvertrouwen opdoen in een sprintje voor morgen in Parijs?

Al is 100 kilometer van tevoren wellicht wat vroeg.

Zandkuiken

• 1743 messages
  • 1428 votes

AHWA wrote:

Er valt toch geld te verdienen bij zo'n tussensprint? In beeld willen rijden? Zelfvertrouwen opdoen in een sprintje voor morgen in Parijs?

Al is 100 kilometer van tevoren wellicht wat vroeg.

De tussensprint ligt nà een col buiten categorie, dus dan zit Cav natuurlijk al lang in de bus...

Zijn er veel Nederlanders die de Tour volgen via Sporza btw? Grote kracht daar is toch de kennis van De Cauwer. Niet alleen zelf renner geweest, maar ook ploegleider, bondscoach én met jongeren gewerkt. En een zeer amusante figuur natuurlijk. Zijn anekdotes zorgen er toch voor dat zo'n marathonuitzending voortdurend boeiend blijft.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

eRCee wrote:

Is toch knap dat zo'n man al vele jaren wielrennen kijkt en nog steeds weinig tot niets van de koers begrijpt.

Waarom voert men die man dan nog op?

Ooit eens een etappe bekeken op die Nederlandse zender, omdat er een technisch probleem was bij VRT. Is toch niet hetzelfde als onze Michel Wuyts (commenatator sinds 1992, en wandelend encyclopedie) en José de Cauwer (ex-renner en ploegleider, en bon-vivant)

Finisterra

• 15532 messages
  • 4688 votes

Jammer genoeg geen Contador of Nibali mee met Valverde. Beetje teleurstellend.

Edit: Quinty!!

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Serpa heeft ook gelijk een contract voor 2016

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Mooi dat De Snor, El Bigote, inderdaad nog even zijn neus aan het venster stak.

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4509 votes

AGE-411 wrote:

(quote)

Waarom voert men die man dan nog op?

Ooit eens een etappe bekeken op die Nederlandse zender, omdat er een technisch probleem was bij VRT. Is toch niet hetzelfde als onze Michel Wuyts (commenatator sinds 1992, en wandelend encyclopedie) en José de Cauwer (ex-renner en ploegleider, en bon-vivant)

De NOS heeft ook nog steeds plek voor talentloze en volstrekt oninteressante mensen als Dione de Graaf en Tom Egbers. Herbert valt niet eens op tussen die minkukels.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Gelukkig zit Bijnaam erbij. Bijnaam moest er helaas af. Bijnaam lijkt me niet sterk genoeg.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Froome punten op de Croix de Fer, en Bardet niets.

Tenzij Bardet de rit nog wint en Froome niets pakt zie ik de bollentrui naar Froome gaan.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Zandkuiken wrote:

Zijn er veel Nederlanders die de Tour volgen via Sporza btw?

Uiteraard, maar vandaag startten ze een kwartiertje later door het Journaal.

Mijn favoriete Herbert moment blijft toch wel die etappe 2 jaar terug waarin Quintana iedereen naar de vaantjes reed, de etappe won, zijn bollen en witte trui veilig stelde waarop Herbert oreerde:

'Ik voorspel, Maarten, dat we nog niet het laatste van deze renner hebben gehoord'.

En dat zonder een spoortje ironie.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Zandkuiken wrote:

Zijn er veel Nederlanders die de Tour volgen via Sporza btw?

Hoop het niet. Vive le Vélo ook zo fijn.

Insignificance

• 3220 messages
  • 5586 votes

mjk87 wrote:

Dione de Graaf

Nog los van wat ze zoal uitkraamt; als er iets irritant is (helemaal als het je opvalt, dan is er echt geen ontkomen meer aan), is het wel haar gemaakt nonchalante houding met die ik ben zo blij, want ik ben d'r bij-blik op dat gezicht. Laat dat lekker op de ijsbaan, NOS.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.